ICE "Mihai Eminescu", scara H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
houston we have a problem. cel putin eu am o problema
conform unei poze postate de mity mai de mult pe forum:

http://cfr.stfp.net/Pic/40/40-0096-4OM:3.jpg

schema de vopsire corecta pare a fi cea din stanga. gresesc undeva ?
 
Schema corecta e cea din dreapta. Acest tren a circulat acum 15 ani, pe atunci nu era generatia "gara de nord" ca sa avem toate locomotivele puse pe net. Trebuie sa intelegem ca pana in anul 1998 CFR-ul era cineva, ca un tren facea 4.50 h de la Bucureti la Iasi, ca locomotivele trenurilor IC din acea perioada erau toate titulare la trenuri si unele erau vopsite altfel, vezi DA 62 0818-5 INTERCITY, EA-ul 41-0402-2 care facea pe IC Bucuresti - Timisoara, etc.


Poza reala a trenului este pe pliantul setului:
http://amintiriferoviare.com/pliante/ICE_Mihai_Eminescu.pdf
Acest pliant este disponibil doar in format electronic.

Catalin, ai o sticla de vin de la mine pentru ce ai scris!
 
Am scos trenul la soare pentru o sedinta foto.







 
mity a spus:
Schema de vopsire din stânga, este o schema AF cu dungi ro?ii, la care s-au redesenat dungile albastre.

stiu, am urmarit subiectul la vremea aceea, pe threadul tau. Nu am indemanarea sa fac asa ceva, si din amintirile mele, intarit cu o statistica a ce am vazut eu prin poze, respectiva schema (cea facuta de dl Savin), a fost cea mai populara printre EA-uri, mai ales in perioada anilor '90 (unde este "punctul meu nostalgic" din era CFR), asa ca ma asteptam ca AF sa scoata pe piata respectiva schema la un moment dat. Pana la urma, cred ca o sa o pasca si pe a mea un tuning de linii, desi ma cam ingrozeste ideea cat trebuie sa platesc pentru 2 linii albastre....................................
 
Mihai Eminescu a ajuns si la mine - setul, nu poetul!
Prima impresie a fost ca nu este setul meu - locomotiva nu rontaie, cu caraie, nu are joc in angrenaje! Merge linistit, nu smuceste, nici macar la inversarea sensului! Nu seamanade loc cu celelalte surate: cele 3 CFR-uri, MMV-ul, KEG-ul, bulgareasca sau Rompetrol-ul - parca astea-s toate, nu?
Pe urma m-am convins ca este totusi setul meu: locomotiva cu un carlig de tractiune si cu un furtun de nisipar partial rupte, vopseaua de pe un nisipar usor julita, un vagon cu podeaua de interior deformata si usile de la compartimente sarite si celalalt cu un rezervor lipit stamb! Dar nu-i bai (desi nici normal nu e!) - in afara de julitura de la nisipar, toate s-au remediat usor.
Nu vreau sa dau iar cu barda, dar am vazut ca exista o intentie din partea celor de la ACME de a corecta lipsurile, de a completa detaliile uitate, de a repara greselile semnalate pentru productiile urmatoare. Altfel poate ca nu aveam o nuanta de albastru mult mai "reala" decat cea de pe 105, dungi albe pe geamuri, cutii de osie albastre.
Acum ma gandesc ca vor urma alte AVA200 rosii, setul de completare pentru Mihai Eminescu si as vrea sa atrag atentia asupra placilor de intercomunicatie care, in fotografiile de prezentare apar vopsite in gri metal si nu negre.
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/express/21-90/Romania/ava_200_c.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/express/21-90/Romania/AVA200.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/express/21-90/Austria/CFR_B11.jpg
Poate reusim sa avem certitudinea ca acele placi au fost livrate de Astra Arad in gri metal si sa transmitem celor de la ACME acest aspect - setul de 3 AVA200 albastre au placile gri metal.
Eu vreau sa le vopsesc pentru vagoanele mele in gri metal, dar problema e ca burdufele sunt lipite iar demontarea este problematica si izolarea este destul de dificila din cauza spatiului redus.
Si inca ceva: daca tot s-a construit un nou boghiu, nu se poate gasi o solutie de a monta amortizoarele orizontale pe cadrul boghiului? Nu lipite in casa, ci o solutie sanatoasa, direct din fabrica. Am prezentat aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9710 un boghiu al unui vagon I11, inmatriculare belgiana, facut de LS Models, iar amortizorul longitudinal este montat pe boghiu - in linie dreapta aspectul este cel care trebuie iar in curbe rotatia boghiului nu este impiedicata.
Boghiul vagoanelor din setul ME, desi nu mai este cel prins cu surub, ci nu acel stift spintecat cu cleme, nu are o mobilitate deosebita in cazul miscarilor de rotatie necesare la trecerea dintre palier si rampa sau panta. Eu nu plang din cauza asta, dar sunt curios cum se comporta pe o diorama "accidentata"!
In cutie nu am gasit fizic acel livret de mers pe care am avut senzatia ca a fost promis!
 
