decodoare locomotiva train-O-matic

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gyuri

Active Member
Trenulist
14 Septembrie 2010
129
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salut tuturor,

Sunt pe ultima 100 de metri cu finalizarea decodorului de locomotiva DCC. Aparent se prezinta cam asa:



As avea nevoie de putin ajutor pentru a include in software-ul/hardware-ul acestuia, tot ce considera utilizatorii important.
Filmuletele urmatoare exemplifica rularea unor locomotive test la viteza mica, folosind decodoarele train-O-matic in faza
actuala:









Mi-ar fi de ajutor, daca mi-ati enumera 5-10 caracteristici ale unui decodor, pe care le considerati din punctul vostru de vedere (ca utilizator)
importante. Ce va vine in minte. Incerc sa adun asemenea date de la cat mai multi colegi de hobby, si sa fac o lista de prioritati, pe care sa o
includ in facilitatile decodorului. Unora dintre voi, le-am adresat emailuri in direct, si pe aceasta cale tin sa le multumesc pentru raspunsuri.
Insa doresc sa aud si parerea celor cu care nu ma cunosc personal.

Multumesc,

Gyuri
 
Salut !

1. PWM cu frecventa setabila; cel putin 2 valori ( > 15KHz si ~400Hz) = motoarele in 3 poli au nevoie de o frecventa PWM cat mai redusa; cele tip clopot prefera o frecventa PWM ridicata.

2. BEMF cu un algoritm bine-gandit = reglaje P, I si viteza minima de la care BEMF este dezafectat.

3. Kick-start la pornirea de pe loc.

4. Lumini / functii cu efecte (aprindere progresiva, blink, strobe)

5. Setari viteze (minima / medie / maxima) si acceleratie / deceleratie

6. Acceptare comenzi in 28 / 128 speed-steps.

7. Setare adresa short / long.

8. Mapare functii, inclusiv functii virtuale (stand, run)
 
Motoarele s? nu bâzâie "electric" sub comanda decodorului. De exemplu, sub comanda decodoarelor ESU LokPilot V3 ?i V4, locomotivele mele emit un bâzâit caracteristic, ba chiar de în?l?imi variabile odat? cu viteza în cazul lui V4. Sub comanda decodoarelor LenzGold, nu s-a f?cut auzit niciun fel de bâzâit.
Decodorul s? aib? compensare de sarcin?, deoarece aceasta ajut? foarte mult la mersul înceeeeet, când ro?ile ?i bielele locomotivelor cu abur ni se prezint? în toat? splendoarea lor.
Decodorul s? aib? minimum ie?irile AUX1 ?i AUX2, bineîn?eles cu posibilitatea de mapare, ?i s? fie dotat cu toate protec?iile posibile: suprasarcin?, supraînc?lzire, scurtcircuite, atingeri accidentale între circuite diferite etc.
 
Ultima editare:
Am o idee FOARTE n?stru?nic?, referitoare la ie?irile de lumini
4.gif
. În mod normal, decodorul las? în aer aceste ie?iri în stare inactiv?, respectiv le conecteaz? la minusul comun în stare activ?. Poate c? ar fi util ca decodorul aib? posibilitatea de a comuta ie?irile de lumini la plusul comun în stare inactiv?, dac? utilizatorul dore?te acest lucru ?i face o anumit? setare. în acest mod se pot utiliza LED-urile bicolore (sau pur ?i simplu conectate în antiparalel) pentru celebrele lumini alb-ro?u, prin conectare direct? între aceste ie?iri, f?r? a mai fi necesar firul albastru, caz în care conexiunile electrice prin locomotiv? s-ar reduce destul de mult.
 
Ultima editare:
- Mod de a scrie adresa pe 2 si 4 digiti.
- Sa aiba implementat tabela de viteze in 3 pasi si/sau 128 de trepte.
- Posibilitatea de a lega impreuna mai multe locomotive cu decodor.
- Sa aiba ââ????Back EMFââ?? sau compensare de sarcina implementat.
- Sa aiba ââ???žTorque Compensationââ?? implementata, dar sa nici nu zumzaie, cred ca se poate cu CV 09
- Posibilitatea de a functiona pe analog (automat sau punandu-i adresa 00 pe CV1).
- Reset punand in CV08 valoarea 08 (sau 09).
- Protectie la scurt circuit pe toate iesirile.
- Sa aiba iesirile de motor de (min) 1 A.
- Mod de programare: pe diorama, cu posibilitatea de a citi CV-urile sau/si cu o bucata de sina de programare cu ââ????Paged Mode si ââ????Direct Modeââ??
- Sa poata fi programat usor cu orice alta centrala (Lenz, Roco, ESU, Piko, Digitrax, etc)

Traian
 
La C?ile Ferate "La Ursu" au sosit decodoare Train-O-Matic pentru testare, pe care conducerea le-a repartizat c?tre dou? locomotive: BR216 Brawa ?i E69 Piko. Primele rezultate sunt FOARTE încurajatoare: motoarele celor dou? locomotive nu bâzâie "electric", iar mersul lor pe treapta 1 de vitez? este frumos, lin ?i stabil :cool:
 
