Istoria celor mai lungi tunele feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Tunelul Simplon ( Aniversarea a 50 de ani)
Italia ââ??â?? 1956 ââ??â?? Medalie aniversara ââ??â?? editor Johnson (S.) ââ??â??gravor principal (necunoscut) ââ??â?? forma rotunda cu belciug ââ??â?? diametru 30 mm ââ??â?? argint
Descriere:
Avers:
Pe circumferinta: A 50 ââ??â??A ANIVERSARE / TUNELUL SIMPLON. In centru, portalul cu dubla intrare a tunelului incadrata de urmatoarele date: 1906 si 1956. Sub portal ?? in dreapta pe contur : SJ.
Revers:
Pe circumferinta: DUPA MULTA TRUDA SINELE / (au ajuns la) DOMODOSSOLA. In centru, vederea in perspectiva a unei roti inaripate pe un cupon de sina. In dreapta inscriptia : 800
 
Tunelul Seikan este cel mai lung tunel feroviar din lume, având o lungime total?? de 53,85 km, din care partea submarin?? m??soar?? 23,3 km. (Pentru compara?ie: în prezent una din cele 2 galerii ale tunelului elve?ian Tunelul de baz?? Gotthard, de circa 57 km, a fost deja str??puns??.)
Pozi?ie
Este situat în nordul Japoniei pe magistrala feroviar?? Shinkansen, care leag?? ora?ul Tokyo - situat pe cea mai întins?? insul?? japonez??, Honshu - de ora?ele din cea mai nordic?? insul?? a ???rii - Hokkaido - ora?e precum Hakodate, Muroran, Sapporo etc. Acest tunel une?te, pe sub apele strâmtorii Tsugaru, cele dou?? insule ?i prezint?? trei sec?iuni: dou?? terestre - una sub Insula Honshu de 13,55 km ?i cealalt?? de 17,00 km sub Insula Hokkaido, precum ?i o sec?iune submarin??, situat?? între acestea. în sec?iunea subacvatic?? tunelul se afl?? la 240 m sub nivelul m??rii ?i la 100 m sub fundul m??rii.
Construc?ie
La construc?ia sa, care a durat circa 20 de ani din 1964 în 1983, au lucrat 13,8 milioane de persoane ?i s-au folosit 168.000 tone de o?el, 1.276 km de cabluri electrice, 1.740.000 mc beton, iar volumul excava?iilor s-a ridicat la 6,33 milioane mc. Tunelul are dou?? c??i de rulare: una pentru trenurile rapide Shinkansen ?i alta cu ecartament îngust - de 1.067 mm. Infrastructura feroviar?? a fost finalizat?? în septembrie 1986, iar serviciile comerciale au devenit opera?ionale în martie 1988. Capetele tunelului sunt în dreptul localit???ilor Tappi Saki din I. Honshu ?i Yoshioka din I. Hokkaido.

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_Seikan
 
Peste putin timp cel mai lung tunel feroviar din lume va fi din nou in Europa

"Tunelul de baz?? Gotthard (GBT) este un tunel de cale ferat?? prin masivul elve?ian Gotthard, care se construie?te începând din 1999; darea sa în folosin??? este planificat?? pentru anul 2017. Tunelul, care leag?? Elve?ia de Italia pe direc?ia nord-sud, va fi format din 2 galerii principale paralele (pentru câte 1 cale de rulare) ?i câteva tronsoane de leg??tur?? între ele. Galeria de vest m??soar?? 56,978 km, iar cea de est 57,091 km, acesta fiind cel mai lung tunel din lume. Lungimea total?? a galeriilor inclusiv toate galeriile de leg??tur?? ?i acces va fi de 153,5 km.
înainte de acest tunel, cel mai lung tunel din lume a fost tunelul Seikan din Japonia, cu 53,9 km.
A nu se confunda cu Tunelul Gotthard, tot numai feroviar, dat în folosin??? înc?? din anul 1882.
Printre avantajele tunelului se num??r?? scurtarea cu o or?? a duratei c??l??toriei între Zürich ?i Milano (de la 3 h 40 min. la circa 2 h 40 min.). Trenurile rapide vor putea atinge viteze de 200 pân?? la 270 km/h. De asemenea ?i trenurile de marf?? vor putea circula prin tunel cu o vitez?? mai mare. Printre altele tunelul va descongestiona circula?ia rutier?? actual?? din Tunelul rutier Gotthard (dat în folosin??? 1980, 16,3 km). Drumul prin tunelul de baz?? va fi mai scurt cu cca. 30 km, iar la traversarea Alpilor el va avea altitudinea de numai 550 m deasupra n.m..
Str??pungerea celor 57 km ai galeriei de est a avut loc la 15 oct. 2010. Galeria de vest a fost str??puns?? în anul 2011."

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_de_baz%C4%83_Gotthard

Tunelul Gotthard ââ??â?? cel mai lung tunel din lume. Inginerii elve?ieni au terminat de s??pat în munte
Adrian Sava / 17 Oct 2010 14:24
Inginerii elve?ieni au reu?it, sâmb??t??, dup?? 20 de ani de la începerea lucr??rilor, finalizarea s??p??turilor la tunelul Gotthard, care va fi cel mai lung tunel feroviar din lume.
Uria?a ma?in?? de forat ââ???žSissiââ????, cu diametrul de peste 10 metri, a spart ultimul zid de roc?? s??mb??t??, momentul fiind înso?it de aplauze ?i focuri de artificii. ââ???žDe obicei, nu suntem ni?te oameni foarte emo?ionali, dar acum, c?? avem cel mai lung tunel din lume, suntemââ????, a declarat Peter Fueglistaler, directorul oficiului elve?ian pentru Transport.
La s??parea tunelului, au fost folosite simultan opt ma?ini gigantice, de 3.000 de tone. Tunelul va fi dat în folosin??? în anul 2017, spun constructorii elve?ieni. Trenurile de pasageri vor putea circula cu 250 km/h, în timp ce garniturile de marf??, cu 160 km/h, vitez?? de dou?? ori mai mare decât cea cu care se circul?? în prezent.
Tunelul Gothard, pentru care elve?ienii au cheltuit circa 7,5 miliarde de euro, va detrona cu aproximativ trei kilometri tunelul japonez Seikan (53,8 km), care face leg??tura între insulele Honshu ?i Hokkaido. Prin galerie vor putea trece circa 300 de trenuri din 2017
Lung de 57 de kilometri, tunelul a fost proiectat în anul 1947, ca o cale alternativ?? mai eficient?? pentru transportul de marf??, în special între porturile Genova, din Italia, ?i Rotterdam, din Olanda.


Tunelul feroviar prin masivul Gotthard (Elve?ia) ar putea fi dat în folosin??? în 2016, cu un an înainte fa??? de planul ini?ial. Oficiul Federal al Transporturilor din Elve?ia, constructorul ?? AlpTransit Gotthard SA ?i compania feroviar?? SBB au anun?at c?? depun toate eforturile pentru a lansa exploatarea regulat?? a tunelului la sfâr?itul anului 2016.
Proiectul va reduce timpul de parcurs între Elve?ia ?i Italia ?i va cre?te volumul de marf?? transportat.
Tunelul va avea o capacitate maxim?? de 7 trenuri pe or?? pentru fiecare direc?ie.