mai 2008 -=- Excursie FeRoviaR?? Suceava-Nisipitu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Excursie FeRoviaR?? Suceava ââ??â?? Nisipitu: TrenoNatur?? româneasc??<i></i>


într-o zi frumoas?? de mai din 2008, am c??l??torit pe ruta Suceava ââ??â?? Dorne?ti - Gura Putnei ââ??â?? Nisipitu. Itinerariul s-a întins pe o distan??? de 91 de kilometri. Timpul de parcurs este de 3 ore ?i 13 minute, deci trenul se deplaseaz?? cu o vitez?? medie de 28 km/h. Acesta este compus din dou?? locomotive LDH 1250 ?i 6 vagoane de c??l??tori, o combina?ie pe care rar o mai g??se?ti în zilele noastre.

Vitezele de parcurs pe acest traseu sunt: Suceava ââ??â?? Dorne?ti ââ??â?? 70 de km/h, Dorne?ti ââ??â?? Nisipitu ââ??â?? 40 de km/h. Tonajul maxim acceptat între Halta de C??l??tori Nisipitu ?i Dorne?ti ââ??â?? 200 de tone, iar între Dorne?ti ?i Suceava ââ??â?? 300 de tone. Linia ferat?? se întinde începând din municipiul Suceava ?i de-a lungul râului Suceava pân?? la Dorne?ti, apoi împarte în dou?? p??r?i depresiunea R??d??u?i, dup?? care reia cursul râului Suceava, pe care îl urmeaz?? pân?? în punctul terminus, Nisipitu.

V?? invit în continuare s?? v?? imagina?i un scâr?âit de vagoane de c??l??tori cu frân?? pe sabo?i, v?? invit s?? urm??ri?i natura în toat?? splendoarea ei ?i v?? reamintesc c?? acum trenurile nu mai circul?? pe aceast?? rut??. Mi-a? dori ca situa?ia s?? se schimbe ?i s?? primesc de la voi mesaje în jos paginii cum c?? trenul circul?? sau va circula între Nisipitu ?i Suceava ?i în viitor.
<i></i>


13:20<i></i>

în Gara Suceava ââ??â?? Burdujeni sta?iona Trenul Interna?ional 382-1, Ruse ââ??â?? Vadu Siretului. Avea doar 4 vagoane ruse?ti, iar locomotiva diesel-electric?? Sulzer 62-0831-8 avea s?? plece spre grani?a cu Ucraina de pe linia 2 la 13:32. Undeva pe linia 6 sta?iona Sulzerul 60-1307-2 de la CFR Marf??, care se îndrepta spre depoul Suceava Nord.


Trenul interna?ional Ruse - Vadu Siretului<i></i>


Locomotiva DA 1307 se îndrepta spre depoul Suceava Nord<i></i>




13:30<i></i>

Ploaia care s-a ab??tut asupra municipiului Suceava m-a speriat ni?el, având în vedere c?? aveam s?? c??l??toresc în acea zi pe o rut?? nou??. Dar mi-am zis c??, în eventualitatea unei ploi continue pân?? la Nisipitu, voi r??mâne în minte cu peisajele din aceste zone ?i voi reveni alt?? dat?? s?? surprind câteva cadre cu una dintre cele mai frumoase linii ferate ale Bucovinei. Apa se scurgea n??valnic de pe vagoanele Trenului Personal 5633, Suceava ââ??â?? Nisipitu. Compus din 6 vagoane ?i dou?? locomotive diesel-hidraulice, 80-0383-2 ?i 80-0583-7, trenul avea s?? plece spre Gura Putnei la 13:44.


13:40<i></i>

???žefii de tren ai trenului fluier?? plecarea Trenului Personal 5633 din Gara Burdujeni, iar eu îmi g??sesc un compartiment din vagonul unu, rugându-m??, în sinea mea, ca norii s?? se risipeasc?? ?i s?? am parte de o zi FeRoviaR?? însorit??.


Trenul personal 5633 trage in gar?? pe linia 1<i></i>



13:50<i></i>

La nici 5 minute de plecarea trenului din Burdujeni, am ajuns în Suceava Nord ââ??â?? I?cani. Dincolo de cele ?ase linii ale G??rii I?cani, exist?? un triaj unde î?i tr??iesc veacul câteva vagoane foarte vechi, printre ele ?i un vagon verde militar. Pe linia 3 sta?iona un alt tren personal, iar trenul cu care c??l??toream avea s?? plece din I?cani spre D??rm??ne?ti de la linia 4 la 13:53.


