Informatii interesante despre Istoria feroviara am gasit in cartea lui Ion Ghica- Scrisori catre Vasile Alecsandri:
.....Multi ieseni poate ca n-au uitat timpii dintai ai Unirii Principatelor, cand pentru a veni toamna la Camera la Bucuresti, luau mai bine drumul pe la Cernauti, Lemberg, Viena, si Pesta de unde se puneau in vapor si veneau pana la Giurgiu, decat a veni de-a dreptul pe la Focsani si Buzau ...
.................................................................................................................................................................................................
Iubite amice,
Azi te pui în tren la 9 seara, dup?? ce ai prânzit bine la 'Hugues' sau la 'Brofft', ar???i tichetul conductorului care vine ?i ?i-l timbreaz?? cu cle?tele, fumezi o ?igar??, dou?? pân?? la Ploie?ti; acolo î?i bei ceaiul în ticn??, te întorci în vagon, apoi te înf???uri bine în tartan, î?i pui paltonul c??p??tâi, te lunge?ti pe canapeaua de catifea ro?ie sau în vagonul-pat, dormi ca acas?? vreo nou?? ceasuri ?i, la opt diminea?a, te de?tep?i la Roman. Aici cafea cu lapte, cu un kipfel, dou??, ?i 17 ceasuri, minut cu minut, dup?? ce ai plecat din Bucure?ti, te g??se?ti transportat pe malul îmbalsamat al Bahluiului, în fosta capital?? a fostului principat al Moldovei, unde ajungi dormit, mâncat ?i odihnit. C??l??toria, mâncare cu bac?i? cu tot, te-a costat 80 de franci. Ei, vezi, acum 40 de ani nu era a?a.
...................................................................................................................................................................................................
Iubite amice,
Alalta seara,pornind de la gara ta (Mircesti-mai 1879), adormisem adanc, leganat de valurile ascutite ale liniilor de fier Strussberg;trei locuri de o parte a vagonului erau la dispozitia capului si picioarelor mele;cand pe la miezul noptii, ma simtii scuturat de o mana viguroasa: era conductorul care intervenea in favorul dreptului bine platit al unui calator imbarcat la Marasesti; recunoscui dreptatea invocate si ma ghemuiam in limitele tichetului meu.
.....Multi ieseni poate ca n-au uitat timpii dintai ai Unirii Principatelor, cand pentru a veni toamna la Camera la Bucuresti, luau mai bine drumul pe la Cernauti, Lemberg, Viena, si Pesta de unde se puneau in vapor si veneau pana la Giurgiu, decat a veni de-a dreptul pe la Focsani si Buzau ...
.................................................................................................................................................................................................
Iubite amice,
Azi te pui în tren la 9 seara, dup?? ce ai prânzit bine la 'Hugues' sau la 'Brofft', ar???i tichetul conductorului care vine ?i ?i-l timbreaz?? cu cle?tele, fumezi o ?igar??, dou?? pân?? la Ploie?ti; acolo î?i bei ceaiul în ticn??, te întorci în vagon, apoi te înf???uri bine în tartan, î?i pui paltonul c??p??tâi, te lunge?ti pe canapeaua de catifea ro?ie sau în vagonul-pat, dormi ca acas?? vreo nou?? ceasuri ?i, la opt diminea?a, te de?tep?i la Roman. Aici cafea cu lapte, cu un kipfel, dou??, ?i 17 ceasuri, minut cu minut, dup?? ce ai plecat din Bucure?ti, te g??se?ti transportat pe malul îmbalsamat al Bahluiului, în fosta capital?? a fostului principat al Moldovei, unde ajungi dormit, mâncat ?i odihnit. C??l??toria, mâncare cu bac?i? cu tot, te-a costat 80 de franci. Ei, vezi, acum 40 de ani nu era a?a.
...................................................................................................................................................................................................
Iubite amice,
Alalta seara,pornind de la gara ta (Mircesti-mai 1879), adormisem adanc, leganat de valurile ascutite ale liniilor de fier Strussberg;trei locuri de o parte a vagonului erau la dispozitia capului si picioarelor mele;cand pe la miezul noptii, ma simtii scuturat de o mana viguroasa: era conductorul care intervenea in favorul dreptului bine platit al unui calator imbarcat la Marasesti; recunoscui dreptatea invocate si ma ghemuiam in limitele tichetului meu.