M304, Ploiesti Sud - Maneciu, dus[tren]-intors[bicicleta]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
M304, Ploie?ti Sud ââ??â?? M??neciu, dus cu trenul ?i întors cu bicicleta<i></i>, 30 august 2011<i></i>

IMG_0751%20viaductul%20Crasna.jpg


Sfâr?itul verii calendaristice 2011 avea s?? se încheie frumos, cel pu?in pentru mine ?i pentru prietenul meu pasionat de ciclism, fotografie, trenuri. Ne-am pus în gând s?? c??l??torim pe linia 304, Ploie?ti Sud ââ??â?? V??lenii de Munte ââ??â?? M??neciu. Cei 51 de kilometri i-am parcurs începând cu dis-de-diminea??? într-un tren cu vagoane etajate pe o linie cu o vechime de peste 95 de ani (?i spun aceasta documentându-m?? atât din bibliografia de specialitate, dar ?i pe baza m??rturiile preluate la fa?a locului), construit?? în întregime de fondurile proprii ale jude?ului Prahova.

Valea râului Telejean este una dintre cele mai frumoase ?i mai îmbel?ugate v??i din România. De?i linia ferat?? porne?te din câmpia înalt?? a Ploie?tiului, trecând prin g??rile monumentale, Ploie?ti Sud ?i Ploie?ti Nord, traseul urmeaz?? râul Telejean, traversându-l de dou?? ori ?i se opre?te în zona nordic?? a Subcarpa?ilor de Curbur??, la o altitudine de ~600 de metri.

Trenul personal opre?te în sta?ii cu renume în economia ?i geografia locului: Sc??ieni, V??lenii de Munte, Tei?ani sau Homoriciu. Dintre acestea, se remarc?? V??lenii de Munte, un ora? cu o gar?? pe m??sur??. în scurta trecere pe cale feroviar?? / rutier?? am fost pl??cut impresionat de a?ezarea prahovean??. Cu o istorie ?i cu un fond economic bogat (a fost vam??, ?i apoi târg), gara V??lenii de Munte apare ca un simbol ?i ca o dovad?? c?? s-a pus pre? pe transportul pe ?ine.

Ajungând la M??neciu, la nici un kilometru de cap??tul liniei, se afl?? Barajul ?i Lacul de acumulare M??neciu amenajat pe Râul Teleajen, dat în func?ie în decembrie 1996. în filmul propus v-am oferit ?i câteva cadre ale acestui cadru natural excep?ional. Mai mult, de-a lungul lacului exist?? o potec?? destinat?? promenadei, precum ?i o zon?? de agrement sus?inut?? de ?oseaua DN1A, Bucure?ti ââ??â?? V??leni ââ??â?? Cheia ââ??â?? Bra?ov.

Fiind cu bicicleta din dotare ?i cu aparatul foto ag???at de gât, am pornit cu al meu camarad feroviar pe drumul rutier din M??neciu ?i pân?? în Ploie?ti Vest. Am traversat, rând pe rând, sate ca Homor??(i)ciu, Tei?ani, V??lenii de Munte, Gura Vitioarei, F??get, M??gurele, Lip??ne?ti, Bolde?ti Sc??ieni, Blejoi ?i frânând puternic pe macadamul G??rii Ploie?ti Vest dup?? 50 de kilometri de pedalat.

Nu este un reportaj autentic dedicat liniei 304, ci este un clip în care c??l??torul, omul care lucreaz?? la calea ferat??, pasionatul ?i natura î?i dau întâlnire, reie?ind în final faptul c?? o zi superb?? se poate consuma c??l??torind, alergând, pedalând, observând, admirând, fotografiindââ??Â?

V?? mul?umim pentru vizionare! Va urma...

http://www.youtube.com/watch?v=5f2XLiQSyLM
 
Am vazut-o ?i pe asta...
Alt candidat la moarte.
Tipul ??la cu dubi?a VW de la trecerea de nivel cu barier??, care a dep???it coloana ?i a trecut când bariera se ridica.
Vrreo dat?? uit?? c?? este la o linie dubl??, face aceast?? manevr?? ?i WRONG Pe celalalt?? linie vine ghez???u ?i...

