M306,M701: Circuit FeRoviaR 466 km Slanic - Slobozia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Circuit FeRoviaR 466 de kilometri = Bucure?ti ââ??â?? Sl??nic ââ??â?? Urziceni ââ??â?? Slobozia - ????ând??rei ââ??â?? Fete?ti ââ??â?? Bucure?ti<i></i>, 26 august 2011<i></i>

Activând ca practicant pe timp de var?? în cadrul Reviziei de Vagoane Ploie?ti Sud, mi-am propus ca în ultima s??pt??mân?? de stagiu TRIPOD (ResTRucturarea sIstemului de Practica prODuctiv?? studen?ilor din înv?????mântul tehnic superior) s?? parcurg liniile ferate pe care circul?? vagoane de pe raza de inciden??? a Reviziei Ploie?ti Sud.

Astfel, de?i am pornit din Bucure?ti la o or?? în care, de obicei, oamenii obi?nui?i î?i fac somnul dulce de diminea???, acest mic sacrificiu mi-a permis s?? parcurg un traseu interesant: Bucure?ti Nord ââ??â?? Ploie?ti Sud ââ??â?? Buda ââ??â?? Sl??nic ââ??â?? Ploie?ti Sud ââ??â?? Urziceni ââ??â?? Slobozia Veche - ????ând??rei ââ??â?? F??urei ââ??â?? Bucure?ti Nord. La ora 23, odometrul camerei foto a num??rat 466 de kilometri, în timp ce bifam pe list?? parcurgerea liniilor 306, Buda ââ??â?? Sl??nic ?i 701, Ploie?ti - ????ând??rei.

Ei bine, pe lâng?? aceste detalii de ordin organizatoric, trebuie s?? mai spun c?? în aceast?? excursie am v??zut ?i am trecut pentru prima dat?? peste o restric?ie de 5 km/h, am v??zut podul aflat înc?? în repara?ie, dar totu?i circulabil, de la kilometrul 30+370 de pe linia Buda ââ??â?? Sl??nic, am sim?it ââ??confortulââ?? ?i vibra?iile oferite de un vagon etajat din seria 26-17, am v??zut atât de multe locuri, sta?ii, oameni ?i, poate cel mai important, am constatat bunul mers al trenurilor de c??l??tori ââ??â?? scopul final ?i principal al celor care lucreaz?? pentru calea ferat??.

în final, aspectele enumerate mai sus pot fi v??zute în clipul realizat mai jos. în perioada urm??toare voi dedica câte un videoclip pentru fiecare linie parcurs?? în parte. Pân?? atunci îns??, v?? doresc vizionare pl??cut?? la prezentarea circuitului FeRoviaR Bucure?ti ââ??â?? Sl??nic ââ??â?? Slobozia ââ??â?? Fete?ti ââ??â?? Bucure?ti ?i, totodat??, cele mai calde ur??ri, mai ales c?? acum a venit anotimpul rece!

M306.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=8a5q8dM0sUk
 
Linia S??rii<i></i>, 26 august 2011<i></i>

Sp??tarul Mihail Cantacuzino a deschis la Sl??nic, în 1685, una dintre primele ocne de sare din România. ??Ë?i cum atunci drobul de sare era c??rat de om, de cal, de car, iar z??pada, ploaia sau vântul deja era o problem?? pentru c??r??u?i, la 10 decembrie 1883 s-a inaugurat calea ferat?? Buda -- Sl??nic, una dintre primele linii construite de Serviciul de Lucr??ri Noi al CFR.

Sl??nicul, situat în zona de Curbur?? a Subcarpa?ilor ?i sc??ldat în apele râului cu acela?i nume, este legat de Magistrala 300 prin sta?ia Buda de o cale ferat?? de 34 de kilometri. Pornind de la altitudinea de 160 de metri specific?? sta?iei Buda, trenul parcurge un traseu m??rginit de dealurile ?i râurile Prahova ?i Teleajen situate la Vest de Subcarpa?i, pân?? la aproape 400 de metri -- cota ora?ului Sl??nic-Prahova.

