Garajul meu 1/87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna,

@dcm, intr-adevar, e probabil ca semiremorca sa fie importata sau construita dupa 1989.

@Florin
Urmatoarea provocare, Fiat 682 cu semiremorca ROMANIA si ROMAN DIESEL cu semiremorca cu prelata cu 3 osii.

Atunci eu raspund ca provocare cu combinatia cel putin la fel de interesanta, Mercedes-Benz LP "kubische Kabine" cu remorca frigorifica, in combinatia 2A-2A... :D
 
Pentru cei cu memoria mai buna ca a mea, camioanele Roman Diesel ale Transcom aveau aparatul de racit ? Nu mai retin cum arata autoizoterma. Si din ce tin minte parca avea si o scara in spatele cabinei.
 
Buna,

Da si nu, la Transcom ca la Autotransport aveau si izoterme si cutii normale, neizolate.

Aparatul de racire era de mici dimensiuni, plasat deasupra cabinei, avea o cutie de forma rectangulara cu gratar de protectie metalic. Imi amintesc de o scara alaturi de acesta, cu 4-5 trepte, insa nu mai stiu pe care parte a cabinei.
 
Am cumparat de la Herpa 1 set cu 2 sasiuri si un 1 set cu 2 cabine de MAN F8, o remorca pentru un viitor autoremorcher si 1 set cu roti pentru o viitoare semiremorca cu prelata cu 3 punti.





Remorca care nu e 100% ca a noastra dar e singura care se apropie:


sursa internet



Asa arata remorca noastra veche:


sursa internet



Se pare ca am sa inaugurez o noua vitrina cu camionul ITIA:



 
Pentru un camion ROMAN DIESEL cu scrisul ROMANIA pe prelata si cu prima cabina de ROMAN, cu grilaje de metal in stanga si dreapta mastii , copia lui MAN F7 am ales un sasiu de HERPA cu cabina scurta si am luat o bena cu prelata de la un camion Henschel HS 16 TL PP. Cred ca luna octobrie o sa vina cu grilaj de ROMAN DIESEL cu litere de tabla si cu litere de plastic si cu cele 2 grilage de metal. Pentru o cabina autentica de dupa anul 1972 trebuie sa o scurtez pe asta de la Herpa.



Pe acelasi sasiu am pus pentru proba un malaxor.

 
Superba! Un MAN DIESEL F8.
Multumim pentru imagine.
 
Intr-adevar, e un M.A.N. original cu caroserie inchisa si remorca Akermann-Fruehauf, nu un Roman. Dupa aspectul general (primul tip de grila de radiator, inscrisul "M.A.N. Diesel" si leul din Braunschweig (simbolul Büssing), este un model produs intre 1969 si 1972 (1967-69 erau marcate "M.A.N. / Büssing", dupa 1972 nu s-au mai livrat cu jenti Trilex decat la comanda speciala, in general in Elvetia).

Fotografia este cat se poate de inedita. Mai am un cliseu din aceeasi epoca cu alt M.A.N. F8 cap tractor intr-o schema de vopsire similara, tot cu cabina albastru inchis, jenti Trilex si detalii similare, cuplat la o semiremorca frigorifica "ROMANIA" de la Automecanica Medias, din cele striate vertical.

Probabil ca zece ani mai tarziu atunci cand nestiutorii vedeau aceste masini, ajunse in Romania pe vremea cand Roman Diesel inca nu exista, se gandeau "iata un sofer smecher, si-a transformat Romanul in MAN" fara sa le treaca prin minte ca se aflau in fata unui MAN cat se poate de autentic! :D
 
Herpa 820029 - Masina profesionala pentru maturat stradal, stropit cu apa si de compactat gunoi menajer.
Nu stiu cat de mult seamana cu ce am avut noi, in mare stiu ca era cam ca asta de mai jos, cum astazi nu mai exista si nu am nicio poza nu pot spune cat de fals e modelul Herpa. In Iasi a fost una pana acum 5-6 ani.

 
Nu tin minte sa fi vazut pe la noi asa ceva, tot ce stiu e ca strazile se curatau doar cu jeturi de apa sub presiune (pe vremuri si cu sapun) dintr-o teava montata sub bara din fata a masinii de salubrizare care era un Roman cu acelasi sasiu ca si modelul Herpa, dar cu o cisterna diferita.
 
