Calea ferata ingusta Covasna-Siclau-Planul Inclinat-Comandau

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In ciuda starii proaste,totusi, ai ce vedea si ai toate motivele sa ti se "stringa inima", din pacate...... Ce am avut si...... CIT AM PIERDUT !!!!!! :-x
 
Raspunsul este simplu: aproape totul si nu stim cand.
Dar putem sa facem toti ce ne este in putere. De ex. 18 aprilie este ziua internationala a monumentelor si siturilor patrimoniul industrial. Daca si vremea o sa ne permita, pe 17 aprilie sigur se va putea face o vizita la planul inclinat. Pe 18 o sa fie alt program, legat tot de cff covasna-comandau, dar la Sf. Gheorghe. Detalii mai tarziu, sa definitivam programul.
Draga "Misha", cred ca dupa o vizita la fata locului o sa vezi altfel lucrurile si nu o sa pui intrebarea pe care o auzim de nenumarate ori "oare nu se poate....?" Podul e ultima noastra problema, se reface intr-o luna de un grup de 6-8 mesteri si o gramada de bani. Insa cum spune si Dimitrov: "dar". Mai este mult pana sa ajungem acolo, prima data ne trebuie o groaza de semnaturi si bunavointa. Dupa aceea mai facem o groaza de hartii si mai strangem semnaturi, si abia atunci putem sa ne gandim: hai sa facem. Si deocamdata suntem la inceputul hartiilor, chiar daca am inceput in urma cu ani buni procedura.
Toate cele bune
Andris
 
"Pina la bunul Dumnezeu........te maninca sfintii".....zice o vorba....si din pacate astazi - mai mult ca oricind - vorba asta este "crunt" de adevarata....te ingropi in hirtii si proceduri, de risti sa iesi (daca mai apuci) la ....pensie si tot sa nu termini treba, lasind-o mostenire urmasilor............... :-x Traim p-aci'lea...nu ????? :aplauze: :aplauze:
Curaj,dragii mei....curaj.... :D
 
18 APRILIE ââ??â?? ZIUA INTERNATIONALA A MONUMENTELOR ISTORICE

Avem placerea de a va invita pe data de 18 aprilie 2010 în Muzeul National Secuiesc la programul pentru intreaga familie avand tematica: Calea Ferata Forestiera Covasna-Comandau.

Organizatori: Asociatia Siclau, Muzeul National Secuiesc, Consiliul Judetean Covasna

Program
10.00-11.00 Vernisajul expozitiei de fotografii: ââ???žDe la Covasna pana la Neruja pe calea ferata forestiera de odinioaraââ?? si Expozitia de modele feroviare. Deschiderea: Tamas Sandor, presedintele Consiliului Judeten Covasna
11.30-13.00 Cai ferate inguste în Europa ââ??â?? comunicare: Papucs Andras, Lacriteanu Serban
17.00-18.30 Am condus locomotive cu abur ââ??â?? memoriile unor mecanici de locomotiva din Covasna ?i Comandau, moderator: Markoja Szilard.

Program pentru copii:
10.00-13.00 Expozitia de modele feroviale, pentru cei mici: trenulete din lemn, covor de joaca
15.00-16.30 Cum functioneaza locomotiva cu abur? Prezinta: Lacriteanu Serban si Markoja Szilard (La locomotiva expusa langa gara CFR Sfintu Gheorghe)

Fotografiiile vor fi oferite pentru cei care ofera donatii de minim 300 ron in vederea repunerii în functiune a locomotivei cu abur Krauss, aflata în posesia Consiliului Judeten Covasna (suma apreciata pentru reparatie este de 150.000 ââ??â?? 200.000 euro).


Pe data de 17 aprilie o sa fie, cum s-a mai vorbit pe forum, zi de munca la planul inclinat, la care deasemenea asteptam voluntari. Cine poate sa aduca drujba.
O sa fie si surpize :p , deja este la Covasna o mica locomotiva diesel de la Criscior, vagoane de persoane noi, si surpriza speram sa soseasca saptamana viitoare, tot de acolo.

Va asteptam cu drag,
Andras
 
:cool: PREZENT......incepind din acest moment :aplauze: la ambele "amindoua" actiuni........
 
Andris, imi exprim dorinta de a participa la aceasta actiune, dar as dori sa luam legatura telefonic pentru mai multe detalii. Te rog sa imi lasi un numar de telefon pe PM sau la: [email protected]
 
Teoretic Clujul poate, dar nu prea ne raspund in ultima vreme la scrisori. Alta firma in tara nu este, sau nu stim noi, cu autorizare de furnizor feroviar. Sa vedem proiectul de revizie inceput la Criscior pentru locomotiva 764-243, deci asta ar fi inca o posibilitate. In strainatate e si mai mult.... Dar asteptam sugestii :)
Andris
 
Cred ca la Remarul "16 februarie"...

