M300: Primii fulgi pe Bucuresti - Brasov - Fagaras [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Pe Valea Prahovei, din Bucure?ti c??tre Mun?ii F??g??ra?<i></i>
13 decembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaR?? Bucure?ti Nord ââ??â?? Bra?ov ââ??â?? F??g??ra?<i></i>

Nu am putut s?? trec peste bucuria vederii primilor fulgi de z??pad?? din 2008, a?a c?? v?? a?tern în continuare câteva fotografii dintr-o c??l??torie cu trenul de la Bucure?ti la F??g??ra?. Un alt motiv în plus de ââ??emo?ie a momentuluiââ?? a fost str??baterea pentru prima dat?? în via??? a V??ii Prahovei. Da, au trebuit s?? treac?? 20 de ani s?? v??d Bu?teniul, Sinaia, Predealul ?i Azuga.

Am c??l??torit cu Trenul Accelerat 1621, Bucure?ti Nord ââ??â?? Timi?oara Nord, pân?? la F??g??ra?. 231 de kilometri în 4 ore ?i 34 de minute, o vitez?? comercial?? de 51 km/h. Am pornit de diminea??? pe o vreme urâcioas?? din Bucure?ti, am trecut printre Carpa?ii Orientali ?i Meridionali pe o (prim??) ninsoare deas??, urmând ca în Bra?ov ?i F??g??ra? s?? fie soare, cald ?i bine.
<i></i>


09:10<i></i>

Al??turi de prietena mea de atunci, eram preg??ti?i ?i bucuro?i c?? vom ajunge în Transilvania la bunicii ei. ââ??La ?ar??ââ??, sub Mun?ii F??g??ra?ului, pe lâng?? malurile Oltului, aveam s?? poposesc pentru întâia oar??, s?? gust, s?? miros ?i s?? v??d via?a ardeleneasc??. O via??? foarte frumoas??!

DA 1006 de la TFG în Gara de Nord<i></i>


S??geata Albastr?? de Pite?ti<i></i>


Locomotiva Softronic 498 la un tren de rang înalt<i></i>



09:30<i></i>

Dup?? ce ne-am g??sit trenul, am mai z??bovit câteva minute pentru a fotografia activitatea feroviar?? din gar??.

Locomotiva electric?? EA1-105 la Trenul Accelerat Bucure?ti Nord ââ??â?? Timi?oara (via Sibiu) <i></i>



10:20<i></i>

Am pornit la drum în compartimentul confortabil de unde am putut observa peisajele specifice Câmpiei Române.

In sta?ia Ploie?ti Vest<i></i>





10:50<i></i>

Fiind un vagon cu geamuri rabatabile, am ie?it pe coridor ?i am fotografiat g??rile din parcurs. Linia de cale ferat?? Ploie?ti ââ??â?? Predeal ââ??â?? Bra?ov reprezint?? una dintre cele mai frumoase ?i mai pitore?ti de pe tot teritoriul României. Voi prezenta la momentul potrivit un material mai amplu despre prima linie electrificat?? din România.

Coada trenului accelerat<i></i>



11:10<i></i>

Cum c??l??toria noastr?? a avut loc în plin moment de reconstruc?ie a liniei Câmpina ââ??â?? Predeal, am avut ?ansa de a suprinde vehicule feroviare str??ine care apar?in companiilor de construc?ii de cale ferat??. De exemplu, 771 502 ?i 740 612, locomotive de origini cehe?ti, apar?ineau sârbilor de la KOMBINOVANI PREVOZ. Acestea au fost închiriate celor de la Porr Grade??žni??Â?tvo dooel Skopje în situl de lucr??ri FeRoviaRe pe tronsonul Câmpina - Predeal. Aceste locomotive diesel-electrice au o putere de 1200 de cai putere (respectiv 1350 pentru Clasa 771) ?i pot atinge o vitez?? maxim?? de 70 km/h (respectiv 90 km/h pentru clasa 771).

în Cehia ?i în Slovacia le pute?i z??ri ca locomotive de manevr?? (asemenea LDH-ului nostru b??trân clasa 80), dar ?i la trac?iunea unor trenuri u?oare de marf?? sau a celor de c??l??tori. Ca fapt divers, au fost construite în num??r de peste 8000 de unit???i.

