- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
M304, Ploie?ti Sud ââ??â?? M??neciu, dus cu trenul ?i întors cu bicicleta<i></i>, 30 august 2011<i></i>
Sfâr?itul verii calendaristice 2011 avea s?? se încheie frumos, cel pu?in pentru mine ?i pentru prietenul meu pasionat de ciclism, fotografie, trenuri. Ne-am pus în gând s?? c??l??torim pe linia 304, Ploie?ti Sud ââ??â?? V??lenii de Munte ââ??â?? M??neciu. Cei 51 de kilometri i-am parcurs începând cu dis-de-diminea??? într-un tren cu vagoane etajate pe o linie cu o vechime de peste 95 de ani (?i spun aceasta documentându-m?? atât din bibliografia de specialitate, dar ?i pe baza m??rturiile preluate la fa?a locului), construit?? în întregime de fondurile proprii ale jude?ului Prahova.
Valea râului Telejean este una dintre cele mai frumoase ?i mai îmbel?ugate v??i din România. De?i linia ferat?? porne?te din câmpia înalt?? a Ploie?tiului, trecând prin g??rile monumentale, Ploie?ti Sud ?i Ploie?ti Nord, traseul urmeaz?? râul Telejean, traversându-l de dou?? ori ?i se opre?te în zona nordic?? a Subcarpa?ilor de Curbur??, la o altitudine de ~600 de metri.
Trenul personal opre?te în sta?ii cu renume în economia ?i geografia locului: Sc??ieni, V??lenii de Munte, Tei?ani sau Homoriciu. Dintre acestea, se remarc?? V??lenii de Munte, un ora? cu o gar?? pe m??sur??. în scurta trecere pe cale feroviar?? / rutier?? am fost pl??cut impresionat de a?ezarea prahovean??. Cu o istorie ?i cu un fond economic bogat (a fost vam??, ?i apoi târg), gara V??lenii de Munte apare ca un simbol ?i ca o dovad?? c?? s-a pus pre? pe transportul pe ?ine.
Ajungând la M??neciu, la nici un kilometru de cap??tul liniei, se afl?? Barajul ?i Lacul de acumulare M??neciu amenajat pe Râul Teleajen, dat în func?ie în decembrie 1996. în filmul propus v-am oferit ?i câteva cadre ale acestui cadru natural excep?ional. Mai mult, de-a lungul lacului exist?? o potec?? destinat?? promenadei, precum ?i o zon?? de agrement sus?inut?? de ?oseaua DN1A, Bucure?ti ââ??â?? V??leni ââ??â?? Cheia ââ??â?? Bra?ov.
Fiind cu bicicleta din dotare ?i cu aparatul foto ag???at de gât, am pornit cu al meu camarad feroviar pe drumul rutier din M??neciu ?i pân?? în Ploie?ti Vest. Am traversat, rând pe rând, sate ca Homor??(i)ciu, Tei?ani, V??lenii de Munte, Gura Vitioarei, F??get, M??gurele, Lip??ne?ti, Bolde?ti Sc??ieni, Blejoi ?i frânând puternic pe macadamul G??rii Ploie?ti Vest dup?? 50 de kilometri de pedalat.
Nu este un reportaj autentic dedicat liniei 304, ci este un clip în care c??l??torul, omul care lucreaz?? la calea ferat??, pasionatul ?i natura î?i dau întâlnire, reie?ind în final faptul c?? o zi superb?? se poate consuma c??l??torind, alergând, pedalând, observând, admirând, fotografiindââ??Â?
V?? mul?umim pentru vizionare! Va urma...
http://www.youtube.com/watch?v=5f2XLiQSyLM
Sfâr?itul verii calendaristice 2011 avea s?? se încheie frumos, cel pu?in pentru mine ?i pentru prietenul meu pasionat de ciclism, fotografie, trenuri. Ne-am pus în gând s?? c??l??torim pe linia 304, Ploie?ti Sud ââ??â?? V??lenii de Munte ââ??â?? M??neciu. Cei 51 de kilometri i-am parcurs începând cu dis-de-diminea??? într-un tren cu vagoane etajate pe o linie cu o vechime de peste 95 de ani (?i spun aceasta documentându-m?? atât din bibliografia de specialitate, dar ?i pe baza m??rturiile preluate la fa?a locului), construit?? în întregime de fondurile proprii ale jude?ului Prahova.
Valea râului Telejean este una dintre cele mai frumoase ?i mai îmbel?ugate v??i din România. De?i linia ferat?? porne?te din câmpia înalt?? a Ploie?tiului, trecând prin g??rile monumentale, Ploie?ti Sud ?i Ploie?ti Nord, traseul urmeaz?? râul Telejean, traversându-l de dou?? ori ?i se opre?te în zona nordic?? a Subcarpa?ilor de Curbur??, la o altitudine de ~600 de metri.
Trenul personal opre?te în sta?ii cu renume în economia ?i geografia locului: Sc??ieni, V??lenii de Munte, Tei?ani sau Homoriciu. Dintre acestea, se remarc?? V??lenii de Munte, un ora? cu o gar?? pe m??sur??. în scurta trecere pe cale feroviar?? / rutier?? am fost pl??cut impresionat de a?ezarea prahovean??. Cu o istorie ?i cu un fond economic bogat (a fost vam??, ?i apoi târg), gara V??lenii de Munte apare ca un simbol ?i ca o dovad?? c?? s-a pus pre? pe transportul pe ?ine.
Ajungând la M??neciu, la nici un kilometru de cap??tul liniei, se afl?? Barajul ?i Lacul de acumulare M??neciu amenajat pe Râul Teleajen, dat în func?ie în decembrie 1996. în filmul propus v-am oferit ?i câteva cadre ale acestui cadru natural excep?ional. Mai mult, de-a lungul lacului exist?? o potec?? destinat?? promenadei, precum ?i o zon?? de agrement sus?inut?? de ?oseaua DN1A, Bucure?ti ââ??â?? V??leni ââ??â?? Cheia ââ??â?? Bra?ov.
Fiind cu bicicleta din dotare ?i cu aparatul foto ag???at de gât, am pornit cu al meu camarad feroviar pe drumul rutier din M??neciu ?i pân?? în Ploie?ti Vest. Am traversat, rând pe rând, sate ca Homor??(i)ciu, Tei?ani, V??lenii de Munte, Gura Vitioarei, F??get, M??gurele, Lip??ne?ti, Bolde?ti Sc??ieni, Blejoi ?i frânând puternic pe macadamul G??rii Ploie?ti Vest dup?? 50 de kilometri de pedalat.
Nu este un reportaj autentic dedicat liniei 304, ci este un clip în care c??l??torul, omul care lucreaz?? la calea ferat??, pasionatul ?i natura î?i dau întâlnire, reie?ind în final faptul c?? o zi superb?? se poate consuma c??l??torind, alergând, pedalând, observând, admirând, fotografiindââ??Â?
V?? mul?umim pentru vizionare! Va urma...
http://www.youtube.com/watch?v=5f2XLiQSyLM