Diorama HO 155 X 95

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
47
Constanta
LOCATION
Constanta
Dup?? foarte multe ore de analiz?? a diverselor materiale existente pe web ?i în concordan??? cu dezideratul meu de a realiza o dioram?? complex?? (epoca IV-V, DB, diesel ?i electrice, f??r?? aburoase), dar func?ional?? în acela?i timp, care s?? permit?? scenarii deosebite ?i totodat?? o eventual?? extindere (pentru cînd voi de?ine un spa?iu mai generos, într-o cas?? mai mare cel mai sigur) am ajuns la proiectul de mai jos.
Acesta este realizat pe o mas?? cu dimensiuni 155 X 95 cm, proiectarea fiind realizat?? cu Anyrail, versiunea complet??.
Linie%20cu%20turnanta%20integral%20%2813%29%20-%20medie.jpg

Legend%C4%83%20linie%20depou.jpg


Ca ?i instala?ii feroviare am în vedere urm??toarele:
1 Tancuri combustibil (Faller 131268)
2 Remiz?? locomotive electrice (Vollmer 5765)
3 Instala?ie verificare gabarit ?i sp??lare (Vollmer 5705)
4 Subsoluri inspec?ie (Auhagen 416122)
5 Remiz?? locomotive diesel (Rix Products 5410008)
6 Post comand?? (Vollmer 5737)
7 Cl??dire administrativ?? depou
- înc?? nu am identificat pe site-urile de profil ceva interesant ?i potrivit scenariului
8 Coloan?? hidraulic??
- înc?? nu am identificat pe site-urile de profil ceva interesant ?i potrivit scenariului
9 Castel ap?? (Kibri 39457)
10 Post comand?? (Auhagen 11386)
th_diorama va fi Roco 42615

îi rog frumos pe aceast?? cale pe cei mai experimenta?i de a î?i spune p??rerile cu privire la urm??toarele aspecte:
1) va fi ceva prea aglomerat ? (inten?ionez ca înainte de a m?? apuca de achizi?ionat componentele s?? tip??resc la scara 1:1 planul, s?? îl pun pe mas?? ?i s?? v??d cum arat??)
2) scenariul vi se pare func?ional ? dac?? nu, care sînt deficien?ele ? (problemele legate de spa?iu sînt evident, dar în considerarea planurilor mele pe 30 de ani care prev??d extinderea dioramei, dar dup?? ce lu??m ?i o cas?? mai mare, un depou ar fi un bun început)
3) este nevoie de coloan?? pentru alimentarea cu ap?? a locomotivelor ? deoarece discut??m despre diesel ?i electrice epoca IV-V

în prezent, ''diorama'' este aceasta:
IMG_0821.JPG

IMG_0825.JPG
 
Salut ,
Muuuult prea aglomerat !!!!!
Pe un spatiu asa mic ce rost are o linie dubla ?
Daca tot vrei sa faci in viitor ceva mai mare .....construieste macar acum un depou serios pe acel spatiu ,si il atasezi mai tarziu la diorama mare .
 
SantaFeFan a spus:
Salut ,
Muuuult prea aglomerat !!!!!
Pe un spatiu asa mic ce rost are o linie dubla ?
Daca tot vrei sa faci in viitor ceva mai mare .....construieste macar acum un depou serios pe acel spatiu ,si il atasezi mai tarziu la diorama mare .
Multumesc de opinie !
Linia dubl?? îmi place deoarece pot pune s?? ruleze dou?? garnituri concomitent, imaginea fiind una foarte frumoas??. Oricum, cam asta este un pic ?i impresia mea, c?? este ceva aglomera?ie....
îns??, schema este una u?or de modificat pentru momentul cînd voi decide extinderea dioramei (lucru care nu ?tiu cu exactitate cînd se va întîmplare, în 5, 10, 15 sau 25 de ani....).
Prin depou serios ce în?elegi efectiv ? Mai multe instala?ii feroviare, mai multe remize, sau exact ce anume (m-am inspirat în alegerea instala?iilor feroviare din alte diorame similare ?i dintr-o carte de prin 1965 dac?? nu m?? în?el postat?? pe aici de gam3 - daca nu gre?esc) ? Mersi !
 
