Istoria feroviara a Constantei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imaginea din colectia Florin Cicos surprinde una din motonavele gemene Basarabia sau Transilvania (silueta eleganta, alba din planul doi). Tinand cont ca navele au fost livrate in 1938 imaginea este din intervalul 1938 - 1941, an in care navele si-au inceput surghiunul...
Jos, langa vagoane, un locotractor....
 
Pentru cei mai putin avizati, vorbim despre asa ceva:

d9sxtqyhq4zkktmc7.jpg


In poza, un pliant publicitar al SMR ce prezinta motonava Basarabia, nava-sora a motonavei Transilvania. Basarabia a fost "imprumutata" de rusi odata cu tinutul respectiv si si-a sfarsit zilele sub pavilion sovietic. Si da Catalin, tocmai voiam sa te intreb, ceea ce vedem in spatele vagoanelor este un locotractor. As fi crezut initial ca este un locotractor Breuer insa acelea au trei ferestre pe fatada, cel din poza are numai doua deci ar fi mai degraba un 20 Malaxa?
 
Imaginea apare intr-un reportaj din 1920 despre refacerea podului de la Cernavoda dupa 1919. Interesanta este drezina si vagonetele de inspectie din trenul de proba.
drezina%20pe%20pod%20la%20Cernavoda.jpg
 
Bun? ziua. Nu mai ?tiu sursa,îmi cer scuze dac? s-a mai postat , dar am fost putin spus entuziasmat când am v?zut cl?direa ?i firma. Acum parc? e o cafenea. Constan?a, Pia?a Ovidiu, fosta Independentei, privind dinspre muzeul de Istorie. Respect
 

Ata?amente

  • ciwl.jpg
    ciwl.jpg
    215,6 KB · Vizualiz?ri: 467
Originalul color e in Bundesarchive.de, dar variante circula si se vand pe ebay... Este din 1941. Da cladirea exista, ce destinatie are insa nu stiu.
CIWL a avut baza in toate orasele mari, cu atat mai mult Constanta unde opera cu Orient Express. Detalii gasesti in subiectul "CIWL in Romania". Ei practic furnizau WL si WR pentru CFR, motiv pentru care erau prezenti si vindeau rezervari in orasele mari ale Romaniei inca din sec XIX.
 
Revin cu o poza de pe net. Este cumva halta Ovidiu? Stima
 

Ata?amente

  • p46d_-_halta_poarta_1.jpg
    p46d_-_halta_poarta_1.jpg
    93,2 KB · Vizualiz?ri: 1.891
Bun? diminea?a. Revin cu câteva poze. Sursa Okazii.ro. Dac? au mai fost postate,cer scuze. Aburoase în port ?i remiza
 

Ata?amente

  • Image4.jpg
    Image4.jpg
    140,9 KB · Vizualiz?ri: 1.865
  • Image3.jpg
    Image3.jpg
    173,7 KB · Vizualiz?ri: 1.865
Bun? diminea?a. Revin cu câteva poze. Sursa Okazii.ro. Dac? au mai fost postate,cer scuze. O imagine care completeaz? 2 vederi anterioare cu zig zagul de coborâre în port. În spate eu vad doar unul din atelierele DBSR
 

Ata?amente

  • Image5.jpg
    Image5.jpg
    34,2 KB · Vizualiz?ri: 1.864
Bun? diminea?a. Revin cu câteva poze. Dac? au mai fost postate,cer scuze. Sursa Ocazii.ro. Vechea Gara maritim?
 

Ata?amente

  • gara.jpg
    gara.jpg
    98,9 KB · Vizualiz?ri: 1.861
Bun? diminea?a. Revin cu câteva poze. Dac? au mai fost postate,cer scuze. Sursa se vede pe poza. Orient expres? Stima
 

Ata?amente

  • Image7.jpg
    Image7.jpg
    144,3 KB · Vizualiz?ri: 1.859
Bun? diminea?a. Revin cu câteva poze. Dac? au mai fost postate,cer scuze. Sursa Ocazii.ro. Ce caut? atâtea vagoane de pasageri în port? Din câte ?tiu eu, doar OE ajungea la gara maritima pentru leg?tura cu Istanbulul prin navele SMR.
 

