Intrebari venite de la incepatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc Dorin,dupa sfatul lui Cosmin am facut acel suport din lemn,respectiv textolit in cazul meu,am trecut la lipirea treptelor pe cadrul scarii, cu acele pense medicale am fixat sa nu se dezlipeasca ce am lipit,dar cand am trecut la faza urmatoare sa le lipesc pe cazan si pe aripile deflectoare s-au imprastiat.Eu as vrea o alta modalitate de fabricare a scarilor.
 
Foloseste cositor de 188 grade pentru confectionarea separata a scarilor si apoi cositor de 145 grade (detailing solder) pentru lipirea acestora de locomotiva.

Bineinteles ai nevoie si de un letcon cu reglare de temperatura.
 
Pantiru a spus:
Multumesc Dorin,dupa sfatul lui Cosmin am facut acel suport din lemn,respectiv textolit in cazul meu,am trecut la lipirea treptelor pe cadrul scarii, cu acele pense medicale am fixat sa nu se dezlipeasca ce am lipit,dar cand am trecut la faza urmatoare sa le lipesc pe cazan si pe aripile deflectoare s-au imprastiat.Eu as vrea o alta modalitate de fabricare a scarilor.
Pe cazan lipeste-le cu... lipici, nu cu cositor. Zic si eu...
 
Ce lipici sa folosesc pentru alama cu sarma de cupru in afara de cositor,doar poxilina,dar cand se intareste greu o prelucrezi si nu stiu daca ar prinde vopsea apoi peste lipitura cu poxilina.Asa am niste scari de la altceva sau dintr-un plici de ala de insecte pot scoate niste scari faine cu putina prelucrare,dar cu ce lipesc plastic pe metal?Poate gasesc o alta solutie pe la vreun coleg de pe forum care a mai facut.Oricum astazi am programata o intalnire cu SCRISTI la fam Savin,poate gasesc acolo o solutie la aceasta problema,va anunt.
 
Se poate si cu "lipici" - cyanoacrylate ("Super Glue") insa in cazul folosirii unei cantitati prea mari exista pericolul ca, dupa vopsire, vopseaua sa "sara" sau sa isi schimbe culoarea.

In plus, cositorirea este o metoda mult mai solida decat lipirea cu adezivi.

Din acest motiv in construirea modelelor din alama sau alte aliaje metalice este preferat letconul si cositorul.
 
Pai asta si folosesc felippe un letcon ,sacaz si cositor,dar la scarile din sarma,dupa cum am mai spus, cand vreau sa le fixez pa latura cu cazanul si pe cea cu aripa laterala se imprastie toate treptele,acum cat scriam acest mesaj ma batea gandul sa incerc tot din sarma,dar sa o fac dintr-o bucata,sa indoi treapta si apoi sa revin la latura scarii si iar fac o treapta si repet operatiunea pana termin scara,o sa incerc maine,azi e scris cu rosu in calendar :D
 
felippe a spus:
Foloseste cositor de 188 grade pentru confectionarea separata a scarilor si apoi cositor de 145 grade (detailing solder) pentru lipirea acestora de locomotiva.

Bineinteles ai nevoie si de un letcon cu reglare de temperatura.

Asa cum doar ce am precizat, foloseste cositor cu temperaturile de topire diferite si nu vei mai avea probleme la fixarea scarilor.

Atentie! Nu folosi fludor (sarma de cositor cu miez din rasina). Ca si flux poti folosi acid fosforic.
 
Cautand altceva intr-o veche revista am dat peste un articol care descrie sumar construirea modelului la scara (1:87) a Pacificului frantuzesc (231G 558). Locomotiva reala inca exista...

Cum mi-am adus aminte imediat despre pasiunea ta pentru locomotivele frantuzesti, am scanat cele cinci pagini.

Poti descarca fisierul PDF de aici.
 
Un magazin de trenulete din tara sau din afara, unde se pot achizitiona locomotive blindate,vagoane de marfa,de calatori,vagoane speciale de transport si alte piese de artilerie pe caile ferate din al doilea razboi mondial,stie cineva?Dati-mi adrese de linkuri cu astfel de magazine,va rog.
 
La setul "Orient Express" de la Rivarossi - HR4136, ce locomotiva trebuie cumparata pentru a forma garnitura care a circulat?
Mai sunt si alte seturi Orient Express inafara de cel de la Rivarossi?
Multumesc!
 