Triajul G??rii Suceava Nord I?cani<i></i>


O plac?? rupt?? de recunoa?tere a locomotivei<i></i>


Vedere spre Gara I?cani<i></i>


Vedere spre direc?ia de mers a trenului<i></i>



Dup?? ce trenul p??r??se?te Gara I?cani, linia ferat?? spre D??rm??ne?ti trece prin fa?a depoului de locomotive Suceava Nord. Aici se plictisesc, se trezesc sau se culc?? vehiculele feroviare motoare care transport?? c??l??torii prin toate col?urile ???rii. Acest depou avea s?? fie vizitat cu câteva zile mai târziu, când aveam s?? prind o vreme superb??. Dup?? ce am trecut de ultima locomotiv?? care sta?iona pe liniile depoului, am surprins o relicv?? a unei locomotive Diesel-Hidraulice de 1250 CP. 50 de metri dup?? aceasta, se z??rea, printre buruienele înalte, locomotiva cu aburi 150.1120. Sau, mai bine zisââ??Â? ce-a mai r??mas din ea.


Ie?ire din Suceava Nord<i></i>


Spre D??rm??ne?ti<i></i>


O relicv?? a unui LDH<i></i>


Locomotiva cu aburi 150.1120<i></i>



Dup?? ce am f??cut cuno?tin??? cu fierul vechi care odat?? reprezenta locul de munc?? a zeci de mecanici ?i fochi?ti, trenul în care m?? aflam înainteaz?? în ploaie ?i vânt spre D??rm??ne?ti.


în ploaie ?i vânt, spre D??rm??ne?ti<i></i>




Liber pentru semnalul luminos de trecere<i></i>


Nu mai este liber pentru tren<i></i>


Alt semnal luminos de trecere<i></i>



14:00<i></i>

Dintre cele 6 linii ale G??rii D??rm??ne?ti, linia 2 este ocupat?? de trenul cu dou?? locomotive ?i ?ase vagoane, în timp ce linia 5 ad??poste?te dou?? vagoane platform??, care probabil c?? fac parte din circuitul istoric al traseului ââ???žturisticââ?? Suceava ââ??â?? Nisipituââ??Â? Revenind la lucruri mai serioase, D??rm??ne?ti este o sta?ie care seam??n?? în dimensiune cu Dolhasca. De aici se desprinde ramura feroviar?? 513, D??rm??ne?ti ââ??â?? Cacica ââ??â?? Gura Humorului, care a fost reparat?? de curând ?i pe ale c??rei linii circul?? vestitul Tren Personal Suceava ââ??â?? Ilva Mic??.


Tot înainte, spre D??rm??ne?ti<i></i>


Intrare in Gara D??rm??ne?ti<i></i>


Dou?? vagoane platform?? care se scald?? într-o ap?? dulce de ploaie<i></i>


Gara din D??rm??ne?ti, asediat?? de ploaie<i></i>



La plecarea spre Halta de c??l??tori D??nila, am z??rit pe impiegatul de mi?care din Gara D??rm??ne?ti care probabil a înmânat o foaie de parcurs, în timp ce al?i c??l??tori pleac?? în treaba lor cu umbrelele deschise. P??p??diile cu al lor c??p?or se bucurau, printre traverse, de ploaia ce se anun?a din ce în ce mai serioas??. Semnalul de ie?ire din gara D??rm??ne?ti a indicat verde pentru direc?ia Mili???u?i, al doilea punct de oprire dup?? D??nila.


Ie?ire din Gara D??rm??ne?ti<i></i>


La revedere, Gara D??rm??ne?ti! <i></i>


Semafor luminos de ie?ire din gara D??rm??ne?ti<i></i>


Submagistrala 513, D??rm??ne?ti - Cacica - Gura Humorului<i></i>



14:10<i></i>

La 6 km de Gara D??rm??ne?ti, trenul ajunge la 14:13 ?i sper?? ca cineva s?? coboare sau s?? urce. Aici nu exist?? o cl??dire care s?? semnalizeze existen?a unui loc de a?teptare, îns?? câ?iva copaci înal?i ?i plini cu frunze verzi ?in companie acelor c??l??tori din D??nila. M?? sup??r?? la culme faptul c?? pe traseele rutiere, orice sta?ie pentru maxi-taxi/autobuz din comun??/sat, are acoperi? ?i scaun de a?teptareââ??Â?, iar o halt?? nu.


