de ce sunt 2 panouri luminoase in partea de jos?
o alta intrebare: daca deserveste 3 linii, cum se evidentiaza pentru ce linie este valabil semnalul (in ideea ca poate sunt 2 trenuri la linii alaturate)? sau se anunta prin statie mecanicii de catre IDM?
Smotocel ...hai sa lamurim lucrurile ...dar te costa o bere la prima intalnire... :lol:
Deci ââ??Â?
- Tipul si forma semnalelor difera in functie de tipul de instalatie de centralizare cu care este dotata statia respectiva.
- Acest caz in care semnalul pe linga cele doua panouri luminoase (3+2 sau 2+2 unitati optice ) mai poate avea in partea de jos inca doua indicatoare si anume :
- un indicator luminos de directie
- Iar cel de-al doilea indicator poate fi :
a) Indicator ââ???žnumarul linieiââ?? pentru semnalele de grup.
b) Indicator "distan??? pân?? la semnalul urm??tor mai mic?? de 700 m".
Aceste situatii se intalnesc in cazul statiilor dotate cu instalatii de centralizare CED cu sau fara BLA si CE :
Deci sa lamurim cum e cu aceste indicatoare :
- Pentru semnalele de iesire ââ???žde grupââ?? care deservesc un grup de linii , se intalneste primul indicator ââ??â?? indicatorul de directie care se monteaza la semnalele de iesire care acopera parcursuri in directii de mers diferite. Indicatorul de direc?ie este un panou dreptunghiular, care indic?? prin litere iluminate alb, direc?ia de mers a trenului. (Regulamentul de semnalizare nr.004 art.121 paragraful 1-5) Indicatorul de direc?ie se monteaz?? sub unit???ile luminoase ale semnalelor de circula?ie de la liniile de la care se pot executa parcursuri în mai multe direc?ii de mers.Litera care indic?? direc?ia de mers va fi afi?at?? la indicator în acela?i timp cu indica?iile permisive de circula?ie ale semnalului luminos respectiv. Dac?? indicatorul de direc?ie nu este iluminat sau d?? o indica?ie dubioas??, mecanicul va pune trenul în mi?care pe baza indica?iei permisive a semnalului de circula?ie, oprind în cazul în care constat?? c?? parcursul este executat într-o alt?? direc?ie de mers. La semnalele combinate cu repetitor de triere, afi?area literei "T" la indicator semnific?? faptul c?? semnalul respectiv repet?? indica?iile semnalului de triere.
- cel de-al 2-lea indicator acesta poate fi :
a) ââ???žindicator de linieââ?? care este un panou dreptunghiular pe care se afi?eaz?? cifre iluminate în verde ce reprezint?? num??rul liniei pentru care s-a executat parcursul.Indicatorul de linie se monteaz?? sub unit???ile luminoase ale semnalului luminos de circula?ie sau al semnalului luminos de manevr??, în cazul în care aceste semnale deservesc un grup de linii.Cifrele care indic?? num??rul liniei vor fi afi?ate la indicator în acela?i timp cu indica?iile permisive de circula?ie sau de manevr?? ale semnalelor respective. ( Regulamentul; de semnalizare art.122 paragraful 1-3) . In acest caz pentru ca mecanicul sa cunoasca numarul liniei la care se afla si pentru care este valabila indicatia de circulatie sau manevra , pe partea dreapta a liniei se monteaza un indicator denumit "num??rul linieiââ?? ( Regulamentul; de semnalizare art.128 paragraful 1-3) . Indicatorul "num??rul liniei" este o plac?? dreptunghiular?? alb?? pe care este înscris cu cifre negre num??rul liniei, plac?? montat?? pe stâlp. Dac?? nu este gabarit, acest indicator poate fi pitic; indicatorul poate fi realizat cu materiale reflectorizante.Indicatorul "num??rul liniei" se monteaz??, de regul??, în sta?iile centralizate electrodinamic, lâng?? marca de siguran??? a liniilor de expediere, prev??zute cu semnale luminoase de grup.
b) Indicatorul "distan??? pân?? la semnalul urm??tor mai mic?? de 700 m" ( Regulamentul; de semnalizare art.123 paragraful 1-4) care este un panou dreptunghiular pe care se afi?eaz?? o s??geat?? cu vârful în jos, iluminat?? alb, care indic?? faptul c?? distan?a de la semnalul luminos pe care este montat indicatorul pân?? la semnalul urm??tor, este mai mic?? decât distan?a minim?? de frânare necesar?? pentru viteza maxim?? admis?? pe parcursul respectiv ?i mecanicul trebuie s?? ia din timp m??suri pentru a opri trenul în fa?a semnalului urm??tor, care ordon?? oprirea.S??geata iluminat?? alb se afi?eaz?? în acela?i timp cu indica?ia de vitez?? redus??, dat?? de semnalul pe care este montat indicatorul, dac?? semnalul urm??tor ordon?? oprirea.
Dac?? semnalul urm??tor afi?eaz?? o indica?ie permisiv??, s??geata nu va fi afi?at??.
Acest indicator se monteaz?? ?i la semnalele luminoase de intrare ale sta?iilor la care se fac intr??ri la linie înfundat??, situa?ie în care s??geata se afi?eaz??, pentru a se deosebi fa??? de intr??rile la celelalte linii. Dac?? toate intr??rile se fac la linie înfundat?? - sta?ii terminus - acest indicator nu se monteaz??.
Detalii si explicatii la prima intalnire...sau pe telefon daca e urgent... :fluierat: