511 & 512: Suceava - Veresti - Leorda - Dorohoi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
1 iunie 2008 -=- Excursie FeRoviaR?? Su??eava ââ??â?? Dorohoi ââ??â?? Ia?i ââ??â?? Pa?cani<i></i>

Vara a început atunci în spiritul c??l??toriei... Am petrecut Ziua Interna?ional?? a Copilului sub semnul soarelui-r??sare ?i în tumultul contactului roat??-?in?? într-o c??l??torie pe o distan??? de aproximativ 350 de kilometri.

Am vizitat localit???i ca Suceava, Dorohoi, Ia?i ?i Pa?cani, trecând prin alte 30 de halte în care c??l??torii a?teptau trenul sub umbra copacilor. Am c??l??torit cu 6 trenuri, dintre care un accelerat ?i 5 personale, cheltuind prea pu?in pentru prea multul sim?it.

Mai exact, excursia FeRoviaR?? pe care am efectuat-o pe 1 iunie 2008 a vizat plimbarea pe magistrala 500 ?i pe submagistralele 511, Vere?ti ââ??â?? Leorda, 512, Leorda ââ??â?? Dorohoi, 608, Dorohoi ââ??â?? Ia?i ?i 606, Ia?i ââ??â?? Pa?cani. Plimbarea a durat de la ora 8 pân?? la ora 21.
<i></i>

Spre Ia?i în prima zi de var?? din 2008<i></i>



07:40<i></i>

Petrecut de p??rin?i pân?? la poart?? ?i urându-mi-se ââ???žDrum bun!ââ??, având dou?? perechi de acumulatori neuita?i acas?? (a?a cum am p???it la Moldovi?a), am pornit pe la 7:15 spre Gara Suceava Burdujeni. Ca de obicei, pân?? a ajunge acolo trebuia s?? c??l??toresc pe Drumul European 85 cu o ma?in?? de ocazie (Dacia Nova) pre? de 20 de minute ?i 25 de kilometri.

Cl??direa cu geamuri oglind?? de la intrarea în Suceava<i></i>



07:50<i></i>

Fiind contra-cronometru, deoarece trenul meu spre Vere?ti pleca la 8.11, am coborât în centru din ocazie ?i am mers cu autobuzul de pe linia nr. 2 spre Gara Burdujeni. Râul Suceava îmi f??cea cu ochiul ?i i-am r??spl??tit aten?ia cu... câteva fotografii din partea mea.

Din centrul Sucevei coborâm spre cartierul Burdujeni<i></i>


Râul Suceava, vedere din autobuzul TPL Suceava<i></i>


Un gard protector ce ascunde în spatele lui... FeRoviaRe<i></i>


O veche cale ferat?? care asigura alimentarea cu combustibil o benzin??rie<i></i>


Strada Jean Bart, în cap??tul c??reia se afl?? Gara Burdujeni<i></i>



08:00<i></i>

Iat?? c?? ceasul meu deja indicase ora 8, iar autobuzul cu care c??l??toream, spre fericirea mea, se încadra deja pe strada Jean Bart ?i accelera spre cap??tul de linie ââ??â?? Gara Suceava Burdujeni. Cele 3 minute de dinainte de plecarea trenului meu (atunci când NU se mai elibereaz?? legitima?ii de c??l??torie) se apropiau ?i inima începea s?? bat?? tot mai tare. Nu pierdusem niciun tren niciodat??... ?i nici nu aveam de gând s??-mi încep vara cu un e?ec. A?a c?? i-am întins doamnei de la casierie lista cu cele 4 trenuri pe care aveam s?? le schimb pân?? la Ia?i, mi-a eliberat rapid bilet ?i am pornit accelerat spre peronul 1 unde era garat un tren... personal.

