Din lucrarile mele.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sal Mircea
Multumesc de apreciere.
Nu le schimb pt ca becurile ofera o lumina de o nuanta mult mai realista si mai calda decat ledurile, dar poti sa imi dai o sursa pt led warm-white ca nu am mai gasit de cump, multumesc.
 
Sal
Modificare si imbunatatire G3/4H, cod 22426 Trix.
Loko din vechea generatie, aceasta a fost un chilipir oferit de un vanzator de pe Ebay. Noua, nerulata, completa, cutia originala dar analoaga :-?
Asa ca:
- demontat, curatat, spalat si gresat motor, angrenaje, osi, etc.
- digitalizat cu un decodor Digitrax DZ125:

Avand in vedere ca slabe sanse ca decodorul sa mai paraseasca aceasta loko, firele acestiua a fost lipite direct pe circuitul original ale carui trasee au fost intrerupte partial. Din lest a fost decupat exact cit decodorul sa stea lejer:

- cupla fixa/universala de pe tender a fost inlocuita cu o cupla scurta cod 40281 Roco:

Becurile nu au fost inlocuite din motiv ca, in opinia mea, acestea lumineaza intr-o nuanta de alb mult mai aproape de lumina lampilor cu gaz.
- incarcatura de carbuni a fost adusa la realitate prin metoda clasica:

- felinarelor de pe tender le-au fost montate manerele iar in locul unde era cupla originala a fost montat un carlig:

Am incercat sa desprind aceste felinare de pe postament pentru a vopsi interiorul acestora - nici o sansa, dupa cum nici ghidul de lumina de pe interior nu sa dat scos. :-x
- mascat firele dintre masina si tender intr-un tub:

De asemenea am ingercat sa desprind scarile si conductele de langa dar ............ nu am vrut sa le si rup si cum nu am avut la dispozitie un rosu mat ramane pentru alta data.
- felinarelor din fata le-au fost montate manere si le-a fost vopsit interiorul cu alb (asa cum erau in realitate); de asemenea a fost montat si un carlig conform pozelor gasite pe net:

- am inlocuit barile de mana din motiv ca originalele erau prea grosiere:


Ar mai fi de inlocuit scarile de la tender si loko ar fi ok pentru una din generatia ei :D
 
Sal
Ce face omu' cand nu are toate piesele care ii trebuiesc? Se apuca de alta lucrare. Deci pana imi sosesc piesele de pe germanicele meleaguri, mi-au cazut ochi pe micuta BR89 7462, cod 4010 Fleischmann, care de mai mult timp asteapta epoca digitala.
A fost adusa in actualitate cu ajutorul unui Digitrax DZ125 cu care face un parteneriat foarte bun. Dar, din fabricatie, aceasta loko este ......... chioara pe spate, desi are felinare:

Am studiat posibilitatile de luminare a acestor faruri. Cum intre marchiza si motor nu era loc, singura solutie a fost montarea led-urilor direct in marchiza. Asa ca am demontat partile fine si am purces la munca. Marchiza a fost gaurita si au fost instalate 2 led 0603 sunny white in serie cu in rezistor:

Odata uscat lipiciul cu care am fixat led-urile pe carcasa, pe spatele acestora am dat si cu un strop de voprea ca sa nu am surprize gen lumini pe sub marchiza:

Rezultatul a 2 ore de modelit arata asa:

Bun venit in era digitala :D
 
Cea mai tare poza pe care am vazut-o pe forumul asta! Bineinteles, randul de jos, mijloc. Trebuie sa accepti imbunatatiri:



Toate bune!!!
 
Sal
Inca de cand am modificat primul meu Glaskasten mi-am dorit sa am acesta loko si cu sunet.
Problema era evidenta: unde sa incapa si decodorul si difuzorul in mica marchiza? In plus gandul de a ocupa marchiza cu asa ceva nu mi-a placut si am abandonat ideea.
Dupa un timp mi-am dat seama ca exista o solutie: decodorul poate sta la fel de bine si in primul vagon :D
Asa ca am inceput sa caut o mufa cat mai mica posibil si de curand am gasit mufa cu 5 pini de 6mm latime.
Cu problema rezolvata, am schimbat vechile smd-uri portocali (la vremea aia nu aparusera inca cele alb cald) cu unele noi sunny white diferenta fiind evidenta:

Pentru ca, intre loko si vagon, era nevoie de 7 conexiuni (3 pt lumini, 2 motor, 2 culegere tensiune), mufei de 5 pini i-a mai fost adaugat inca una cu 2 pini, firele acestora incapand perfect in portcuple:

Demufarea fiind destul de dificila nu a mai fost nevoie de alta legatura intre loko si vagon dar pentru o buna inscriere pe R1 priza de pe vagon a fost rigidizata cu o fasie de plastic.

