Amintiri Feroviare AF35010 si AF35011 vagoane port-container necorespunzatoare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CFRmarfa

Active Member
14 Septembrie 2016
112
21
NL
LOCATION
NL
Recent sub codurile AF35010 si AF35011 au aparut pentru epoca V-VI la scara 1:87 seturi cu cate doua modele port-container clasificate in seria S mai precis Sgns:
S = Vagon pe 4 osii cu lungimea utila de minim 18m;
cu limita de incarcare intre 50 t si 60 t;
g = amenajat pentru transport de containere cu lungimea totala pana la sau egala cu 60 picioare;
n = pe 4 osii cu limita de incarcare mai mare de 60 t;
s = apt pentru viteza maxima de 100km/h.

Modelele sunt inscriptionate CFR si cam atat….

Din pacate sasiul vagonului la scara nu are nimic de-a face cu vagonul real CFR. Cu ochii intredeschisi, cu lumina blanda in camera si viteza la maxim, silueta modelului seamana un pic cu silueta vagonul real CFR.
Insa daca vagonul are stationare in triaj modelul te oripileaza complet. Carcasa (cu provenienta B-Models) nu are din pacate nici un prototyp real la CFR dar nici sub alte inmatriculari feroviare.

De ce:

- Modelul la baza este mult prea butucanos. Daca te uiti la sasiu deasupra boghiurilor acesta este mult prea gros dimensionat decat la vagonul CFR (sau la orice alt vagon portcontainer cu orice inmatriculare). La vagonul real lonjeronul deasupra boghiului Y25 este la fel de gros cat partea de mijloc a boghiului. Modelul insa are sasiul dublu ca grosime fata de grosimea boghiului cea ce modifica complet aspectul vagonului.

O mica paranteza: la scara 1:160 (N) mai vezi unele modele supradimensionate din motive de rezistenta insa la 1:87 nu mai este demult nevoie de asemenea supradimensionare;


Sgns_lonjeron_model.jpg
Sgns_lonjeron_model.jpg
Sgns_lonjeron real.jpg
Sgns_lonjeron real.jpg

- Tampoanele sunt prea subtiri/mici iar din cauza grosimi sasiului la capatul vagoanelor acestea par si mai subdimensionate decat deja sunt;
- Boghiurile (identice cu cele de constructie Fleischmann) sunt slab detaliate (au sabotii de frana complet in afara rotiilor) asa ceva nu mai este admisibil la un model scos in 2020 mai ales ca ACME au boghiuri Y25 superb modelate.
- Lonjeroanele la vagoanele reale Sgns CFR sunt prevazute cu intarituri (oare adaptare pentru infrastructura romaneasca?). Aceste intarituri nu se regasesc la modelul 1:87.

Sgns_lonjeron.jpg
Sgns_lonjeron.jpg

- La fel si forma lonjeroanele spre boghiuri nu corespunde cu vagonul CFR (la model este brusc indoit iar prototipul real este treptat/curbat)
- De alte detalii precum intarituri corespunzatoare, schimbatoare de frana KE-GP sau prinzatorul de etichete de tranzit care ar trebui sa fie in relief nu mai zic nimic.

Concluzie:
Daca pana acum la capitolul locomotive si vagoane de persoane Amintiri Feroviare (ACME) si-a dat silinta sa reproduca detaliile cat mai apropiat de exemplarele reale, cu Sgns-ul CFR a dat-o in bara.
Dupa defectele de fabricatie la locomotivele CFR editiile 2019-2020, politica de garantie aproape inexistenta si acest pseudo-Sgns CFR, Amintiri Feroviare ar trebui sa scoata modele sub sigla “Uitari Feroviare”, asa incat sa nu-si strice reputatia mai mult.
Nicu
 
Vrei unul corect realizat si cu toate detaliile, cauta de la Roco sau Trix
Exemplu
Marele lor defect .......nu sunt inmatriculate CFR

Au existat modele Märklin/Trix inmatriculate in Romania: RO-TOUAX. Seturile 47090 si 47091, in total sase vagoane inmatriculate in Romania.