EA1-655, la cârma Trenului Personal, Ia?i - Putna<i></i>





Un domn impiegat de mi?care, echipat a?a cum scrie la carte, cu costum, caschet?? ?i discul verde, avea s??-i fi dat plecarea Trenului Personal dinspre Ia?i spre Putna. EA1-655 va fi fost schimbat?? la Suceava Nord pentru un LDH care va duce Trenul pân?? la Putna. Dar noi suntem în Burdujeni ?i mai suntem ?i cu linia 1 eliberat??. ââ???žTrenul meuââ?? era garat pe linia 3 ?i era deservit de locomotiva electric?? EA1-255. Venit tocmai de la Timi?oara Nord, pasagerii trenului aveau s?? mai parcurg?? ultimii 136 de kilometri (Suceava - Ia?i) pân?? la destina?ia final??. Eu aveam s?? c??l??toresc doar 15 kilometri (pân?? la Vere?ti), astfel c?? m-am urcat în ultimul vagon.

EA1-255, la cupla Trenului Accelerat, Timisoara Nord - Ia?i<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-255<i></i>



08:10<i></i>

Nici bine nu a ajuns Trenul Accelerat, Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord, pe linia 2 a G??rii Burdujeni, c?? perechea sa în care m?? aflam ?i eu se preg??tea s?? fug?? spre Sud.

Trenul Accelerat, Ia?i - Timi?oara Nord, sose?te în Gara Burdujeni<i></i>


Roman??? de var??... între dou?? trenuri<i></i>


S?? plec??m spre Vere?ti, domnule mecanic! <i></i>



Dup?? p??r??sirea G??rii Suceava Burdujeni, z??resc în direc?ia cocoa?ei Triajului Suceava rama electric?? Z6100, 58-1006-4. Aceasta reprezenta Trenul Personal 5721, Suceava ââ??â?? Câmpulung Moldovenesc, care a?tepta plecarea Acceleratului cu care c??l??toream pentru a putea gara în Burdujeni pe linia 3.

Trenul Personal, Suceava - Câmpulung Moldovenesc<i></i>



Tot atunci am admirat mi?c??rile de trupe din cadrul Triajului. Acolo era un Sulzer clasic care manevra o garnitur?? de vagoane frigorifice cu destina?ia Floreni. Momentul poate fi urm??rit în videoclipul dedicat Excursiei FeRoviaRe, Suceava ââ??â?? Vere?ti ââ??â?? Leorda. Aproape de Halta V??ratec, am surprins prezen?a unei locomotive diesel-hidraulice de culoare ro?ie cu aspect atr??g??tor.

Stingher??, LDH125-356, a?tepta s?? manevreze vagoane la CET Suceava<i></i>


Intrare în Halta V??ratec<i></i>



08:20<i></i>

înainte de a trece la aspectele dinamice ale excursiei FeRoviaRe care avea s?? se desf???oare în fa?a sim?urilor mele, merit?? s?? amintesc c?? linia Suceava Burdujeni ââ??â?? Roman a fost dat?? în folosin??? la 15 decembrie 1869, în timp ce primul tren care a circulat pe ruta Vere?ti ââ??â?? Boto?ani a fost înregistrat pe 1 noiembrie 1871. Deci în 2010 se vor împlini 139 de ani de la primul ?uier care a creat emo?ii în rândul FeRoviaRilor pe ruta de 44 de kilometri dintre Vere?ti ââ??â?? Boto?ani.<i></i>

Dup?? 11 minute de la plecarea din Suceava, Trenul Accelerat, Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i, sose?te în Gara Vere?ti. Trenul pleac?? repede, astfel c?? în Vere?ti avea s?? r??mân?? doar un tren cu trei vagoane ?i o locomotiv?? diesel-electric??. Adic?? cel de-al doilea tren cu care aveam s?? c??l??toresc în acea zi, ?i anume Trenul Personal 5563, Vere?ti ââ??â?? Boto?ani, de-a lungul sec?iei 511. ???ži ca s?? îmi iau ââ???žLa revedere!ââ?? într-un mod respectuos de la Trenul Accelerat, închei relatarea despre acesta cu un lucru frumos: distan?a de 15 km a fost parcurs?? cu o vitez?? medie de 80 km/h.