Salut ,
Prin depou serios inteleg ceva in acest gen :
http://img82.imageshack.us/img82/3761/bwplanst8.jpg
linie dubla este frumos daca ai spatiu.....dar nu asa.....
cum arata un tren care alearga pe acest mic circuit si incearca sa-si muste coada ???
Si mie imi place ceva cu linie dubla unde se intalnesc doua trenuri.....si eu am asa ceva la diorama mea......

dar mie nu-mi place ceva care este asa aglomerat....dar fiecare are alte gusturi ,evident.
La inceput si eu am vrut sa realizez cat mai mult pe un spatiu mic ....dar m-am indepartat de aceasta idee...
 
@SantaFeFan: da, depoul prezentat de tine este unul cît se poate de serios, mai cere ?i un circuit de înc?? vreo 6-7 mp...:) Voi analiza cu aten?ie planul depoului t??u, mul?umesc de idee.
 
Salut!
neamtuioan a spus:
1) va fi ceva prea aglomerat ? (inten?ionez ca înainte de a m?? apuca de achizi?ionat componentele s?? tip??resc la scara 1:1 planul, s?? îl pun pe mas?? ?i s?? v??d cum arat??)

Daca urmeaza o extindere si poti renunta la linia dubla care "asigura perimetrul" depoului nu mai este chiar aglomerat.
Avand in vedere "eventuala" extindere as renunta la macazele cu trei cai. Nu "dau" bine pe macheta si creaza numai probleme.
neamtuioan a spus:
2) scenariul vi se pare func?ional ? dac?? nu, care sînt deficien?ele ? (problemele legate de spa?iu sînt evident, dar în considerarea planurilor mele pe 30 de ani care prev??d extinderea dioramei, dar dup?? ce lu??m ?i o cas?? mai mare, un depou ar fi un bun început)

In forma actuala este functional.
neamtuioan a spus:
3) este nevoie de coloan?? pentru alimentarea cu ap?? a locomotivelor ? deoarece discut??m despre diesel ?i electrice epoca IV-V

In primul rand trebuie avut in vedere ca un depou functioneaza dupa o anumita schema sau scenariu ai are instalatiile si liniile de acces astfel montate incat dupa parcurgerea intregului proces de verificari si alimentari locomotiva sa fie remizata "gata de drum" in orice moment.
Schema tehnica trebuie respectata, daca nu se poate 100%, intr-un procent cat mai mare.
Coloane hidraulice nu daca nu te gandesti, pe viitor, sa completezi "parcul" cu masini cu abur.
Este nevoie de castel de apa.

Lipsesc instalatiile pentru alimentarea locomotivelor cu nisip.
Mai trebuie gandita utilitatea liniilor si alaturarea acestora la diferite instalatii.
Astfel sunt necesare linii de garare pentru cisternele ce aduc motorina si, cred eu, nu o sa descarce motorina in S-E cand tancurile sunt in S-V.
Linii de garare pentru vagoane de marfa ce aduc piese de schimb si alte alea necesare repararii si intretinerii preucm si pentru evacuarea componentelor schimbate.

Fiind vorba de Ep.IV-V cred ca ai putea folosi in locul placii turnante o placa de transbordare. Nu stiu daca ai sa castigi mai mult spatiu in depou dar se simplifica mult lucrurile.
O sa ai un singur inconvenient.
Daca locomotivele vor avea doar la un capat cuple nu le vei putea intoarce ca sa le legi la celalalt capat al garniturii.
neamtuioan a spus:
Dup?? foarte multe ore de analiz?? a diverselor materiale existente pe web ?i în concordan??? cu dezideratul meu de a realiza o dioram?? complex?? (epoca IV-V, DB, diesel ?i electrice, f??r?? aburoase), dar func?ional?? în acela?i timp, care s?? permit?? scenarii deosebite ?i totodat?? o eventual?? extindere (pentru cînd voi de?ine un spa?iu mai generos, într-o cas?? mai mare cel mai sigur) am ajuns la proiectul de mai jos.
Acesta este realizat pe o mas?? cu dimensiuni 155 X 95 cm, proiectarea fiind realizat?? cu Anyrail, versiunea complet??.

