- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dorni?oara - Floreni<i></i>
De?i are o mas?? de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. între anii 1930 ?i 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un num??r de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea înc?? se mai reg??sesc pe c??ile ferate române.
De?i ini?ial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de vitez?? reu?eau s?? ating?? 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. în acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a ob?inut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împ??r?ite în câte dou?? camere, între acestea fiind amplasat motorul ?i transmisia. Automotorul este dotat cu dou?? posturi de conducere, fiind disponibile 4 u?i de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor ?i transmisie a vechilor vagoane de c??l??tori. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe sec?iile secundare de circula?ie, unde traficul de c??l??tori era redus.
Sursele documentare indic?? realizarea leg??turii pe ecartament normal între Vatra Dornei ?i Dorni?oara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minim?? a curbelor de 150 de metri ?i o declivitate maxim?? de 20 mm/m între sta?iile Floreni ?i Poiana Stampei.
A se ?ine cont de faptul c?? sta?ia Dorni?oara se afl?? la 1032 de metri altitudine, în timp ce sta?ia Predeal, considerat?? a fi cel mai înalt vârf de pant?? din România, se afl?? la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare pl??cut??!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dorni?oara<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=uXsldKXU33E
26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaR?? M516, Dorni?oara - Floreni - Vatra Dornei<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=7QE5iq78biU
De?i are o mas?? de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. între anii 1930 ?i 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un num??r de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea înc?? se mai reg??sesc pe c??ile ferate române.
De?i ini?ial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de vitez?? reu?eau s?? ating?? 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. în acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a ob?inut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împ??r?ite în câte dou?? camere, între acestea fiind amplasat motorul ?i transmisia. Automotorul este dotat cu dou?? posturi de conducere, fiind disponibile 4 u?i de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor ?i transmisie a vechilor vagoane de c??l??tori. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe sec?iile secundare de circula?ie, unde traficul de c??l??tori era redus.
Sursele documentare indic?? realizarea leg??turii pe ecartament normal între Vatra Dornei ?i Dorni?oara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minim?? a curbelor de 150 de metri ?i o declivitate maxim?? de 20 mm/m între sta?iile Floreni ?i Poiana Stampei.
A se ?ine cont de faptul c?? sta?ia Dorni?oara se afl?? la 1032 de metri altitudine, în timp ce sta?ia Predeal, considerat?? a fi cel mai înalt vârf de pant?? din România, se afl?? la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare pl??cut??!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dorni?oara<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=uXsldKXU33E
26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaR?? M516, Dorni?oara - Floreni - Vatra Dornei<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=7QE5iq78biU