Gara Vere?ti, înc??lzit?? de un soare curajos de var??<i></i>


Vedere din Vere?ti spre Suceava<i></i>


Gara din Vere?ti<i></i>



Locomotiva diesel-electric??, DA 589, avea s?? transporte pasagerii Trenului Personal 5563 spre Leorda, respectiv Boto?ani. De?i în Mersul Trenurilor, 5563 ar fi trebuit s?? plece la 8:30, vom vedea c?? ora de plecare avea s?? se amâne. Motivul a fost întârzierea Trenului Accelerat, Constan?a ââ??â?? Suceava. Deci este bine s?? ?inem minte c?? un tren de rang inferior a?teapt?? trenul de rang superior pentru a-i prelua pasagerii. îns?? am auzit cazuri când nu se întâmpla asta.

DA 589, locomotiva trenului Vere?ti - Boto?ani<i></i>



08:30<i></i>

în a?teptarea Trenului Accelerat 1851, Constan?a ââ??â?? Suceava, mecanicul de locomotiv?? al Trenului Personal 5563, Vere?ti ââ??â?? Boto?ani, în care m?? aflam, î?i pornea ma?ina DA 589 pentru a fi preg??tit?? pentru plecarea spre cel??lalt cap??t al liniei 511 - Boto?ani.

Gara Vere?ti, vazut?? din vagonul Trenului Personal de Boto?ani<i></i>



08:40<i></i>

Cu o întârziere de 40 de minute sose?te ?i trenul a?teptat, având în frunte pe locomotiva electric?? EA-663. Dup?? înc?? dou?? minute, vagoanele albastre care au str??b??tut 558 de kilometri pân?? la Vere?ti pleac?? spre destina?ia final??, Suceava Nord.

EA 663 vine din Constan?a<i></i>


Trenul de Constan?a pleac?? spre Suceava Nord<i></i>



Dup?? niciun minut, timp în care c??l??torii veni?i din Dobrogea au urcat în trenul de Boto?ani, mecanicul ?uiera îndelung ?i punea în mi?care trenul pentru direc?ia Boto?ani. A?a cum se va vedea ?i în fotografii, pe racordul liniei 511 la magistrala feroviar?? 500 se impune o restric?ie de 30 de km/h.

Trenul se înscrie corect în prima curb?? de pe linia 511<i></i>


La revedere, Vere?ti! Ne revedem... disear?? <i></i>



08:50<i></i>

Trenul accelereaz?? constant ?i atinge 50-60 km/h pe o linie dreapt?? cât vezi cu ochii... Dar dup?? 10 minute de mers, mecanicul frâneaz?? trenul pentru a opri în Halta Bursuceni. Aici d??m de o cl??dire p??r??sit??, cu tencuiala c??zut?? în unele locuri, care totu?i a?teapt?? trenul zi de zi... Aceast?? halt?? ofer?? acces la tren pentru cei care sunt din comuna Dumbr??veni. Din p??cate, se pare c?? aceast?? cl??dire a fost l??sat?? în uitare, iar consecin?ele se v??d în imaginea de mai jos. Mai merit?? s?? men?ion??m c?? de aici intr??m pe raza jude?ului Boto?ani.

Spre prima halt?? de pe linia 511, Bursuceni<i></i>


Bursuceni, o halt?? p??r??sit??<i></i>


Pornim, agale, pe ritmul unui cer senin ?i-al unui vânt timid de var??<i></i>



09:00<i></i>

Sunt sigur c?? dac?? a?i c??l??torit pe drumul rutier DN 29 (Suceava - Boto?ani) este imposibil s?? nu fi oprit la fântâna ââ???žînzestrat??ââ?? cu o barz??. Iat-o în imaginea de mai jos! îmi aduc aminte c?? atunci când am c??l??torit spre râul Prut cu p??rin?ii mei am f??cut un mic popas la aceast?? fântân??. Barza mi se p??rea uria??? pe acele timpuri... ceva de neatins, sus ?i aproape de cer. Acum nu mai înseamn?? decât un mecanism de tip pârghie care ajut?? omul s?? ob?in?? ap?? din subteran. Noroc de amintiri...

Barza de pe lâng?? drumul rutier spre Boto?ani<i></i>


Pescari hoinari, în drum spre Siret<i></i>


Tot înainte, spre Dorohoi<i></i>



Dup?? câ?iva kilometri de mers pe linie dreapt??, calea ferat?? ia curba spre dreapta ?i se întâlne?te cu Siretul. Un pod nu prea lung, (cca. 50 de metri) permite trenurilor s??-?i continue drumul spre Boto?ani, Leorda sau Dorohoi.