Cred ca, daca tot ai consumat timp pentru informare de pe net trebuia sa cauti scheme si imagini cu depouri reale. Sunt cea mai buna sursa de inspiratie pentru depourile in miniatura. Pornind de la un depou real poti transforma schema adaptand pentru constructia la scara.

Spoor!
 
Multumesc foarte mult LDH, toate aspectele ridicate de tine sînt cît se poate de corecte ?i la locul lor.
Iart??-m?? îns?? dar nu cunosc ce este aceea o plac?? de transbordare...M?? po?i ajuta cu un link, ceva, s?? m?? dumiresc ? Mersi ! (în c??ut??rile mele nu am dat decît de pl??ci turnante, plac?? de transbordare nu am g??sit nici acum c??utînd pe google)
Cît despre locomotive, acestea toate au ?i vor avea ?i cele ce le voi mai achizi?iona, cuple pe ambele capete.
 
Dorel se refera la asa ceva....Schiebebühne !!! daca cauti pe google dupa poze cu aceasta denumire ai sa gasesti muuulte.........
 
Da, SantaFeFan, azi am mai înv??tat ceva...nu am ?tiut c?? exist?? ?i acest tip de plac??, am g??sit îns?? imagini pe google destule. Oricum, am c??utat pe site-uri ceva HO dar nu am g??sit mai nimic la vînzare, eram curios de pre?.

Luînd în calcul p??rerile expirmate pîn?? acum, am ref??cut planul, astfel:
Linie%20cu%20turnanta%20integral%20-%20linie%20simpla%20%2817%29.jpg

Pare mai aerisit acum ? Eu a? spune c?? da.
P??rerea Dvs. îns?? conteaz?? ?i chiar doresc s?? o citesc. Mul?umesc de opinii !
 
Si varianta a II-a esta cam aglomerata. Practic ai un depou in jurul caruia se invart ceva locomotive si vagoane. Miscare multa nu o sa ai, ci mai multa manevra. Schema aceasta nici nu te prea lasa sa operezi prea bine cu vagoane.

Sau daca intentionezi sa o extinzi, ar trebui sa o pregatesti in asa mod, adica ovalul exterior sa-l concepi pe latura lunga ca linii directe, pe care din abatere intrei in depou, etc....

Sau mergi pe ep. II-III, si treci pe aburoase, si atunci multe din anexele ce le doresti isi vor gasi locul.

Nu vad ce rost are turnanta la ep. IV-V.

Eventual, daca dispui de un spatiu asa de mic, de ce nu te gandesti sa mergi spre TT. La TT gasesti destule modele si accesorii. E cam grea decizia de a schimba intreg sistemul, dar... la un spatiu mic cateodata e necesar.

La ep. IV-V nu are rost sa pui coloana de apa, turn si acel post de comanda. Se presupune ca s-au inlocuit posturile vechi cu ceva mai adaptat zilelor noastre. Eventual doar o coloana de apa, precum mai gasesti in zilele noastra in unele gari. (dar nu cred ca mai poti face o gara la H0 si in a II-a varianta, din lipsa locului))

Sau mai elevat, poti incerca scara N.

E.
 
neamtuioan a spus:
...
Pare mai aerisit acum ? Eu a? spune c?? da...

Prima varianta este cea mai aglomerata versiune pe care am vazut-o vreodata; si crede-ma, am avut ocazia sa vad peste o suta de diorame pe la expozitiile pe la care am fost.

Apoi, la prima vedere, nu am vazut mare diferenta in densitatea de sine dintre cele doua versiuni.

Sfaturle mele:

1. Daca nu ai posibilitatea sa maresti spatiul disponibil ai avea doua variante: prima, sa schimbi scara (treci la N) si poti pastra functionalitatea sau, daca vrei sa ramai la H0, ai avea doua optiuni: prima ar fi construirea unei diorame pe segmente si in prima faza sa te concentrezi pe construirea primului segment iar a doua optiune ar fi sa incerci realizarea unei asa-zise "Small Layout" (pentru aceasta varianta ai cateva sute de surse de inspiratie extrem de valoroase pe site-ul regretatului Carl Arendt: Micro/Small Layouts for Model Railroads.

