M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
28 noiembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaR?? Bucure?ti - Dolhasca<i></i>

Era toamn??, sfâr?it de toamn?? ?i cu ocazia alegerilor parlamentare din 2008 cei de la Guvern au decis ca studen?ii s?? c??l??toreasc?? gratuit spre casele lor pentru a vota. ??Ë?i uite a?a, al??turi de Ionu? Ipate, am pornit într-o c??l??torie feroviar?? c??tre cas??. Trenul cu care am circulat a fost Rapidul 751, Bucure?ti Nord ââ??â?? Boto?ani/Suceava, cu vagoane construite dup?? licen??? Alstom, 20-76.

Distan?a între Bucure?ti Nord ?i Dolhasca este de 407 kilometri ?i a fost parcurs?? într-un timp de 6 ore, viteza medie fiind de 68 km/h. Trenul trece prin sta?iile Ploie?ti Sud, Mizil, Buz??u, Râmnicu S??rat, Foc?ani, M??r???e?ti, Adjud, Bac??u, Roman, Pa?cani ?i Dolhasca. Aparatele pe care le-am folosit în fotografierea traseului au fost un BenQ C640 ?i un Canon A550. Sper??m s?? v?? plac?? drumul parcurs de doi studen?i c??tre locurile natale!
<i></i>

în drum spre cas??!<i></i>


10:50<i></i>

Dup?? seminarul de chimie, ne-am luat bagajele ?i am plecat c??tre Gara de Nord unde urma s?? a?tept??m gararea Trenului Rapid 751 Nicolae Iorga, Bucure?ti Nord ââ??â?? Boto?ani, dar cu vagoane ?i pentru Suceava Nord.

în a?teptarea Trenului Rapid, Bucure?ti Nord - Suceava Nord<i></i>



11:00<i></i>

Ne-am pus bagajele în compartimentele foarte confortabile din vagoanele construite sub licen??? Alstom, 20-76 ?i am ie?it pe coridor s?? coment??m trenurile care vin sau pleac?? din Bucure?ti Nord. Despre o c??l??torie pe ruta Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti pute?i citi aici: http://trenuriromania.blogspot.ro/2012/08/plimbare-pe-cea-mai-profitabila-ruta.html .

Dou?? locomotive diesel-electrice 060-EGM la manevre în Grupa Tehnic?? Basarab<i></i>


Locomotiva diesel-electric?? EGM 65-1143<i></i>


S??rutul locomotivelor<i></i>


41-0617-5 a?teptând s?? preia un tren din Grupa Tehnic?? Bucure?ti Basarab<i></i>



11:40<i></i>

Trenul circula sus?inut cu 120-140 km/h, astfel c?? în 40 de minute eram deja în Ploie?ti Sud. Mirosul specific de produse petroliere a intrat prin instala?ia de climatizare în vagonul cu care c??l??toream, în timp ce afar?? se putea observa un peisaj specific industriei petrochimice.

Turnuri de r??cire cu tiraj natural de la Rafin??ria Brazi<i></i>


Un LDH din Ploie?ti Sud manevra vagoane 21-47<i></i>


Ie?ire din Ploie?ti Sud<i></i>



11:50<i></i>

Dac?? rafin??ria Petrobrazi Ploie?ti am v??zut-o la intrarea dinspre Sud a ora?ului, iat?? c?? în partea nordic?? a Ploie?tiului se mai poate vedea înc?? o rafin??rie. Aceasta se nume?te Petrotel Ploie?ti, sau Rafin??ria Româno-American?? ââ??â?? cum se mai numea înainte de 1945. în prezent, rafin??ria este de?inut?? de Lukoil cu un pachet de ac?iuni de 51% ?i prelucreaz?? 3,5 milioane de tone de produse petroliere pe an. Liniile din sta?ia Ploie?ti Est sunt folosite intens pentru manevra operatorilor feroviari care încarc?? cisternele în rafin??ria Petrotel.

Rafin??ria Teleajen<i></i>


Cazane preg??tite pentru înc??rcare cu benzin?? ?i motorin??<i></i>



12:50<i></i>

în Gara Buz??u trenul Rapid 751 ajungea f??r?? întârziere. Aici, pe linia 1, sta?iona ?i urma s?? plece spre Bucure?ti Basarab Trenul Personal 5024 format chiar în Buz??u.