Trenul se înscrie în curba de dinainte de podul peste Siret<i></i>


Trecem Siretul! <i></i>


Gata! Am l??sat în urm?? Siretul cu pescarii s??i<i></i>



Tot mergând, travers??m fie viaducte peste mici pr??p??stii, fie poduri peste mla?tini sau lacuri de mici dimensiuni. Stâlpii de telegraf sunt fideli c??ii ferate ?i ?erpuiesc la fel cum ?erpuie?te linia.

în continuare ne preg??tim s?? trecem peste poduri ?i viaducte<i></i>


Ce v?? spuneam? <i></i>


ââ???žM-a?teapt?? copiii în Boto?ani...ââ?? <i></i>



La 19 kilometri de Vere?ti, se afl?? Halta Bucecea, situat?? în jude?ul Boto?ani. Ora?ul cu acela?i nume, atestat înc?? din secolul al XVI-lea, are acum în jur de 5.000 de locuitori ?i un punct de oprire. Aici a existat o fabric?? de zah??r, îns?? acum nu au r??mas decât ruine.

Mai merit?? s?? amintesc aici câteva aspecte care mi-au atras aten?ia cu privire la aceast?? halt??. Se va observa în imaginile de mai jos un semnal mecanic pentru manevr??, precum ?i câteva vagoane de marf??, al c??ror aspect exterior dovedesc lipsa de câ?iva ani a unui trafic de marf?? în aceast?? sta?ie.

Ne apropiem de Bucecea<i></i>


Liber la intrare pentru Trenul Personal, Vere?ti ââ??â?? Boto?ani<i></i>


Un semnal mecanic ?i vagoane de marf?? p??r??site<i></i>


Liniile cândva folosite ale Haltei Bucecea<i></i>



Cel de-al doilea punct care mi-a pl??cut la aceast?? sta?ie a fost plasarea bornei kilometrice, care indic?? exact 19, la câ?iva pa?i de sediul impiegatului de mi?care. Interesant, nu?

Cl??direa g??rii din Bucecea<i></i>


Vârstnici ?i copii deopotriva aleg s?? c??l??toreasc?? cu trenul<i></i>



09:10<i></i>

Cu câ?iva c??l??tori în plus, trenul p??r??se?te Bucecea. Locomotiva trenului accelereaz?? la comanda mecanicului de locomotiv??. Totu?i, nu înainte de a l??sa în urm?? aceast?? sta?ie, merit?? s?? amintim prezen?a unor arbori înal?i de conifere care d??deau o impresie exotic?? asupra g??rii. De asemenea, printre pavelele de pe peronul g??rii s-au g??sit p??trate înconjurate cu o dung?? de var de-a lungul perimetrului. în centrul acestor spa?ii se g??seau copaci care ofereau, gratuit ?i cu drag, oxigen.

Semafor mecanic de intrare în Bucecea dinspre direc?ia Leorda<i></i>


Falnici arbori au grij?? de Bucecea<i></i>


Flori albe care înveselesc natura ?i albinele dornice de polen<i></i>


Iarba proasp??t cosit?? reda un miros specific superb<i></i>



în continuare, c??l??torim spre urm??torul punct de oprire ââ??â?? Ramifica?ia Belcea ââ??â?? situat la 25 de kilometri dep??rtare de Vere?ti. Din câte am observat atunci, aproape de gar?? se vedea un racord la o unitate militar?? din apropiere. Prin pres?? s-a scris c?? Belcea are un num??r mult prea mic de locuitori (în jur de 10 familii) pentru ca acest sat s?? merite s?? aibe o gar?? unde s?? opreasc?? trenuri.

Spre ramifica?ia Belcea<i></i>


în caz c?? a?i uitat cum ar??ta Trenul Personal, Vere?ti ââ??â?? Boto?ani, iat?? o imagine cu el<i></i>


S?? limit??m viteza, domnule mecanic! <i></i>


Am mers cât am mers pe linie dreapt??, dar acuââ??â?? mai ?i urc??m<i></i>


Peisaj a la Podi?ul Moldovei<i></i>


Spre ramifica?ia Belcea<i></i>



înainte de a intra în ââ???žRamifica?ia Belceaââ??, a?a cum este trecut acest punct de oprire în Mersul Trenurilor, întâlnim un semnal luminos prevestitor pentru semaforul de intrare. îns?? nu în cele din urm??, mai întâlnim ?i o gar?? ascuns?? de ni?te copaci mici de în??l?ime, dar pe atât de înc??rca?i cu aer curat.