2. Sa stii ca la o diorama feroviara nu sinele si ce ruleaza pe ele inseamna totul. In egala masura este importanta si "punerea in scena" (scenics, line-side etc) asa ca lasa loc si pentru ele.

3. Mergi pe principiul la care a aderat marea majoritate a modelistilor feroviari: "Less is More" / Mai putin inseamna mai mult (Ludwig Mies van der Rohe, arhitect german). Totusi nu il extinde la "If Less is More, then Nothing is Everything" :wink:
 
Multumesc de p??reri interesantul ?i felippe !

@interesantul: s?? schimb scara nici gînd, chiar îmi place HO ?i deja am investit destul de mult în locomotive, material rulant, linii, etc. Mai repede cump??r o cas?? mai mare, pentru a avea mai mult spa?iu :) Dar da, este corect?? remarca cu privire la mi?carea pe dioram??, care se va reduce, mai mult la manevre. M??car a?a s?? mai fac ?i eu manevre dac?? altfel nu îmi iese :)
interesantul a spus:
Sau daca intentionezi sa o extinzi, ar trebui sa o pregatesti in asa mod, adica ovalul exterior sa-l concepi pe latura lunga ca linii directe, pe care din abatere intrei in depou, etc....
îmi este team?? c?? nu am în?eles exact ce schem?? ai în vedere. Vreun link ceva c??tre o schem?? sugestiv?? ? Mersi !
interesantul a spus:
Nu vad ce rost are turnanta la ep. IV-V.
îmi place. Nu este suficient ? :)) Chiar nu mi-am propus s?? particip la niciun concurs. ??Ë?i chiar am g??sit pe internet mai multe imagini cu depouri actuale care folosesc a?a ceva.

@felippe: chiar m-am uitat din greu, înainte de a face ceva, pe planurile de la Micro/Small Layouts for Model Railroads - link g??sit tot aici pe forum. Ideea este îns?? c?? mie îmi place s?? rulez piesele care le am iar nu s?? m?? rezum la o chestie semi-static??. Cerin??? expres?? ?i din partea fiicei mele de 3,5 ani....trenurile trebuie s?? mearg?? :)
E foarte adevarat c?? punerea în scen?? este foarte important?? - tocmai de aceea cer sfaturi pe aici, tocmai ca rezultatul final - conform îns?? cerin?elor existente sau impuse - s?? fie unul cît mai ok. De?i îmi curg balele (scuza?i expresia) cînd m?? uit pe youtube la Miniatur Wunderland, Loxx ?i altele asemenea, realizez c?? nicicînd nu voi putea realiza nici m??car o frac?ie din a?a ceva, iar nu neap??rat din cauza banilor ci mai repede din lipsa talentului...
felippe a spus:
3. Mergi pe principiul la care a aderat marea majoritate a modelistilor feroviari: "Less is More" / Mai putin inseamna mai mult (Ludwig Mies van der Rohe, arhitect german). Totusi nu il extinde la "If Less is More, then Nothing is Everything"
Asta mi-a pl??cut :)
 
Prietene poti sa o faci cum i-ti place ,cand o sa dispui de mai mult spatiu, o demontezi recuperezi mai tot in afara de iarba ,si te apuci de alta.
 
Pai daca o face cum ii place lui atunci de ce mai scrie
neamtuioan a spus:
...
îi rog frumos pe aceast?? cale pe cei mai experimenta?i de a î?i spune p??rerile cu privire la urm??toarele aspecte:
1) va fi ceva prea aglomerat ? (inten?ionez ca înainte de a m?? apuca de achizi?ionat componentele s?? tip??resc la scara 1:1 planul, s?? îl pun pe mas?? ?i s?? v??d cum arat??)
2) scenariul vi se pare func?ional ? dac?? nu, care sînt deficien?ele ? (problemele legate de spa?iu sînt evident, dar în considerarea planurilor mele pe 30 de ani care prev??d extinderea dioramei, dar dup?? ce lu??m ?i o cas?? mai mare, un depou ar fi un bun început)
3) este nevoie de coloan?? pentru alimentarea cu ap?? a locomotivelor ? deoarece discut??m despre diesel ?i electrice epoca IV-V
...