Spre D??nila<i></i>


Halta D??nila, cu peronul pe partea dreapt??<i></i>


2500 de cai putere pentru 6 vagoane<i></i>


La Mili???u?i se colec?ioneaz?? cauciucuri<i></i>



14:20<i></i>

înainte de intrarea în Gara Mili???u?i, în partea dreapt?? a sensului de mers spre Dorne?ti, se afla o curte imens?? în care erau depozitate mii ?i mii de cauciucuri. Din câte ?tiu, aici este o fabric?? de anvelope ?i sunt curios dac?? cei din companie vor implica pe viitor transportul FeRoviaR în afacerile lor. A?adar, dup?? 4 km de Halta D??nila, am ajuns în Gara Mili???u?i.


Gara din Mili???u?i<i></i>




Manevran?ii barierelor magistralei 500<i></i>


Semnal mecanic de intrare în gara Mili???u?i (dinspre Dorne?ti), cu func?ie de prevestire a semnalului de ie?ire<i></i>



Dup?? ce trenul a mai parcurs 6 km, am oprit în ??Â?ibeni, unde cl??direa g??rii era d??r??p??nat??. Fontul numelui de gar?? este specific zonei Bucovinei ?i vom vedea mai târziu c?? în c??l??toria spre Nisipitu aveam s?? întâlnesc ?i alte g??ri cu acela?i font al numelui. Chiar sta?ia terminus ââ??â?? Nisipitu - are litere de-o ?chioap?? imprimate pe cl??direa g??rii, folosindu-se acela?i font ?i aceea?i culoare albastr??.


Spre ??Â?ibeni<i></i>


în drum spre ??Â?ibeni, se vedea norul de fum al unui incendiu dintr-un sat apropiat<i></i>




în apropiere, se vede cl??direa Haltei de c??l??tori ??Â?ibeni<i></i>


Cl??direa neîngrijit?? a Haltei ??Â?ibeni<i></i>



14:30<i></i>

Imediat dup?? plecarea din ??Â?ibeni a Trenului Personal, Suceava ââ??â?? Nisipitu, calea ferat?? trece aproape de albia râului Suceava. Peisajele pe care le-am v??zut au fost destul de înfrico???toare: terenuri care erau acoperite de ape, excavatoare care lucrau la repararea albiei ?i o ap?? tulbure care parc?? voia s?? înghit?? ?i terasamentul c??ii ferate.


Peisaj catastrofic de-a lungul v??ii râului Suceava<i></i>


Râul Suceava a ie?it din matc??<i></i>



La 6 km de Halta de C??l??tori ??Â?ibeni, un semnal mecanic de intrare în gar?? anun??? apropierea sta?iei Dorne?ti. Prin Dorne?ti trece Magistrala Feroviar?? 500 ?i calea ferat?? interna?ional?? Moscova ââ??â?? Sofia, cu trecere prin punctul de frontier?? de la Vic?ani. Pe 17 octombrie 1889, primul tren a rebrusat la Dorne?ti ?i a plecat spre R??d??u?i, localitate situat?? la o distan??? de 8 km. Mai exist?? o ramifica?ie, ?i anume linia 518, Dorne?ti ââ??â?? Siret, despre care pute?i citi aici.


Semnalul mecanic de intrare în Gara Dorne?ti<i></i>


Limitare de vitez?? la intrarea în Gara Dorne?ti<i></i>


Exemplu negativ de comportament al camerei digitale in fa?a ploii<i></i>


Gara din Dorne?ti<i></i>



14:40<i></i>

în Dorne?ti, cele dou?? locomotive diesel-hidraulice rebruseaz??, îns?? p??strându-se ordinea de trac?iune: LDH 383 locomotiva nr. 1 ?i LDH 583 locomotiva nr. 2. Din p??cate, a?a cum a?i observat ?i în ultimele fotografii de mai sus, aparatul foto a luat-o razna datorit?? gramelor de ap?? dulce care i-au sc??ldat circuitele. Imaginea a devenit roz, apoi displayul nu ?tia decât s?? afi?eze culoarea neagr??. Am încercat s-o readuc la via???, îns?? momentan se p??rea c?? via?a ei luase sfâr?it. TRAGIC! Am scos telefonul din dotare ?i a?teptam, nervos, plecarea trenului spre R??d??u?i. Pe linia 2, un alt tren personal a?tepta s?? plece spre Suceavaââ??Â?


