EN 346/347 "Dacia" - vagoane CFR de la Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna,

Desiro CFR a existat deja in serie mica la RSM, pe baza Fleischmann. Numai cu precomanda.

Despre locomotive CFR s-a scris mai sus. Hai sa vedem cum se vand seturile acestea si mai discutam dupa aceea...
 
Salutare!
A reusit cineva sa desfaca vagoanele astea (pentru o iluminare, ceva)?
Cum? Ca mie nu-mi iese. :(
Multumiri anticipate pentru orice indiciu.
 
Buna,

Se desfac ca orice Euf Roco: trebuie declipsat sasiul de carcasa, incepand cu zona tampoanelor insa finut si fara sa tragi prea rau ca altfel rupi tampoanele. Si cum plasticul e moale nu folosi surubelnite sau alte prostii metalice ci doar propriile degete si rabdare.

Pentru iluminare nu este insa necesar sa le desfaci, ci doar sa demontezi acoperisul care este clipsat pe carcasa. Restul elementelor din kitul de iluminare se introduc prin boghiuri si pe carcasa dupa scoaterea acoperisului.
 
Salut Horia,
Multumesc pentru informatii. Astea sunt primele mele vagoane Roco, asa ca inainte sa citesc mesajul tau chiar nu stiam cum se desfac (etajatele pe care le-am desfacut pana acum par mai usor de desfacut). Sa vad daca dupa ce am citit postul tau sunt mai priceput.
De tampoane/laterale am incercat si eu, da' chiar usor, ca inca tin la ele si nu pareau sa se lase. Ce am reusit sa ma prind e ca peretii vagonului nu se trag in lateral ca la etajate.
E superinteresanta informatia despre acoperis. Mie mi s-a parut ca e dintr-o bucata cu petetii. Trebuie sa fac rost de o lupa. :mrgreen:
Oricum o sa incerc sa-l desfac de tot, ca vreau intai sa vad daca pot face singur "kit-ul de iluminare". De fapt de putut pot sa fac cea mai mare parte a lui (pana acum am clonat cu succes decodoarele lui paco), probleme am doar la lamele de alimentare. Mai vad.
Multumesc inca o data.

Numai bine,
Liviu
 
Salut,
Revin cu rapoarte de pe front - acoperisul iese relativ usor, cu podeaua inca ma lupt. Sau nu ma mai lupt, ci incerc sa rezolv totul pe sus.

Multumesc inca o data,
Liviu.
 
Salutare, Liviu, daca operatia reuseste si pacientul sclipeste, astept cu mare interes poze :) Spor si grija !
 
Salut,
Pentru ca spatiul in pod e destul de mic, am insistat si am reusit sa desfac si podeaua. Concluzia - nu ajuta la nimic, nu e nici un pic de spatiu utilizabil acolo.
Asa ca nu-mi ramane decat sa inghesui totul in pod. Am inceput sa proiectez un cablaj cu un decodor Paco, o sursa de curent chinuita si 15 led-uri, da' ori astept sa ajung la serviciu unde avem o licenta de eagle, ori o iau de la capat in alt soft.
Desi teoretic incap toate, inca nu-mi dau seama daca toate piesele sunt suficient de scunde ca sa incapa in pod. Mai sap.
Holul va ramane neluminat, ca nu vad cum as putea monta ceva acolo.
Atentied la manevrarea vagoanelor, vopseaua argintie de pe ramele ferestrelor se curata repede.

Cam asta am reusit pana acum. Am facut si niste poze cu podeaua desfacuta, da' nu cred ca e cazul sa le postez, ca tot n-ajuta la nimic desfacutul podelei.

Noapte buna,
Liviu
 
Horia_Radulescu a spus:
EN 346/347 "Dacia" in vara 2004 pe traseul romanesc:

Tfz: CFR 40/41 - trebuie construita singur-singurel
CFR B11 21-90 rosu din set 814401
CFR B11 21-90 rosu din set 814401
BR 85-47 bistro pe cutie de suburban, rosu - nu exista nici pe N si nici pe H0
A 19-50 albastru deschis - RSM
CFR B11 21-90 - rosu din set 814401
CFR B11 21-90 - rosu din set 814401
ÖBB Bcmz 59-70 - Komfort 3, Kato
ÖBB WLA(B) T2s ex-SBB albastru "Mond und Sterne" - Roco
CFR B11 21-90 rot - rosu din set 814401

La Multi Ani !!! tuturor.
Si o intrebare pentru cunoscatori.
Acel "BR 85-47 bistro pe cutie de suburban, rosu" este cumva 018, cel mai
bine cotat la capitolul aspect?
Iata doua poze cu el:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/restaurant/85-47/50-53-85-47.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/restaurant/85-47/grivita_25.jpg
 
Buna,

Anul cel nou incepe bine: setul al doilea EN "Dacia", cel cu cele doua T2s ale CFR (Art. Nr. 860702) a trecut de ieri 31 decembrie pe "verde" la Fleischmann. Acum sa vedem cand ajung la noi pachetele de la Banska Bistrica! :D
Acel "BR 85-47 bistro pe cutie de suburban, rosu" este cumva 018, cel mai
bine cotat la capitolul aspect?

Ba chiar dumnealui era. Daca-mi amintesc bine, dupa livret ar fi trebuit in acel an sa circule un WRlee 89-76 insa in una din cele trei garnituri "Dacia" circula singurul BR 85-47 reconstruit serios la Grivita si anume 018.
 
Daca e cineva interesat, in arhiva atasata sunt schema si cablajul pe care intentionez sa le folosesc pentru iluminarea vagoanelor.
Inca n-am apucat sa testez fizic ideea asa ca nu stiu daca merge direct sau mai trebuie ajustata, dar am folosit adaptari similare (dar cu mai putine led-uri) pentru alte vagoane, asa ca ar trebui sa mearga.