Dar no, de ce sa munceasca odata si bine cand poate munci de 2 ori, sa piarda timp si bani.
 
Multumesc foarte mult de p??reri tuturor si imi cer scuze dac?? am deranjat pe cineva, cred insa ca, pentru scara HO trebuie un spa?iu mai extins decit cel pe care îl am disponibil in prezent, spre a ie?i ceva cit de cit in regula. Cred ca asta este cea mai s??n??toas?? concluzie la care am ajuns urmare micii dezbateri de aici. Multumesc tuturor înc?? o data pentru opinii, promit sa nu mai deranjez !
 
Corect GAM3 mi se pare spatiu prea mic pentru HO ,sa ai o un circuit si un depou cu placa turnanta fuctional.
Eu eram bolnav sa pot circula pe diorama garnituri lungi,acum vreau sa-mi fac un depou functional la el nu ma gandisem :-? ,si nu mai am loc in camera de 5/4 m.
Am incercat sa improvizez ceva dar nu mere.
Mai am mult de mesterit pana o sa fie gata si cu depoul o sa mai vad .
Nu am spus ca nu e bine sa ceri sfaturi ,eu nu am scris nimic mai mult am citit si am intrebat pe mail ,pe cei mai experimentati ,le multumesc inca o data la toti care au explicat aici pe forum ,si care mi-au dat sfaturi pe mail .
Acum parca lucrurile merg mult mai bine la a doua incercare de diorama.
 
Salutare,

Daca accepti sfaturi si de la cei mai putin experimentati, iata sfatul meu.

Ia prima schema, si apuca-te de lucru. Da, sunt de acord cu toata lumea, spatiul de care dispui este foarte mic, dar nu lasa acest aspect sa te impiedice.

Satisfactia pe care o sa o ai cand construiesti ceva, este un sentiment extraordinar. Materialele pe care le folosesti se pot recupera in mare masura, (sine, cladirim, instalatii etc.) mai putin iarba, care oricum nu este o avere si nici nu folosesti foarte multa la spatiul pe care il ai.

Avand in vedere ca ai in plan sa te muti si sa faci ceva mai mare, poti sa decizi atunci sa faci ceva cat de cat in conformitate cu realitatea, la scara, sa arate bine, sa nu fie inghesuit, ??¨sa fie si pete de pamant??¨, sa fie si iarba etc.

Pana atunci poti sa iti faci o oarecare experienta la aplicarea sinelor, pietrisului, ierbii etc, si sa ai si satisfactia ca poti invarti trenuri si face manevre.

Daca stai si asculti parerile tuturor de pe forum ai sa ajungi ca mine sa ramai la stadiul de masa construita si zeci de planuri modificate in ANYRAIL (si eu il folosesc). Mai bine ca altii care dupa ce termina o lucrare o strica si o iau de la inceput, DAR cu mult mai multa experienta.
Doar dupa ce ai muncit cu mainile tale, poti dobandi experienta cu adevarat, asa ca sfatul meu este sa ii dai inainte.

Nu se intampla nimic daca pierzi 2 pungi de iarba.

Spor la treaba.
 
Intr-adevar castelul de apa Kibri 39457 este inalt; dar este frumos, fin realizat, detalii cat cuprinde, piesele se imbina perfect, ce sa mai - asamblarea este o placere. Pt. aprecierea marimii vezi ultimele filme postate: apare intr-un colt al dioramei.

Dau si eu o idee: renunta la cele 4 linii din dreapta turnantei si mut-o in locul lor - astfel poti lungi celelalte linii si vezi ce mai poti jongla cu ele. Imi place ideea cu cele 2 ramuri care vin din oval la turnanta.

Studiaza si posibilitatea folosirii macazurilor curbe.