In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folose?ti un browser învechit. Se poate s? nu afi?eze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui s? actualizezi sau s? folose?ti un browser alternativ.
Foarte interesanta harta, a se observa ca inca apar liniile care treceau granita spre Ungaria (Batova=Battonya, Otlaca=Elek, Ketegyan = Ketegyhaza etc), cele spre Yugoslavia erau deja inchise la granita, inclusiv liniile care duceau spre Bazias. In plus apar deja ca linii Deva-Brad si Varfurile-Vascau (cea din urma nefiind vreodata inceputa).
Da, culmea e ca am observat ca lipsea, dar ma uitam mai mult la liniile normale si nu m-am mai gandit la ea.
A fost exploatata de CFR incepand cu 1948 pana in 1983 cand a fost preluata de IJTLA.
S?geata Verde, sau trenul electric a f?cut prima curs? pe 1 decembrie 1906. La momentul deschiderii linia avea o lungime total? de 58,3 kilometri.
sageataverde.ro
apar si liniile particulare Maneciu si Slanic.
interesant ca apare Seletin si Dragos Voda la Sighet.
Cred ca linia de Bazias e intrerupta nu din cauza problemelor cu Iugoslavia ci tocmai pentru ca trecea prin Iugoslavia. Mult mai tirziu a aparut sloganul ,,Tito dusmanul comunismului"
La cele de la Maneciu, Slanic si Buzau m-am uitat prima oara ca particulare. Linia de la Bazias era legata cu restul prin localitatea Biserica Alba din Yugoslavia. In perioada interbelica s-a folosit in continuare ca atare, trenurile trecand in peaj (similar cu ce faceau ucrainienii pe la Sighetul Marmatiei). Ziceam ca din cauza problemelor cu Yugoslavia pentru ca dupa razboi, data fiind pozitia lui Tito + situatia mai confuza de acolo, abordarea a fost de a intrerupe aceasta varianta. De altfel, o sa vezi ca spre deosebire de granita cu Ungaria, la granita cu Yugoslavia toate liniile se opresc in localitatile romanesti.
Salut,
momentan nu am nimic pentru perioada interbelica.
Pun totusi 2 imagini dintr-o lucrare din 1965. "Reteaua cailor ferate romane. Geografie feroviara" Autor Ioan Gheorghe Petrescu
Am reusit in cele 2 secunde in care a functionat din nou digibuc sa gasesc decretul din 20 prin care a fost infiintata regionala Brasov. Limitele erau oarecum altele (se intindea chiar spre Ploiesti). Prin 27 inteleg ca a fost desfiintata, iar in MT din 1934 apare ca inspectoratul 4 subordonat Directiei III Exploatare Cluj. Ce s-a intampat in 1940 dupa diktat nu stiu, la fel cum nu gasesc pe nicaieri data reinfiintarii regionalei. Dar in principiu mi-am cam raspuns la intrebare.
În Enciclopedia României sunt prezentate mai clar schimb?rile din perioada interbelic?. Încet-încet se a?eaz? lucrurile. Totu?i, cândva dup? r?zboi s-a revenit la Regionale...
Acest site folose?te cookie-uri pentru a ajuta la personalizarea con?inutului, preg?teasc? experien?a ?i s? te p?streze autentificat dac? te înregistrezi.
Prin continuarea folosiri acestui site, e?ti de acord cu utilizarea de c?tre noi a cookie-urilor.