Pe data de 28 martie 2008, a fost introdus? în dezbatere public? pe site-ul Ministerului Transporturilor o modificare a Ordonan?žei de urgen?ž? a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe c?ile ferate române Â?i reorganizarea Societatea Na?žional? a C?ilor Ferate Române. Prin aceast? decizie, deosebit de important? pentru sistemul feroviar românesc s-ar aloca printr-un contract transparent dintre CFR Â?i statul român sumele necesare pentru mentenan?ža infrastructurii, sub forma unei &8222;subven?žii sociale&8221;.
Asocia?žia Industriei Feroviare (AIF) salut? propunerea înaintat? de Ministerul Transporturilor de a se pl?ti de la Bugetul de stat diferen?ža dintre Tariful de Utilizare a Infrastructurii pl?tit de operatorii de c?l?tori Â?i marf? Â?i Tariful real de utilizare a infrastructurii. Sper?m c? o creÂ?tere a veniturilor CFR S.A. va duce în cel mai scurt timp la îmbun?t??žirea infrastructurii feroviare din România. TotuÂ?i, apreciaz? Â?tefan RoÂ?eanu- Secretar General AIF &8220;prevederile actului normativ propus spre dezbatere, publicat de guvernul României ignor? existen?ža administratorilor de infrastructur? priva?ži care au închiriat în ultimii ani infrastructura feroviar? public? de la CFR S.A. De asemenea consider?m c? utilizarea termenului de subven?žie social? este inadecvat? în condi?žiile în care plata de la bugetul de stat la care ne referim reprezint? contravaloarea unor obliga?žii în calitate de proprietar a statului&8221;.
Conform actualelor prevederi OUG 12/1998, articolul 22, Compania Na?žional? de C?i Ferate CFR S.A. este responsabil? pentru între?žinerea Â?i asigurarea function?rii infrastructurii feroviare din veniturile proprii. Principala surs? de venit a Companiei o reprezint? Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), venit estimate în nota de fundamentare care înso?žeÂ?te propunerea de modificare a OUG la 66% din total venituri.Veniturile bugetare au o pondere de 4%, restul de 30% nefiind acoperit. S-a ajuns astfel la situa?žia problematic? ca veniturile societ??žii s? fie mai mici decât cheltuielile de mentenan?ž? ceea ce duce la creÂ?terea subfinan?ž?rii activit??žii de mentenan?ž? Â?i în consecin?ž? la degradarea continu? a st?rii de bun? func?žionare a elementelor componente ale sistemului feroviar român.
AIF este o organiza?žie non-guvernamental? Â?i non-profit ce îÂ?i propune s? contribuie la creÂ?terea notoriet??žii transportului pe Â?in? în România Â?i promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marf? Â?i c?l?tori. AIF doreÂ?te încurajarea competitivit??žii în sectorul transportului feroviar Â?i de asemenea creÂ?terea notoriet??žii transportului pe Â?inã în România.
Asocia?žia Industriei Feroviare (AIF) salut? propunerea înaintat? de Ministerul Transporturilor de a se pl?ti de la Bugetul de stat diferen?ža dintre Tariful de Utilizare a Infrastructurii pl?tit de operatorii de c?l?tori Â?i marf? Â?i Tariful real de utilizare a infrastructurii. Sper?m c? o creÂ?tere a veniturilor CFR S.A. va duce în cel mai scurt timp la îmbun?t??žirea infrastructurii feroviare din România. TotuÂ?i, apreciaz? Â?tefan RoÂ?eanu- Secretar General AIF &8220;prevederile actului normativ propus spre dezbatere, publicat de guvernul României ignor? existen?ža administratorilor de infrastructur? priva?ži care au închiriat în ultimii ani infrastructura feroviar? public? de la CFR S.A. De asemenea consider?m c? utilizarea termenului de subven?žie social? este inadecvat? în condi?žiile în care plata de la bugetul de stat la care ne referim reprezint? contravaloarea unor obliga?žii în calitate de proprietar a statului&8221;.
Conform actualelor prevederi OUG 12/1998, articolul 22, Compania Na?žional? de C?i Ferate CFR S.A. este responsabil? pentru între?žinerea Â?i asigurarea function?rii infrastructurii feroviare din veniturile proprii. Principala surs? de venit a Companiei o reprezint? Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), venit estimate în nota de fundamentare care înso?žeÂ?te propunerea de modificare a OUG la 66% din total venituri.Veniturile bugetare au o pondere de 4%, restul de 30% nefiind acoperit. S-a ajuns astfel la situa?žia problematic? ca veniturile societ??žii s? fie mai mici decât cheltuielile de mentenan?ž? ceea ce duce la creÂ?terea subfinan?ž?rii activit??žii de mentenan?ž? Â?i în consecin?ž? la degradarea continu? a st?rii de bun? func?žionare a elementelor componente ale sistemului feroviar român.
AIF este o organiza?žie non-guvernamental? Â?i non-profit ce îÂ?i propune s? contribuie la creÂ?terea notoriet??žii transportului pe Â?in? în România Â?i promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marf? Â?i c?l?tori. AIF doreÂ?te încurajarea competitivit??žii în sectorul transportului feroviar Â?i de asemenea creÂ?terea notoriet??žii transportului pe Â?inã în România.