CFR-ul se duce de rapa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Februarie 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Pe data de 28 martie 2008, a fost introdus? în dezbatere public? pe site-ul Ministerului Transporturilor o modificare a Ordonan?žei de urgen?ž? a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe c?ile ferate române Â?i reorganizarea Societatea Na?žional? a C?ilor Ferate Române. Prin aceast? decizie, deosebit de important? pentru sistemul feroviar românesc s-ar aloca printr-un contract transparent dintre CFR Â?i statul român sumele necesare pentru mentenan?ža infrastructurii, sub forma unei &8222;subven?žii sociale&8221;.
Asocia?žia Industriei Feroviare (AIF) salut? propunerea înaintat? de Ministerul Transporturilor de a se pl?ti de la Bugetul de stat diferen?ža dintre Tariful de Utilizare a Infrastructurii pl?tit de operatorii de c?l?tori Â?i marf? Â?i Tariful real de utilizare a infrastructurii. Sper?m c? o creÂ?tere a veniturilor CFR S.A. va duce în cel mai scurt timp la îmbun?t??žirea infrastructurii feroviare din România. TotuÂ?i, apreciaz? Â?tefan RoÂ?eanu- Secretar General AIF &8220;prevederile actului normativ propus spre dezbatere, publicat de guvernul României ignor? existen?ža administratorilor de infrastructur? priva?ži care au închiriat în ultimii ani infrastructura feroviar? public? de la CFR S.A. De asemenea consider?m c? utilizarea termenului de subven?žie social? este inadecvat? în condi?žiile în care plata de la bugetul de stat la care ne referim reprezint? contravaloarea unor obliga?žii în calitate de proprietar a statului&8221;.
Conform actualelor prevederi OUG 12/1998, articolul 22, Compania Na?žional? de C?i Ferate CFR S.A. este responsabil? pentru între?žinerea Â?i asigurarea function?rii infrastructurii feroviare din veniturile proprii. Principala surs? de venit a Companiei o reprezint? Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), venit estimate în nota de fundamentare care înso?žeÂ?te propunerea de modificare a OUG la 66% din total venituri.Veniturile bugetare au o pondere de 4%, restul de 30% nefiind acoperit. S-a ajuns astfel la situa?žia problematic? ca veniturile societ??žii s? fie mai mici decât cheltuielile de mentenan?ž? ceea ce duce la creÂ?terea subfinan?ž?rii activit??žii de mentenan?ž? Â?i în consecin?ž? la degradarea continu? a st?rii de bun? func?žionare a elementelor componente ale sistemului feroviar român.
AIF este o organiza?žie non-guvernamental? Â?i non-profit ce îÂ?i propune s? contribuie la creÂ?terea notoriet??žii transportului pe Â?in? în România Â?i promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marf? Â?i c?l?tori. AIF doreÂ?te încurajarea competitivit??žii în sectorul transportului feroviar Â?i de asemenea creÂ?terea notoriet??žii transportului pe Â?inã în România.
 
Un filosof polonez, Adam Mitchnik, spunea ca trecerea la capitalism la socialism este similara cu a face supa de peste dintr-un acvariu. Ingredientele sunt aceleasi (apa, peste) dar realitatea e complet diferita. Continuand analogia, incercarea de a trece de la socialism la capitalism este similara drumului invers... incercarea de a face un acvariu cu pesti vii din supa de peste! :)

Este exact ceea de 19 ani sa incearca sa se faca cu acesta proprietate a statului roman. Se incearca (zadarnic, aproape) "despartirea" transparenta intre patrimoniul si finantele firmei (sau grupului de firme desprinse din CFR) si bugetul public; faptul este foarte complicat dat fiind ca inainte de 1944 CFR nu a fost firma privata, ci tot proprietatea statului roman.

Acuma, problema este complexa si cuprinde si un aspect pur politic: e vorba despre faptul ca transporturile feroviare au un impact mult mai mic asupra mediului inconjurator decat transporturile rutiere, motiv pentru care ele ar trebui in continuare "incurajate" de catre statul roman!
 
lumea ar trebui sa inteleaga faptul ca notiunea de capitalism nu este neaparat blocata de faptul ca anumite componente ale industriei apartin unui stat
industriile strategice pentru o tara, indiferent de pozitionarea ei sau de apartenenta politica, trebuie tinute cumva in frau, adica componente ale energiei sau transporturilor pot fi gestionate doar de catre mari investotori (dar adevarati si nu de carton) sau de catre statul in sine
transportul feroviar este o componenta de civilizatie si de dezvoltare a unei natiuni, si noi beneficiem, asa cum am mai spus odata de traditie in domeniu si de personal cu inalta calificare (din pacate din ce in ce mai putin) care ar putea face fata exigentelor unui transport modern
din pacate politica precum si proasta gestionare a fondurilor datorate nepriceperii sau unor factori ce tin de rea intentie determina problemele care apar la ora actuala in domeniu
 
Apropo de ce zice stageexp, la un monet dat chiar si caile ferate din S.U.A. au fost nationalizate.
 
