Colectia CFR Horia Radulescu- scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

mai adaugam la colectia CFR Marfa un Habbins, sa spunem 90% exact pentru ca ii lipsesc striurile orizontale care provin din sudarea tablelor de pe lateral:


enjoy,
 
buna,

doua noi intrari in colectie, modelele imi apartin iar pozele sunt ale bunului prieten Christian Martens:
http://www.1zu160.net/images/forum/0905/455-375752-3700-wagen_CFR_aes_URAN_2_chrZ_L.jpg

http://www.1zu160.net/images/forum/0905/455-375752-3699-wagen_CFR_aes_URAN_1_chrZ_L.jpg

vagoanele le cunoaste orice CFRist... :D

enjoy,
 
buna,

intrucat pozele de mai sus nu sunt accesibile tuturor, iata unele "clasice" de la mine, via Florin:


 
buna Paul,

trebuie sa vorbesc cu Christan Martens, era pe undeva pe la 12-14m si imi amintesc ca atunci cand am ales vagonul de la Roco ca baza aveam de ales intre acesta si unul Fleischmann la care lungimea corespundea la amandoua, insa nu suprastructura... pana la urma am ales Roco, macar avea boghiuri Y25 corecte!
 
buna Paul,

cisterna mea pe N are 77mm LuP, ceea-ce corespunde cu 12,30m la scara 1/1 daca nu ma inseala memoria mea batrana ;)

poate ca cea Roco pe H0 sa fie mai lunga... oricum, pare mai "bondoaca" si este incalzita, ceea-ce nu e cazul cisternei mele pe N...
 
Horia_Radulescu a spus:
... oricum, pare mai "bondoaca" si este incalzita, ceea-ce nu e cazul cisternei mele pe N...

Si pentru ca este incalzita cisterna 1:1 are un diametru mai mare decat au modelele care le-ai folosit tu. Diametru mai mare reiese din poza de pe railfaneurope folosind scula ajutatoare "ochiometru" :p dar si daca te uiti la platforma de acces la gaura de umplere.
Dar oricum modelele sunt prea lungi ....

Horia_Radulescu a spus:
..un Habbins, sa spunem 90% exact pentru ca ii lipsesc striurile orizontale care provin din sudarea tablelor de pe lateral:

In schimb Habbins era corect daca nu aplicai inscriptionarea aceea pe peretele culisant din dreapta. La inceputul aniilor 2000 Habbinis-urile nu aveau acea intaritura orizontala si CFR-ul a avut multe AAE-uri fara intaritura inchiriate.
Nicu
 
La CFR Marfa sunt cel putin 5 modele diferite de Zaes, modelul expus la Gara de Nord a fost la baza un Zaes 3 seria 7882, reinmatriculat in 7982, cu lungimea 12.66m peste tampoane. Iata si poza cu placa vagonului, facuta de Dr2005 cu ocazia expozitiei http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/23260.jpg

Cat despre Habbins, aproape sigur ca Horia s-a documentat folosind pozele aceluiasi autor si facute cu aceeasi ocazie:
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/23261.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/23262.jpg
 
buna,

cum spuneam la inceput Zaes-urile mele sunt compromisuri, asa cum sublinia si Nicu cele ale CFR au diametrul mai mare deci oricum nu vorbim de un model corect 100%... insa ale mele chiar au 77mm lungime, promit sa le pozez alaturi de o rigla si sa nu modific nimic cu Photoshopul, Paul ;)

cum spunea shoppy, nu am vrut sa fac un Habbins fost DSB fost AAE cum CFR Marfa are destule (unde nu aveam nimic de modificat in afara de inscriptii) ci l-am ales pentru inceput pe cel prezentat in Gara de Nord si pozat de Catalin Ghita... ceea-ce nu inseamna ca nu vor urma si altele! :D

pentru moment va pregatesc un Aeem 30-76 :|
 
La asemenea "evenimente" romanesti, trebuie luat in considerare hei-rupismu specific. Cum acel vagon avea cam multa tabla libera si nevopsita, s-au gandit ca ar fi un loc foarte bun pentru scris numele firmei cu litere de-o schiopa, ca sa vada tot omu la expozitie. Deci vagonul ala e unicat
 
buna doamnelor si domnilor,

asa cum va amenintam de ceva vreme, am atacat si fostele vagoane de IR cumparate de CFR din Germania.

mai intai un Aeem 30-76 (004 la mine) cu boghiuri MD36 cu frana pe disc si sorturile specifice pentru ce fac cei de la Grivita:









urmeaza un Beem 22-96 (in cazul meu 028) asa cum arata initial, fara capetele sorturilor montate (care s-au montat in 2008 pe majoritatea vagoanelor); prototipul este o strutzo-camila tipica pentru DB AG, un Bim(z)259, fost Z2 "Halberstaedter" al DR (Ost) care a primit pereti laterali noi in anii 1990 la PFA Weiden similari cu vechile UIC-X (au facut dintr-un vagon confortabil cu 11 ferestre unul ingramadit cu 12)









inainte sa-mi dati in cap :twisted: boghiurile de la Beem 22-96 nu sunt corecte, cele de tip GP200 inca nu au fost livrate! :)

enjoy,
 
buna,

iata si cateva vagoane noi de marfa...