Pe de alta parte ca membru al administratiei acestui forum nu pot sa fiu de acord cu titlul ales pentru acest topic. Critica este permisa, a arata deficientele unor modele de asemenea. Avem destule topicuri din ultima vreme care o demonstreaza. Insa a modifica numele unui producator pentru a ilustra deficienta unor modele mi se pare nu numai ceva de prost gust si o "lovitura sub centura" cat si ceva care nu contribuie la lizibilitatea forumului. Cum poate cineva cauta mesaje privind vagoanele de la Amintiri Feroviare cand numele firmei este modificat astfel? :(
 
"Au existat modele Märklin/Trix inmatriculate in Romania: RO-TOUAX. Seturile 47090 si 47091, in total sase vagoane inmatriculate in Romania."

Deci nu putem cumpara un model corect CFR dar putem cumpara un model inmatriculat in Romania RO-TOUAX .
Acesta este sfatul .
GFN ne-a spus mai inaite aceasta solutie .
Ma mir ca nu descri vagoanele din seturile in cauza cu lipsuri si minusuri pe care le are asa cum faci in alte cazuri de la alti producatori .
Chiar asteptam cu criticile si observatiile la aceste seturi din partea ta .
 
Un motiv pentru care mi-am dorit in colectie modele CFR (si nu s-a schimbat nimic pana acum) a fost legat tocmai de calitatea produselor si de pretul cerut pentru aceasta calitate. Doar producatorii mari pot sa ofere un raport pret-calitate cat de cat bun, la momentul asta - chiar si la ei exista probleme (o cautare rapida pe internet aduce multa informatie, oricand). Nu sunt interesati sa produca modele CFR din cauza cererii mici, aparent, desi exista colectii de modele separate pentru anumite tari.(un exemplu; Piko - are sectiune poloneza, franceza, olandeza, ceha etc). Daca Marklin (Trix) a produs un model de locomotiva CD380 cu inmatriculare ceha sau slovaca, poate sa produca si un DA sau EA pentru Romania, e clar. Dar trebuie sa fie si convinsi sa faca asta - nu e usor. Dar, daca eu ca roman mi-am cumparat respectivul model (Skoda CD380 - Typ 109), la randul lui un colectionar german, ceh, ungur va cumpara in mod sigur un EA la un moment dat, cu conditia ca macar sa stie la ce calitate se poate astepta de la modelul respectiv.
Daca tot se doresc modele autohtone si oferta este cea din prezent, in cazul vagoanelor, se pot efectua conversii fara probleme, evident cu un anumit cost. Locomotivele sunt o alta poveste si n-o sa ma convinga nimeni ca in cativa ani de acum incolo un MTB sau AF va ajunge la o calitate macar apropiata de Roco/Piko/ MaTrix si la un pret cat de cat corect (chiar daca e un pic mai mare, macar sa fie justificat de calitatea executiei produsului si de reproducerea cat mai fidela a detaliilor modelului din realitate).

LE: Locomotiva de aici va aduce aminte de ceva? (mi-am adus aminte de model ca am vazut de curand o prezentare a lui)
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: sesamcave
Salut,

Daca Marklin (Trix) a produs un model de locomotiva CD380 cu inmatriculare ceha sau slovaca, poate sa produca si un DA sau EA pentru Romania, e clar. Dar trebuie sa fie si convinsi sa faca asta - nu e usor. Dar, daca eu ca roman mi-am cumparat respectivul model (Skoda CD380 - Typ 109), la randul lui un colectionar german, ceh, ungur va cumpara in mod sigur un EA la un moment dat, cu conditia ca macar sa stie la ce calitate se poate astepta de la modelul respectiv.