Vreme urât?? pentru vagoanele cistern?? din Dorne?ti<i></i>


Pe linia 2, un alt tren a?tepta plecarea spre Suceava<i></i>



în drum spre R??d??u?i, am stat pe coridorul ultimului vagon ?i m-am tot ââ???žcertatââ?? cu aparatul foto, cerându-i îndurareââ??Â? Dar trenul înainteaz??, las?? în urm?? triste?ea mea, iar ploaia înc?? mai sp??la p??mânturile r??d??u?ene. în continuare, v?? prezint câteva fotografii realizate cu un Sony Ericsson K500i, un telefon care m-a ?inut mai bine de 3 ani.

Dac?? am vrea s?? vorbim despre istoricul acestei linii 515, Dorne?ti ââ??â?? Nisipitu, am putea spune c?? a fost dat?? în func?iune în 1889. Scopul construirii acestei c??i ferate a fost transportul de marf?? din inima Bucovinei la linia principal??, Bucure?ti ââ??â?? Suceava ââ??â?? Cern??u?i. Calea ferat?? trece prin R??d??u?i, cândva re?edin?a Episcopiei Ortodoxe. Mai apoi, drumul de fier se întinde de-a lungul v??ii râului Suceava, pân?? ajunge la Nisipitu, aproape de frontiera cu Ucraina. în prezent, trenul circul?? cu o vitez?? maxim?? de 40 de km/h între Dorne?ti ?i Nisipitu.


Locomotive Sulzer din depoul Dorne?ti<i></i>


Vagon garat la o firm?? din R??d??u?i, având cupla sistem rusesc<i></i>



La 8 km distan??? pe calea ferat?? de Dorne?ti, se situeaz?? municipiul R??d??u?i. Este localizat în mijlocul Depresiunii R??d??u?i, se remarc?? prin cl??dirile vechi din centru, prin M??n??stirea Bogdana, prin Statuia ecvestr?? a lui Bogdan Vod??. Parcurile acestui ora? sunt pline de verdea???, iar str??zile sunt înguste ?i neaglomerate. îns?? merit?? de aminti c?? înainte de a intra în ora?, pe partea stâng?? a c??ii ferate în sensul de mers Dorne?ti ââ??â?? R??d??u?i, se afl?? mai multe linii ferate care se desprind din linia principal??. Mai multe informa?ii despre cine ?i cât a investit în combinatul de PAL de la R??d??u?i, v?? invit s?? citi?i o ?tire de la Ziarul Financiar.


Un Rai de linii ferate<i></i>


Fabrica de PAL de la R??d??u?i, investi?ie austriac?? marca Egger<i></i>



Dup?? ce am trecut prin cel de-al doilea ora? din Europa în care trenul împarte cimitirul în dou?? (pute?i citi despre acest subiect aici), am ajuns în Halta de c??l??tori Horodnic. Situat?? la 5 km de R??d??u?i, sta?ia de tren reprezint?? acum o c??su??? alb??. Mi-ar fi pl??cut s?? o v??d v??ruit?? într-o culoare c??r??miziu-vi?inie, la fel ca Gara Suceava Burdujeni.


Halta de c??l??tori Horodnic<i></i>



15:20<i></i>

Dup?? lungi lupte seculare, culorile au revenit pe ecranul display-ului ?i am putut surprinde realitatea în adev??ratele ei culori. DN 2H este o ?osea care se joac?? de-a ?oarecele ?i pisica cu calea ferat??. Pân?? la urm??toarea sta?ie, trenul are indica?ie s?? ?uiere la fiecare dintre cele 8-9 pasaje peste care trec, rapid, ma?ini. Peisajele din zon?? arat?? un peisaj de podi? întins, m??rginit de dealuri înalte ?i ape care scald?? p??mânturile bogate ale Bucovinei.


Spre G??l??ne?ti, vedere din vagonul 1<i></i>


???žosea vs. cale ferat??<i></i>


Ce mai l??s??m în urm?? în afar?? de mult mult verdeââ??Â??<i></i>


Copaci stingheri care absorb pu?inele emisii toxice de prin zon??<i></i>


Curb?? periculoas?? la stânga... dar nu ?i pentru trenul nostru<i></i>



15:30<i></i>

La 7 km de Halta de c??l??tori Horodnic, se afl?? sta?ia G??l??ne?ti. Este m??rginit?? de semnale mecanice în stare perfect?? de func?ionare, în timp ce num??rul de linii existente s?? ridic?? la 3. Norii au dat semnale c?? se vor r??zbuna cât mai curând, vrând s?? uite parc?? tot ce-a fost pân?? acum câteva zeci de minute. Marginea peronului g??rii este vopsit?? cu var, iar un impiegat de mi?care voinic îi d?? un ordin de circula?ie domnului mecanic al trenului.


