De unde sa le inlocuiasca frate, cand daca se strica Klima la un singur Avmz sau Bpmz se anuleaza trenuri intregi?
Rezerva KP de la Frankfurt e formata numai din Apmz 125 si Bim(z)-uri, ultimele nici macar climatizate, KP de la Basel numai din Apmz 125 si 127. Alte vagoane nu exista, si rezervele KP sunt folosite in prioritate ca inlocuitoare de ICE.
Ca o prima masura s-a scos cate un Bpmz cu Redesign din IC Karlsruhe-FFM-Hamburg (inlocuite cu Bim(z) 26x, scoase la randul lor din cele doua perechi de IC de navetisti KA-FFM de dimineata - faimoasele trenuri unde singurul lucru demn de standarde IC este locomotiva). IC-ul de navetisti circula ieri cu 1 x Avmz 109, 5 x Bim(z) 26x, iar navetistii stateau ca sardelele. Cum Avmz avea Klima defecta, singura climatizare care functiona in tot trenul era cea de pe 120.1
Problema e ca sunt Bpmz 294, nu 295 presurizate, asa ca in Austria pe liniile de munte sunt probleme. Idem cu vagonul pilot, 296.3 avariat pleaca la Neumünster, in locul lui pe EC spre Graz circula acum un 296.1 nepresurizat, luat de pe un IC Stuttgart-Köln care circula acum, culmea culmilor, cu un Bimdzf neclimatizat (!!!) fost IR.
Vara, cand vagoanele vechi cad pe capete din cauza defectiunilor la climatizare, pierderea "definitiva" a doua Bpmz "bune" si temporara a inca unui Bpmz si mai ales a Bpmbdzf-ului este cum spuneam "o mica drama", chiar daca cei din afara nu inteleg asta.
Situatia parcului de IC/EC in Germania e grava. De ce crezi ca s-au comandat la Görlitz ca o solutie temporara in asteptarea ICX trenurile IC etajate cu locomotive 146.5, care nu au nimic din confortul tipic IC?