Intrucat firma mea a fost implicata in dezvoltarea proiectului Skoda CD 380 / DB AG 102 la Märklin pot sa va dau aici cateva detalii care nu mai sunt un secret pentru nimeni. Märklin are o filozofie de piata unica si nu s-a apucat sa produca dintr-o data o locomotiva ceheasca pentru ca s-a lasat convins ca se pot vinde asemenea modele pe piata ceha si slovaca. Decizia a fost luata cand DB avea de gand sa cumpere locomotive seria 102 nu numai pentru München-Nürnberg-Express ci si pentru alte linii. Märklin si Trix H0 au avut intotdeauna o filozofie de piata protectionista, Minitrix un sortiment international variat. Sunt doua filozofii complet diferite.

LE: Locomotiva de aici va aduce aminte de ceva? (mi-am adus aminte de model ca am vazut de curand o prezentare a lui)

La Roco au venit diferiti oameni de 20 de ani incoace care au cerut o carcasa noua CFR pentru sasiul de Rc SJ si 1043 ÖBB, care este o baza mecanica excelenta. Raspunsul este si acum acela ca atunci: costurile de dezvoltare se pot acoperi doar dupa vanzarea unui numar foarte mare de modele si proiectul nu poate trece de votul comisiei de controlling, care cere o amortizare in maxim 24 sau 36 de luni. Nota bene: Atat Modelleisenbahn GmbH (Roco) cat si Märklin au structuri "grele", cu multi angajati, cu anumite lucruri si reguli clar definite care fac ca asemenea proiecte, relativ usor de dus la capat in cadrul unei structuri mici cu numai cativa angajati si care lucreaza numai cu firme externe sa fie imposibile.

Inca ceva: hai sa nu mai comparam mere cu pere ci mere cu mere si pere cu pere. :) Sa comparam o locomotiva manufacturata pe jumatate artizanal de la MTB cu alta de la MTB. Sa comparam una produsa de Roco cu alta de Roco si de exemplu 060 EA-ul de la AF cu alte modle ACME, cum ar fi TRAXX-ul ACME. Daca iei in mana un TRAXX de la Märklin sau Trix poti bate cuie cu el in perete si va functiona si dupa aceea, chiar daca va arata altfel. :) Insa daca te apuci si compari familiile TRAXX de la Märklin/Trix, Brawa, Roco si ACME vei gasi modele cu un grad de detaliere diferit, filozofii de constructie diferite si "vieti interioare" diferite. In anumite tari oamenii au preferinte clare pentru o marca sau alta legate si de experienta lor de viata, de originea geografica, de "simpatia" pentru o marca sau alta. In RO ai de ales intre a avea un EA AF sau niciunul, intre un DA Tillig/Albert si unul MTB sau niciunul si toate joaca in alta "liga" decat modelele recente de la alti producatori consacrati.

Asta este reaiitatea crunta indiferent daca va convine sau nu si sincer nici nu ma intereseaza daca imi creez antipatii sau nu printre colegii de pe forum, consider ca asa trebuie spuse lucrurile si asa ar trebui procedat ca sa se schimbe ceva.

Nu cred ca asa se creeaza antipatii, decat poate la oamenii inchisi la minte. :) Tot ce trebuie urmarit este ca modul de exprimare sa fie unul corect.

Deci nu putem cumpara un model corect CFR dar putem cumpara un model inmatriculat in Romania RO-TOUAX .
Acesta este sfatul .

Nu este un sfat, ci o informatie. Modelele s-au putut cumpara acum cativa ani, nu cred ca mai sunt disponibile undeva.

Ma mir ca nu descri vagoanele din seturile in cauza cu lipsuri si minusuri pe care le are asa cum faci in alte cazuri de la alti producatori .
Chiar asteptam cu criticile si observatiile la aceste seturi din partea ta .

Nu mi-am batut pana acum capul cu ele. Nu e nici epoca mea, nici scara mea si nici tipologia de material feroviar care sa ma intereseze. De aceea ii las pe altii sa scrie, asa cum a facut CFR Marfa mai sus, cu obiectiile pe care le-am adus in primul meu raspuns.