Hai sa intr??m în G??l??ne?ti<i></i>


Liber pe linie direct??, cu vitez?? stabilit??! Semaforul de ie?ire ordon?? oprirea<i></i>


Semnalul de ie?ire din G??l??ne?ti spre R??d??u?i<i></i>


Intrare in G??l??ne?ti<i></i>


Peronul de a?teptare al sta?iei G??l??ne?ti<i></i>


Cl??direa G??rii G??l??ne?ti<i></i>


Un impiegat de mi?care, o ramp?? uitat?? de înc??rcare-desc??care ?i un tren care vrea s?? ajung?? la Nisipitu<i></i>



6 km mai departe de G??l??ne?ti se afl?? Vicovu de Jos, iar trenul porne?te încet spre urm??torii kilometri. Cele dou?? locomotive alung?? lini?tea din G??l??ne?ti ?i vestesc plecarea din sta?ie, în timp ce impiegatul de mi?care prive?te atent la tren ?i ridic?? discul verde. Drumul de fier spre locul de ba?tin?? al Sofiei Vicoveanca se întinde în curbe ?i în por?iuni drepte, în timp ce eu îmi iau gândurile ?i m?? îndrept spre ultimul vagon. Un motociclist ?i-o motociclet?? accelereaz?? spre est, pe drumul curat ?i lucitor în b??t??ile razelor unui soare înving??tor.


Simbolul liniei 515 nu este cel al vitezei<i></i>


...ci este acela al abaterilor lente ?i al verdelui crud<i></i>


Tot înainte, cu mult curaj, spre Vicovu de Jos<i></i>


Adio, dar ne revedem disear??, G??l??ne?ti<i></i>


Natura vie, îngrijit??<i></i>


Spre Halta de C??l??tori Vicovu de Jos<i></i>


Motoreta ?ine pasul cu noi<i></i>



15:40<i></i>

Trenul ?tie s?? se fac?? cunoscut prin natur?? la fel cum o furtun?? de var?? ?tie s?? sperie vie?uitoarele de pe p??mânt. Calea ferat?? de la Vicovu de Jos este reprezentat?? de dou?? linii, dintre care numai una este folosit?? în mod curent. Cl??direa sta?iei este de un farmec aparte. Da, ?tiu c?? starea g??rii este deplorabil?? ?i geamurile au ca decora?iuni gratiile, îns?? forma acesteia, hornurile ?i peronul, precum ?i sta?ia de înc??rcare/desc??rcare înseamn?? mai mult în visele mele. Natura înconjoar?? spa?iul c??ii ferate, încât zici c?? trenul nu e altceva decât un explorator în Jungla Amazonian??.


???žarpele albastru trece aproape de casele oamenilor<i></i>


Oare ce vreme ne a?teapt?? dincolo de Gura Putnei? <i></i>


Apa obraznic??, un alt du?man feroce al c??ii ferate<i></i>


Suntem în Jungla Ama... nu... suntem în Vicovu de Jos<i></i>


O aparent?? escal?? dintr-un vehicul neaerian<i></i>


Cale ferat?? dezmembrat??, la 26 de km de Dorne?ti<i></i>


Sta?ia Vicovu de Jos<i></i>


Urme firave de fost?? industrie<i></i>



Nu ?tiu alte sate cum sunt, dar eu când am v??zut c?? Vicovul are 2 sta?ii la o distan??? de 2 km una de cealalt??, am r??mas pl??cut surprins. Vicovenii de sus au gara lor, vicovenii de jos au ?i ei gara lor, c?? n-or fi mai prejos. Câte un râule? timid, dar tulbure, î?i face drum de-a lungul terasamentului c??ii ferate. La trecerea la nivel cu calea ferat??, drumurile aveau bariere speciale. De ce speciale? Pentru c?? fiecare bra? al opreli?tei era manevrat de un domn în vârst??, cu p??l??rie în cap ?i îmbibat cu sim?ul datoriei.


