M517: Pustiu prin Gara Targu Neamt [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
29 noiembrie 2008 -=- Vizit?? în Gara Târgu Neam?<i></i>

Calea ferat?? Pa?cani ââ??â?? Târgu Neam? a fost dat?? în exploatare pe 28 decembrie 1986 în prezen?a constructorilor ?i a oficialilor vremii. Construc?ia de 32 de kilometri a fost una dintre cele mai tinere realiz??ri în materie de transport feroviar în România. Datorit?? reliefului, au fost necesare construc?ia de lucr??ri de art??, dintre care amintim Tunelul de la Here?ti ââ??â?? Criste?ti, pasaje denivelate ?i poduri de aproape 300 de metri peste râul Moldova ?i Drumul European 85.

Din bun??voin?a prietenului pasionat de trenuri, Robert M., dup?? ce ne-am plimbat cu Moc??ni?a, am f??cut un drum de aproape 80 de kilometri între Suceava ?i Târgu Neam?. Destina?ia noastr?? nu a fost Cetatea Neam?ului, Casa din Humule?ti a lui Ion Creang?? sau M??n??stirile din zon??, ci vizitarea g??rii ?i a liniilor care deservesc tân??ra sta?ie din Târgu Neam?.
<i></i>

Gara Târgu Neam? <i></i>



15:00<i></i>

în mica prezentare de fa??? m?? voi axa pe sta?ia Târgu Neam? pentru c??, pân?? la ora realiz??rii vizitei de la fa?a locului, nu am reu?it a cunoa?te ?i explora linia în cauz??. Totu?i, amintesc despre traseul feroviar Pa?cani ââ??â?? Târgu Neam? c?? se întinde pe o lungime de 31,8 km ?i are 5 sta?ii. Câteva dintre superlativele liniei sunt: Tunelul Here?ti (840 m lungime), 28 de poduri ?i pode?e dintre care podul peste râul Moldova de 287 m ?i podul peste E85 cu o în??l?ime de 16 m, declivitate maxim?? a liniei ââ??â?? 18 mm/m. Electrificarea sec?iei de cale ferat?? a avut loc în 1989. Cl??direa g??rii din Târgu Neam? a fost proiectat?? de Cornelia Neagu.

Spre Pa?cani<i></i>


Linia 2 a G??rii Târgu Neam?<i></i>


Vegeta?ie între liniile de cale ferat??<i></i>


Robert ia la pas linia ferat?? de lâng?? ââ??Ozana cea frumos curg??toareââ?? <i></i>


Locul unde rebruseaz?? locomotivele electrice<i></i>


Spre Gara Târgu Neam?<i></i>


Cap??tul liniei electrificate 517<i></i>


Ultimul macaz de pe Magistrala 517<i></i>


Linie industrial?? din Târgu Neam?<i></i>


Cândva, aici era activitate FeRoviaR??<i></i>



15:10<i></i>

ââ??Ozana cea frumoas?? ?i u?or curg??toareââ?? a lui Creang?? se z??rea în fa???. Lunca Ozanei era m??rginit?? de un baraj consolidat, iar lumina de afar?? ne permitea înc?? s?? înaint??m de-a lungul drumului industrial.

Râul Ozana<i></i>


Macara din Zona Industrial?? Târgu Neam?<i></i>



15:20<i></i>

Tot mergând, am z??rit o locomotiv?? ascuns?? de vegeta?ie uscat?? ?i sârm?? ghimpat??. Era LDH70-800 a UFET Târgu Neam?, avea capotele nedeformate, îns?? u?ile deschise d??deau de în?eles c?? a fost devastat?? la interior.

Locomotiva diesel-hidraulic?? LDH70-800 a UFET Târgu Neam?<i></i>


O locomotiv?? ro?ie, p??r??sit??, în Zona Industrial?? Târgu Neam?<i></i>



15:30<i></i>

Ne întoarcem de la locul descoperirii locomotivei industriale, singurul vehicul feroviar întâlnit în acea zi pe linia 517.

Cândva, aici era un Punct Termic<i></i>


Peroanele Sta?iei Târgu Neam?<i></i>



15:40<i></i>

Ne-am oprit câteva momente în Gar?? pentru a citi anun?urile ?i tabela Mersului de Tren. Pe aceasta figurau 7 trenuri Personale.

Mersul Trenurilor în Târgu Neam? în noiembrie 2008<i></i>


Semnifica?ia unui bilet de tren<i></i>


Plac?? ceramic?? inaugural??<i></i>



17:00<i></i>

Povestea construc?iei acestei linii care face leg??tur?? între Bazinul Siretului ?i Bazinul Moldovei începe tocmai din 1891, când func?ionarii vremii au realizat propuneri de ââ??legareââ?? a ora?ului Târgu Neam? de Piatra, Bac??u ?i F??lticeni. Atât lipsa banilor, cât ?i cele dou?? R??zboaie Mondiale au oprit demararea lucr??rilor. Dup?? mai multe planuri ?i variante, la 15 iulie 1981 începe construc?ia c??ii ferate Târgu Neam? - Pa?cani.

Kilometrul 30 pe linia 517<i></i>


Spre Pa?cani<i></i>


Spre Târgu Neam?<i></i>


Vagon platform?? uitat de CFR<i></i>


Spre Pa?cani<i></i>



17:10<i></i>

A fost interesant s?? observ??m c?? acest cap??t de linie, de?i electrificat, avea înc?? instala?ie clasic?? cu semafoare mecanice.

Levierele de comanda a instala?iei de semnalizare mecanic??, sigilate<i></i>


Semafor mecanic desfiin?at în Sta?ia Târgu Neam?<i></i>


Spre Pa?cani<i></i>


Macaz în cap??tul X<i></i>




Ne-am încheiat periplul turistic în spiritul FeRoviaR, care, prezent în sângele care curgea prin trupurile noastre r??corite în ajunul iernii 2008-2009, ne înc??lzea totu?i mintea nes??tul?? de trenuri, c??i ferate, pove?ti feroviare. Al??turi de Robert ?i al s??u Opel Astra Coupe, am pornit din Târgu Neam? spre Suceava în compania unui CD cu Katy Perry care se auzea excelent în boxele ma?inii germane. Cu ocazia scrierii acestui blog doresc s??-i mul?umesc pentru excursie!<i></i>
 
bogdanra a spus:
Iarta intrebarea de novice: ce inseamna rebruseaza?

Ac?iunea de ââ??a rebrusaââ?? înseamn?? ââ??schimbare a direc?iei ?i a sensului de mi?care a unui tren prin întoarcerea locomotivei ?i legarea ei la cap??tul opus al ?irului de vagoane.ââ??