Inca ceva: nu vom avea probabil niciodata un model de Sgns(s) romanesc 100% corect pentru ca nimeni nu va face o matrita pentru el. Exista insa asa cum au aratat colegii mai sus matrite mai apropiate de forma Sgns(s)-ului de la CFR Marfa decat cea de la B-Models. Insa pana sa existe un asemenea vagon la Märklin/Trix sau la Roco avem de ales intre cel propus de AF pe baza B-Models sau niciunul.
Atunci cand am discutat la Märklin acum cativa ani o serie de vagoane Sgnss in culori "est europeene" am stat o zi intreaga cu pozele in fata sa alegem. Cele romanesti au cazut din start pentru ca nu sunt la fel de prezente pe reteaua europeana precum cele din alte tari. Pana la urma am ales doua belgiene, B-Cargo si IFB si doua Touax inmatriculate in Germania foste-DB pentru Märklin precum si doua PKP Cargo (unul gri deschis, unul negru) si doua CD-Cargo pentru Trix. S-au vandut ca painile calde.

Nimeni nu-si bate capul sa produca 400 de modele cu inmatriculare romaneasca in lipsa unei comenzi ferme cand stie ca poate produce 800 cu alta inmatriculare care se vand in un sfert sau jumatate din timpul care ar lua modelelor "romanesti" ca sa dispara de pe rafturile magazinelor. Rugati-va de HGD, TA si consortii sa va comande modele la Roco (minim 500) sau Trix (minim 800) cu 2 numere de parc difierite si veti avea Sgns-uri mai corecte decat cele B-Models de la AF.
 
Intrucat firma mea a fost implicata in dezvoltarea proiectului Skoda CD 380 / DB AG 102 la Märklin pot sa va dau aici cateva detalii care nu mai sunt un secret pentru nimeni. Märklin are o filozofie de piata unica si nu s-a apucat sa produca dintr-o data o locomotiva ceheasca pentru ca s-a lasat convins ca se pot vinde asemenea modele pe piata ceha si slovaca. Decizia a fost luata cand DB avea de gand sa cumpere locomotive seria 102 nu numai pentru München-Nürnberg-Express ci si pentru alte linii. Märklin si Trix H0 au avut intotdeauna o filozofie de piata protectionista, Minitrix un sortiment international variat. Sunt doua filozofii complet diferite.

Era foarte clar ca nu s-au indragostit cei de la Marklin de locomotivele cehesti peste noapte, mai ales ca pentru modelul CD380 (si crede ca si variatiile CD381 - ZSSK si BR102 - DB) cred ca si in ziua de azi doar ei au dreptul de a le produce la H0.
Roco a avut la un moment dat pe site un model 73675 (posibil si altele - dar 73675 era in wishlist-ul meu), dar de care nu a scris nimeni si nici nu l-am vazut listat pe undeva la vanzare.
Sunt tare curios cum apreciaza germanii locomotivele Skoda - nu de alta, dar ii stiu un pic mai nationalisti, asa.... :cool:
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Pai nu au cum sa le aprecieze pentru ca nu sunt inca in exploatare. Vom trai si vom vedea.

Germanii nu sunt nationalisti ci federalisti. De asemenea pragmatici. Ce corespunde cu ce se cere e apreciat, ce nu e criticat. Vezi exemplul cu cele 600 de IVECO Crossway LE de la DB Regio.
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Pe de alta parte ca membru al administratiei acestui forum nu pot sa fiu de acord cu titlul ales pentru acest topic. Critica este permisa, a arata deficientele unor modele de asemenea. Avem destule topicuri din ultima vreme care o demonstreaza. Insa a modifica numele unui producator pentru a ilustra deficienta unor modele mi se pare nu numai ceva de prost gust si o "lovitura sub centura" cat si ceva care nu contribuie la lizibilitatea forumului. Cum poate cineva cauta mesaje privind vagoanele de la Amintiri Feroviare cand numele firmei este modificat astfel? :(
Subiectul este un review al modelelor dat totodata si un pamflet. Sa scoti asa ceva pe piata mi se pare de prost gust mai ales ca ACME/Amintiri Feroviare de cand a inceput sa reproduca modele CFR pana acum, totusi a respectat realitatea si detaliile.
Cu lizibilitatea sunt partial de acord cu toate ca codul AF este si el inclus in titlu asa ca nu ar fi o problema. Daca este atat de mult deranjant, modifica tu titlul ca ai drepturi de admin (inca nu am gasit cum se pot modifica mesajele)
 
