Recent sub codurile AF35010 si AF35011 au aparut pentru epoca V-VI la scara 1:87 seturi cu cate doua modele port-container clasificate in seria S mai precis Sgns:
S = Vagon pe 4 osii cu lungimea utila de minim 18m;
cu limita de incarcare intre 50 t si 60 t;
g = amenajat pentru transport de containere cu lungimea totala pana la sau egala cu 60 picioare;
n = pe 4 osii cu limita de incarcare mai mare de 60 t;
s = apt pentru viteza maxima de 100km/h.
Modelele sunt inscriptionate CFR si cam atat….
Din pacate sasiul vagonului la scara nu are nimic de-a face cu vagonul real CFR. Cu ochii intredeschisi, cu lumina blanda in camera si viteza la maxim, silueta modelului seamana un pic cu silueta vagonul real CFR.
Insa daca vagonul are stationare in triaj modelul te oripileaza complet. Carcasa (cu provenienta B-Models) nu are din pacate nici un prototyp real la CFR dar nici sub alte inmatriculari feroviare.
De ce:
- Modelul la baza este mult prea butucanos. Daca te uiti la sasiu deasupra boghiurilor acesta este mult prea gros dimensionat decat la vagonul CFR (sau la orice alt vagon portcontainer cu orice inmatriculare). La vagonul real lonjeronul deasupra boghiului Y25 este la fel de gros cat partea de mijloc a boghiului. Modelul insa are sasiul dublu ca grosime fata de grosimea boghiului cea ce modifica complet aspectul vagonului.
O mica paranteza: la scara 1:160 (N) mai vezi unele modele supradimensionate din motive de rezistenta insa la 1:87 nu mai este demult nevoie de asemenea supradimensionare;
- Tampoanele sunt prea subtiri/mici iar din cauza grosimi sasiului la capatul vagoanelor acestea par si mai subdimensionate decat deja sunt;
- Boghiurile (identice cu cele de constructie Fleischmann) sunt slab detaliate (au sabotii de frana complet in afara rotiilor) asa ceva nu mai este admisibil la un model scos in 2020 mai ales ca ACME au boghiuri Y25 superb modelate.
- Lonjeroanele la vagoanele reale Sgns CFR sunt prevazute cu intarituri (oare adaptare pentru infrastructura romaneasca?). Aceste intarituri nu se regasesc la modelul 1:87.
- La fel si forma lonjeroanele spre boghiuri nu corespunde cu vagonul CFR (la model este brusc indoit iar prototipul real este treptat/curbat)
- De alte detalii precum intarituri corespunzatoare, schimbatoare de frana KE-GP sau prinzatorul de etichete de tranzit care ar trebui sa fie in relief nu mai zic nimic.
Concluzie:
Daca pana acum la capitolul locomotive si vagoane de persoane Amintiri Feroviare (ACME) si-a dat silinta sa reproduca detaliile cat mai apropiat de exemplarele reale, cu Sgns-ul CFR a dat-o in bara.
Dupa defectele de fabricatie la locomotivele CFR editiile 2019-2020, politica de garantie aproape inexistenta si acest pseudo-Sgns CFR, Amintiri Feroviare ar trebui sa scoata modele sub sigla “Uitari Feroviare”, asa incat sa nu-si strice reputatia mai mult.
Nicu
S = Vagon pe 4 osii cu lungimea utila de minim 18m;
cu limita de incarcare intre 50 t si 60 t;
g = amenajat pentru transport de containere cu lungimea totala pana la sau egala cu 60 picioare;
n = pe 4 osii cu limita de incarcare mai mare de 60 t;
s = apt pentru viteza maxima de 100km/h.
Modelele sunt inscriptionate CFR si cam atat….
Din pacate sasiul vagonului la scara nu are nimic de-a face cu vagonul real CFR. Cu ochii intredeschisi, cu lumina blanda in camera si viteza la maxim, silueta modelului seamana un pic cu silueta vagonul real CFR.
Insa daca vagonul are stationare in triaj modelul te oripileaza complet. Carcasa (cu provenienta B-Models) nu are din pacate nici un prototyp real la CFR dar nici sub alte inmatriculari feroviare.
De ce:
- Modelul la baza este mult prea butucanos. Daca te uiti la sasiu deasupra boghiurilor acesta este mult prea gros dimensionat decat la vagonul CFR (sau la orice alt vagon portcontainer cu orice inmatriculare). La vagonul real lonjeronul deasupra boghiului Y25 este la fel de gros cat partea de mijloc a boghiului. Modelul insa are sasiul dublu ca grosime fata de grosimea boghiului cea ce modifica complet aspectul vagonului.
O mica paranteza: la scara 1:160 (N) mai vezi unele modele supradimensionate din motive de rezistenta insa la 1:87 nu mai este demult nevoie de asemenea supradimensionare;
- Tampoanele sunt prea subtiri/mici iar din cauza grosimi sasiului la capatul vagoanelor acestea par si mai subdimensionate decat deja sunt;
- Boghiurile (identice cu cele de constructie Fleischmann) sunt slab detaliate (au sabotii de frana complet in afara rotiilor) asa ceva nu mai este admisibil la un model scos in 2020 mai ales ca ACME au boghiuri Y25 superb modelate.
- Lonjeroanele la vagoanele reale Sgns CFR sunt prevazute cu intarituri (oare adaptare pentru infrastructura romaneasca?). Aceste intarituri nu se regasesc la modelul 1:87.
- La fel si forma lonjeroanele spre boghiuri nu corespunde cu vagonul CFR (la model este brusc indoit iar prototipul real este treptat/curbat)
- De alte detalii precum intarituri corespunzatoare, schimbatoare de frana KE-GP sau prinzatorul de etichete de tranzit care ar trebui sa fie in relief nu mai zic nimic.
Concluzie:
Daca pana acum la capitolul locomotive si vagoane de persoane Amintiri Feroviare (ACME) si-a dat silinta sa reproduca detaliile cat mai apropiat de exemplarele reale, cu Sgns-ul CFR a dat-o in bara.
Dupa defectele de fabricatie la locomotivele CFR editiile 2019-2020, politica de garantie aproape inexistenta si acest pseudo-Sgns CFR, Amintiri Feroviare ar trebui sa scoata modele sub sigla “Uitari Feroviare”, asa incat sa nu-si strice reputatia mai mult.
Nicu