Spre Vicovu de Sus<i></i>


Peisaj vicovean<i></i>


Un mo? ac?ioneaz?? bariera, iar ma?inile î?i urmeaz?? cursul vioi spre R??d??u?i<i></i>


Drumuri paralele, destina?ii diferite<i></i>


Curb?? fotografic?? spre stânga, la intrare în Statia Vicovu de Sus<i></i>


P??mânturi vicovene, lucrate ?i gata-gata de sem??nat<i></i>


Complex reziden?ial modern a la Vicov<i></i>



15:50<i></i>

Bel?ugul p??mântului negru ?i prospe?imea culorii verzi din aceste zone îmi confirm?? faptul c?? legumele ?i fructele care cresc aici sunt cele mai bune din lume. Linia ferat?? î?i are locul de-a lungul unui complex reziden?ial (sau motel) foarte frumos construit, cu finisaje moderne ?i culori atr??g??toare. Doar oamenii ?i ceferi?tii mai ?tiu c?? trenul opre?te în Halta de C??l??tori Vicovu de Sus, pentru c?? nu am v??zut pe nic??ieri vreo cl??dire (p??r??sit??) pe care s?? scrie localitatea.


Trenul se hodine?te oleac?? în Gara Vicovu de Sus<i></i>


Un loc viu prin care curge sânge bucovinean<i></i>



Din p??cate, la ie?irea din Vicovu de Sus spre Bivol??ria, exista un semnal mecanic de intrare în gar??, îns?? nu mai func?iona. ââ???žXââ??-ul specific i-a t??iat, sper c?? nu definitiv, avântul. Era sezonul p??p??diilor aici în inima Bucovinei. Casele oamenilor sunt construite de o parte ?i de alta a c??ii ferate. Ele sunt îngrijite, ar??toase, iar unele dintre ele î?i f??ceau loc nou sub soare. Pomii planta?i de-a lungul drumului rutier fac o separa?ie între drumul de fier ?i acesta.


Semnal glume? (de neluat în seam??) <i></i>


Tot înainte spre halta de c??l??tori Bivol??ria<i></i>


Stâlpi de telegraf, folosi?i cu încredere de Calea Ferat?? Român??<i></i>


Suceava - Nisipitu ?i retur, pl??ci de destina?ie ale unui tren de colec?ie<i></i>



La doar 3 km de ultima halt?? de c??l??tori, trenul ajunge ?i în Bivol??ria. De aici coboar?? câ?iva vârstnici ?i urc?? vreo 10 persoane, dintre care un b??rbat î?i urc?? bicicleta în vagon. Probabil dorea s?? ajung?? în Gura Putnei f??r?? s?? mai pedaleze înc?? 3 km.


???žedin??? foto în Halta Bivol??ria<i></i>


Nici urm?? de dispozitive de ridicare a vagonului pentru vapoare... <i></i>


Un om î?i urc?? bicicleta în trenul de Nisipitu<i></i>



Spre Gura Putnei, linia are un semnal fix care indic?? o declivitate de 2 mm/m pe o distan??? de 500 de m. Dealurile ?i mun?ii încep s?? îngr??m??deasc?? orizontul ?i parc?? în?eap?? norii cu arborii de pe coastele înalte. Pe aceast?? sec?iune, Bivol??ria ââ??â?? Gura Putnei, a? putea spune c?? sunt cele mai frumoase curbe din toat?? sec?ia 515. Imaginea unui tren compus din dou?? locomotive diesel-hidraulice ?i 6 vagoane de c??l??tori îmi va r??mâne adânc în memoria sufletului meu de FeRoviaR.


Spre Gura Putnei<i></i>


Trenul ?erpiue?te, iarba înverze?te... <i></i>


O curb?? foarte frumoas?? pe linia 515<i></i>



16:00<i></i>

Indicatorul hectometric arat?? 32 + 2, iar semnalul luminos indic?? galben clipitor, semn c?? în Gura Putnei suntem a?tepta?i. Nu se poate vorbi aici de întârzieri, pentru c??, de?i trenul merge mai lent, ajunge la ora stabilit?? în sta?ii. Stâlpii telegrafici a?eza?i pe partea stâng?? a sensului de mers spre direc?ia nord-est înc?? se ?in bine pe picior, îns?? sunt curios tare dac?? se mai transmit informa?ii de-a lungul celor 12 fire. Ace?ti stâlpi mi-i imaginez un suport de rândunele a?ezate pe fiecare izolator de sticl?? verde.


Un semnal prevestitor de intrare în Gara Gura Putnei<i></i>


Spre Gura Putnei<i></i>


Iat?? c?? Gura Putnei ne prime?te cu bra?ele deschise... înclinate<i></i>


Stâlpi telegrafici, drumuri proaste ?i un biciclist ambi?ios<i></i>


Un singur semnal de ie?ire din gara Gura Putnei spre R??d??u?i<i></i>



Aici trenul care pleac?? din Suceava se desparte simetric în dou?? trenuri. Un tren cu locomotiva diesel-hidraulic?? 583 ?i trei vagoane pleac?? spre Putna, iar LDH 383 va c??l??tori cu alte trei vagoane pân?? la Nisipitu. Gara cuprinde 4 linii, dintre care liniile 2, 3 ?i 4 sunt circulabile.