Â?ti?ži care e diferen?ža dintre un astfel de Rapid sezonier Â?i Personalul de TeiuÂ?? V? spun eu: Rapidul are o dung? alb? de-a lungul vagonului, vopsit? peste albastrul obosit :lol:
Oare anul acesta ce vor mai baga si pe sezoniere pentru a incuraja in continuare transportul auto, poate ar trebui sa ma coopteze ca tot lucrez in domeniul marketing ce la CFR e sub zero
 
Nici chiar asa ,Teiusul e de obicei cu suburbane si 20-47 , parca am vazut si o garnitura formata cu Y :D :D
Ar putea baga 20-76 ;19-76 sau macar Y - uri in loc de 19-57 ; 20-57 cum a fost anul trecut ,dar cine stie ,poate baga anul acesta vagoane Business si/sau Express :D :D
Ce frumos ar suna :
Mangalia Express va pleca din statie de la linia 1.
Prea frumos ca sa devina realitate...
 
Da, devalizarea materialului rulant chiar se intampla, dar sunt si situatii in care lucrurile se petrec aproape "oficial". Vorbeam zilele trecute cu o cunostinta de la catedra de material rulant, care imi spunea ca tronsoane intregi de cale ferata data in folosinta prin 87 sau 88 sunt dezafectate. Asta e, separarea transportului de marfa de cel de calatori, a dus la o situatie mai putin profitabila pentru cel din urma, dar cred ca se pot gasi ceva solutii pentru remedierea acestei probleme.
Poate ca nu mai se vor mai vedea atatea vagoane de calatori la o singura garnitura cum era pe vremea copilariei mele, dar se poate compensa cantitatea prin calitate, sau macar se poate incerca.
 
Pai ce sa mai incerce?

In primul rand, cea mai mare problema a CFR-ului este comportamentul angajatilor. Nasu se uita urat la tine, cum ca de ce ai bilet, "simpatica" de la ghiseul se uita urat la tine cand intrebi cat costa biletul ca sa pregatesti banii marunti, asta in cazul in care nu e ca cele de la gara din Cluj, unde preturile se rotunjesc automat de catre "simpatice", daca biletul este 186.5 lei iti cere 187.

Sa nu mai vorbesc de garnituri puse la ore aiurea, legaturi pauza, iar cele care erau la ore bune scoase sau mutate la alte ore pentru ca ala cu microbuzele de pe ruta aia trebui sa traiasca bine iar microbuzele lui sa ajunga inaintea trenului la destinatie.

Ce folos ca s-au pus automotoare electrice care ajung mai repede prin scurtarea timpilor de oprire si accelerare daca trenul sta in gara 5-10 minute?

Si nu mai continui...
 
Sambata, Cluj-Napoca, IC 532 cu vagoane modernizate...si Bussines class iar locomotiva 060-EA1-013 cu vopseaua cam luata de ploi. Macar la vagoanele care arata bine de s-ar pune locomotive pe masura de aratoase. Mie trenul de mai sus mi-a lasat un gust amar de carpeala si lucru facut pe jumatate.
Un alt lucru, gara pustie fata de ce era acum 15-20 ani, n-am vazut nici un tren de marfa :(
 
Apropos de "locomotiva Taurus cu culorile CFR-uluii deraiata"

Vai mama lui de CFR!

Pe cand altii tin sa marcheze tot felul de eveniment cum se poate mai bine, noi putem parafraza semnatura lui Rally: "CFR-ul a gangurit, dar acum e in coma!"

Ma doare cand vad cum se 'joaca' altii la scara 1:1, iar noi reusim sa stricam tot ce mai avem. Ca la Romani, la nimeni: n-avem fonduri, avem datorii, gari fara curent, linii fara trenuri, trenuri .... => ca CFR-ul a deraiat de tot.

Toata lumea se lamenteaza ca nu sunt bani, ca fac, ca dreg, lanseaza proiecte de infrastructura de n-a vazut Parisu', totul pentru a mai castiga vre-o 4-5 ani de mandat, la adapost de DNA, cu venituri de nesimtiti, si vai mama lor ce mult muncesc.

Apoi mai vine vre-un delirant la minister cu ideei inalte si marete de a aduce TGV pana la malu' marii, sa mai zica si badea : "No ni ma...., amu treceeeeee , ni ca a trecut...!"

Propuneri lipsite de fundament economic. Sau planuiesc sa faca o groapa de bani si cu acest traseu, precum au facut cu mult circulata autostrada Transilvania. Sac afara fund, mai ales la viteza cu care se lucreaza. Ma plimb destul de des (o dat ala 2 luni) pe langa traseul ei si nu vad modificari substantiale. La fel va fi cu TGV-ul lui Orban!

Eusebiu


P.S. N-am gasit ideea la ceea ce am scris, dar acel Taurus mi-a adus aminte de CFR-ul nostru... unde sunt mii de pagini de zis, dar se poate continua discutia pe aceasta tema: vedem ce iese...