Pietrisul terasamentului de cale ferata...
- Pietris de culoare crem Noch
- Tempera Acrylica
- Vas metalic
- Pensula (cel mai mic numar)
Asadar, s-a realizat o nunanta ruginie prin amestecarea mai multor culori, (eu am utilizat rosu aprins, maro deschis, galben mustar,
un strop de verde si la fel de negru). In apa dintr-un vas metalic, am dizolvat aceasta nuanta obtinuta, iar apoi am adaugat pietrisul crem. Dupa amestecare, pentru a se mai uniformiza si patrunde la fiecare bucatica de pietris vopseaua astfel obtinuta si a fost pusa la foc mic,
amestecand incontinuu. Scopul fierberii e acelasi ca la principiul vopsirii oualelor, si anume prin fierbere se impregneaza foarte puternic vopseaua din apa in textura obiectului in cauza.Dupa ce apa s-a evaporat(pret de cateva minute) se lasa in continuare la acelasi foc mic pt a se evapora si apa din pietris, in felul acesta vopseaua intarindu-se si mai tare pe granulele de pietris, dar astfel si grabesti procesul de fabricatie.Cand s-a uscat pietrisul in vas, se marunteste cu grija, acesta "coagulandu-se" in gramezi mici in urma fierberii si a prezentei vopselei care il tine lipit. Se dezlipeste du degetul si granulele ramase lipite de vopseaua de pe vas, si se spala vasul. Toata operatiunea trebuie sa dureze maxim 10-15 miunte, depinde de cantitate. th_The Endth_.
Pietrisul astfel obtinut primeste o culoare curat ruginie si se foloseste la liniile ca nu au o intretinere pemanenta,regulata, in zonele montane,unde umiditatea "permite" inlesnirea ruginirii sinelor de cale ferata, a suruburilor, iar mai apoi, prin spalare, rugina sa fie imprastiata peste tersament.
Se poate turna pietrisul crem, in culoarea lui standard, si abia apoi, ca un strat subtire, pe deasupra, sa fie turnat acest pietris obtinut prin vopsire, tocmai pt a nu rispi "pretioasa" cantitate. Pentru ca daca va ganditi, nici in realitate nu sint "afectate" de aceasta culoare decat pietrele care sint la suprafata, nu?
- >