Ata?amente

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    131,6 KB · Vizualiz?ri: 1.856
Re:

<r><QUOTE author="victorian"><s>
victorian a spus:
</s>Salut Vali, <br/>
<br/>
Hartile din perioada respectiva pot sa fie un pic inselatoare in sensul ca uneori se preluau pe ele niste chestii care in mod cert existau numai in faza de proiect. <br/>
<br/>
Este cazul liniei spre "Vii, Tekir-Ghiol si Mangalia". Linia spre Vii exista deja, dupa unele surse s-ar fi extins linia spre Techirghiol inainte de primul razboi mondial; dar mai departe, spre Mangalia linia s-a inceput in 1916 si s-a dat in folosinta abia in deceniul al 4-lea al aceluiasi secol. Deci linia aceea nu avea cum sa ajunga pana la Mangalia, ea se oprea de fapt la Vii unde era capat de linie. <br/>
<br/>
De asemenea, linia spre "Canara" este linia de legatura spre port catre tunelul de coborare facut de Anghel Saligni, care insa nu era facut inca la momentul desenarii hartii, deci apare acolo numai pe post de desen. In schimb nu e imposibil ca pe malul portului de azi sa fi fost la un moment dat undeva o cariera careia i s-ar fi spus "la Canara". Ma tem ca nu vom sti niciodata cu precizie ce voia sa spuna desenatorul hartii respective, asa ca mai bine o lasam asa... <E>:roll:</E><e>
</e></QUOTE>
Sper sa fie de folos. O harta rutiera din 1938. Sursa ebay</r>
 

Ata?amente

  • canara.jpg
    canara.jpg
    200,9 KB · Vizualiz?ri: 1.856
Sintetizeaza un pic intrebarile ca sa nu se piarda prin subiect :)
In gara din port ajungeau si trenurile accelerate si parte din trenurile de persoane. Zilnic erau trenuri care coborau in port. OE parca doar de 2-3 ori pe saptamana, depinde de ani. Spre exemplu trenul accelerat Buzau-Constanta Port ( nr 6-7, conform MT 1902) mergea direct in port. Nici macar nu oprea in gara mare, intea direct pe Z ul de coborare....

Vagoanele sunt ale CIWL deci da, poate sa fie OE dar poate sa fie si un tren special cu vagoanele lor care se inchiriau de cate ori cineva avea nevoie. Delegatii oficiale, chiar Casa Regala....

M-am uitat acum in viteza prin mai multe MT de la 1895 pana prin anii '30 si nu pot sa ti dau un raspuns 100% cu halta Ovidiu. Este cu siguranta capatul din dreapta al Z ului, azi undeva "sub" statuia lui Saligny, dar nu mai stiu daca acolo a existat si o halta... prin mersurile de tren pe care m-am uitat acum nu am gasit nicio oprire pe Z... Stiu ca am mai discutat aici pe forum despre ilustrata aia, dar nu mai stiu pe unde.
 
Salut Catalin. Mul?umesc pentru r?spunsuri. Poate par ner?bd?tor, dar sunt plecat pe mare, ?i pot sa postez doar când mai prind ?i eu semnal de Europa. :) Sunt interesat în special de aceasta iluzorie halta Ovidiu, care este marcata cu un copac în toate vederile vremii,dar se ascunde bine. Când vin acas? în marte voi lua zona la pas. O zi frumoasa. Stima
 
Revin cu p?rerea mea personala despre aceast? halta. În poza postata mai devreme, în spatele perechii de pe ?in? se vede clar bastonul capitaniei. În stânga urca un domn dinspre faleza. Am indicat prin s?ge?i cl?direa, scara de acces, balustrada, ?i dâmbul de la cap?tul liniei. In ultima poza, cea cu vagoanele, se observa ca zona unde astazi este statuia este schimbat?, multe case au disp?rut, pe exteriorul cladirii din stanga este o urma de constructie, dambul a disparut si panta tinde sa coboare usor spre mare. Repet, în viziunea mea. Originea pozelor ebay. Stim?
 

Ata?amente

  • capitania.jpg
    capitania.jpg
    135,7 KB · Vizualiz?ri: 1.825
  • capitania 2.jpg
    capitania 2.jpg
    135,6 KB · Vizualiz?ri: 1.828
  • vagoane.jpg
    vagoane.jpg
    167,6 KB · Vizualiz?ri: 1.826
Viziunea ta se poate sa fie foarte corecta !
Nu te contrazic, zic doar ca nu am gasit un tren care sa opreasca acolo...
Uite, tinand cont de interesul tau pentru aceasta halta o sa ma uit prin ale mele hartiute si promit ca revin cu un raspuns.

Tinand cont de limitarile tehnice, faci o treaba buna !