LDH 70-747

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Pantiru

Well-Known Member
15 Aprilie 2011
396
2
Braila
LOCATION
Braila
Astazi le-am facut o vizita fostilor mei colegi de servici din portul Braila si am constatat cu surprindere,neplacuta ce-i drept,ca ultima locomotiva a portului a fost trasa pe linia de ''adio'',linie unde au mai fost trase cand lucram alte doua locomotive,foste active ale portului,cand pe liniile lui erau zeci de vagoane cu marfa si circulau ca intr-un furnicar,incet,incet le-au tras pe acea linie si le-au casat,un LDH 125 si un LDM 95 Malaxa,asa ca se pare ca le va calca pe urme si aceasta ultima locomotiva,pacat,la noi ce nu mai este folositor se trimite in cuptoarele de topit de prin Turcia,aia platesc mai bine fierul vechi.
 
"O Tempora" sau...."Qvo Vadis"......exclama?ie ?i întrebare ce-?i vine în gând......, când, stând la "r??scruce de vânturi" ai unele probleme de interpretare ?i viziune asupra realit???ii ce te t??v??le?te f??r?? drept de apel ?i din vârtejul c??reia cau?i un punct de reper...... Trecut...Prezent....Dar viitorul ???
"Pantiru"...generic vorbind.....suntem lega?i, de multe ori incon?tient, de ceea ce am tr??it/avut/perceput/sim?it/pip??it/admirat/privit etc, pân?? la mometul actual....lucruri care au intrat în "eu"-l nostru ?i care au fost/sunt contemporane cu via?a noastr??! E normal, ca atunci când ceva din "contemporanul t??u" iese, tras pe dreapta, s?? sim?i lipsa, s?? sim?i golul....ca apoi s??-?i pui întreb??ri......a?a cum spui chiar tu : constatat cu surprindere, nepl??cut?? ce-i drept, c?? ultima.....Daa a?a dispar componente ale universului nostru, cu care am tr??it...pentru noi, un gol ?i de ce nu triste?e....pentru al?ii ni?te vechituri/fier vechi/bani.....
Sesizezi, mai mult ca oricând, trecerea timpului.......
 
Ce se intampla dimitrov,cand stii ca ai muncit din greu la un lucru,parca este si mai grava situatia,i-am reparat cutia de viteze,am facut cursuri la Hidromecanica-Brasov,i-am reparat motorul si chiar i-am schimbat motorul cu unul nou,ca apoi dobitocul care o deservea,o musca betiva,sa uite apa in instalatie pe timp de iarna la -20 de grade si a trebuit sa-i refacem partial radiatoarele,parca ti se rupe sufletul cand o vezi ca isi asteapta umila sfarsitul.
 
Poate ca este defecta si repararea ei nu se mai justifica d.p.d.v. economic sau, pur si simplu, exploatarea ei nu mai este economica.

Ca orice alta societate comerciala, ma gandesc ca si Portul Braila este dirijat de profit si daca calculele lor arata ca este mai ieftin sa vanda locomotiva ca fier vechi decat sa o mentina in exploatare atunci ii inteleg pe deplin.

Ca mai exista si alternativa vanzarii pentru prezervare este cu totul alta poveste. Sunt convins ca Portului Braila ii este indiferent, atata vreme cat primeste suma corecta, daca locomotiva ajunge sa fie prezervata de catre o asociatie de entuziasti feroviari sau topita de catre o companie turceasca. Totul se rezuma la bani si asta nu este valabil numai in Romania.
 
Da Valentin, totul se rezum?? la bani, peste tot....?i nu facem nici noi excep?ie ; c?? r??mâne ceva suflet investit, în urm??, asta .....nu mai intereseaz?? pe nimeni! "în urma ta nisip....r??mâne ?irul pa?ilor....ce se pierd în infinit....acolo unde ochii dor" ( text dintr-o melodie a forma?iei FFN, la mod?? prin 75-80).....aduce bine cu situa?ia de mai sus !
 