Care atassament ca nu gasesc "optiunea".
Deci, daca e cineva interesat in varianta netestata sa-si manifeste interesul pe forum (post aici, daca nu se supara Horia sau PM cu adrese de e-mail).
N-o sa raspund prea repede/des ca ma asteapta niste deplasari, da' cand pot vedem cum facem.
 
Buna,

La sfarsit de saptamana a sosit prompt si partea a doua de la "Dacia", adica setul 860702. Cu aceasta cele cinci vagoane romanesti pe scara N de la Fleischmann au ajuns in magazine.

Setul 860702 contine doua vagoane de dormit ale CFR de tipul T2s (ex WLAsm 166 ale DB si DB AG). Acestea exista la CFR in cinci exemplare, sosite in tara intre 2002 si 2005.

Setul este, la fel ca si cel cu cele trei AVA200, excelent realizat. Ca bile albe se remarca luminile de sfarsit de convoi si generatorul gata montate din fabrica, iar ca bile negre ferestrele de alt tip decat vagoanele ex-DB ajunse la CFR, compromis pe care il prezinta 90% din toate T2s-urile produse pana acum de Fleischmann si Roco. Daca la ferestrele compartimentelor si cele de pe culoar ramele duble argintii sunt ok, ramele ferestrelor din usile de acces ar fi trebuit sa fie negre (garnituri de cauciuc).

Primul vagon este in culoarea rosu rubin si este inmatriculat 50 53 71-31 019-2 ca WLABmee. Aceasta inmatriculare corespunde cu cea initiala pe care a primit-o in 2002 la livrarea catre CFR de Atelierele Grivita, el fiind reinmatriculat ulterior 61 53 75-71 001.






De remarcat inscriptiile fine si complete si calitatea tampografiei, ceva deloc usor la o scara asa de mica:



Vagonul poarta numarul de ordine 815, ceea-ce corespunde cu vagonul de dormit facultativ (suplimentar pentru 415) din EN "Dacia":



De remarcat de asemenea foaia pusa in geam cu parcursul trenului, pe care se pot distinge "Wien Westbahnhof" si "Bucuresti Nord". :lol:
 
Cel de-al doilea vagon este un T2s in schema de vopsire mai moderna aplicata la vagoane de dormit de catre Atelierele Grivita incepand cu anul 2005 in gri si albastru cu banda de acompaniere galbena. Este vorba de 61 53 75-71 005-5, ultimul T2s sosit in tara si care a fost inmatriculat asa de la bun inceput.





De remarcat si aici inscriptiile fine, dispuse altfel ca la vagonul rosu:



Vagonul poarta numarul de ordine 415, fiind vagonul regulat de dormit CFR din "Dacia":



Pentru moment avem pe scara N cinci vagoane de calatori CFR in serie mare, cu patru scheme de vopsire diferite si de trei tipuri diferite - o reproducere la scara destul de corecta a situatiei reale de la CFR. :D
 
Nu am vagoanele asa ca nu stiu cum sunt la interior.
Daca e cineva care vrea mai mult de la modele iata cum arata interiorul:

Vagon de domit 50 53 71-31 019-2





Vagon de dormit 61 53 57-71 005-5

 
Buna ziua si mutumesc Florin pentru imaginile din interior.

Interiorul la Fleischmann este intr-o singura culoare, cea a lemnului deschis care acopera peretii interiori ai vagonului real. Doar modelele in serie mica realizate de catre RSM aveau interiorul vopsit corespunzator - precum si unele modele de pe H0, ca cel de la AF de exemplu.

Ca tot vine vorba de RSM, iata si comparatia intre cele doua modele. RSM (productia 2010) in spate, Fleischmann in fata:



Si vagoanele "cap la cap" (RSM cu garniturile la ferestre negre (cauciuc), la Fleischmann arginitii) :





Diferentele la inmatriculare si amplasarea inscriptiilor provin din faptul ca RSM si Fleischmann au reprodus doua vagoane diferite: 61 53 75-71 003 (ex 71-31 046) pentru RSM si 61 53 75-71 005 pentru Fleischmann.

Nici in acest caz, modelul produs in serie mica "nu are de ce sa-i fie rusine" :lol:
 
RSM pare sa aiba acoperisul corp comun cu peretii laterali, zic bine sau e imbinarea mai ferma intre cele doua parti ?
 
Buna Dragos,

Este acelasi acoperis, la RSM este impins pana la capat si sunt scoase bavurile de pe partea inferioara, la Fleischmann este asa cum a iesit din matita. Socotind pretul pe care l-a avut modelul RSM la vremea lui, era si normal ca producatorul sa-si dea ceva mai multa osteneala :D

Si grilele de aerare de pe acoperis si de pe lateralul cutiei sunt umplute cu negru la RSM.
 
Buna,

La Fleischmann pe sit fotografia vagoanelor reale a fost in fine inlocuita cu cea a produsului real, cel putin pentru setul 814401:

http://www.fleischmann.de/de/product/161158-Dacia-0-0-0-0-0-003003/zoom.html

Imagine (c) Fleischmann.

Setul este de altfel pentru a doua oara pe galben, ceea-ce inseamna ca si lotul al doilea de modele a fost epuizat la producator.
 
E un amanunt ce l-am observat la FLM pe site precum si la dealeri si pe care nu l-am inteles si nu e vorba doar de acest set. De exemplu T13 inmatriculare DB a zacut vreme buna dupa lansare cu aceeasi fotografie 1:1, T13 DR e si acum cu o poza modesta. Ce imi scapa ?