Ultima editare:
Sunt foarte încântat de dimensiunile reduse ale decodorului, precum ?i de faptul c?? este livrat împreun?? cu un înveli? op?ional din plastic termocontractibil
16.gif


Locomotiva BR216 Brawa are un motor de înalt?? calitate, cu 5inci poli ?i 2ou?? volante, iar mi?carea este transmis?? la boghiuri prin cardane ?i angrenaje melcate. La ambele capete, farurile sunt luminate prin ghiduri de câte un LED warm-white ?i unul ro?u, comandate de decodor.
Prima versiune a decodorului beta testat conduce frumos locomotiva, dar... au existat ni?te mici probleme la sincronizarea luminilor cu sensul de mers...

... ?i o comportare cam aleatoare la comanda de oprire general?? de urgen???...

Bineîn?eles c?? l-am anun?at imediat pe autor, care a corectat softul decodorului astfel încât luminile s?? func?ioneze corect, iar la faza cu oprirea general?? de urgen??? (butonul ro?u) înc?? se mai lucreaz??.
 
Versiunea îmbun??t???it?? a decodorului beta a reu?it s?? comande corect luminile, iar comportarea la comanda de oprire general?? de urgen??? s-a îmbun??t???it considerabil.
??Â?inând cont c?? un decodor trebuie s?? fac?? fa??? oric??rei locomotive, momentul adev??rului va fi constituit de testarea acestuia cu n??r??va?a locomotiv?? E69 :D
 
De ce este n??r??va??? simpatica locomotiv?? E69?
3.gif

Fiindc??, draga de ea, a refuzat s?? se în?eleag?? cu decodorul DZ125 pe care i l-am montat cu mari eforturi
45.gif

A?a c?? m-am apucat frumos ?i am demontat decodorul Digitrax, care va r??mâne într-o cutiu??? pân?? la noi ordine, ?i am improvizat rapid o interfa??? digital??, la care am conectat decodorul îmbun??t???it.

??Â?inând cont c?? acum eu doar testez func?ionarea locomotivei sub comanda decodorului, f??r?? s?? ?in cont deocamdat?? de aspectul estetic al experimentului, nu am reasamblat complet locomotiva ?i am l??sat-o în "?inut?? mini"
21.gif
 
Locomotiva E69 Piko are în dotare un motor imens, cu 3rei poli, despre care s-ar putea spune cu pu?in?? bun??voin??? c?? joac?? el însu?i rolul de volant, iar mi?carea este transmis?? la cele dou?? osii prin intermediul unor ro?i din?ate. Luminile locomotivei sunt în întregime "by MPU" 3rei galbene / 2ou?? ro?ii, realizate în configura?ie bipolar?? cu LED-uri, deci la intrarea în Era Digital?? au necesitat un mic montaj adaptor.
în concluzie, distan?a dintre BR216 Brawa ?i E69 Piko este considerabil??, atât temporal cât ?i func?ional. Un bun decodor trebuie s?? fac?? fa??? ambelor situa?ii, deci... let's get testing!
 
Locomotiva E69 Piko func?ioneaz?? PERFECT pe treapta 1 de vitez??, ro?ile ei cu spi?e fiind perfect vizibile în rota?ia lor leeeent??, stabil?? ?i uniform??
36.gif
!!! De asemenea, acum ea r??spunde frumos la comenzi (daaa, ?tiu, cu excep?ia opririi generale de urgen???, dar la acest aspect înc?? se lucreaz??
3.gif
). Fac men?iunea c?? NU am umblat absolut deloc la set??rile compens??rii de sarcin??, deci iat?? c?? decodorul îmbun??t???it s-a descurcat admirabil cu ambele locomotive
41.gif
 
A?i remarcat aprinderea u?or gradat?? a LED-urilor de pe ambele locomotive, a?a-i? Acest aspect este implementat default pe acest decodor, ceea ce face ca LED-urile s?? imite aprinderea/stingerea becurilor cu filament. DAAA, stiu c?? ?i alte decodoare permit aceast?? comportare a luminilor, dar ea trebuie activat?? & setat?? de utilizator.
 
Hmm, Razvan are perfecta dreptate; locomotivele de tip Tristan facute de cei de la Trix sunt extrem de pretentioase la decodoare; eu nu am reusit sa fac sa mearga perfect aceasta locmotiva decat cu decodor Trix.

Am testat fara succes urmatoarele tipuri de decodoare pe locomotiva sus mentionata (evident incercand diverse valori ale CV-urilor legate de compensarea de sarcina si viteza; rezultatul era de fiecare data acelasi: mers neregulat la viteze mici, si, aleator, locomotiva pleca de nebuna la viteza maxima, in momentul in care dadeam comanda de oprire.

- Esu Basic
- Esu LokPilot v3.0
- Esu LokPilot v2.0
- Uhlenbrock (nu stiu ce model)