Vagonul, care culege si tensiune, nu a suferit mari modificari decat o gaura in podea deoarece, postal fiind, am avut loc suficient atat pt difuzor cat si pt mufa si marele ESU 3.5 care, daca se incinge, ii deschid usile sa se racoreasca :D

Rezultatul suna cam asa:

Difuzorului ii lipseste cutia de rezonanta dar se rezolva.
Avand in vedere ca pe decodor mai sunt 2 functii libere iar vagoanele au luminare interioara instalata ................... :fluierat:
 
Oiioioi! zici ca e DA-ul de Tillig, in timpul testului facut de Sandy.
 
Om dibace, nu e sigur ca rotile n-au cerc. Poate fi o problema de centrare a rotii pe osie, bandaj dubios sau dezechilibru in biele. Sau poate ai rulmenti triunghiulari :D

Frumos facut la el lumini , de-acum esti super calificat, poti baga lumina si in cisterne de pacura :D
 
Sal
O loko care a facut istorie a fost expediata de propietar pt up-grade: E69 05 Piko.
Dorinta propietarului, structura simpla si spatiul generos au facut ca acesta lucrare sa poata fi executata rapid.
Loko a fost digitalizata cu un decodor DZ125IN care, datorita dimensiunilor foarte reduse, a fost atasat pe sasiu cu dublu adeziv si ale carui fire au fost lipite direct pe motor:

"Rubinele" din faruri au fost scoase, acesta facand loc (dorita propietarului) led-urilor alb-rece/rosi PLCC ale caror fire au fost scoase prin lest-uri si lipite pe o priza pt o mai usoara demontare a carcasei:

Rezultatul arata asa:

2 zile de munca si un rezultat simpatic :aplauze:
Chiar mi-a placut Piko-senia.
 
Te rog s?? poveste?ti / ar???i cum ruleaz?? locomotiva sub comanda acestui decodor ?i dac?? a fost necesar s?? mai faci reglaje suplimentare prin CV-uri. M?? intereseaz?? fiindc?? ?i E6905 Piko din colec?ia mea beneficiaz?? de decodor Digitrax DZ125, dar nu-mi place cum func?ioneaz?? la viteze mici. Anume, locomotiva mea nu binevoie?te s?? plece de pe loc decât la treapta 2 sau 3 (dintr-un total de 28 de trepte), cu o vitez?? ini?ial?? cam mare ?i cu o rulare destul de nesigur??. Abia de la treapta 4 sau chiar 5 rularea începe s?? fie uniform??. Eu doresc s?? pot rula locomotiva ?i pe treapta 1, frumos ?i uniform, ca la manevr??. Am mai încercat ni?te fine-tuning prin CV-urile decodorului (viteza minim?? & maxim??, parametrii compens??rii la sarcin?? etc) dar tot nu-mi place ce a ie?it. în plus, odat?? pus?? în mi?care, locomotiva reac?ioneaz?? destul de greu la comenzi, chiar ?i la cele de aprindere/stingere a luminilor. Ce p??rere ai, ce ar fi de f??cut?
 
Sal Mircea
E69 care a fost la mine era intr-o stare foarte buna iar colectorul motorului nu a fost decat curatat si gucsile gresate.
Decodorul, setat in 28 de trepte, se intelege bine cu marele motor Piko, singurele reglaje suplimentare fiind CV2=10 si CV55=175 rezultand un rulaj ok pe treapta 1.
De problemele descrise de tine m-am lovit si eu la o DII Rivarossi, acest motor refuzand sa plece la o valoare mai mica a cv2=30. Desi am umblat si eu in parametri compensari de sarcina nu am reusit sa obtin un rezultat satisfacator.
Am montat acest tip de decodoare si pe alte motoare de generatie veche ale FLM si Trix, deco facand fata fara probleme la treapta 1, la temperaturi normale pt o statie Roco, deci cred ca este vorba si de performantele motorului.
Desi nu putem compara motoarele vechi cu cele noi, totusi mareste CV65 poate motorul are bucsile uzate.