Facand o paralela daca bine-mi aduc aminte era o fundatie belgiana care a renovat o locomotiva la Remarul si spuneau ca au strans, din donatii si au platit putin peste 300.000 de euro.

Oricum e bine ca se mai face ceva...


Vad ca Andris ...a postat chiar inaintea mea si vreau sa aduc eu o sugestie.
Din unele informatii primite de la cineva am inteles ca SC REVA Simeria o sa-si diversifice gama de servicii. Cu alte cuvinte pe langa reaparatiile de vagoane pe care in acest moment le fac, vor sa introduca si reparatile de locomotive. Acum am inteles ca sunt la autorizari.

Acum daca vor repara si locomotive cu abur sau numai LDH-uri, DA-uri...nu stiu.
 
"claudiu_ne2000".....din pacate "Remarul 16 Februarie-Cluj"nu prea le raspunde la scrisori celor da la Consiliul Local Sfintu-Gheorghe....in ultim vreme,asa cum precizeaza si Andris,in postarea sa................
La "Remar"-Pascani....nu au reparatii si verificari de cazane de presiune....asa caaaa....deocamdata sa vedem ce se intimpla cu oferta de la Criscior.........
Pina atunci...sanatate tuturor.
 
@Dimitrov... nu e vorba de cei de la Pascani...chiar daca fac parte din acelasi holding. Eu spuneam ca cei de la REVA SIMERIA in viitorul apropiat vor sa inceapa si repapratii la locomotive pe langa cele de vagoane. Si asta o stiu din surse sigure.

Cat despre Atelierele Centrale Criscior...din cate stiu eu, majoritatea lucrarilor ale materialului rulant pe care ei le contracteaza (Criscior) sunt facute tot de la REVA.
 
"claudiu_ne2000"....daca este asa cu REVA SIMERIA....stii ca vor trece si la "abur" si vor avea si "dreptul de stampila" pentru abur ? Pentru ca daca este asa....e o posibilitate......

P.S. Vad ca in timp ce scriam si eu,ai reeditat mesajul....nu-l vazusem complet.....acum l-am vazut si nu mai este nevoie de raspuns....am inteles.....REVA este la autorizari si pentru abur..... O sansa in plus.
asa ca am reeditat si eu..... Cu bine si multumesc.
 
Cateva precizari:
1) pentru ziua de 17, vom face traditionalul gratar cu slanina, ceapa si ce mai are omul pe langa casa ... Pentru Dimitrov, o dedicatie speciala (si ...privata) din partea mea, pentru sotia Domniei sale (sper sa mai gasesc aceeasi calitate !!!), asa ca cine doreste sa participe este asteptat cu contributii cat de mici.
2) surpriza de care spune Andras va fi intr-adevar o mare surpriza ! Sa aveti aparatele foto incarcate, baterii de rezerva, carduri de multi giga, etc.
3) O alta noutate de ultima ora, Dl. Hocevar va avea si el prezentari despre activitatea firmei Domniei Sale (cea adevarata, nu cea raspandita de diversi .... nu mai spun ce !) in data de 18 aprilie, la muzeu.
4) sunt sigur ca vom petrece doua zile minunate alaturi de multi prieteni ai cailor ferate forestiere din toata tara !
5) Va asteptam pe toti cu drag !!! :D

Referitor la Reva Simeria, pe care o cunosc destul de bine, ma indoiesc ca pot face reparatii la LA, mai ales la cazan. Sper sa ma insel !
 
Dupa ce am mai citit aceste randuri am apucat sa dau un telefon sa vad daca "bateam campii" sau nu...

Asadar, cei de la REVA SIMERIA, au depus o solicitare de fonduri nerambursabile - adica au scris un proiect, care are ca obiectiv, reparatile de locomotive.

La intrebarea mea..."locomotive cu aburi puteti repara????"...mi-a raspuns ca pot face si asa ceva...au avizele necesare pentru operatii de reparatii la cazane sub presiune. Principalul motiv pentru care nu au efectuat astfel de reparatii au fost de ordin financiar si material, lipsa dotarilor tehnice.

Eu zic sa le trimiteti si lor o scrisoare si sa vedeti ce se intampla...

Stima


Later edit:

Dupa o alta discutie, am mai aflat ca cei de la REVA sunt acreditati ISCIR, pentru verificari de cazane sub presiune. Si pot efectua si lucrari de reparatii. Singura problema e presiunea cazanului de la locomotiva Krauss, pe care nu am stiu sa le-a dau.

Ca atare ar fi indicat sa le trimeti, scrisoare...chiar si email cu mult mai multe date, pe care eu nu le-am stiut si sigur o sa va raspunda.

