Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pe vremurile de mult apuse erau trenuri sezoniere interna?ionale. Opreau în unele g??ri din RO doar pentru revizii, schimb??ri de locomotive, rebrusare.

La Cluj, vara marfa care o g??seai la polonezi la nudi?ti o g??seai pe lâng?? gar??.
10 minute cât st??tea trenul, nu reu?ea (nu vroia) mili?ia s??-i goneasc?? pe oamenii de afaceri (bi?ni?ari) de lâng?? tren.

Era un tren care venea din Polonia pe la Halmeu, f??r?? s?? schimbe boghiurile, deoarece venea pe ecartament european 1435, pe la Cerna nad Tisou, ?i mergea pân?? la Burgas (BG).

E.
 
R1470 intr-adevar
http://www.dailymotion.com/video/xkv851_patuvane-do-burgas-03-09-2011-099_travel
http://www.railfaneurope.net/pix/new/09_sep10-misc/pix.html

Tare cum la CD, MAV si PKP dormitoarele DDR-iste sunt inca folosite chiar si in 2011 in timp ce la CFR ele ruginesc langa Basarab pentru ca un anumit nene sa poata sa aduca 71-31 vechi de 40 de ani si domnii din MT si mai sus sa-si poata trage ditamai parandaratul.
 
Ce mai vedem la CFR in luna septembrie:
la inceputul lunii septembrie am fost la casa de bilete cu 2 zile inainte de plecare sa procur biletele cu doua optiuni , aceea de mini-grup si anticipat pentru un traseu ales de mine si legaturile cele mai bune pe acel traseu, dar surpriza :roll:
nu am primit nici una nici alta, doar bilete la pret intreg pe motiv ca nu puteam lua minigrup ca erau prea multe intreruperi de traseu si nici anticipat pe motiv ca nu erau 3 zile pana la data plecarii.
stie cineva in ce conditii se pot procura bilete cu reducere 10% pentru anticipat si 10 % minigrup(2-5) ? cu cate zile inainte :?: :!:
 
valahul a spus:
Ce mai vedem la CFR in luna septembrie:
la inceputul lunii septembrie am fost la casa de bilete cu 2 zile inainte de plecare sa procur biletele cu doua optiuni , aceea de mini-grup si anticipat pentru un traseu ales de mine si legaturile cele mai bune pe acel traseu, dar surpriza :roll:
nu am primit nici una nici alta, doar bilete la pret intreg pe motiv ca nu puteam lua minigrup ca erau prea multe intreruperi de traseu si nici anticipat pe motiv ca nu erau 3 zile pana la data plecarii.
stie cineva in ce conditii se pot procura bilete cu reducere 10% pentru anticipat si 10 % minigrup(2-5) ? cu cate zile inainte :?: :!:

13 % reducere la cump??rarea cu anticipa?ie peste 21 zile;
10 % reducere la cump??rarea cu anticipa?ie de 11 pân?? la 20 de zile;
5 % reducere la cump??rarea cu anticipa?ie de la 6 pân?? la 10 zile

astea sunt reducerile pentru anticipat

iar la mini grup se acorda 10% pentru 2 adulti dar sa fie achizitionat cu cateva zile inainte de plecarea trenului
 
karpaty, adrian78hd - multumiri pt raspuns! pt mini grup 2-5 pers. mi s-a spus de catre casiera ca nu poate oferi deoarece traseul este unul fragmentat (ori nu avea cunostinta).
traseul a fost: TG JIU-BUCURESTI-TARGOVISTE
-TG JIU-CRAIOVA P2084 (desi aveam varianta unui desiro A1696 "sobolan" am refuzat); a mers bine pana la CARBUNESTI,a fost tras pe linia 1 deoarece a venit acc din urma si conform regulilor cfr are prioritate, cand sa ia liber de plecare dupa acc, surpriza :roll: :confused: stationeaza 15 min. pt a intra din sens invers un tren de marfa (ceva militar kafor).
INTREBARE : de cand are prioritate marfarul in fata unui personal si acc :?:
Vine nasul pt controlul biletelor si il intreb: cum recupereaza 15 minute pana la CRAIOVA pt ca aveam legatura de acolo Rapidul de SEVERIN, vine si raspunsul nasului : nici o problema o sa vb cu operatorul de la CRAIOVA sa retina trenul.
pana la FILIASI a mai acumulat 15 min. intarziere,restrictii de viteza cauzate de infra. jalnica; am luat hotararea de a schimba trenul in FILIASI desii aveam pana la CRAIOVA pt ca la cum merge CFR riscam sa nu mai ajung la destinatie.
in gara FILIASI am avut o surpriza placuta sa fie la R792 DROBETA binecunoscuta TRANSMONTANA,am avut parte de vag. bou-vagon fara aer conditionat deoarece nasul si nasica nu stiau sa-l seteze de la panoul electric; asa am putut scapa de nasica cu acea mustrare verbala pt ca nu aveam bilet legal decat din CRAIOVA si in mom in care a inceput sa controleze de la FILIASI pana la CRAIOVA a fost distrasa de calatorii care erau iritati fiindca in vag nu funct.aerul conditionat; nasul a facut tot posibilul sa avem aer si pana la urma a chemat un electrician de la CRAIOVA de unde am putut ajunge in conditii decente la BUCURESTI.
INTREBARE: controlorii nu fac cursuri de calificare pt aerul conditionat (electronica) :!: :?: cum poti sa dai drumul la tren fara sa verifici daca functioneaza sau merge replica "lasa ca merge si asa" :!: :?:
Pt a nu mai pierde din calatori datorita proastei legat.intre trenuri sa nu existe o perioada lunga de timp si asteptare (stiu ca s-a disc si pe forum); in cazul meu pt 20 min trenul de TARGOVISTE nu il pot prinde si trebuie sa aleg, merg in GARA BASARAB sa iau cu schimbare in TITU unde ajung mai tarziu cu 1h si jumatate decat daca as prinde legatura la minut sau merg la microbuz (am decis de ceva timp sa nu mai aleg acest mijloc indif. de conditiile oferite de C.F.R.)
 