Gam3 a spus:
Am scos trenul la soare pentru o sedinta foto.




Frumos vopsita,pacat ca este incorecta.Cine ma contrazice?
O sa intre si in colectia mea dar sunt profund dezamagit
 
Acum imi bateam capul cum poate fi rezolvata problema traversei frontale incompleta la partea inferioara. Ma gandesc la o piesa de adaos lipita si pe urma revopsita toata zona rosie. Marturisesc ca nu am observat gherla asta decat acum, desi BDZ-ul este la fel - de fapt s-a folosit aceeasi matrita pentru partea frontala, care nu are locasele cuplelor de langa tampoane.
Traversa frontala este corecta pentru locomotivele cu numar mic (nu vorbim de cele cu numere schimbate), fara flansa mare la carligul de tractiune.
http://transport-in-comun.ro/trenuri/le/seria40/40-0006-3-Palas-2010-11-12-003.jpg
http://transport-in-comun.ro/trenuri/le/seria40/40-0020-4-Palas-2010-11-12-004.jpg
Apoi s-a adaugat flansa, prin lipire cu adeziv.
O data cu flansa mare, rotunda, a aparut si montarea furtunelor pe doua randuri, nu toate patru la aceeasi inaltime?
http://transport-in-comun.ro/trenuri/le/seria40/40-0047-7+A1822%28Ar-Petrosani-Carbunesti-BucN-Ct%29-BucN-005-int3h40min.jpg
Nici nu mai are rost sa plang ca imi lipseste un furtun lung din punguta de accesorii - senzatia asta am trait-o si cand am desfacut Delfinul.
 
Locomotiva va ajunge in final cu pluguri taiate si cu cuple la ambele capete, asa ca lipsa unui firtun nu e mare necaz. Dar observ ca de fiecare data pot scrie cate un roman fluviu cu observatii negative. Nu ca nu as fi cusurgiu... :roll:
Una peste alta, sunt fericit ca am dat si eu de un EA la fel cu cele despre care doar am citit, adica unul cu mecanica in toate mintile, care sa mearga lin. Pentru mine, 8 a fost numarul norocos! Sau 9, daca o pun si pe cea cu cap rosu schimbata!

Off topic:
Eu, dpdv modelistic nu sunt nici la scara corecta, nici pe continentul potrivit
Cata, daca as fi sigur ca vand totul intr-un an, te-as urma cu bucurie! N-ul american face bine la buzunar si se impaca de minune cu spatiul dintr-un apartament de bloc. Unde mai pui ca te poti bucura si de niste bijuterii de Budd RDC! Le-as da dracu' si de CFR-uri, si de EA-uri, si de DA-uri... As putea lasa de-o parte comentariile despre ACME si multi ar rasufla mai usurati ca au scapat de nebun! Din pacate, cei care stiu despre ce vorbesc, stiu si despre ce volum de marfa vorbesc!
 
Singura posibilitate de corectare a erorii este "razuirea"buloanelor si decuparea flansei jos fiind in linie cu toata traversa frontala,montarea acelui "guler"aratat de Florin si schimbarea unui nr. pe placutele de inmatriculare sau alte placute cu totul.Daca prima operatie poate fii facuta relativ usor,cine se baga sa ne faca placutele?
 
Ok,raspund aici si pt. alti colegi care doresc sa faca modificarea,sa ne hotarim pt.un NR.de inmatriculare diferit si lansam o comanda multipla sau separat cum doreste fiecare
 
Acel "guler" este flansa mica, rombica. Flansa rombica este mult mai mica decat cea rotunda, asa ca nu va putea acoperi complet zona pe care sta lipita flansa rotunda. Eu nu vad sa se poata face vreo interventie de indepartare a flansei mari, rotunde, fara afectarea vopselei rosii a traversei frontale, asa ca, de revopsirea ei nu putem scapa.
Pentru mine pare mai simplu daca pun o piesa de adaos la partea inferioara, chituiesc si repozitionez doua furtune si apoi revopsesc traversa, dar raman cu flansa rotunda si cu numerele decat sa indepartez complet flansa rotunda, sa adaug flansa rombica, sa revopsesc traversa si sa schimb numerele. In ambele cazuri sunt necesare decaluri pentru inscriptionarea presiunilor in dreptul furtunelor.
Imi scapa ceva si sunt si placile in neregula? Ca parca asa ma incearca o lene si o nepasare sa o las asa - am obosit sa tot caut solutii pentru ce face ACME gresit! Baietii se pricep sa ne antreneze imaginatia si sa ne intretina tonusul, dar nu cred ca asta ar trebui sa le fie scopul si s-ar putea sa ne pierdem rabdarea!
 
