CONCURS 2008, LDM12 Malaxa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc de lamuriri Catalin

Si daca tot suntem la intrebari ar mai fi ceva legat de capul de serie 20001 prezent pe linia Buzias-Buzias Bai ale carui fotografii le-am vazut in excelenta carte semnata Valentin Ivanescu.

Este vorba de rezervorul, daca asta este, de pe capota motorului, lipit de cabina.
Se pare ca si 95 0001 8 l-a avut pana acuma cativa ani.
 
Da, rezervorul a fost acolo. De fapt se vede si "petecul" de tabla (vezi vederea frontala), pus acolo unde a fost rezervorul. Interesant este ca "sticla de nivel" a acestuia este inca in masina, in pozitia initiala.

Pe mine ma intereseaza daca a mai identificat cineva folosirea unor masini din aceasta serie la trenuri de calatori ale CFR de felul acelei mici curse de la Buzias la Buzias Bai de care ne vorbeste atat de frumos Vali in cartea lui.
 
Si daca tot m-am apucat de rascolit prin poze, uite-o si pe 20.004 la iesirea pe poarta fabricii Malaxa, pentru a fi predata la CFR in 1938.
A se observa inmatricularea originala, cu placi ca la locomotivele cu abur, nu prin vopsirea directa pe caroserie.



LDH, uitandu-ma prin multe poze, pe care nu le pot reproduce aici in lipsa dreptului de autor, iti confirm ca initial locomotivele nu aveau stergatoare de parbriz, acesta este un accesoriu adaugat probabil dupa 1963. Se vede insa si la aceasta imagine timpurie gura esapamentului pe capota.
 
Catalin, multumesc la randul meu de poze si clarificari!
Sunt sigur ca sunt informatii binevenite si pentru multi altii.

Cele bune!
 
Pana se mai gaseste ceva prin sertare, am dat sfoara in tara, legat de LDM sa ne intoarcem putin la concurs.

Mai intai vreau sa va anunt ca am gasit rotile de care aveam nevoie



Poza e mica, rotile la fel, au diametrul necesar si 10 spite.

Mai trebuie adaugate contragreutatile, prinderea bielei si roata dintata sau fulia pe axa motoare.

Sa vedem cum facem sa le aducem deorece toti inscrisii in concurs la categoria 1:87 vor primi un set de doua osii pentru LDM-ul lor.

Deja vorbim de categorii avand in vedere ca s-au inscris concurenti la sacra 1:160 (N), pentru o constructie din carton si ne ameninta cineva cu un G :D

Daca tot suntem la momentul anunturilor vreau sa le aduc la cunostinta potentialilor viitori concurenti, in primul rand, dar si actualilor ca nu este obligatoriu ca un concurent sa faca un model.

Asa cum un concurent poate sa faca mai multe exemplare :D mai multi concurenti se pot constitui intr-o echipa si sa construiasca o macheta fara ca asta sa aibe influenta asupra aprecierii.

Nu punctam concurentii punctam machetele realizate :wink:

:cafea:
 
Nu-s fantastice pozele pe care le am, dar poate va ajuta si ele la ceva...

tempda6.jpg


temp1hk8.jpg


Ambele poze sunt din colectia mea si au fost realizate in data de 14.10.2007, cu ocazia sarbatoririi a 150 de ani de la inaugurarea depoului Timisoara.
 
Multumim romrail pentru poze care sunt foarte reusite....orice detaliu este binevenit...
Participantii la concurs au din ce in ce mai multa informatie si asta ii va ajuta foarte mult la realizarea modelului...
 
buna baieti,

ieri am sacrificat cateva ore si m-am pus pe treaba... si la scara N nu este deloc usor, avand in vedere ca masoara 5cm L??P, adica cam cat un K??f (de fapt, cum spuneam unui amic german, asta si e, un K??f ceva mai mare sau V20 mai slab cu 80CP fabricat in Romania) ;)

ma intreb deja daca la N manerele de la usi si barele vor fi libere sau doar gravate... vorbim de bare de 0.2mm aplicate la 0.8mm de cutie ca altfel nu se poate si si asa ar fi prea mari... insa daca vrem Finescale, ne chinuim sa facem finescale! :D

va atrag numai atentia ca, la comparatia cu pozele existente si cu diagrama de la CFR am remarcat diferente intre desenul lui Dorel in .pdf/.dwg la nivelul amplasarii usilor si deschiderilor (ferestre) pe lateralele cabinei; acestea sunt ceva mai late si mai aproape de marginea anterioara, iar usa este amplasata ceva mai in fata!

in ceea-ce ma priveste, am acum de ales: sau un model pe N motorizat cu acele roti oribile de 1.2mm latime sau unul static (motorizat prin vagonul din grupa de manevra) insa cu roti de 0.8mm sau chiar mai putin latime si biele realiste la scara...
 
Multumim Romrail pentru fotografii

Sunt excelente si la o rezolutie care nu lasa loc de interpretari cum nu lasa nici pozele lui Catalin
Nu poate spune nimeni ca nu a vazut bine decat daca are monitorul murdar :D


Legat de desene

Rog participantii sa mai aibe putina rabdare si sa nu se apuce de lucru desi sunt sigur ca-i "ard" mainile.

In cel mai scurt timp refac desenele dupa masuratori efectuate pe modelul original.

Evident ca in urma RK-urilor masina a suferit modificari dar asta nu are importanta deoarece fiecare este liber sa-si aleaga epoca.

Horia,

Chestia cu motorizarea intr-un vagon Gb este excelenta si in folosul detalierii "monstrului"

Nu am impus conditii de motorizare asa ca fiecare face cum crede ca este mai bine.

Important este sa se "miste bine" ca doar este vedeta :wink:
 
Tot legat de desene :D

Asa cum am mai spus desenele de executie au fost puti cosmetizate din punct de vedere al cotelor ca sa fie niste cote, cum se spune astazi, prietenoase si sa incerc sa ma invart cat mai mult in jurul lui 4,5 si 6 dupa virgula.

Fiind primul concurs organizat de Modelism Feroviar am crezut de cuviinta sa nu fim prea drastici in privinta cotelor.

Iata insa ca lucrurile nu sunt asa cum se vad si o sa incercam sa aducem cotele acolo unde sunt cu ajutorul masuratorilor pe modelul real.

Sa va vad la cota 1,23 mm :D

LE1500KW

La ce scara faci macheta?
 
Tot legat de planuri :D

Chiar daca o sa refac planurile si or sa fie corectate conform masuratorilor parerea noastra este ca dimensiunile actuale sunt OK pentru scara 1:87.

Se accepta acest compromis. :wink:

Cei care au posibilitatea sa taie cu laserul isi pot permite doua zecimale dupa milimetru.



Alegerea este la voi

Spoor!
 
Iata aici o locomotiva de manevra Piko, analogica, de generatie foarte veche. Antrenarea celor doua osii motoare se face prin intermediul a doua... inele de cauciuc!!!

Farurile locomotivei nu sunt functionale - desi eram tentat sa fac ceva in aceasta privintza. Practic locomotiva este nemodificata fatza de "vremurile de glorie", cu exceptia usii cabinei, care a suferit un mic accident - se poate spune ca acesta este un element de realism.
Stiu ca sunt cateva diferente fata de locomotiva LDM 12 Malaxa; totusi, ar putea fi utila pentru crearea respectivei locomotive?