mai intai un Gbs al CFR Marfa, corect cam 90%, fara nervurile de pe acoperis si cu usile culisante de o forma usor diferita de cea a vagoanelor fabricate in Romania:



urmeaza un Zaes CFR Marfa, pentru transport melasa, dupa o fotografie a lui Florin (Gam3):



si inca un Zaes de uran, de data asta intr-o nuanta de galben mai aprinsa (mai recent vopsit :D ) si cu alt logo:


enjoy,
 
buna,

asa cum spuneam, din nefericire in ultimele luni nu prea am avut timp sa exersez activitati modelistice, insa tot am facut pe ici pe colo cate ceva...

dupa cum stiti, Horia este pasionat de vagoane de calatori in general si de cele de dormit in particular... asa ca si-a pus in gand sa aiba in colectia sa cel putin cate un exemplar din fiecare tip de vagon de dormit al CFR / Gevaro / Varored / Romvared.

intre timp, cum construiesc asemenea modele cam de 15 ani, nivelul calitativ a evoluat asa ca am ajuns la nivelul la care le inlocuiesc pe cele mai vechi (cu vopsire incompleta, incorecta sau inscriptii doar partial corecte) cu unele mai bune... iata cateva exemple:

Vagoane de dormit tip MU, dupa UIC X.
CFR are in seria WLABmee 50 53 71-31 xxx si cinci vagoane de dormit MU; dintre acestea doua sunt de productie Donauwörth (1964), neclimatizate si cu sorturi, iar trei mai recente, produse de FIAT (1973) sunt echipate cu instalatie de climatizare si nu au sorturile laterale.

le-am reprezentat pentru inceput pe cele doua cu sorturi:





WLABmee 50 53 71-31 017-6, in culorile originale de la CFR din 2002

si






WLABmee 50 53 71-31 016-8, singurul MU revopsit ulterior in noua schema de culoare.

fata de modelul de la Amintiri Feroviare pe H0, ale mele pe N au inscriptiile corecte :D (inscriptia "VAGON DE DORMIT" este alaturi de usile de acces si nu simetric pe cute)

modelul de baza este un antic si de demult Atlas/Rivarossi, o versiune pe H0 a sa a fost convertita de cineva in vagon CFR aici pe forum.
 
Vagon de dormit AB33, dupa UIC X

cele mai multe WLABmee 71-31 ale CFR / Gevaro sunt foste WLABmh174 sau WLABmh175 ale DB / DB AG / DB NachtZug / AutoZug. am realizat mai multe modele ale acestor vagoane in trecut, atat in schema originala de culoare cat si in cea noua, insa a venit vremea sa le inlocuiesc si pe acestea cu unele corecte sub aspectul culorilor si inmatricularii.

iata-l deci pe WLABmee 50 53 71-31 061-x, un fost WLABmh174 cu capetele acoperisului rotunde. remarcati de asemenea, spre deosebire de modelul Roco pe H0 care este fals, usile inchise la unul din capete :D



 
Vagon de dormit T2s dupa UIC X

din colectie nu putea lipsi si un T2s. L-am ales pe al treilea exemplar al CFR, inmatrculat initial gresit ca WLABmee 50 53 71-31 046-x si ulterior corect in seria WLAmee 61 53 75-71 003-x.

fata de modelul pe scara H0 "cald" al Amintiri Feroviare, am un mic handicap: Adrian Corodescu a reprezentat corect ferestrele (cu clapete de aerisire la partea superioara), eu am ramas cu cele originale, ghilotina... HR-AF, 1-1 :D



 
hmmm... pe baza de Hecht si UNIO...

Florine, mi-ai dat tema de casa insa o accept cu placere! ;-)

pana atunci iata cateva imagini ale unui pariu (castigat!) cu prietenul Zoltan Iv??Â?n din Ungaria, proprietarul firmei KiskuN, producator de modele scara N in serie mica... am pariat ca reusesc sa fac vagoane UIC Z1 GOSA ale MAV mai frumoase ca ale lui...

iata deci un ABmz 30-91 al MAV in starea originala:





si doua Bmz 21-91.0, unul asa cum a fost livrat de GOSA in 1989 si unul in culorile H-START de dupa 2007:









m-am chinuit un pic la ramele ferestrelor, la capetele sorturilor si la aeratoarele de pe acoperis, ca sa fie adevarate UIC Z1 de GOSA si nu doar Eurofima revopsite! ;-)
 
ca tot vroia Florin WL-uri UNIO, iata cateva vagoane contemporane:

un Bal 50.016 de constructie italiana, in starea originala din 1928:





si un vechi prusac, cu inmatricularea din aceeasi epoca:



mai multe detalii aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=103672103672
:lol:
 
Horia, alta tema pentru tine!

se poate face un vagon CFR Ringhoffer? Prin anii 1970 aceste vagoane mai erau in circulatie. Eu as fi interesat de vagon asa cum arata el la 1900.