iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.
.....citind cele scrise de tine "Pantiru", nu pot s?? m?? st??pânesc în a da o replic??, în concordan??? cu cele enumerate mai sus.......
Dac?? dup?? "revolu?ie" am început a mirosi libertaea, asta s-a tradus ?i-n câmpiile muncii......mai ales în ultimii 10-15 ani (pentru c?? mai înainte se mai ?inea cont de "profesionalismul" în "meseria respectiv??"?i mai ales de "specializarea profesional-tehnologic??"....Pentru exemplu, într-o sec?ie de presaj, aveai operatorul ce lucra la pres?? (omul avea ca sarcin?? s?? alimenteze presa ?i s?? lucreze/apese butonul de comand?? al ei)....din când în când avea un reper/calibru pentru a verifica "stas"-ul piesei.... înafara acestui operator, pe linia de presaj al exemplului meu mai exista un reglor (care avea o ?coal?? profesional??, la baz??) ?i care demonta/monta matri?a de pe/pe pres??, f??cându-i ?i reglajele conforme "planului de opera?ii", când dup?? primele 10-15 piese "b??tute" d??dea OK-ul începerii seriei de presare......... Mai apoi exista CTC-istul, care venea "din când în când" ?i lua "prin sondaj" piese pentru m??surare...
Eiii...în ultimi ani (pentru c?? este ?i coad?? la poart?? pentru angaj??ri) situa?ia s-a schimbat.....în r??u..... te angajeaz?? ca "operator la pres??".... din prima zi te d?? pe mâna unui "veteran" ?i consta?i c??.....montezi/demontezi matri?a pentru fiecare reper......faci reglajele presei, conform manualului (?i aici trebuie s?? te dai de ceasul mor?ii ca s?? în?elegi comenzile pe display)....ba?i primele piese pe care le iei la m??surat (conform planului de opera?ii...cu micrometrul ?i calele standard), chestie pe care e?ti obligat s-o faci din 2 în 2 ore (cu completarea fi?ei de rigoare.....?i s?? nu mai spun c?? timpul afectat controlului periodic, normat, la orice firm??, e insuficient pentru a fi riguros exact)..... Alimentezi presa..... Eliberezi de?eurile....etc...etc...???ži uite a?a, la norma dat?? (din burt??-din birou) te treze?ti c?? nu faci fa???, c?? nu faci planul ?i "?eful român" se face de cacao în fa?a "?efului str??in", care , culmea, nu e a?a de "negru în cerul gurii" cum zic "ai no?trii"......Aaaaa, s?? nu uit: toat?? tevatura asta are un gir de "legalitate"....fiindc?? e?ti pus s?? semnezi( asta ca s?? crezi c?? po?i s??-?i p??strezi locul de sclav) c?? ai "înv???at tot ce trebuie" postului ?i c?? î?i asumi....RESPONSABILITATEA; al?ii ce ar trebui s?? fac?? asta, durându-i în basc??....
A?a ?i la voi Pantiru..... manevre cu "Komatsu"......nu tu locomotiv??....nu tu mecanic....nu tu manevrant cu fluierul ?i steguletul ?i eventual sta?ie radio, nu tu acar.....nu tu probe de frân??....economie pe toate planurile.....???ži vorba ta, înc?? n-a murit nimeni....deocamdat??.....fereasc?? "?l de Sus"