Intrebari venite de la incepatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Daca iti plac asa de mult aburoasele ( si bine faci ca iti plac) te sfatuiesc sa alegi modele care pot fi eventual convertite in CFR-uri . De gasit gasesti la noi insa trebuie sa cauti pe la magazine oferte de preturi rezonabile.

ia ca exemplu :
http://www.trenuleteelectrice.ro/index.php?main_page=product_info&cPath=65_68_78&products_id=2466&zenid=2d6e6b4c3ff36f41f2a13c8d82191677

http://www.trenuleteelectrice.ro/index.php?main_page=product_info&cPath=65_68_78&products_id=2501&zenid=2d6e6b4c3ff36f41f2a13c8d82191677

Spor !
 
Superba ,,masinuta" de la ultimul link! Observ ca spitele rotilor de la tender sunt reale nu reliefate! Merita banutii! Astept in continuare sfaturile si ideile dvs! Va multumesc!
 
Locomotiva seria 57 o are si amicul tau MPU si multi altii de pe acest forum. Sunt sigur ca ai sa gasesti descrieri pe forum precum si multe pareri pro.
 
BR57 Roco este un model foarte reu?it, pe care ?i eu îl recomand. Bineîn?eles c??, în calitate de expert-g??sitor-de-noduri-în-papur?? :D , i-am g??sit ?i ei ni?te minuscule baiuri, dar per total îmi place foarte mult ?i sunt foarte încântat c?? ea se afl?? în parcul de material rulant al C??ilor Ferate "La Ursu".
în ceea ce prive?te CFR-izarea acestei simpatice locomotive, colegii no?tri de forum care sunt în tem?? pot s?? povesteasc?? foarte multe.
 
Am fost informat ca vagoanele din Start-set-uri nu au ilumint inclus. Asa ca voi cumpara tot ceea ce trebuie pentru a rezolva aceasta, dar setul este analog. Daca trec circuitul pe digital, circuitele electrice pe care le-am pus in vagoane, trebuie schimbate??
 
Iar la o locomotiva, spre exemplu Taurus. Modulul de sunet merge doar in digital, impreuna cu decodorul??
 
Am o intrebare legata de sine, nu am reusit sa gasesc undeva niste explicatii pentru ceea ce caut eu. De asemenea, vreau sa-mi verific rationamentul. Unul dintre posibilele proiecte pe care le-as putea aborda intai ar fi realizarea unui modul static dupa o scena din realitate (cu iluminare, dar material rulant fara motor).

Am un plan 1:1000 al unei statii, cu linia in curba. Raza curbei ar fi de 100 mm, deci in realitate de 100 m. Daca aleg scara H0, ar veni 100:87=1.15 metri (rotunjit). Exista sine H0 cu aceasta raza? Sau se fabrica pe baza unei standardizari, cu niste raze fixe, si nu am nicio sansa?
 
Roco facea niste sine cu raze mari, de pe la 900 in sus....
Insa, iti iei frumos sine flexibile si faci raza pe care o doresti.La 4-5 euro o bucata (914-920 mm) iesi numai bine.
 
Exista sina flexibila si iti poti face tu ce raza vrei http://www.trains-addicted.ro/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.TA.tpl&product_id=702&category_id=45&option=com_virtuemart&Itemid=12&lang=ro&vmcchk=1&Itemid=12

mai poti de asemnea sa consulti cataloagele diversilor producatori si sa cauti ceva apropiat.
 
Multumesc. Traisem cu impresia gresita ca sinele flexibile sunt maleabile doar in plan vertical.
 
Tu ce socoteli faci Cosmin?? Daca pe harta 1:1000 a masurat raza de 100mm... in realitate inseamna 100m. E drept, poate e o statie de tramvai, ca la calea ferata cu ecartament normal asa ceva nu se poarta!
 
PDI a spus:
Tu ce socoteli faci Cosmin?? Daca pe harta 1:1000 a masurat raza de 100mm... in realitate inseamna 100m. E drept, poate e o statie de tramvai, ca la calea ferata cu ecartament normal asa ceva nu se poarta!

nu se mai poarta....

AlexD nu a mentionat nicaieri din ce an e harta, gara sau ce vrea el sa macheteze. Curbe de 100m se gaseau in anumite epoci si la cf normala. In conditii speciale (conditii topografice extrem de dificile), la intrari in statii si intreprinderi, uzine, aglomerari urbane, etc, cu aprobarea speciala a organelor de resort se acceptau si curbe de minim 40m. Se monta pe toata lungime contrasina, se circula cu viteza speciala si doar cu material rulant apt pentru inscrierea in curbe. Se evita insa orice curba sub 75m care ar fi dus la uzuri rapide si anormale.

Pentru "veterani":

locomotive CFR cale normala construite pentru inscrierea in curbe de 100m: 131, 375, 40.000, 140.200, 40D, 50.0. (acestea sunt locomotive cu abur)
locomotive electrice si diesel CFR cale normala care se inscriu in curbe de 90m: 060EA, EC, EB, 040 DHC
locomotive diesel CFR cale normala care se inscriu in curbe de 50m: 040DHA, DHB... (conform Intructiilor de remorcare si franare).