Trenul Personal Buz??u ââ??â?? Bucure?ti Basarab, preg??tit de plecare<i></i>



13:20<i></i>

La 34 de kilometri nord de Buz??u se afl?? Municipiul Râmnicu S??rat, care are o gar?? cu o arhitectur?? interesant?? ?i atr??g??toare. De?i nu are mai mult de 40.000 de locuitori, urbea se remarc?? cu o gar?? proiectat?? ?i construit?? în stil italian de arhitectul Nicolae Mih??escu.

Gara Râmnicu S??rat<i></i>



14:10<i></i>

Am trecut chiar ?i de M??r???e?ti ?i eram la jum??tatea drumului dintre cas?? ?i Bucure?ti. Recunosc c?? nu prea am avut dispozi?ie s?? fac poze, îns?? Ionu? era mai curajos decât mine ?i a fotografiat câteva aspecte de pe traseu.

în apropierea podului de la Putna Seac??<i></i>


Râul Putna ?i urmele viiturilor<i></i>


Trenul se apropie de sta?ia Putna Seac??<i></i>



14:20<i></i>

Dar v??zându-l pe Ionu? cu cât devotament î?i f??cea datoria de pasionat feroviar, mi-am scos aparatul foto din amor?ire ?i am început s?? ap??s pe declan?ator îndreptând obiectivul c??tre ?arpele de metal. Deocamdat??, ne aflam la M??r???e?ti ?i aici ne-am întâlnit cu Personalul 5104, M??r???e?ti ââ??â?? Buz??u.

Pod feroviar peste râul Ti?i?a<i></i>


în bra?ele vântului, al dumneavoastr??<i></i>


EA-658 la Trenul Personal 5104, M??r???e?ti ââ??â?? Buz??u<i></i>


Num??r UIC al cuplului etajat TE 84a<i></i>



14:30<i></i>

M??r???e?ti este un nod feroviar important, de aici ramificându-se liniile 507, M??r???e?ti ââ??â?? Panciu, respectiv linia 704, M??r???e?ti ââ??â?? Tecuci. îns?? Magistrala 500 urc?? lent c??tre Adjud de-a lungul V??ii Siretului.

Trenul Rapid ââ??Nicolae Iorgaââ?? ie?ea pe linie ab??tut?? din M??r???e?ti<i></i>


în linie dreapt??, pe M500, c??tre Adjud<i></i>


Aten?ie, deconecteaz?? disjunctorul<i></i>


Se poate conecta disjunctorul<i></i>


Limitare de vitez?? la 70 km/h<i></i>


Podul peste canalul Siret ââ??â?? B??r??gan<i></i>


Poduri feroviare peste râul Z??br??u?<i></i>



14:40<i></i>

Pân?? la Adjud, trenul avea s?? treac?? prin P??dureni Putna, C??lim??ne?ti Vrancea, Pufe?ti ?i Domne?ti Târg. De asemenea, pe distan?a de 25 km calea ferat?? întâlne?te mai mult de 5 cursuri de ap??, dintre care cel mai important este Trotu?ul.

Poduri dup?? poduri, motive de limit??ri de vitez??<i></i>


Peroanele sta?iei P??dureni Putna<i></i>


Spre Adjud<i></i>


Magistrala 500 între Adjud ?i M??r???e?ti<i></i>


Aten?ie, în 1000 de metri urmeaz?? o halt?? <i></i>


Fotografiam curbele care urmau, una câte una, între M??r???e?ti ?i Adjud<i></i>


Halta C??lim??ne?ti Vrancea<i></i>


într-una din curbele mai strânse de pe M500<i></i>


îndreptare feroviar??<i></i>


L??sam în urm?? drumul de fier c??tre Bucure?ti<i></i>


Semnale luminoase de intrare în sta?ia Pufe?ti<i></i>


Liniile sta?iei Pufe?ti<i></i>


M500, km234<i></i>


Limitare de vitez?? 100 km/h<i></i>


Peronul Haltei Domne?ti Târg<i></i>


Alt?? limitare, dar de 95 km/h<i></i>



14:50<i></i>

Dup?? limit??ri de vitez?? în cascad?? între M??r???e?ti ?i Adjud, trenul trece pe podurile peste Râul Trotu? ?i intr?? în Sta?ia Adjud. Pe partea stâng?? se afl?? liniile de garare ale locomotivelor CFR (îndeosebi CFR Marf??), iar în acel sfâr?it de toamn?? am v??zut la gard locomotivele care apar în fotografiile ce urmeaz??.