S?? v?? povestesc o mic?? c??l??torie... am trecut pu?in prin Ungaria zilele astea (la Szeged, la ,,Trolibusz Nap"=Trolleybus Day). Am mers cu Dacia, singur în compartiment la AVA 200 pân?? în Arad ?i 2 cehi/slovaci/polonezi de acolo. Am coborât la Beckescsaba s?? iau un personal de Szeged... M41 + 2 saloane (ceva gen 21-47, dar mai curat), plin vreo 30%. La întoarcere compunere asem??n??toare, umplere vreo 90%... de fapt, se circul?? a?a ?i nu cu automotor pentru c?? se lucreaz?? la podul peste Tisa ?i sunt, de fapt, 2 trenuri, unul cu locomotiv?? ?i vagoane de Beckescsaba ?i unul cu locomotiv?? ?i vagoane de Szeged + autocarele Neoplan de transfer (?i Ikarusul 256 de rezerv??). Revenim... din Bekescsaba a trebuit s?? iau Isterul... vreo 3 dormitoare/cu?ete relativ goale + WR care nu avea de vânzare nici m??car ?erve?ele (d'apoi mâncare, ap?? sau m??car cafea) + 2 (DOU?) saloane 21-86 (plus înc?? 2 vagoane MAV pentru Lokoshaza). Vagoanele erau pline vreo 70%, devenite 95% de la Arad (s?? vezi cum fugeau to?i la ultimul vagon). 13 ore de manele (DA, manele din telefon de la unii), bebelu?i care plângeau, copii care alergau pe acolo, mirosuri de usturoi ?i cârna?i st??tu?im c?? unii c??l??tori avea casoleta cu ei ?i candea tot vagonu ?i, pe alocuri, c??ldur?? mare c?? p??rin?ii se plângeau c?? climatizarea nu e bun?? pentru copii, c?? e prea frig. Sincer, a? fi preferat suburbanele MAV, dar pline tot cu c??l??tori unguri ?i deservite de personal MAV, c?? acolo era lini?te, disciplin?? ?i cur???enie ?i bud?? pe care, scuza?i expresia, puteai s?? pui curu' lini?tit, c?? era curat??, parfumat?? ?i nu era înfundat?? cu mucuri de ?igar?? ?i gunoi. Nu mai zic c?? la MAV înc??peam bine mersi 4 oameni pe 4 scaune, f??r?? s?? ne amor?easc?? picioarele.

Cu ocazia asta declar c?? nu mai circul în via?a mea cu Isterul mai mult de Bucure?ti - Bra?ov ?i retur ?i c??, data viitoare când merg la Sezeged, voi prefera s?? stau 3 ore în Beckescsaba s?? a?tept Dacia pentru întoarcere.
 
Mie în ICE ni?te nem?ii ?i-au trântit bagajele exact în dreptul meu (s?? fie siguri c?? nu m?? mai ridic din acel loc :D ; ce s?? faci dac?? cinci valize f.f. mari nu încap în spa?iul destinat... :mad: ), ca s?? nu mai spun c?? o persoan?? avea impresia c?? locul pe care stau îi apar?ine, de?i scria clar rezervarea pe un mic display LCD deasupra locurilor :confused:

în schimb, în privin?a locului destinat picioarelor, nu exist?? grad de compara?ie ;-) Oare era chiar atât de greu pentru CFR s?? fac?? ni?te vagoane cu mai pu?ine locuri ?i cu mai mult spa?iu?!
 
