Automotoare seria 77-900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cristi te corectez din auzite in gara cermei linia ineu-cermei nu va mai fi cumparata!! :D :D
 
motoarele astea sunt depasite demult , demult trebuiau trecute la casat si la topit ca de altceva nu mai sunt bune , am mers si eu cu astea de 3 ori dar nu le suport tin minte ca am mers odata 45 de km si cand m-am dat jos ma durea capul ingrozitor , te zdruncina de mai bine o iei pe jos asa ca nu poate sa ma convinga nimeni de cum e sa circuli cu asa ceva :-x :-x :-x
 
karpaty a spus:
motoarele astea sunt depasite demult , demult trebuiau trecute la casat si la topit ca de altceva nu mai sunt bune , am mers si eu cu astea de 3 ori dar nu le suport tin minte ca am mers odata 45 de km si cand m-am dat jos ma durea capul ingrozitor , te zdruncina de mai bine o iei pe jos asa ca nu poate sa ma convinga nimeni de cum e sa circuli cu asa ceva :-x :-x :-x

E te-ai invatat tu rasfatat in Bucuresti, insa despre istorie si pastrarea unei parti din trecutul apropiat ai auzit?
La momentul introducerii lor in circulatie au reprezentat modernismul si asa au ramas o buna perioada de timp, dovada ca mai circula si azi.

Insa la CFR e plin de unii care gindesc ca si tine si astfel au fost taiate si topite multe locomotive cu aburi si vagoane vechi, disparind practic serii intregi, la fel se procedeaza acum cu garile, unele dintre ele bijuterii de arhitectura, care daca scapa nedemolate sint imbracate in termopan, ca sa nu mai spun ca unele linii au aceeasi soarta disparind complet pentru totdeauna.

De fapt aici e problema nu automotoarele sint cauza, cred ca liniile pe care circula ar trebui demontate.Pe locul lor s-ar putea face drumuri, autostrazi, sau nu???

Acuma nici nu stiu exact ce au in minte strainii aia care pastreaza material rulant vechi, organizeaza evenimente si chiar deplasari cu aburoase prin mai multe tari.
 
karpaty a spus:
motoarele astea sunt depasite demult , demult trebuiau trecute la casat si la topit ca de altceva nu mai sunt bune , am mers si eu cu astea de 3 ori dar nu le suport tin minte ca am mers odata 45 de km si cand m-am dat jos ma durea capul ingrozitor , te zdruncina de mai bine o iei pe jos asa ca nu poate sa ma convinga nimeni de cum e sa circuli cu asa ceva :-x :-x :-x

In principiu ai dreptate, ca design si facilitati sunt cu mult depasite, automotoarele moderne ofera cu totul altceva. Nu toate insa ar trebui topite, adica ar fi bine sa ramana cateva bucati in muzeele feroviare (pe care nu le avem), unde ar trebui sa se regaseasca cam tot ceea ce a circulat prin Romania la un moment dat, si eventual cateva functionale pentru trenuri turistice. Dar din punctul de vedere al confortului si parametrilor tehnici, inca odata, ai dreptate.
 
@dantm : Ai dreptate ,daca ar fi respectate ca si valori de patrimoniu tehnic, multe piese de material rulant sedeau bine mersi reconditionate cum subtil sugera Stageexp, sa se pastreze cam tot ce a circulat macar in cateva unitati.

@Dantm : dar in schimb nu e elegant si amiabil sa ii spui lui Karpaty -_---(ca s-a invatat rasfatat in Bucuresti... ) nu e frumos :
 
eu circul saptamanal pe ruta ineu-cermei si retur cu automotoare s900 si mam obisnuit dar nu cred ar trebui topite ba din contra ar trebui salvate si trimise la modernizare 8) 8) 8) 8) 8)
 
dantm a spus:
karpaty a spus:
motoarele astea sunt depasite demult , demult trebuiau trecute la casat si la topit ca de altceva nu mai sunt bune , am mers si eu cu astea de 3 ori dar nu le suport tin minte ca am mers odata 45 de km si cand m-am dat jos ma durea capul ingrozitor , te zdruncina de mai bine o iei pe jos asa ca nu poate sa ma convinga nimeni de cum e sa circuli cu asa ceva :-x :-x :-x

E te-ai invatat tu rasfatat in Bucuresti, insa despre istorie si pastrarea unei parti din trecutul apropiat ai auzit?
La momentul introducerii lor in circulatie au reprezentat modernismul si asa au ramas o buna perioada de timp, dovada ca mai circula si azi.

