romrail a spus:
"batranica" pe care ne-am chinuit s-o aducem in piata garii Sfantu Gheorghe,
Din cate stiu eu cel care "s-a chinuit" sa aduca locomotiva a fost Georg Hocevar, care acum este cercetat penal pentru exportul de locomotive cu abur "de patrimoniu". Din ce mai stiu eu, initiativa pentru transportarea locomotivei la Sfantu Gheorghe apartine Consiliului Local. Si din altceva ce mai stiu, cealalta locomotiva de ecartament normal de la Covasna, N2-302, se afla in prezent descompletata, furata si ruginita la "Muzeul" din Sibiu unde a fost dusa si lasata in paragina la initiativa D-lui ing. RB, care acum a uitat ca locomotiva este de patrimoniu iar contractul de custodie este expirat de ani buni si nu il mai intereseaza sa o aduca inapoi unde ii este locul.
Cine vrea sa dea o mana de ajutor este binevenit, sau mai bine zis voluntar - nu am convocat si nici obligat pe nimeni sa participe.
Dar daca s-a pus problema, avem nevoie de urmatoarele piese:
- 4 atarnatori portsaboti din tabla de 25 mm, lungime circa 1000 mm.
- 4 portsaboti + saboti - asteptam opinia specialistilor sa ne spuna ce tip de sabot era folosit.
- bara de legatura cilindrude frana - timonerie frana
-circa 10 buloane diam. 25 mm pentru articulatiile timoneriei de frana
- 20 splinturi diametru 6 mm
- circa 20 m conducta cupru diametru 8 mm pentru instalatia de ungere
- usa pentru focar
- un manometru diametru 150 mm de 12 at + piulita si saiba de fixare
- 5 rozete pentru diversele robinete din marchiza
- 2 suporti pentru felinarele frontale
- 2 suporti pentru felinarele de pe tender
- 4 felinare + 4 lampi cu gaz
- tabla neagra grosime 1,5 mm pentru aparatoare cilindri (2 foi)
- conductor pentru instalatia electrica de iluminat (circa 20 m)
- capsule si trompete injectoare apa
- bare de fonta pentru gratar
- completare treapta scare acces marchiza partea dreapta
- capac cilindru dreapta.
Doresc sa mentionez ca in afara vopselei (care nu va fi suficienta), a deruginolului, pensulelor si periilor de sarma, toate celelalte piese, materiale, unelte, aparatura, etc. au fost asigurate si suportate din buzunarul celor prezenti.
Deci, cine doreste sa participe este binevenit, cu conditia sa aiba si o contributie cat de mica la restaurarea locomotivei.
Avand in vedere faptul ca sunt atatea locomotive si vagoane care asteapta restaurarea, si alte persoane "cu putere de decizie" pot declansa si duce la indeplinire actiuni similare (mai greu este cu munca ...).
Va doresc tuturor spor la treaba si multe si noi succese !