E gandirea brontozaurilor comunisti cat mai multi calatori in putin spatiu!!
Cred ca cele mai confortabile locuri pentru mine au fost la clasa a 1 a vagon 36-16 au incaput si picioarele mele cu ai mei 1.92 scaune curate masuta pliabila cu din PAL sau melamina priza am ramas surprins pacat ca acolo eram doar eu si personalul CFR care merge cu autorizatie..
 
Se pare ca Transmontana a trecut la teste pentru trenurile de marfa, sambata dimineata era in zona Bucuresti Triaj.
Locomotiva era la un marfar DB, in fata avea o locomotiva seria 47 (nu am vazut numarul , cred ca era 47-692-5) cu o garnitura de cisterne GPL si cateva platforme.
 
Eu citisem odata nu mai stiu pe unde ca 692 este inchiriata de DB.
Luna trecuta am vazut la Arad un marfar RCA cu 2 locomotive 47 cu acele vagoane cu containere pentru rumegus, iarasi nu am vazut ce numere aveau pentru ca eram prea departe.
 
Pai RCA cred ca mai au 2 trase pe la noi naveta de rumegus e facuta de CFR Marfa mai rar mai vine un Taurus naveta de logane a ajuns la TFG ce mai fac e naveta de GPL cu 692..
La DBSR am vazut saptamana trecuta inchiriate masinile 40-588 40-752 ex Calatori si ieri la un tren de cocs SSK era 47-555 CTV 40-557 Cfr Calatori si BR189CTV..
Eu nu mai ineleg nimic am vazut si tren cu EACS-uri de CFR Marfa tras de Siemensul BR189 CTV
 
Am vrut azi s?? merg în Ploie?ti. Toate bune ?i frumoase, pe la 6:30 AM m?? mai uit odat?? pe infofer s?? m?? asigur c?? circul?? trenul ?i la 7:43, dup?? ce mi-am scuipat pl??mânii alergând pe pasarel??, sunt în Buc. Basarab h. Trenul trebuia s?? vin?? la 7:53, a?a c?? îmi preg??tesc banii de bilet. Se face 7:53, se face 8, se face 8:02... ?i apare în sta?ie un personal de Pite?ti. Cum personalul de Pite?ti trebuia s?? fie dup?? cel de Ploie?ti, întreb pe na? ce-i cu trenul de Ploie?ti. îmi r??spunde c?? ,,s-a anulat ?i nu mai ave?i nimic pân?? la prânz". Asta e, amân excursia cu o s??pt??mân?? ?i ceva... odat?? ajuns acas??, am pus mâna pe telefon s?? sunt la CFR. Mi se r??spunde c?? ,,tr. 5021 nu au cu ce s??-l formeze c?? s-au furat cablurile de la semnalizare în Grivi?a, da' sta?i s?? întreb" se aud discu?ii aprinse la cel??lalt cap??t al firului:
- Fat??, vezi c-a plecat!
- Cum a plecat?
- P??i nu ?tiu, io am auzit c?? ar fi plecat, da' întreab-o ?i pe Geta de la ghi?eu.
- A plecat 5021?
- Nu ?tiu.
- La cât ai expediat 5021?
- P??i de mult, de vreo 20 de minute.

Dup?? care mi se r??spunde ,,a plecat, dar a plecat întârziat".
Deci... trenul de la 7:49 a plecat din Bucure?ti Nord la 8:30! Ce s??-i faci, nimeni nu mai ?tie s?? scrie un ordin de circula?ie (m??car atât s?? fac??, dac?? s?? p??zeasc?? c??bl??raia nu-s în stare).

V?? da?i seama c??, oficial, îMI BAG tot ce se poate b??ga în CFR C??l??tori ?i tot personalul s??u de la director la ultimul acar ?i în toate neamurile lor pân?? la gradul 6!!!!!!!!!!!

p5021_129.png
 
:D :D :D :D deci asta e ROMANIA nu ai ce sa faci.... Regiotrasu nu merge incolo la ora aia ? De ce nu ai ales si tu un tren de rang superior ? Bine ca si acolo se intampla sa plece intarziat dar probabil ca se intampla mai rar.... :D
 
Regiotransul e seara ?i e accelerat.

Dac?? alegeam un tren de rang superior trebuia s?? plec de acas?? mai devreme ca s?? ajung în Gara de Nord (unde ajung mai greu decât în Bucure?ti Basarab halt??) ?i s?? pl??tesc minim 13 RON fa??? de 3,65 RON, totul pentru o diferen??? de vreo 20 minute la timpul de parcurs. ??Â?i se pare c?? merit?? diferen?a de bani?
???ži urm??torul tren (dup?? ora 7:50) era abia la 9.
 
e 3,65 trenul pana la ploiesti ?? habar nu aveam... e ieftin pentru 60 de kilometri...te mai miri ca e cfr-ul cum e ! la microbuz nu te-ai dus ? :D :D sau macar autocar ceva....