Locomotiva diesel-electric?? 771 502 în sta?ia Câmpina<i></i>




Utilaje de cale ferat?? în Gara Câmpina<i></i>


Locomotiva diesel-electric?? 740 612 la munc?? în sta?ia Câmpina<i></i>


Convoi tractat de LDE 771 502<i></i>


LDE 1049<i></i>





12:00<i></i>

Dup?? ce ne-am luat ââ??La revedere!ââ?? de la Gara Comarnic ?i vehiculele feroviare de aici, ne-am l??sat du?i de tren ?i am ajuns în Sinaia. Gara de aici mi-a pl??cut mult, stâlpii ?i acoperi?ul g??rii mi-au amintit de Suceava Burdujeni.

Gara Sinaia în decembrie 2008<i></i>


C??l??tori la tren accelerat<i></i>


La revedere, Sinaia<i></i>



Locomotiva cu aburi 230.039 ?i tenderul 230.050 sta?ionau lâng?? gar??, c??l??torii din tren privind mira?i ?i cu duio?ie la ââ???žb??trâna doamn??ââ??. De altfel, e foarte pl??cut s?? vezi c?? în sta?iile de pe Valea Prahovei (dar ?i Bra?ov) s?? observi locomotive cu aburi aflate în stare de conservare, îngrijite, vopsite, p??strate pentru ââ??viitorââ??!<i></i>

Locomotiva cu aburi 230-039 din Sinaia<i></i>




Ne lu??m la revedere ?i de la locomotiv??<i></i>


între Sinaia ?i Bu?teni<i></i>


Se anun?a vreme rea<i></i>



12:20<i></i>

între Bu?teni ?i Azuga, vremea de afar?? era nu tocmai bun??, erau precipita?ii sub form?? de ninsoare. Bucuria noastr??ââ??Â? mai ales c?? era pentru prima dat?? în iarna 2008-2009 când vedeam fulgii de nea prezen?i în România.

Vagon de c??l??tori clasa a 2-a<i></i>


Ningeeee! <i></i>



12:30<i></i>

Asemenea g??rii din Breaza, sta?iunea Azuga se eviden?ia prin arhitectura g??rii din piatr??. La aceast?? cot??, z??pada m??sura câ?iva centimetri.

Gara din Azuga<i></i>


O brad frumos, O brad frumooos! <i></i>


în interiorul vagonului c??lduros<i></i>


Când vezi prima z??pad??, faci poze la orice<i></i>


Râul Prahova<i></i>



13:10<i></i>

Ei bine, aveam s?? observ acum ce înseamn?? s?? c??l??tore?ti pe munte unde bate vânt, ninge viscolit ?i e frig, ?i ce înseamn?? s?? cobori de la Predeal la Bra?ov cu câteva sute de metri (vreo 400), unde observi c?? e senin ?i frumos pe afar??.

La Bra?ov, soare ?i frumos<i></i>


în sta?ia Bra?ov, locomotiva cu aburi 150.1114<i></i>


Gara Bra?ov<i></i>


C??tre Sibiu<i></i>


La revedere, Bra?ov<i></i>



14:20<i></i>

Rev??zând Gara Bra?ov dup?? 7 ani, când mergeam al??turi de tat??l meu prin aceast?? urbe frumoas??, am pornit mai departe c??tre F??g??ra?. ââ??Reîntâlnireaââ?? a fost oarecum emo?ionant??, promi?ându-mi s?? revin cât mai repede pe aici.

în apropiere de ??Ë?ercaia<i></i>


înc?? eram în Regionala Bra?ov<i></i>


în zare, Mun?ii F??g??ra?<i></i>





Dup?? dou?? zile petrecute în stil ardelenesc 100%, înc??rcat cu multe emo?ii olfactive, auditive, gustative ?i vizuale, dup?? ce am v??zut Vârful Moldoveanu, am auzit Oltul ?i graiul ardelenesc, am gustat sl??nin?? ?i ceap?? din Transilvania, am plecat spre cas??ââ??Â? Spre casa mea, din Moldova. Mul?umesc din suflet celor care au f??cut posibil?? aceast?? excursie ?i mi-au dat ?ansa s?? tr??iesc, m??car pentru câteva clipe, ardelene?te!<i></i>

M??rfar GFR pe Valea Prahovei<i></i>


M??rfar Softrans<i></i>


Bilete CFR Bucure?ti ââ??â?? F??g??ra?<i></i>