Uite am gasit ceva, dar e multa lectura si sunt niste calcule teoretice:
citez:
"32.Insuficienta si excesul de suprainaltare :
In curba viteza maxima este impusa de faptul
ca exista acceleratie necompensata.
Efectul fortei centrifuge un este compensat in totalitate.
Acc necompensata la cfr:??Â?=0.65m/s2.
La viteze reduse acc necompensata poate fi spre interiorul curbei.
In cazul traficului mixt trenurile circula cu diferente de viteza.
De regula trenurile de marfa circula cu o viteza mai mica decat viteza de echilibru incarcand excesiv firul interior de sina.
Unele trenuri circula cu exces de suprainaltare E iar treburile de calatori circula de obicei cu insuficiente de suprainaltare.
E=h-11.8th_V2min/R
h=suprainaltare efectiva;E=suprainaltare teoretica pt viteza minima.
Excesul minim pt trenurile de marfa e 50-70mm.
Cu cat intensitatea zilnica a traficului trenurilor de marfa este mai mare cu atat excesul admis este mai mic, astfel protejandu-se firul interior de sina.
I=11.8V2max/R-h ââ??â??suprainaltare teoretica pt viteza maxima.I<=70mm """
poate te ajuta...
http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/CALEA-DE-RULARE321323126.php