Insa la CFR e plin de unii care gindesc ca si tine si astfel au fost taiate si topite multe locomotive cu aburi si vagoane vechi, disparind practic serii intregi, la fel se procedeaza acum cu garile, unele dintre ele bijuterii de arhitectura, care daca scapa nedemolate sint imbracate in termopan, ca sa nu mai spun ca unele linii au aceeasi soarta disparind complet pentru totdeauna.

De fapt aici e problema nu automotoarele sint cauza, cred ca liniile pe care circula ar trebui demontate.Pe locul lor s-ar putea face drumuri, autostrazi, sau nu???

Acuma nici nu stiu exact ce au in minte strainii aia care pastreaza material rulant vechi, organizeaza evenimente si chiar deplasari cu aburoase prin mai multe tari.

Nu zic sa nu le pastreze pt museu sau turism dar pt traficul de zi cu zi sunt depasite , daca mergi in vest nu cred ca o sa vezi asa ceva in germania austria elevetia sau mai stiu eu ce tara unde sunt trenuri de trenuri iar in privinta garilor este la fel ce ne ofera noua calatorilor gara din timisoara nord , simeria, deva, si multe altele in comparatie cu garile din austria germania elevtia unde sunt peroane de marmura lucioasa scari rulante cu panouri de sticla si caldura in salile de asteptare dc nu faci o comparatie in acest fel , cum vrei sa atragi calatorii cu motoarele malaxa de acum 60 de ani sau cu trenuri calumea cu caldura si tot ce are nevoie un om din zilele noastre iti zic eu ca un om alege mai repede un microbuz decat un motor malaxa , iar referitor ca dispare linia de tren este ff pacat aici sunt cu totul impotriva eu merg cu trenul si chiar imi place ff mult sunt pentru tren in oricare clipa dar noi suntem prea mici ca sa facem ceva sa nu mai dispara linii :(
 
de exemplu am mers pe ruta cermei-arad ,iar in malaxa era mult mai cald decat in primul vagon de dupa locomotiva
 
aceste automotoare vechi se potrivesc pe ruta ineu-cermei,deoarece o linie veche se potriveste cu material rulant vechi :D
 
alex12 a spus:
aceste automotoare vechi se potrivesc pe ruta ineu-cermei,deoarece o linie veche se potriveste cu material rulant vechi :D

Prin ce ?žar? mai circul? material rulant atât de vechi? Poate prin India, Africa etc.. S? revenim cu picioarele pe p?mânt... automotoarele astea Â?i-au f?cut datoria cu brio atâ?žia ani, dar a cam venit momentul s? fie înlocuite. Cu toate astea, CFR se tot înc?p??žâneaz? s? le modernizeze, când ar putea construi/cump?ra altele noi cu banii ?ia. Gâni?ži-v? c?, totuÂ?i, au 70 de ani... oricât de bine ar fi fost f?cute atunci, e clar c? nici Malaxa nu se gândea c? vor rezista atât... m? gândesc cum or ar?ta pe dedesubt, b?nuiesc c? Â?asiul e destul de bine ruginit. Suficient de bine cât s? nu mai prezinte siguran?ž? în exploatare pentru o companie de cale ferat? modern?... companie greu de g?sit într-o republic? bananier?.
 
Nu mai dureaza mult si vor diparea de pe liniile cfr datorita privatizarii liniilor asta odata si datorita vechimii lor , nesigurantei si confortul destul de precar e vremea sa ajunga in muzee cateva exemplare restul topit scrie pe ele , daca ne uitam si la vecinii bulgari au cumparat rame desiro elecrice (EMU-DESIRO) pana si ei se modernizeaza , rame care la noi nu exista nici 1 bucata , in fine revenind la aceste motoare de pe vremea razboiului ce sa zic E VREMEA SCHIMBARII FRATILOR oricat de mult va plac vechiturile lumea evolueaza deci ca atare nu mai plangeti dupa asa ceva dac ar fi la conducere pers ca unii dintre voi am fi avut si acum locomotive cu aburii si vagoane cu bancheta de lemn ceea ce nu se poate treb acceptata modernizarea cum aveti telefoane mobile de la un telefon fix care acum 20 de ani deabea obtineai o aprobare , sau un aparat de fotografiat performant fata de unul cu filme de acum x anii asa toate trebuiesc schimbate si modernizate , la noi in Romania gandirea populatiei e problema mare dar incet icnet o sa fie bine si la noi .......numai bine !!!!!
 