Adevar ai grait Vali,portul Braila ca si oricare firma privata nu intereseaza decat profitul,in urma cu ceva ani au ridicat pe mal vasul cu zbaturi Decebal,au incercat ei sa-l refaca cumparand masina din Germania si toate acele piese ce compun zbaturile,l-au tinut pe cala in santierul naval pret de doi ani,ca apoi sa-l vanda unui turc pe bani grei si ala sa-l puna in functiune la el acolo,oare daca il puneau in functiune la noi pe Dunare sau chiar si la mare nu le iesea profit?
Sunt destui turisti si nostalgici ca si cei care vor sa se plimbe cu mocanita care ar fi vrut sa faca o croaziera cu un astfel de vapor.
In privinta acelei locomotive,sigur va ajunge sub aparatul oxi-acetilenic,mecanicii care o deserveau au fost dati afara,iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.
Nu spun cate accidente fara victime cei drept,doar sifonari de cabine sau remorci de autotrenuri au fost in port la o astfel de manevra cu Komatsu,neavand un manevrant,impingeau vagoanele cum stiau ei mai bine,mai tragic este noaptea.
Singurul loc unde nu se baga ei este pe linia unde se descarca uleiurile de rapita si floarea soarelui in containerele de depozitare,linia iese in afara incintei portului si nu au voie ei sa le manevreze.
Sorin
 
iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.

.....citind cele scrise de tine "Pantiru", nu pot s?? m?? st??pânesc în a da o replic??, în concordan??? cu cele enumerate mai sus.......
Dac?? dup?? "revolu?ie" am început a mirosi libertaea, asta s-a tradus ?i-n câmpiile muncii......mai ales în ultimii 10-15 ani (pentru c?? mai înainte se mai ?inea cont de "profesionalismul" în "meseria respectiv??"?i mai ales de "specializarea profesional-tehnologic??"....Pentru exemplu, într-o sec?ie de presaj, aveai operatorul ce lucra la pres?? (omul avea ca sarcin?? s?? alimenteze presa ?i s?? lucreze/apese butonul de comand?? al ei)....din când în când avea un reper/calibru pentru a verifica "stas"-ul piesei.... înafara acestui operator, pe linia de presaj al exemplului meu mai exista un reglor (care avea o ?coal?? profesional??, la baz??) ?i care demonta/monta matri?a de pe/pe pres??, f??cându-i ?i reglajele conforme "planului de opera?ii", când dup?? primele 10-15 piese "b??tute" d??dea OK-ul începerii seriei de presare......... Mai apoi exista CTC-istul, care venea "din când în când" ?i lua "prin sondaj" piese pentru m??surare...
Eiii...în ultimi ani (pentru c?? este ?i coad?? la poart?? pentru angaj??ri) situa?ia s-a schimbat.....în r??u..... te angajeaz?? ca "operator la pres??".... din prima zi te d?? pe mâna unui "veteran" ?i consta?i c??.....montezi/demontezi matri?a pentru fiecare reper......faci reglajele presei, conform manualului (?i aici trebuie s?? te dai de ceasul mor?ii ca s?? în?elegi comenzile pe display)....ba?i primele piese pe care le iei la m??surat (conform planului de opera?ii...cu micrometrul ?i calele standard), chestie pe care e?ti obligat s-o faci din 2 în 2 ore (cu completarea fi?ei de rigoare.....?i s?? nu mai spun c?? timpul afectat controlului periodic, normat, la orice firm??, e insuficient pentru a fi riguros exact)..... Alimentezi presa..... Eliberezi de?eurile....etc...etc...???ži uite a?a, la norma dat?? (din burt??-din birou) te treze?ti c?? nu faci fa???, c?? nu faci planul ?i "?eful român" se face de cacao în fa?a "?efului str??in", care , culmea, nu e a?a de "negru în cerul gurii" cum zic "ai no?trii"......Aaaaa, s?? nu uit: toat?? tevatura asta are un gir de "legalitate"....fiindc?? e?ti pus s?? semnezi( asta ca s?? crezi c?? po?i s??-?i p??strezi locul de sclav) c?? ai "înv???at tot ce trebuie" postului ?i c?? î?i asumi....RESPONSABILITATEA; al?ii ce ar trebui s?? fac?? asta, durându-i în basc??....
A?a ?i la voi Pantiru..... manevre cu "Komatsu"......nu tu locomotiv??....nu tu mecanic....nu tu manevrant cu fluierul ?i steguletul ?i eventual sta?ie radio, nu tu acar.....nu tu probe de frân??....economie pe toate planurile.....???ži vorba ta, înc?? n-a murit nimeni....deocamdat??.....fereasc?? "?l de Sus"