Chi?in??u return

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am scris aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=129964129964

câte ceva despre a doua c??l??torie a mea la Chi?in??u.

Revin cu detalii, poze, comentarii.... Subiect deschis pentru discu?ii, comentarii, complet??ri.

într-o diminea??? de var?? de septembrie :) am purces la drum cu un amic spre capitala Moldovei, Chi?in??u.

Drumul prin ?ar?? lung, dar frumos, Valea Mure?ului în aburii dimine?ii arata superb în soarele r??s??ritului. Trecem voios Carpa?ii ?i o prim?? pauz?? la una dintre cele mai tari (dup?? mine) re?ele de distribu?ie carburant - SOCAR - ceva care provine din Rompetrol, societate româno-azer??.
îmi place aceast?? re?ea, deoarece e singurul loc din România, unde când am cerut o cafea am fost întrebat de care: turceasc?? la nisip, american?? la filtru, expresso italian sau capsule elve?iene. Am r??mas interzis de aceast?? ofert?? bogat?? ?i delicioas?? mai ales c?? ei folosesc Lavazza ?i Nespresso. Dup?? 3 doze de ristretto, plec??m spre frontiera de la Albi?a.

Intrarea în vam??:



Coad?? la ie?ire de juma bun?? de ceas...

în final ie?im din RO, ?i intr??m în MD




în Chi?in??u, prima zi de ?coal?? ?i studen?ie.
Dou?? mândre se pozau la statuia lui ??Ë?tefan cel Mare ?i Sfânt.
Moldovenii îl consider?? pe ??Ë?tefan cel mare ca ?i Sfântul Moldovei.



Mai pe ceas de seara, ies pe bulevardul ??Ë?tefan cel Mare ?i Sfânt.
Am v??zut troleibuze construite în Belarus - ?asiul - iar caroseria la Bucure?ti.
Aceasta datorit?? faprului c?? acordul vamal Belarus-România e mai avantajos decât Belarus-Modova, ?i ca Moldovenii s?? ias?? cu taxele mici, au inventat combina?ia aceasta.




??Ë?i troleibuze mai vechi



Teatrul na?ional



A doua zi, având liber pân?? spre prânz, am f??cut o plimbare de diminea???.

Ce mi-a atras aten?ia este acest ?ir de panouri de afi?aj, unde era pus?? toat?? presa zilei, pe toate fe?ele, ca popula?ia s?? o poat?? citi gratis...
A?a ceva am vazut ?i prin Moscova în anii `80.



în drum spre locul de întâlnire undeaveam de realizat bi?ni?a am surpins câteva cadre:

Blocuri cam ca ?i la noi construite din ââ??cotile?ââ?? adic?? blocuri paralelipipedice din calcar natur, neprelucrat termic, chimic:



Strada uzinelor din Chi?in??u, unde se afl?? cam toat?? industria.
Ce mi-a atras aten?ia este ?irul de bombe pe ro?i înc??rcate cu diverse materiale de construc?ie gata de livrare. greu de descris cu o poz??, dar erau zeci de camioane:





Explica?ia ââ??bombeiââ??



Acele camioane func?ioneaz?? pe gaz, având montate o mul?ime de butelii te mir pe unde:



Vânz??tori de vise ca ?i la noi:

Cumperi un Q5 sau un Tuareg ?i-?i dau un Polo:



sau casa vie?ii:



Prin Pia?a central??, un loc plin de via???, culoare, un personaj mai neobi?nuit:



Pia?a este plin?? de produse din vest, dar ?i multe produse din asia central??.

Magazin de vinuri apar?inând de Crama Cricova:




??Ë?i revenind la ale forumului, am facut, deja tradi?ionala, vizit?? la gar?? ?i depou.

Un vagon din gar??:


Iar in depou, pe o linie de garare a?tepta pelcare în curs?? automotorul recondi?ionat la Pa?cani:














Se v??d bogiurile origilane f??cute la Budapesta:



iar ca ?i finisare, las?? de dorit deoarece la locul de îmbinare a cabinei postului de conducere chitul care acoper?? sudurile este deja cr??pat, apa facându-?i loc sub chit. La iarn??, din cauza acestei finis??ri de mântuial??, va rezulta c??derea chitului de pe suprafe?e mari...



Trofeu achizi?ionat de la un mecanic din depou:



O plac?? cu care erau marcate locomotivele din era sovietic??.
 
Am uitat 2 cadre:

O veche dioram??, st??tea într-un col? în gar??. Veche pentru mine, deoarece o cunosc bine, cunosc produc??torul: SC xxxxxxxxxxx SRL din România:



Iar schimbând total registrul, toaletele sunt cu vedere la vecinu`:



E.
 
Interesantul a spus:
re?ele de distribu?ie carburant - SOCAR - ceva care provine din Rompetrol, societate româno-azer??.
Rompetrol e societate din Kazahstan, Socar de din Azerbaijan, nu au nicio leg??tur?? între ele.
Interesantul a spus:
Am v??zut troleibuze construite în Belarus - ?asiul - iar caroseria la Bucure?ti.
Aceasta datorit?? faprului c?? acordul vamal Belarus-România e mai avantajos decât Belarus-Modova, ?i ca Moldovenii s?? ias?? cu taxele mici, au inventat combina?ia aceasta.
Troleibuzele alea nu au nimic românesc pe ele, sunt asamblate 100% în Belarus... ?i scutite de vam?? printr-o hot??râre de guvern. Sunt 103 (?) produse la Minsk ?i vreo 5 asamblate la Chi?in??u cu piese venite din Belarus. Cei de la regia de transport s-au oferit s?? vând?? troleibuze produse în Chi?in??u ?i ,,fra?ilor" din Transnistria... a?a c?? maica Rusie s-a sup??rat ?i le-a cump??rat 5 troleibuze de acela?i tip, dar asamblate în Belarus ?i le-a dat cadou celor din Tiraspol ?i Tighina, doar ca s?? nu ia marf?? asamblat?? în Moldova.

în schimb, pe vremea când Rocarul nostru era deja cu un picior în groap??, cei de la Chi?in??u au cump??rat o groaz?? de scaune ?i alte piese de Rocar ?i le-au montat pe ZiU-uri :lol:
 
Vagoanele de marfa din gara Chsinau arata exact ca niste vagoane nord americane. Boghiele sunt tipic boghie de 70 t pentru vagoanele de marfa americane, si daca mai pui si cuplele automate zici ca esti in america. Ma rog cuplele automate rusesti SA3 sunt putin diferite de cele americane AAR :D