în prezent, calea ferat?? este destinat?? atât traficului de c??l??tori, cât ?i transportului de marf?? (sare). Salina de la Cacica era un client fidel al m??rfarelor care se compuneau pe cele 6 linii din sta?ia Sl??nic ?i luau drumul ???rii. Anul 2007 a fost unul de gra?ie pentru aceast?? linie 306, întrucât podul feroviar ce traverseaz?? Râul Sl??nic de la kilometrul 30+370, a fost afectat de inunda?ii, circula?ia fiind întererupt??. 4 ani de zile, atât a durat repunerea în func?iune a podului ?i, implicit, reluarea traficului feroviar. 4 ani în care societatea Salrom, îns??rcinat?? cu exploatarea s??rii din zon??, a pierdut numeroase contracte de livrare c??tre clien?i din cauza incapacit???ii de transport.

Una peste alta, începând cu cea de-a doua jum??tate a anului 2011, dup?? casne ?i politiz??ri, trenul parcurge to?i cei 34 de kilometri pân?? în sta?ia terminus -- Sl??nic, iar aici turi?tii pot alege vizitarea Muntelui de Sare sau a Salinei, pot spune o rug??ciune la Biserica "Sfin?ii Trei Ierarhi" sau se pot trata de afec?iuni reumatismale ?i nu numai în peste cele 7 lacuri s??rate amenajate în sta?iune.

Cu un triplu "taga-tang" datorat boghiului Gorlitz pe 3 osii ce echipeaz?? trenului etajat vechi de peste 40 de ani, unii dintre localnici înc?? circul?? pe baza "leului" vârât în buzunarul controlorului de bilete, în timp ce studen?i sau alte persoane cu responsabilitate î?i cump??r?? biletul care, sper??m noi, va ?ine vie linia ferat?? ce leag?? Ploie?tiul de Sl??nic.

http://www.youtube.com/watch?v=_SkLJeR7dg0

LDH%20in%20Slanic.jpg


///...<<<CFR>>>...\\\

Linia s??rii, întoarcerea...<i></i> 26 august 2011<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=1ZRzHZk2PNk

IMG_0327%20800px.jpg


///...<<<CFR>>>...\\\

M701: Ploie?ti Sud - Urziceni - Slobozia Veche<i></i>, 26 august 2011<i></i>

Venind din "deal" de la Mina de Sare de la Sl??nic c??tre Gara Ploie?ti Sud, m-am oprit la Revizie pentru a discuta ultimele concluzii cu privire la practica TRIPOD din vara lui 2011 efectuat?? la Revizia de Vagoane "Ploie?ti Sud", al??turi de d-nul instructor Alexandru Gheorghe.

Ca o ultim?? tem?? ?i o tem?? de studiu individual a fost recunoa?terea sec?iei sau, mai pu?in preten?ios spus, plimbarea ?i recunoa?terea liniilor pe care circul?? trenuri preg??tite de Revizia Ploie?ti Sud. S-a întâmplat ca Trenul Personal 8131 s?? fie compus tot din cuplul etajat TE80 ?i locomotiva diesel-hidraulic?? de 1250 cai putere modernizat?? de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca cu seria 82-0370-5.

A?adar, am pornit la drum pe o linie care se întinde de la Vest la Est, unind întru unitate complexul petrolier Ploie?ti, Urziceni, Slobozia ?i ????ând??rei. Aceast?? cale ferat?? specific?? zonei de câmpie, deci cu rezistente specifice mici (5 kg/t), declivit???i la fel de mici (5 la mie) ?i raze largi de curbur?? - 600 metri. Cei 117 kilometri i-am parcurs în aproape 3 ore, reie?ind o vitez?? comercial?? de 42 km/h.

Traseul c??ii ferate urm??re?te salba de a?ez??ri de-a lungul cursului meandrat ale râurilor Teleajen ?i Ialomi?a, iar dintre acestea amintesc de Corl???e?ti, Z??noaga, Dr??g??ne?ti Prahova, Ciorani, Fulga, Ialomi?a, Arm???e?ti, Alexeni, Bro?teni, S??r???ica, C??z??ne?ti sau Andr???e?ti. De asemenea, linia este m??rginit?? de lacul Fundata de lâng?? Slobozia.