WeepingEye a spus:
Pentru mine pare mai simplu daca pun o piesa de adaos la partea inferioara, chituiesc si repozitionez doua furtune si apoi revopsesc traversa, dar raman cu flansa rotunda si cu numerele decat sa indepartez complet flansa rotunda, sa adaug flansa rombica, sa revopsesc traversa si sa schimb numerele. In ambele cazuri sunt necesare decaluri pentru inscriptionarea presiunilor in dreptul furtunelor.

Corect,dupa un timp de gindire,am ajuns la aceeasi concluzie,cea mai simpla operatie:
1-confectionarea placii de adaos cu raza respectiva pt.flansa rotunda(La Delfin flansa are o grosime sub 0.5mm,la 900-7 banuiesc ca este la aceeasi gosime cu restul sasiului)
2-chituit
3-vopsire in RAL corect(daca stiam,tot am primit raspuns cu RAL-ul rosu pt.Delfin de la D.nul Corodescu,intrebam si de asta)
4-aplicat decaluri(normal trebuie o acoperire prealabila a zonei cu un lac lucios)
5-mutate furtunele interioare mai jos,exact pe linia imbinarii
 
Vreau sa fac o corectie la mesajul meu anterior si sa precizez ca locomotivele cu flansa mica, rombica, au locasele prizelor de multipla in spatele tampoanelor! Deci, in cazul montarii unei flanse rombice, problemele sunt mult mai complicate pentru ca trebuie adaugate acele locase.
normal trebuie o acoperire prealabila a zonei cu un lac lucios
As merge pe semimat.
confectionarea placii de adaos cu raza respectiva pt.flansa rotunda
E vorba de o suvita trapezoidala care se va lipi in spatele flansei.
 
mity a spus:
Am pierdut ?irul cu locomotiva din setul Eminescu.

S?? în?eleg c?? trebuie re-aranjat?? complet, re-inscrip?ionata ?i revopsit???

Asa de varz?? este f??cut??? :confused: :confused: :confused:

Salut,

Ei nici chiar asa!

Locomotiva din setul ICE Mihai Eminescu ar fi trebui sa arate asa:
http://cfr.stfp.net/Pic/40/40-0900-7DMOM:2.jpg

iar ea arat asa:
http://i882.photobucket.com/albums/ac22/florinbv/trenuriH0/DSC_8989.jpg


Deci modelul nu are locasurile mpentru cupla de tractiune multipla (corect), flansa centrala coboara mult sub traversa frontala (incorect) si pozitia furtunelor iarasi este incorecta.
Deci nu vorbim despre vopsire.

Probabil cei de la AF nu au matrita pentru versiunea asta pentru ca am vazut ca si locomotiva Bulgareasca e facuta tot asa cum de altfel a semnalat si WeepingEye.

Insa solutia cea mai simpla pentru cei care doresc sa faca modificarea e cea sugerata de WeepingEye.
Spre fericirea mea voi fi si eu posesorul uni astfel de set insa nu voi aduce nici o modificare intru cat pentru mine nu este atat de deranjanta mica chestiune unicul lucru care deranjeaza la ochi este flansa care coboara sub traversa centrala.

O zi buna
 
nelutu a spus:
Locomotiva din setul ICE Mihai Eminescu ar fi trebui sa arate asa:
http://cfr.stfp.net/Pic/40/40-0900-7DMOM:2.jpg
Poza citat?? este f??cut?? pe vremea ice Eminescu sau dup?? vreo revopsire? Pentru ca se mai adaug?? si barile si pantograful albastre care trebuiau sa fie ro?ii, si vopsirea traversei frontale. Rezulta prima loco in schema clasica scoas?? de AF, dar cu dungi albastre, aia fix ce îmi doresc eu cel mai mult!

L.e. Vad ca scrie pe ea ca e marfa, deci cel mai probabil in poza citat?? e dup?? vreo revizie in care s-a schimbat schema de culoare, deci se aplica doar observatiile de structura.