Eu nu stiu ce a fost in Onesti sau in alte orase din tara, am scris ce am vazut eu in Iasi.
Asa cum ziceam cand am pus pozele, in Iasi pana acum 5-6 ani a fost asa masina, ca era Roman Diesel sau DAC nu stiu, nu mai tin minte ce masca avea in fata dar era cam ca modelu Herpa. Era "cam" pentru ca nu vreau sa zic ca modelul e corect.
Tin minte volanul pe partea dreapta (doar ROMAN-urile fabricate pentru Anglia aveau volanul pe dreapta), furtunul mare si negru de pe spatele utilajului, peria imensa care mai mult facea praf decat sa adune mizeria si zgomotul aspiratorului care incerca sa traga ce aduna peria.

In niciun caz nu am scris despre utilitara descrisa de tine, care era atunci si exista si astazi.
 
Cam toate gunoierele si aspiratoarele de str??zi au volanul pe dreapta in ???rile in care se circula pe dreapta, iar in ???rile in care se circula pe stânga au volanul pe stânga.
Explicatia este simpla: ?oferul trebuie sa vad?? trotuarul sau obstacolele de pe marginea str??zii ca sa poat?? face curat.
 
Am mai luat cateva camioane MAN F8 pentru conversii.



Acesta va deveni un Roman cu 3 osii, cu obloane si prelata. Am poza doar cu camionul nu si cu remorca.


Pentru RO-TIR. Trebuie schimbata cabina, inaltata remorca cu 3 mm, schimbate rotile la remorca, de pus cutii pe sasiu la camion.




Pentru autocamion Roman 19.215 DF.



Mastile de Roman Diesel sunt pe drum.
 
De mult asteptam aceste modele de la Herpa, MAN F8 cu 3 osii. Din ce am cercetat aceste modele sunt singurele care vin cu parasolar si cu ornament faruri ceata.

 
De la Herpa autotractor MAN F8 cu semiremorca port-container de 20ââ??Â? .

1976, Bucuresti
083_19761210_Str._Buzesti.jpg

sursa - http://tramclub.org/viewtopic.php?p=83546


foto Muzeul CFR

Din pacate capul tractor e cu 2 osii:


Acuma mai aproape de original:


Am vazut si cu cap tractor cu cabina dubla cu 3 osii.

De la Brekina un Mercedes-Benz LP pentru autocamioan "ITIA/Fructexport - ROMANIA"


Alaturi de Henschel, si el viitor "ITIA/Fructexport - ROMANIA"
 
Salut Radu, asa imi amintesc maturatoarea din Iasi. Stiam eu ca nu cumpar modelul degeaba.


Roman R 19256 DFS cu semiremorca cu 3 punti/12 roti. Momentan este singura poza cu acest tip de semiremorca, nu stiu nimic despre ea.

roman_r19215dfs-1.jpg

sursa - http://www.automobileromanesti.ro/Roman/Autotractoare_cu_sa/

Am cautat mai bine de jumatate de an o semiremorca cat mai apropiata de cea reala si pana la urma am gasit la Herpa o semiremorca care daca nu ma uit cu atentie la ea o pot folosi. Nu ma deranjeaza ca e cu 4 obloane in loc de 5. Sunt modele romanesti scoase de Herpa mult mai false.




Cum semiremorca e cu roti simple pe osie am cumparat din timp osii cu roti duble:



Urmeaza vopsirea prelatei, a sasiului si a obloanelor si sa pun VEHICUL LUNG pe cabina.

 
@gam3 - la camionul de curatenie se poate face o modificare, in sensul ca poti inlocui matura rotativa din plastic cu o perie de mici dimensiuni.pentru un aspect mai real
 
A inceput vopsirea si inscriptionarea semiremorcilor.

Am plecat de la 3 poze cu camioanele Roman Diesel 19.256 DFS din anii 1980-1990 fotografiate in Dover-Anglia.



Am vazut scrisul "BUCHAREST TELEX 010430" atat pe prelata cat si pe oblon. La aceasta semiremorca am ales ca inscriptia sa fie pe pe prelata.