De?i am cam întârziat cu trenul, suntem totu?i primi?i în Belcea<i></i>


Cotim la dreapta<i></i>


... ?i d??m de o c??prioar??<i></i>


Semafor mecanic de intrare, pe liber, pe direct??<i></i>


Iat?? ce l??s??m în urm??... eu m-a? fi întors s?? r??mân pe-acolo<i></i>


Alt?? limitare de vitez?? de 40 km/h<i></i>



09:20<i></i>

Trenul sta?ioneaz?? câteva secunde, dup?? care ?uier?? îndelung ?i-?i pune în mi?care ro?ile dornice de zeci de kilometri. Din p??cate, la momentul scrierii articolului (23 martie 2010), acest punct de oprire nu mai este trecut în Mersul Trenurilor.

Halta Belcea<i></i>


Trenul bun ?i... stâlpul drept<i></i>


Cine a fost întâi - calea ferat?? sau asfaltul??? <i></i>



Dup?? ce am plecat din sta?ia ââ???žRamifica?ia Belceaââ?? situat?? la kilometrul 25, am pornit mai departe spre Leorda, locul unde aveam s?? schimb ?i trenul. Pân?? la Leorda nu am f??cut altceva decât s?? admir peisajul. ???ži vi-l prezint, în continuare, ?i vou??.

Trecere la nivel cu calea ferat??<i></i>


O barz?? harnic?? î?i c??uta de lucru pe acas??<i></i>



Sosit cu o întârziere de 18 minute (cauzat?? de întârzierea Acceleratului de Constan?a), Trenul Personal 5563, Vere?ti ââ??â?? Leorda, ajunge în Leorda la 9:28. Aveam emo?ii ?i nu ?tiam dac?? Trenul Personal 5583, Leorda ââ??â?? Dorohoi, va a?tepta sosirea Trenului 5563. îns?? pe linia 3 am observat un vagon ?i o locomotiv?? care nu era alt tren decât acela în care aveam s?? m?? urc: Leorda ââ??â?? Dorohoi. înainte de a m?? da jos din trenul cu care am venit din Vere?ti pân?? la Leorda a? vrea s?? precizez c?? pe distan?a de 29 km am c??l??torit cu o vitez?? medie de 43 km/h.

Ceva ne spune c?? ne apropiem de Leorda<i></i>


Semnal luminos prevestitor la semnalul de intrare<i></i>


Suntem a?tepta?i în Leorda<i></i>


Peugeot-ul r??mâne pe loc, Sulzer-ul trece pe drum cu prioritate<i></i>


Semafor repetitor în Leorda, o raritate în România<i></i>



Despre Gara Leorda se pot spune multe. în primul rând, trebuie s?? ?ti?i c?? în fotografia de mai jos, baraca aceea albastr?? reprezenta ?i înc?? reprezint?? ?i acum ââ???žCasa de bileteââ?? din Leorda. Din cauza costului ridicat al între?inerii cl??dirii g??rii, s-a decis str??mutarea biroului de mi?care ?i al casieriei în acea co?melie din fa?a g??rii. Cine este de vin?? pentru aceast??... devalorizare? Lipsa de c??l??tori? Sau inexisten?a unui management pentru atragerea c??l??torilor? Totu?i, în cl??direa G??rii Leorda locuiesc oameni nevoia?i, iar un articol care trateaz?? acest sens îl pute?i urm??ri aici.

