Mihai Eminescu a ajuns si la mine - setul, nu poetul!
Prima impresie a fost ca nu este setul meu - locomotiva nu rontaie, cu caraie, nu are joc in angrenaje! Merge linistit, nu smuceste, nici macar la inversarea sensului! Nu seamanade loc cu celelalte surate: cele 3 CFR-uri, MMV-ul, KEG-ul, bulgareasca sau Rompetrol-ul - parca astea-s toate, nu?
Pe urma m-am convins ca este totusi setul meu: locomotiva cu un carlig de tractiune si cu un furtun de nisipar partial rupte, vopseaua de pe un nisipar usor julita, un vagon cu podeaua de interior deformata si usile de la compartimente sarite si celalalt cu un rezervor lipit stamb! Dar nu-i bai (desi nici normal nu e!) - in afara de julitura de la nisipar, toate s-au remediat usor.
Nu vreau sa dau iar cu barda, dar am vazut ca exista o intentie din partea celor de la ACME de a corecta lipsurile, de a completa detaliile uitate, de a repara greselile semnalate pentru productiile urmatoare. Altfel poate ca nu aveam o nuanta de albastru mult mai "reala" decat cea de pe 105, dungi albe pe geamuri, cutii de osie albastre.
Acum ma gandesc ca vor urma alte AVA200 rosii, setul de completare pentru Mihai Eminescu si as vrea sa atrag atentia asupra placilor de intercomunicatie care, in fotografiile de prezentare apar vopsite in gri metal si nu negre.
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/express/21-90/Romania/ava_200_c.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/express/21-90/Romania/AVA200.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/express/21-90/Austria/CFR_B11.jpg
Poate reusim sa avem certitudinea ca acele placi au fost livrate de Astra Arad in gri metal si sa transmitem celor de la ACME acest aspect - setul de 3 AVA200 albastre au placile gri metal.
Eu vreau sa le vopsesc pentru vagoanele mele in gri metal, dar problema e ca burdufele sunt lipite iar demontarea este problematica si izolarea este destul de dificila din cauza spatiului redus.
Si inca ceva: daca tot s-a construit un nou boghiu, nu se poate gasi o solutie de a monta amortizoarele orizontale pe cadrul boghiului? Nu lipite in casa, ci o solutie sanatoasa, direct din fabrica. Am prezentat aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9710 un boghiu al unui vagon I11, inmatriculare belgiana, facut de LS Models, iar amortizorul longitudinal este montat pe boghiu - in linie dreapta aspectul este cel care trebuie iar in curbe rotatia boghiului nu este impiedicata.
Boghiul vagoanelor din setul ME, desi nu mai este cel prins cu surub, ci nu acel stift spintecat cu cleme, nu are o mobilitate deosebita in cazul miscarilor de rotatie necesare la trecerea dintre palier si rampa sau panta. Eu nu plang din cauza asta, dar sunt curios cum se comporta pe o diorama "accidentata"!
In cutie nu am gasit fizic acel livret de mers pe care am avut senzatia ca a fost promis!