karpaty a spus:
Nu mai dureaza mult si vor diparea de pe liniile cfr datorita privatizarii liniilor


Sunt de acord cu Karpaty datotita faptului ca in judetul arad au fost loate de privati majoritatea linilor deservite de malaxa900 care isi fac treaba cu brio si acum,pentru ca nu ele sunt devina pentru ca merg cu restrictie ci datorita infrastructuri,si de aceea au intarzieri.
Parereamea este ca ar trebui inlocuite der cu material rulant al C.F.R-ului nu cu jegurile frantei (REGIO TRANS)
 
In ultimul timp am constatat ca pe forum la mai multe topice se fac filozofii.
Personal m-am saturat, si cred ca si altii (oare de ce scade traficul pe forum ? ) sa tot citesc lamentarile unora si altora, ca nu e incalzit , ca scutura , ca is vechi s.a.
O fi acesta un forum de discutii , dar asta nu il face o condica de reclamatii si sugestii.
Daca tot va place filozofia , atunci sa mai filozofam un pic.
In primul rand durata de viata a unui vehicul nu se masoara in ani , ea se masoara in Kilometrii parcursi, dupa un anumit numar de kilometrii se face RK-reparatia capitala = se da jos tot de pe vehicul si ramane doar sasiul si carcasa, iar componentele uzate se inlocuiesc cu altele noi.
Prin urmare dupa reparatia capitala vehiculul este ca atunci cand a iesit din fabrica.
Nu toate automotoarele Seria 900 au acelasi numar de km parcursi , din diverse motive.
Daca sasiul a fost proiectat satisfacator sa reziste la ac?žiunea eforturilor ciclice atunci nu se pune problema ruperei prin oboseal?.
Dupa cum puteti vedea au fost proiecate corespunzator.
Mersul mai scuturat de care se plang atatia se datoreaza mai multor factori :
1. Suspensia pe arcuri in foi.
2. Starea proasta a infrastructurii.
3. Joantelor.

Un vehicul se retrage din circulatie in urmatoarele cazuri :
1 Avariat ireparabil intr-un accident.
2 Prezinta probleme tehnice grave , ireparabile care pun in pericol siguranta circulatiei.
3 Inlocuit cu material rulat nou.

Materialul rulant nou costa foarte multi bani, in conditiile in care calea ferata a fost incepand cu 1990 subfinantata iar pe langa asta furata de anumite persoane si s-a ajuns la datorii astronomice, acest aspect iese din discutie.
Prin urmare s-a ales varianta cea mai ieftina, RK-ul.
Si achizitionarea de material rulant la mana a 2-a

Eu sustin industria romaneasca, si nu importul de material rulant la mana a 2-a din occident.

La inceputul anilor '90 au fost fabricte de catre Faur si Marub automotoare noi pe 2 osii cu suspensie pe arcuri elicoidale in ideea inoiri parcului si retragerea automotoarelor Seria 900 cu suspensie pe arcuri in foi.
Dupa cum stiti au fost retrase din circulatie foarte repede si majoritatea casate. Oare de ce ?
Dupa asta nu s-a mai produs nimic.

Daca tot suntem la anii '90 pot sa spun ca atuci s-a facut cea mai mare tampenie, au fost casate mai multe automotoare din seria 78 care sunt superioare seriei 900 din toate punctele de vedere, fara sa fie inlocuite cu material rulant nou.
De asta vedem si acum DA sau LDH + 1 sau 2 vagoane pe anumite sectii...

Tot ce s-a achizitionat din '90 si pana astazi este material rulant la mana a 2-a modernizat.
In materie de automotoare se pot numara pe degetele de la o mana : 2 automotoare Duewag niste LVT-uri cu suspensie pe arcuri in foi , care scutura mai rau ca seria 900 si cateva rame electrice Z.
Totusi a existat si o achizitie de material rulant nou, facuta mai mult pentru imagine, ramele SIEMES DESIRO.