Gara Leorda<i></i>


Trenul Personal de Boto?ani pleca din Leorda<i></i>



09:30<i></i>

Am mai z??bovit câteva minute pe peronul G??rii din Leorda, timp în care Trenul spre Boto?ani a trecut de semaforul mecanic de ie?ire din Gara Leorda. Bucuros c?? Trenul spre Dorohoi a a?teptat leg??tura venit?? din Vere?ti, m?? urc în unicul vagon al acestuia, 20-57 760-2. Din câte am v??zut pe forumurile de profil, ruta 512, Leorda ââ??â?? Dorohoi, era uneori deservit?? de un automotor Malaxa. De data aceasta, vagonul 20-57 era tras de locomotiva diesel-hidraulic?? 89-0068-0.

Vedere din Gara Leorda spre Vere?ti<i></i>


Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Leorda<i></i>


Pornim? <i></i>



Linia spre Dorohoi este orientat?? spre stânga (Nord), în timp ce spre Boto?ani, calea ferat?? este îndreptat?? spre dreapta (Est).

Ie?im din Gara Leorda<i></i>


Trecere la nivel cu drumul jude?ean Boto?ani ââ??â?? Dorohoi<i></i>


Linia 511, Leorda ââ??â?? Boto?ani<i></i>


Curb?? la stânga, pe lâng?? semnalul de intrare în Leorda dinspre Dorohoi<i></i>



Linia 512, privit?? pe o hart?? fizic?? detaliat??, prezint?? multe curbe, sui?uri ?i coborâ?uri. Trenul urc?? pân?? aproape de Halta Br??ie?ti, în timp ce dup?? Halta V??cule?ti, locomotiva se relaxeaz??, trenul mi?cându-se pân?? în Dorohoi pe baza iner?iei.

???žerpuind, la stânga, spre Dorohoi<i></i>


???žerpuind, la dreapta, spre Dorohoi<i></i>



09:40<i></i>

în drumul de 22 de kilometri spre Dorohoi, se poate observa talentul ?i priceperea inginerilor ?i a muncitorilor care au proiectat ?i au construit aceast?? cale ferat??. Debleurile, rambleurile, curbele strânse ?i viaductele prezente de-a lungul liniei dovedesc afirma?ia de mai sus. Dac?? nu m?? crede?i, v?? invit într-o excursie, vara, pe submagistrala 512 s?? observa?i cum scâr?âie ro?ile care încalec?? ?inele ?i s?? mai observa?i fumul expulzat prin galeria de evacuare a motorului Sulzer 6LDA 28B cu putere de 1.250 la 750 rot/min.

Trenul trece printr-un debleu m??rginit de Dealurile Siretului<i></i>


Tot înaintând, d??m peste o balt?? foarte frumoas??<i></i>


Un lac de podi?, un ecosistem acvatic incitant<i></i>


Loc de petrecut duminica<i></i>



Drumul FeRoviaR ?i peisajele aferente sec?iunii dintre acel lac ?i Halta Br??ie?ti poate fi urm??rit în acest videoclip. Pot spune c?? varia?ia de relief ?i amplasarea stânilor, a p??durilor ?i a mla?tinilor sau a lacurilor au însemnat momente de relaxare ?i de cl??tire a ochilor mei cu acel ââ???žcol? de Raiââ?? prezent în Balada Miori?a, prezent în aceast?? Românie. Natur?? înverzit?? al??turi de trecerea lin?? a trenului care leag?? satele jude?ului Boto?ani au creat un peisaj tipic de via??? rural?? româneasc??.

http://www.youtube.com/watch?v=nrQqNBJI75M


Ajungem în Br??ie?ti, localitate unde se afl?? o biseric?? foarte frumoas?? din lemn, precum ?i 4 lacuri pline cu pe?te proasp??t. La fel ca în Leorda, Bursuceni sau Bucecea, în Halta Br??ie?ti o specie înalt?? de conifere vegheaz?? asupra c??l??torilor care urc?? sau coboar?? din Trenul Personal 5583, Leorda ââ??â?? Dorohoi. Mai jos am postat ?i o imagine cu ambian?a interioar?? a vagonului cu care am c??l??torit. Pot spune c?? am întâlnit unul dintre cele mai frumoase ?i îngrijite vagoane de personal cu care am c??l??torit vreodat??.