Mul?i idio?i pi lume.

Altfel felicit??ri ?i pentru acest reportaj, ?i pentru toate.
 
interesantul a spus:
Vrreo dat?? uit?? c?? este la o linie dubl??, face aceast?? manevr?? ?i WRONG Pe celalalt?? linie vine ghez???u ?i...

Mul?i idio?i pi lume.

Altfel felicit??ri ?i pentru acest reportaj, ?i pentru toate.

Ghez???u calc??, nu... î?i mul?umesc! :)
valahul a spus:
Frumoasa linia 304, 306 si dupa cum ti-am zis: ramane de facut reportaj pe linia 302 :?: :!: ;-)

R??mâne, r??mâne!
Dr2005 a spus:
Cu ocazia asta v??d c?? au schimbat IDM-ul la Sc??ieni.

P??rea mai de treab?? doamna IDM de la Sc??ieni! :)
dantm a spus:
03.32 mamaaa ce-i aicea--- 8) 8)

:D Concur?? pentru Miss IDM Prahova, ce zici? O întrece pe stimata IDM din Buda? ;))


Revin cu o prezentare "in situ" a liniei:

30 august 2011 = Excursie FeRoviaR?? Ploie?ti Sud -- M??neciu<i></i>

Valea Teleajenului este recunoscut?? în geografia României ca fiind una dintre cele mai frumoase ?i mai bogate v??i din spa?iul carpato-danubiano-pontic. Arborii s??n??to?i, p??durile dese, morile de ap??, m??n??stirile, p??mânturile bogate, rodnice, reprezint?? doar câteva puncte de culoare care se pot observa de-a lungul unei c??l??torii cu trenul pe linia Ploie?ti Sud -- M??neciu.

începând cu Ploie?ti Sud, gara construit?? în pur stil sovietic, dar impozant, trenul se încadreaz?? pe valea râului Teleajen traversându-l de câteva ori, trecând prin V??lenii de Munte ?i ajungând în M??neciu. Mai to?i c??l??torii care vin dispre Ploie?ti coboar?? la V??leni, iar al?ii urc?? la V??leni ?i se dau jos, rând pe rând, pân?? aproape de M??neciu.

Existen?a acestei linii pe hart?? dateaz?? din timpul Primului R??zboi Mondial, trenurile circulând între Municipiul Ploie?ti ?i Teleajen dup?? 18 noiembrie 1918. Interesant de remarcat este faptul c?? linia a fost construit?? în regia proprie a jude?ului Prahova. Dar ce folos... comuni?tii au preluat linia pe 1 septembrie 1948 ?i totul a ajuns sub egida Regionalei de Cale Ferat?? Bucure?ti.

Spectaculozitatea liniei apare la final, când între sta?iile Homorâciu ?i M??neciu sunt curbe cu raze minime de 196 de metri, calea ferat?? se prezint?? cu declivit???i de pu?in peste 21 la mie, iar rezisten?a caracteristic?? maxim?? de 22 kg/t face ca motorul locomotivei de trac?iune s?? genereze for?a cuvenit??, ?i implicit sunetul ?i fumul atât de vânate de pasiona?i. Ca s?? nu mai spun de viaductele nem?e?ti peste pârâurile Crasna, Valea Mare ?i Secuianca, care pot fi lesne de admirat datorit?? pozi?ion??rii lor în peisaj deschis.

??Ë?i a?a, calea ferat?? pe care acum se circul?? cu viteze nu mai mici de 40 de km/h, dar nici mai mari de 70 km/h, î?i prime?te trenurile ?i c??l??torii dornici de o plimbare de serviciu/de voie/de nevoie/de drag. în Mersul Trenurilor apare ca M304, iar pe hart?? num??r?? aproape 51 de kilometri, prezentat?? în fa?a dumneavoastr?? în 15 minute de film.

Vizionare pl??cut??!

IMG_0789%20m304.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=9WcdMHCQjIk