Atat timp cat calea ferata va fi in continuare subfinantata neputand sa isi plateasca datoriile si angajatii ce sa mai vorbim de achizitia de material rulant nou.
Prin urmare in conditiile de fata trebuie sa ne multumim cu ce am cumparat cu putinii bani din occident si cu RK-urile facute la vehiculele existente, si aceste RK-uri au fost facute in asa fel incat sa coste cat mai putin.
Nu poti retrage din circulatie vehicule daca nu ai cu ce sa le inlocuiesti , asta ar insemna sa reduci numarul de trenuri din motive tehnice,lucru ilegal deoarece transportul feroviar public de calatori are caracter de serviciu social, numarul de trenuri se stabileste dupa necesitati, prin discutii cu autoritatile locale.
Aceste automotoare circula in general pe sectii secundare neinteroperabile sau interoperabile ca trenuri personale pentru navetisti.

Daca nu va convin conditiile din aceste trenuri nu sunteti obligati sa circulati cu ele , va puteti cumpara oricand o masina atat de luxoasa pe cat va permite buzunarul si sa mergeti cu ea.

Cat despre inchirierea unor parti din infrastructura CFR acestea este datorata subfinantarii si va dura atat timp cat va dura si subfinantarea.
 
mie imi convin aceste automotoare pentru ca de 10 ani circul cu ele ,singurul care are probleme este 963
 
sa adeverit regio-trans va prelua o ruta de la automotoarele malaxa900 incepand de miercuri va prelua ruta ineu-cermei
 
Adevarul este ca la astfel de subiecte ai pretentia sa gasesti o istorie a lor, de la inceputuri pana in prezent, date tehnice si descrierea solutiilor tehnice noi au ba la vremea aparitiei, modificarile,bune sau rele, facute pe parcursul anilor, liniile pe care circula si nu lamentari de genul: bune/rele, sa ramana au ba in circulatie, comparatii cu masini noi (cui foloseste?) si mai stiu eu.

Poate ca trebuie scoasa toata vorbaria de dragul vorbariei si lasate numai lucrurile concrete.

Exista rubrica "Pe marginea liniei" si acolo puteti sa scrieti ce va trece prin cap despre automotoare.

Nu mi-o luati in nume de rau dar un abonat la forum care cauta informatii despre aceste masini nu cred ca o sa gasesca prin paienjenisul de filozofii ceeace doreste.

Poate va mai ganditi cand abordati un subiect si va bagati in seama sau discutie numai daca aveti ceva de spus altfel, va rog respectos, stati pe margine si doar cititi.

Nu ne intereseaza numarul de posturi ca nu facem concurs pe aceasta tema si nici nu acordam premii si coronite pentru cine scrie mai mult, ne intereseaza valoarea informatiei care arata cat de bun sau nu este un forum.
 
@cristiCFR
Ma asteptam sa pui infrastructura inaintea arcurilor in foi. Vorbim totusi de linii secundare intr-o tara care nu acorda destula atentie nici celor principale. Celor care critica atit de tare 900-le le-as propune un test imaginar: oare cum face un Ferrari si o Dacie 1300 pe un drum forestier?
P.S. incercati sa vedeti constructia automotoarelor 900 la virsta pe care o au. Au supravietuit multor constructii mult mai recente si-mi vin in minte ramele TEA.
P.S. 2 Cu importul ramelor second-hand s-a pus baza turismului de peste 10 ani...citi doritori sa le vada vor fi atunci? :D
 
Sincer , le-am pus cum mi-au venit.
Da Gabi , vin Francezii, uite ca asta mi-a scapat :D , desi scutura mai rau ca un 900 :evil:

Automotoarele 900 vor mai supravietui inca o buna bucata de vreme , pe liniile interoperabile ca un tramvai suburban.

Ca un exemplu dau trenurile Timisoara Nord - Voiteni - Stamora Moravita, facute de autmotoare 900 modernizate.
Cateva curse sunt facute cu LVT-uri , dar acestea vor disparea cat de curand din circulatie, intretinerea lor este mult mai costisitoare fata de cea a unui 900.
Asa ca e posibil sa vedeti in curand 900 cu scaune de LVT in locul celor de plastic :D
Pana si Regiotrans a preferat sa inchirieze automotoare 900 si nu LVT-uri.
917 este la Gataia si e vorba ca vor mai inchiria , la Arad se aude de 924 si 974.