Verde c??tre Adjud<i></i>


Semnal prevestitor înaintea unor poduri feroviare<i></i>


Urmeaz?? podurile peste Râul Trotu?<i></i>


Râul Trotu?, v??zut printre fiarele podurilor feroviare<i></i>


Semnal repetitor ?i o curb?? larg?? înainte de Adjud<i></i>


Spre Adjud<i></i>


Intrare în Gara Adjud<i></i>


EA1-724 cu Trenul Personal Com??ne?ti ââ??â?? M??r???e?ti<i></i>



??Ë?i acum, o suit?? de fotografii cu locomotivele CFR Marf?? din remiza Adjud.

40-0446-1 <i></i>


40-0771-2 <i></i>


40-0652-4 <i></i>


40-0483-4 <i></i>


40-0376-0 <i></i>


40-0521-1 <i></i>


40-0495-8 <i></i>



Adjud a reprezentat un important nod feroviar ?i tot aici se g??se?te un triaj de 24 de linii care era folosit intens în perioada trecut??. Sta?ia de?ine ?i un pasaj denivelat peste Drumul Europen 85, pasaj ce apar?ine liniei secundare 501, care duce c??tre Siculeni (fost?? sta?ia Ciceu) de-a lungul V??ii Trotu?ului ?i s??getând Carpa?ii Orientali.

Remiza Adjud ?i placa turnant?? din Adjud<i></i>




Urmeaz?? Gara Adjud<i></i>


Semnele frigului - la Adjud, feroviarii erau îmbr??ca?i gros<i></i>


Trenul Personal 5205/5208, M??r???e?ti - Miercurea Ciuc<i></i>


How itââ??â??s made<i></i>



15:00<i></i>

De?i cred c?? gândul v-a trimis la peisajele liniei 501, totu?i n-o s?? v?? ââ??întrerupââ?? visul ?i v?? propun o serie de trei clipuri înregistrate în 2011 pe linia pitoreasc?? a V??ii Trotu?ului: http://www.youtube.com/watch?v=gC-yEpt3LE0 ?i http://www.youtube.com/watch?v=fIoRHyON6_ ?i http://www.youtube.com/watch?v=-iDjha0nArY . Revenind, reamintesc c?? ne aflam în Trenul 751 cu direc?ia Suceava.

între Adjud ?i Bac??u, trenul circul?? cu 120 km/h<i></i>


Trenul Interna?ional 383 Bulgaria Express tractat de EA1-891<i></i>


Cu 120 km/h, c??tre Bac??u<i></i>


Curb?? între Adjud ?i Bac??u<i></i>



15:10<i></i>

Lumina serii începea s?? fie prezent?? cu tentele ei ro?iatice pe relieful V??ii Siretului. Trenul gonea în vitez?? spre Bac??u, astfel c?? distan?a de 59 de kilometri dintre Adjud ?i Bac??u este parcurs?? în 38 de minute.

Aten?ie, urmeaz?? o zon?? neutr??<i></i>


Nu ?tiu trenul, nu ?tiu locomotiva. ??? <i></i>


Spre Bac??u<i></i>



15:20<i></i>

Am observat un trafic slab de m??rfare în acea zi de vineri, îns?? un Sulzer cu vagoane GPL ?i cereale sta?iona în sta?ai Galbeni (km 324).

VS, VS!! <i></i>


Coada unui tren cu cereale în sta?ia Galbeni<i></i>


Acela?i m??rfar cu Sulzer ?i vagoane cu GPL<i></i>



15:30<i></i>

La Bac??u ne-am întâlnit cu Trenurile Rapid 754 de Bucure?ti Nord ?i Personalul 5444, Pa?cani ââ??â?? Bac??u. Nu st??m decât 2 minute ?i fluierul ?efului de tren este auzit de mecanicul locomotivei, pornind trenul c??tre Suceava.