Salut,

Ca sa fie un review al modelelor ar trebui sa vorbesti putin si de calitatile de rulare, de cuple, de vopsire si inmatriculare. Pentru moment nu ai evocat decat o deficienta clara sub aspect formal - ceea-ce este incontestabil insa poate face ca un cititor care nu cunoaste nici vagoanele reale si nici modelele sa capete o impresie incompleta.

Privind modificarea titlului, asa cum spuneam ma deranjeaza in masura in care e vorba de o problema de lizibilitate. Ca e vorba de un pamflet, asta e evident din textul mesajului si modul in care e formulat acesta. Nu cred ca vreun cititor a inteles altceva. :)

inca nu am gasit cum se pot modifica mesajele)

Sub textul mesajului ar trebui sa ai o bara cu mai multe optiuni ("Report", "Edit", "IP" s.a.m.d.). Editarea este insa limitata in timp, mesajele mai vechi de cateva zile nu se mai pot edita.
 
Inca ceva: hai sa nu mai comparam mere cu pere ci mere cu mere si pere cu pere. :) Sa comparam o locomotiva manufacturata pe jumatate artizanal de la MTB cu alta de la MTB. Sa comparam una produsa de Roco cu alta de Roco si de exemplu 060 EA-ul de la AF cu alte modle ACME, cum ar fi TRAXX-ul ACME. Daca iei in mana un TRAXX de la Märklin sau Trix poti bate cuie cu el in perete si va functiona si dupa aceea, chiar daca va arata altfel. :) Insa daca te apuci si compari familiile TRAXX de la Märklin/Trix, Brawa, Roco si ACME vei gasi modele cu un grad de detaliere diferit, filozofii de constructie diferite si "vieti interioare" diferite. In anumite tari oamenii au preferinte clare pentru o marca sau alta legate si de experienta lor de viata, de originea geografica, de "simpatia" pentru o marca sau alta. In RO ai de ales intre a avea un EA AF sau niciunul, intre un DA Tillig/Albert si unul MTB sau niciunul si toate joaca in alta "liga" decat modelele recente de la alti producatori consacrati.
Treaba cu TRAXX-urile este ca a fost scoasa de 5 producatori Mä/Trix, Brawa, Roco, ACME si Piko in acelasi timp. Si din cauza concurentei toti au trebuit sa scada pretul cu intre un sfert pana la o treime. Situatie ideala pentru client :) . La AF 060-EA nu exista concurenta si pretul a fost umflat fata de editiile 2009-2013 dar paradoxal calitatea a scazut cumplit.
Si ca sa comparam mere cu mere: la ACME TRAXX nu am intalnit pantografe care sa se strambe cand sunt ridicate cu toate ca sansa este mai mare sa gasesti la ele unul defect avand 4x pantografe (locomotive multi-curente).
La ACME/AF 060-EA seria 2019-2020 cu pantografe asimetrice daca ai ghinion ambele pantografe au defect sau in orice caz unul este afectat pe fiecare locomotiva.
 
Ar mai fi un factor care trebuie luat in calcul, chiar daca multi clienti vor spune ca asta nu e relevant pentru ei si ca asta e problema producatorilor.

Preturile in China pentru asemenea produse au crescut in intervalul 2010-2020 la niveluri de 220% pana la 380% fata de cele de acum 10 ani. Cresterea a fost mai accentuata dupa disparitia Modern Gala si (fara nici o legatura cu asta) problemele grupului de firme Kader.

Evident, producatorii de modele feroviare care produc acolo (si daca luam exemplul TRAXX asta inseamna Piko, Brawa, ACME, partea de carcasa de la Märklin/Trix) nu au triplat pretul, insa acesta a evoluat semnificativ, in multe cazuri la 150% sau 180%. Undeva trebuie sa "scoti" banii - si de multe ori se face din pacate rabat la calitate sub alte aspecte. Plus ca, desi modelele par sa arate la fel, nu mai sunt produse in aceleasi fabrici in 2020 ca in 2010.