Ne-am ales o linie ?i am intrat pe ea<i></i>


Trenul sta?ioneaz?? ?i fotograful pozeaz??<i></i>


Vedere spre direc?ia R??d??u?i<i></i>



16:10<i></i>

Dup?? ce trenul î?i invit?? c??l??torii s?? coboare sau s?? urce, sub atenta supraveghere a celor 2 na?i din trenul de Nisipitu ?i a celor 2 doamne-na? din trenul de Putna, locomotiva 383 trece pe linia 4, pentru a l??sa cale liber?? trenului de Putna. 7 km mai înainte, ââ???žcapra cu trei ieziââ?? va ajunge în localitatea unde se g??se?te Mormântul domnitorului moldovean, ???žtefan cel Mare, din cadrul M??n??stirii de la Putna. De men?ionat despre aceast?? rut?? (Gura Putnei - Putna) este c?? ea a fost construit?? între 1897 ?i 1915 de c??tre societatea Neue Bukowiner-Lokalbahnen. Imediat dup?? ce trenul de Putna iese din gar??, un indicator de declivitate anun??? o pant?? de 13 mm/m pe o distan??? de 700 de m.


S-a rupt trenul de Putna<i></i>


Trenul pleac?? ?i se duce<i></i>


Cele dou?? capre cu câte trei iezi ale Bucovinei<i></i>


LDH 383 î?i recap??t?? pozi?ia<i></i>



16:20<i></i>

Dup?? ce trenul a sta?ionat în Gura Putnei aproximativ 20 de minute, el porne?te spre urm??toarea sta?ie ââ??â?? Straja, care se afl?? la 7,5 km dep??rtare. în drum spre Halta Straja, calea ferat?? va întâlni peste 10 pasaje cu Crucea Sfântului Andrei de o parte ?i de alta a c??ii ferate.


Sta?ia Gura Putnei<i></i>


Nu ne-a mai r??mas decât Nisipitu<i></i>


Ramifica?ia Gura Putnei ââ??â?? Putna<i></i>


Semnalul mecanic de intrare în Gara Gura Putnei dinspre Nisipitu<i></i>



Nu departe de Gura Putnei, calea ferat?? calc?? peste râul Putna f??r?? s?? se ude în papuci, mul?umit?? unui pod metalic. Din câte am în?eles ?i am citit prin pres??, acest pod a fost rupt în urma inunda?iilor din iulie 2008. Râurile de munte sunt foarte periculoase, ele absorb toat?? apa de la munte care cade sub form?? de precipita?ii, urmând ca la gura de v??rsare în alte râuri s?? rup?? poduri, drumuri ?i s?? inunde casele oamenilor. Natura este frumoas??, ruta 515, Gura Putnei ââ??â?? Nisipitu poate închide gura multor oameni care zic c?? România nu este frumoas??. îns?? tot natura, deranjat?? de t??ierea masiv?? a p??durilor, nu mai poate absorbi volumul imens de ap?? din precipita?ii ?i se r??zvr??te?te împotriva noastr??, a tuturor.


Podul peste râul Putna, care se vars?? în râul Suceava în imediata apropiere a c??ii ferate<i></i>


Un râu cu inten?ii uciga?e pentru calea ferat??<i></i>


De aici, peisajul începe s?? nu mai aib?? nevoie de comentarii<i></i>


Momente de c??l??torieââ??Â?<i></i>


Ce avem înainte... <i></i>
 
???ži ce am l??sat în urm??<i></i>


Natura virgin??<i></i>


Spre Straja<i></i>


Fumul locomotivei este absorbit imediat de p??durea verde<i></i>



16:30<i></i>

Am c??l??torit, pentru prima dat??, cu trenul, la o distan??? atât de aproape de grani?a cu Ucraina - doar 3 km. Dup?? ce am plecat din Gura Putnei, verdele p??durii pur ?i simplu invadeaz?? vederea, ecranul ?i mintea, astfel c?? nu-mi r??mâne decât s?? v?? invit s?? urm??ri?i curgerea fotografiilor.