??Ë?i dac?? despre geografie am amintit, spunem ?i despre istoricul acestei c??i ferate. Apari?ia acesteia pe traseul Ploie?ti - Urziceni - Slobozia - ????ând??rei - Fete?ti a avut ca principal motiv realizarea unui traseu paralel cu linia suprasolicitat?? Bucure?ti - Fete?ti. Dat fiind volumul imens de petrol, cereale ?i lemn care erau transportate c??tre Portul Constan?a, între 1906 ?i 1910 se construie?te linia Ploie?ti - Urziceni - Slobozia Veche (117 km), data inaugural?? fiind 14 aprilie 1910.

Un aspect foarte interesant întâlnit îl reprezint?? cl??dirile sta?iilor întâlnite, iar aici nominalizez: Corl???e?ti, Dr??g??ne?ti Prahova, Ciorani, Ialomi?a, Arm???e?ti, Urziceni, Bro?teni, S??r???uica, C??z??ne?ti ?i Andr???e?ti. Fiecare dintre g??rile amintite au fost construite dup?? un tipar asem??n??tor, iar ca element comun ?i definitoriu amintim de c??r??mida ro?ie de Ciurea.

Imaginile pe care vi le prezint în continuare descriu în detaliu ?i concludent specificul submagistralei neelectrificat?? ?i par?ial dublat??, 701, Ploie?ti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - ????ând??rei.

V?? mul?umesc pentru vizionare!

Ialomita.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=IlyHgI7sbJI

///

M701&M702: Slobozia Veche - ????ând??rei - Fete?ti<i></i>, 26 august 2011<i></i>

Dup?? o vizit?? de 3 ore în municipiul Slobozia, unde am parcurs în lung ?i în lat a?ezarea de pe râul Ialomi?a, mi-am îndreptat pa?ii c??tre gar??. Aici aveam de gând s?? parcurg cu Trenul Personal 8577, Slobozia Veche - Fete?ti, un num??r de 59 de kilometri ?i parcurgând segmente din liniile secundare 701 ?i 702 din Câmpia Român??.

A?adar, locomotiva diesel-hidraulic?? de clas?? 89 al??turi de cele dou?? vagoane 20-54 au compus trenul care avea s?? transporte c??l??tori c??tre Bucu, ????ând??rei, Movila ?i Fete?ti. Condi?iile de confort au fost excep?ionale, mai ales dac?? ne gândim c?? un vagon 20-54 ofer?? 6 locuri în compartiment. Pe de alt?? parte, viteza comercial?? a acestui tren este de 47 km/h. Timpii de mers ar fi putut rezulta mai buni dac?? s-ar fi eliminat restric?iile de 5 km/h de la cele câteva treceri la nivel nesemnalizate. Dup?? ce trenul ajunge în sta?ia ????ând??rei, acesta parcurge 31 de kilometri în 37 de minute, rezultând o vitez?? medie de 50 km/h, spre deosebire de por?iunea Slobozia Veche - ????ând??rei de 28 de kilometri, parcurs?? în 39 de minute -- vitez?? medie de 43 km/h.

Trecând peste aceste date statistice, din imaginile clipului se observ?? relieful de câmpie, liniile plane ?i dealurile de mici dimensiuni caracteristice liniei Slobozia - ????ând??rei. Chiar ?i a?a, de la ????ând??rei c??tre Fete?ti, calea ferat?? întâlne?te un pod de dimensiuni notabile peste râul Ialomi?a, putându-se observa câteva zone specifice de deal, dar cu altitudini ce nu dep???esc 50-60 de metri...

G??rile Bucu ?i Ograda dovedesc apartenen?a lor la linia arhitectural?? a g??rilor de pe linia 701, pe când g??rile ????ând??rei, Platone?ti ?i Movila fac parte din curentul magistralei... electrificate 702, F??urei - ????ând??rei -- Fete?ti. Chiar ?i a?a, c??l??torii coborau ?i se urcau fiecare câte 10-15 din fiecare sta?ie, alegând s?? circule cu acest mijloc de transport rapid, sigur ?i economic.

Sosirea în Fete?ti aminte?te c?? bucla traseului propus pentru ziua de 26 august 2011 se apropia de sfâr?it. Ultimul kilometru din cei 466 a fost parcurs la intrarea în Gara de Nord sub celebrul pod suspendat Basarab, iluminat corespunz??tor orei 23...

V?? mul?umesc pentru vizionare!

Slobozia%20Veche.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=g9-65MPyjlI