înc?? pu?in pân?? în Bac??u<i></i>


EA1-717 cu Trenul Rapid 754 Petru Rare?, Suceava/Boto?ani ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>



15:40<i></i>

Frigul s-a instalat a?a cum trebuie în trupurile noastre care au stat la fereastra vagonului de vreo 3 ore. Era aproape iarn??ââ??Â? Dar trenul fuge, fuge, nimeni nu-l ajunge!

în drum spre cas??, cu Ionu?<i></i>


Alearg??, trenule, alearg?? s?? ajungem acas?? mai repede! <i></i>


Intre Bac??u ?i Roman, tot cu 120 km/h<i></i>


G??si?i asem??n??rile? <i></i>



16:00<i></i>

între Bac??u ?i Roman sunt doar 43 de kilometri, viteza trenului nu scade sub 110 km/h decât înaintea podurilor peste râul Moldova ?i curbei în form?? de S care întâmpin?? trenurile care vin dinspre Sud. Tot aici merit?? s?? amintim c?? exist?? o remiz?? ?i o plac?? de întoarcere a locomotivelor care dateaz?? înc?? din 25 decembrie 1869.

Câmpia Siretului ?i Magistrala feroviar?? 500<i></i>




Poduri peste Râul Moldova, semn c?? ne apropiem de Roman<i></i>


Tancuri. Foarte multe tancuri la Roman<i></i>


Succesiune de curbe, cele mai strânse de pe M500, înainte de Gara Roman<i></i>


Gara Roman, luminat?? de Apus<i></i>


Semnale luminoase de ie?ire din Sta?ia Roman<i></i>



16:10<i></i>

??Ë?i uite a?a am trecut ?i de Roman, moment care a semnificat ?i retragerea Soarelui de pe bolta cereasc??. Oficial, seara a început! Ecoul ro?ilor de tren r??suna în urechile noastre ?i ne mai d??dea înc?? putere s?? dârdâim pe coridorul vagonului.

Un LDH îndatorat cu manevra celor de la MittalSteelRoman<i></i>


Soarele apune la sfâr?it de toamn??<i></i>


La revedere, Soare! Pe mâineââ??Â?<i></i>



16:20<i></i>

în drumul spre Pa?cani ne-am întâlnit cu Personalul de Ia?i ââ??â?? Bac??u tractat de locomotiva electric?? EA1-708.

Trenul Personal 5407/5404, Ia?i ââ??â?? Bac??u<i></i>


înainte de Pa?cani<i></i>



16:30<i></i>

La Pa?cani, trenurile de lung parcurs au o sta?ionare de aproape 10 minute pentru ca revizorii tehnici s?? aib?? timp s?? efectueze revizia în tranzit a trenurilor care vin de la sute de kilometri dep??rtare. Astfel c?? Ionu? a avut inspira?ia s?? realizeze ?i un cadru cu locomotiva EA1-829, ââ??vinovat??ââ?? de bunul mers al trenului Rapid ââ??Nicolae Iorgaââ??.

Trenul Personal 5443, Bac??u ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Locomotiva EA1-655 la Trenul Personal 5507, Pa?cani - Suceava Nord<i></i>


EA1-829, la tractiunea Trenului Rapid 751, Bucure?ti Nord - Suceava Nord<i></i>


Ionu?, alaturi de locomotiva electrica EA1-655<i></i>



De la Pa?cani la Dolhasca mai sunt doar 21 de kilometri, a?adar ne-am pus aparatele foto în bagaje ?i ne preg??team cele necesare s?? coborâm la timp. La Dolhasca ne a?tepta Trenul Personal 5537 spre F??lticeni, care atunci era un tren S??geata Albastr??, Siemens Desiro VT 642.

Sper c?? v-a pl??cut Excursia FeRoviaR?? de pe M500 al??turi de Ionu?, prilej cu care vreau s??-i mul?umesc pentru acceptul de a publica fotografiile în aceast?? postare de blog. Filmul plimb??rii poate fi urm??rit în clipul de mai jos!

http://www.youtube.com/watch?v=m00o-lggqQw