Buna,

Setul "Orient Express" de la Rivarossi este in mare parte fantezist.

Setul contine vagoane de dormit CIWL Type Lx, care nu au circulat niciodata pe O.E.. Pe O.E. circulau vagoane de dormit CIWL Type S, asa cum se gasesc la LSModels.
Vagonul restaurant poate fi oarecum folosit pentru un O.E. autentic.

Ca sa-ti raspundem la intrebare, facand abstractie de incorectitudinea setului, trebuie sa ne spui de ce tara e vorba. Orient Express era tras de locomotive diferite in fiecare tara parcursa (O.E. clasic: Franta, Germania, Austria, Ungaria, Iugoslavia, Bulgaria, Turcia sau ramura spre Romania, Simplon O.E.: Franta, Elvetia, Austria, Iugoslavia, Bulgaria, Turcia).
 
Stai asa ca m-ai indus in eroare cu "Orient Express".

Acum m-am uitat la poze, trenul tau nu are nici cea mai mica legatura cu O.E.
Este o garnitura "Fl??Â?che d'Or" / "Golden Arrow" care circula intre Marea Britanie si Franta in anii 1920-30 cu 2 vagoane Pullmann.

Ti-ar trebui o 231 E, cum este aceasta de la muzeul de la mine din sat:
http://i44.servimg.com/u/f44/11/14/47/78/1117.jpg

Aici gasesti informatii despre trenul tau:
http://train.rapide.nord.pagesperso-orange.fr/topic/index.html

http://fr.wikipedia.org/wiki/La_Fl%C3%A8che_d%27or_%28train%29

Locomotiva adaptata:
http://train.rapide.nord.pagesperso-orange.fr/pacificchapelon/index.html

O asemenea locomotiva pe H0 producea Rivarossi demult, nu stiu daca mai exista si daca a fost actualizata:
http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/RIVAROSSI13372.jpg
 
Eu am preluat informatia de pe niste magazine online, care prezinta vagoanele ca fiind ale "Orient Express" si de aici a aparut confuzia. Multumesc d-le Horia Radulescu!
 
am si eu o intrebare! exista in timisoara, vreun club sau vreo asociatie de "feroviari in miniatura"?... ma aflu in timisoara, pentru citeva zile si ma gindeam sa fac o cunostinta in viata reala cu membrii clubului si sa vizitez si eu acest club daca exista.
va multumesc mult, cu anticipatie!
 
Salut Leon! Abia acum am citit mesajul tau. In Timisoara nu avem un club, ne intalnim din cand in cand la povesti. Cand mai treci prin oras, ar fi bine sa ne trimiti un mesaj pe pm si putem organiza cu placere o intalnire.
 
Stie cineva unde au sediul sau daca au magazin in Galati cei de la Trains-Addiacted?
Dati-mi o adresa din Galati unde au stabilit magazinul,va rog.
 
Trains-Addiacted nu are magazin fizic.

Cine are vagoanele cisterna pe 3 osii de la Liliput a fost interesat de istoria lor? As vrea sa stiu unde si in ce an au fost fabricate.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Liliput/6-4-002003-84754-0-0-0-1-2-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-002003-84755-0-0-0-2-2-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-002003-84756-0-0-0-3-3-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html
 
Ce stiti despre vagonul Georgia 300 ce circula prin SUA si a fost restaurat de catre un pasionat in ale feroviarelor cu bani?
 
Salut Pantiru,

este un Pullman Heavyweight clasic construit in 1930 restaurat si folosit in mod simbolic de presedintii Statelor Unite in campanie sau pentru turnee oficiale (folosit inclusiv de actualul presedinte).

Scriam ca este folosit in mod simbolic (destul de rar) in locul coloanelor oficiale sau a celebrului Air Force One ca o continuare a traditiei presedintilor americani care isi desfasurau initial turneele electorale pe calea ferata si din respect pentru un simbol al cuceririi continentului american: trenul.

Baza de date si imagini disponibila pe internet cu acest vagon este imensa (inclusiv un articol pe wikipedia). Vagoane de acest tip sunt pastrate cu zecile prin muzee si apar in destule filme clasice (cam de la Stan si Bran incoace) usor de recunoscut pentru "balconul" generos de la capete (de unde numele de observation car) si boghiele in 3 osii.