Pana acum am vazut un singur caz de EA AF/ACME cu pantograf asimetric cu probleme optice si era ceva cauzat de transport - adica deformat in cutie in timpul transportului. Ai o fotografie ca exemplu? Ar putea fi ceva util producatorului pe viitor, ca exemplu de "asa nu".
 
Imi spun si eu parerea ca doar de aia e forum.
Cum au spus colegii mai sus, modele romanesti corecte vor aparea la producatori consacrati cand va fi cerere, adica atunci cand modelistii romani vor avea mai multi bani de investit in hobby si atunci cand material rulant romanesc va ajunge sa circule prin afara astfel incat un modelist european sa fie tentat sa cumpere un astfel de model pentru diveristate.
Cum la noi transportul feroviar este cum este iar locomotivele EA60 cu cutie clasica circula la noi, in Ungaria, Bulgaria si cam atat, vor ramane cu AF.
Sanse mici ca Roco sa se indura intr-un final sa produca o carcasa de EC40 pentru noi si pentru sarbi, deci ramanem cu conversiile produse de TA...
 
Ca sa revenim totusi la setul de vagoane, ceea ce ma raneste pe mine vizual, de fiecare data, sunt tampoanele... Par ca nu sunt de acolo... Constructia setului este deficitara, rulaj mediocru, (nu discut pretul ca de obicei mare (deh CFR)), motiv pentru care, desi intentionam cand au fost anuntate, nu incape discutie pentru achizitia celuilalt set. Imi pare rau pentru cei care au fost implicati in proiect. Exista o vorba romaneasca: decat cu caciula rupta, mai bine cu capul gol...
 
Ca sa revenim totusi la setul de vagoane, ceea ce ma raneste pe mine vizual, de fiecare data, sunt tampoanele... Par ca nu sunt de acolo...

Socotind ca nu am vazut pana acum live nici un set de vagoane ci doar poze, as fi interesat sa aflu care e problema cu tampoanele. De ce "nu sunt de acolo"? Strambe, montate gresit, alta forma decat originalul?
 
Baieti priviti in viitor, urmasii nostri vor valorifica aceste seturi peste 100 de ani cand vor fi modele CFR impecabile .
Atunci vor fi cele mai cautate locomotive la care explodeaza condensatorii si vagoanele cu defecte .
Lasand gluma la o parte asteptam in continuare o explicatie din partea "AmintiriFeroviare"
 
  • Like
Reac?ii: Seba
Cum ar fi fost ipotetic vorbind sa apara DA-ul pe platforma mecanica de Taiga de la Roco , eu mi-as fi cumparat toate schemele de vopsire si in dublura , oare de ce?

Exact cum am patit eu cu ND2-ul. In dorinta de a avea ceva made in Ro, in speta DA, am luat Bachmanul. Si apoi inca unul. De vagoane, nu pun problema, vad ca deja sant nenultumiri si alte probleme la modelistii consacrati. Iar ca sa iei loco Albert, sa o tai doar ca sa ii pui INDA si sa o revinzi, e pur romanesc.
 
(via Google Translate din pagina de mai sus): " ...Desigur, este mai frumos s? înlocui?i cuplajele de standard cu cuplaje apropiate. Ob?ine?i cele mai bune rezultate cu cuplajul strâns Märklin ?i Fleischmann. Cu aceasta, vagoanele sunt cuplate foarte scurt. Roco se descurc? mai pu?in aici. Setul con?ine dou? tipuri de pl?ci tampon. Tampoanele înguste sunt plasate pe model. Acest lucru este necesar pentru a parcurge curbe foarte scurte cu cuplajul standard al suportului. Cei care au mai mult spa?iu ar trebui s? înlocuiasc? tampoanele cu versiunea larg? ?i corect?..."

Nu sunt printre accesorii si tampoanele corecte :( .