Update:
Dragi prieteni, in urma unor serii de vizite la Arhivele Statului din Bucuresti in ciuda caldurii, am reusit sa dau peste planurile originale ale acestui canton dublu.
Credeam ca acest tipic canton CFR dateaza cam de pe la inceputul anilor 80-90 ai secolului al XIX-lea.
Ei bine, in fapt cantonul simplu si cantonul dublu apar ca atare pentru prima data in planurile extrem de complete ale liniei Ploesti-Predeal, asa cum au fost ele facute de concesiunea Guilloux in 1878 si desenele respective este foarte probabil ca au fost refolosite ca atare fara modificari de multe ori in deceniile care au urmat.
Fata de planurile de mai sus reconstituite de mine dupa poze de exemple reale, planurile din din Arhivele Statului difera doar prin modulul caramizii, care la constructiile de pe linia Ploesti-Predeal este de 15 cm in loc de 14 cm.
De asemenea, am putut observa respectarea mai putin stricta a acestui standard, aparand dimensiuni care nu pot fi realizate prin utilizarea acestui modul, de exemplu amprenta la sol a cladirii este de 14.00 x 6.00 metri cand conform standardului ar fi trebuit sa fie 14.10 x 6.00. De asemenea, deschiderea ferestrelor mici este de 50 cm fata de cei 42 propusi de mine. Exemplul citat nu descalifica planurile publicate de mine mai sus, doar arata ca tipul de canton simplu si dublu CFR dateaza practic inca de la inceputul existentei CFR ca entitate distincta. Putem chiar spune, avand in vedere ca mare parte din inginerii care mai apoi au facut cariera in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice au lucrat intai, ca invatacei, pe linia Ploesti-Predeal, ca aceasta linie din 1878 a fost o adevarata pepiniera pentru cadrele CFR.
Inca un motiv sa ne uitam cu mandrie la opera stramosilor nostri si sa ne intrebam, eventual retoric, daca noi, urmasii lor, ne ridicam la inaltimea lor sau nu. ;-)