Cele bune

Claudiu Nelega
 
Salut,

din cate stiu eu Remarul erau singurii care puteau repara cazane, si da am zis erau pentru ca locomotiva facuta pentru austrieci a fost din pacate ultima locomotiva cu aburi reparata la Remarul 16 februarie Cluj, alta nu va mai fi.

Din ce am aflat, sectia din uzina destinata acestor tip de lucrari nu mai exista.
 
:-? Avand in vedere ca in ultimele Postings au fost scrise mai multe lucruri care nu sunt corecte, si chiar lucrurile care nu sunt corecte si privesc activitatiile mele, imi permit sa prezint urmatoarele clarificari:

1.)
Facand o paralela daca bine-mi aduc aminte era o fundatie belgiana care a renovat o locomotiva la Remarul si spuneau ca au strans, din donatii si au platit putin peste 300.000 de euro.
Aceasta locomotiva nu a fost reparata de 16 Februarie Cluj ci de firma Preasfintie sale Dl. Gurzau la CUG Cluj

2.)
Cat despre Atelierele Centrale Criscior...din cate stiu eu, majoritatea lucrarilor ale materialului rulant pe care ei le contracteaza (Criscior) sunt facute tot de la REVA.
Asta nu este deloc corect. Atelierele Centrale este o fabrica pe domeniu mineritului care si repara material rulant de cale ingusta. Nici una dintre aceste lucrari nu au fost contractate/efectuate de REVA Simeria. Ce rost avea ca Atelierele Centrale, care are 200 de angajati sa subcontracteze lucrari din domeniu propriu la o alta firma?

Cred ca ai incurcat aici SC Atelierele Centrale SA cu SC Calea Ferata Ingusta SRL, care are un parc de vagoane de cale normala care, bineinteles, le repara la REVA Simeria. Cu aceasta ocazie pot sa va si spun ca sunt foarte multumit de prestatiile de la REVA la domeniu vagoanelor de cale normala.

3.)
.....REVA este la autorizari si pentru abur..... O sansa in plus.
Autorizatiile care are REVA Simeria sunt cele care sunt necesare pentru interventii la recipiente a vagoanelor cisterne. Ca sa poti repara cazanul unei locomotive cu Abur trebuie mult mai mult decat niste autorizatii (scule, experienta in domeniu, SDV etc).

4.)
Dupa o alta discutie, am mai aflat ca cei de la REVA sunt acreditati ISCIR, pentru verificari de cazane sub presiune. Si pot efectua si lucrari de reparatii. Singura problema e presiunea cazanului de la locomotiva Krauss, pe care nu am stiu sa le-a dau.
Aceasta acreditare ISCIR este nevoie pentru lucrari la vagoane cisterna, vagoane de tip Ucs sau Uacs de exemplu, se descarca cu aer comprimat (presiune de lucru 2daN/cmp) Supapele de siguranta a locomotivei Krauss, dupa efectuarea reparatiei, ar trebui sa se deschia la 14 bar, deci presiunea de lucru este de 7 ori mai mare decat la vagon Ucs. Este si o mare diferenta dintr-o virola obisnuita, cum o are un vagon cisterna, si cazanul unei Locomotive cu Abur, care are cazan vertical, cazan orizontal, cutie de foc, tevi fierbatoare etc.

5.)
Alta firma in tara nu este, sau nu stim noi, cu autorizare de furnizor feroviar. Sa vedem proiectul de revizie inceput la Criscior pentru locomotiva 764-243, deci asta ar fi inca o posibilitate.
764.243 este deja a treia locomotiva care se repara in Criscior (762.209, 764.435). Avand in vedere ca pana acum nu a fost necesar pentru liniile inguste din Romania sa ai o autorizatie de furnizor feroviar, si nimeni dintre clienti nostri din Austria, Germania, Italia, Franta, Mare Britania, Cambodia... nu cere asa ceva, nici nu nu am considerat ca este necesar sa o avem. In momentul in care va fi cerut prin lege asa ceva, ne vom conforma.

Cu mare stima, si ne vom vedea in data de 17.4.2010 in Covasna

Georg Hocevar
 
1.) Citat:
Facand o paralela daca bine-mi aduc aminte era o fundatie belgiana care a renovat o locomotiva la Remarul si spuneau ca au strans, din donatii si au platit putin peste 300.000 de euro.

Aceasta locomotiva nu a fost reparata de 16 Februarie Cluj ci de firma Preasfintie sale Dl. Gurzau la CUG Cluj

Dar reparatia a avut loc in halele Remarul 16 Februarie, sau nu?
Eu cel putin acolo am vazut locomotiva demontata, tot acolo am vazut si cazanul cand era in lucru si era reconstruit practic de la zero.