Halta Br??ie?ti<i></i>


Interiorul vagonului Trenului Personal<i></i>



09:50<i></i>

La 12 kilometri de Leorda trecem prin Halta V??cule?ti. Aceast?? localitate are ?i o echip?? de fotbal, despre a c??rei activitate pute?i citi aici. în gara acestui sat, cu o popula?ie mic?? ?i care se ocup?? cu agricultura, un b??trânel a?tepta trenul pentru a ajunge la Dorohoi. St??tea la umbra copacilor din halt?? al??turi de saco?a de cump??r??turi ?i bastonul de care se folosea s?? mearg??. Este ajutat de nepotul s??u s?? urce în vagon, dup?? care mecanicul ?uier?? ?i pune în mi?care trenul.

Spre V??cule?ti<i></i>


O balt?? cu multe berze<i></i>


Ne apropiem de V??cule?ti<i></i>


Halta V??cule?ti<i></i>



10:00<i></i>

Ne apropiem de Dorohoi, acolo unde linia 512, Leorda ââ??â?? Dorohoi, face cas?? bun?? cu linia 608, Dorohoi ââ??â?? Ia?i. Drumul parcurs între V??cule?ti ?i Dorohoi poate fi vizionat în ultimele minute ale videoclipului dedicat acestei excursii FeRoviaRe.

Dorohoiul, v??zut ââ???žde susââ?? <i></i>


Multe curbe, îns?? de aceast?? dat?? coborâm<i></i>


Locomotiva coboar?? pe 512 cu vagonu-i plin de calatori<i></i>


Iat?? ?i un viaduct înc?? neblestemat cu vreo restric?ie sau limitare de vitez??<i></i>



Dintotdeauna mi-a pl??cut s?? v??d un ora?, ni?te mun?i sau o ap?? din perspectiva ââ???žbirdââ??â??s eyeââ?? sau, mai pe române?te, ââ???žde susââ??, ââ???ždin avionââ??. Locul unde am copil??rit, precum ?i zona de relief a ora?ului meu natal mi-a permis s?? admir oridecâteori am dorit str??zile, ?colile sau bisericile pe unde m-au plimbat pa?ii vie?ii. La fel ?i atunci, pe 1 iunie 2008, am v??zut Dorohoiul ca o panoram??. în prim plan, se poate observa o fabric?? racordat?? la calea ferat??. Din cercet??rile efectuate pe Internet, nu am g??sit numele sau destina?ia economic?? a acestei uzine. Poate m?? ajuta?i voi...

între timp, pasionatul minime mi-a precizat c?? acea uzin?? se numea IMUG (întrerprinderea de Ma?ini Unelte Grele), care a fost închis?? dup?? 1989. Mul?umesc!

Tot mai aproape de destina?ie<i></i>


Aici, cândva, lucrau sute de oameni<i></i>



10:10<i></i>

Intrarea în Gara Dorohoi dinspre Leorda a fost filmat?? în întregime, a?a c?? v?? invit s?? o urm??ri?i în cele ce urmeaz?? în videoclipul dedicat. Trenul circula încet din cauza limit??rilor de viteze de 15 km/h.

Racordul cu linia industrial??<i></i>


Intrare în Gara Dorohoi<i></i>



10:20<i></i>

Trenul Personal cu o locomotiv?? ?i un vagon sose?te în Gara Dorohoi cu o întârziere de doar 10 minute. O întârziere cauzat??, repet, de Acceleratul 1851, Constan?a ââ??â?? Suceava. Trenul 5583 gareaz?? pe linia 1. înainte de a încheia, vreau s?? precizez c?? viteza medie pe care trenul cu un vagon a parcurs 22 de kilometri a fost de 28 km/h.

Trenul Personal, Leorda - Dorohoi, în Gara Dorohoi<i></i>


Gara Dorohoi<i></i>



Aici se termin?? prima parte din reportajul dedicat zilei de 1 iunie 2008, când am c??l??torit pe ruta Suceava ââ??â?? Dorohoi ââ??â?? Ia?i ââ??â?? Pa?cani ââ??â?? Suceava. V?? invit, în continuare, s?? parcurge?i episodul II: Excursie FeRoviaR?? pe ruta 608, Dorohoi ââ??â?? Ia?i. V?? mul?umesc pentru aten?ie ?i v?? doresc experien?e cât mai pl??cute în urma c??l??toriilor pe care le efectua?i cu trenul!<i></i>