Mul?i mul?i brazi în cale<i></i>


Vecini buni sau vecini r??i - râul Suceava ?i calea ferat??<i></i>


Copacii se întorc în timp ?i devin din ce în ce mai prim??v??rateci<i></i>


Un pode? uitat de lume, dar care înseamn?? o verig?? important?? în calea ferat??<i></i>


N.A.T.U.R.E. <i></i>


N.A.T.U.R.E. no. 2<i></i>


N.A.T.U.R.E. no. 3<i></i>


Trenul... ?i el pe acolo<i></i>


Un râu lini?tit la prima vedere<i></i>


Oxigen<i></i>


Ne apropiem de Halta de C??l??tori Straja<i></i>


Straja v??zut?? din tren<i></i>


Locomotiva înainteaz??, trenul ?i el dup?? ea<i></i>


N.A.T.U.R.E. no. 4<i></i>


N.A.T.U.R.E. no. 5<i></i>


N.A.T.U.R.E. no. 6<i></i>


Un albastru infinit de mic, un verde infinit de mare<i></i>


Un pode?, ?i el pe acolo<i></i>


Borna hectometric?? 39 + 6<i></i>


Un pârâia? care hr??ne?te cu apa terasamentul c??ii ferate<i></i>


Culori arse de frumuse?ea naturii<i></i>



Straja, o localitate care se întinde de-a lungul c??ii ferate ?i de-a lungul drumului jude?ean 209C. Din p??cate, în urma inunda?iilor din 2008, aluviunile venite de pe versan?i au m??turat calea ferat??, f??când astfel impracticabil?? calea ferat??. Din fericire, oamenii au la dispozi?ie microbuze care pleac?? din or?? în or?? spre R??d??u?i / Suceava. Pentru mai multe informa?ii despre aceast?? localitate, v?? invit c??lduros s?? accesa?i acest link.


1000 de metri pana in Straja<i></i>


Natura înconjurat?? de albastrul trenului<i></i>


Curb?? la dreapta, aproape de luciul apei<i></i>


Captur?? proasp??t?? adus?? din p??dure<i></i>


Domnul biciclist coboar?? la Straja, a?a cum anticipam<i></i>


Cl??direa din imagine nu este o gar?? CFR, ci se zice c?? ar fi apar?inut controversatului ?ef de oaste al CFR-ului, Mihai Necolaiciuc<i></i>


N.A.T.U.R.E. of Straja<i></i>


Plecarea Trenului Personal din Straja<i></i>



16:40<i></i>

5 kilometri dup?? Halta de C??l??tori Straja se afl?? Halta Falc??u. Altitudinea medie a amplas??rii c??ii ferate este între 500 ?i 600 de metri.


Destina?ia urm??toare ââ??â?? Falc??u<i></i>


Un pârâia? care vine de la 800 de metri altitudine<i></i>


Tot înainte, spre Nisipitu<i></i>


Tren de 3 vagoane, f??cându-?i loc prin zona verde<i></i>


Locomotiva îmi face cu ochiul, îns?? mecanicul se tot mira... se tot mira... <i></i>


Râul ?i cu calea ferat??... vecini de mai bine de un veac<i></i>


O alt?? curb?? la stânga<i></i>


O alta curb?? la dreapta<i></i>


Urme de repara?ii efectuate datorit?? inunda?iilor din 2002<i></i>


O cascad?? simpatic??, dar viclean?? pe timp de var??<i></i>


Mult mult muuult verde<i></i>


Hai s?? d??m o rait?? prin p??durice<i></i>


Prefer s?? prind copaci în fa??? decât stâlpi din beton<i></i>


Ne apropiem de Halta Falc??u<i></i>


N.A.T.U.R.E. of Falc??u<i></i>



16:50<i></i>

Iat?? c?? la Falc??u trenul ajunge la ora stabilit??, l??sând vreo 20 de c??l??tori s?? ajung?? la casele lor. Din câte am observat în zon??, sta?ia are 3 linii, dintre care una este folosit?? pentru trenul personal, iar una are sabotul ro?u pus, semn c?? pe aici se auzeau des motoarele locomotivelor dedicate tract??rii trenurilor de marf??. Vis-a-vis de cl??direa g??rii, se afl?? o fabric?? de prelucrare a lemnului, care de?ine deschidere la calea ferat??. Despre aceast?? fabric?? am citit pe wikipedia c?? producea aproximativ 7% din cheresteaua României ?i munceau aproape 700 de muncitori. De asemenea, merit?? amintit c?? înainte de a intra în gar?? am z??rit un semnal prevestitor.


Sta?ia Falc??u<i></i>


Intrare în curb?? în sta?ia Falc??u<i></i>


Sabotul ro?u care aminte?te de vremuri calde<i></i>


P??r??sim Halta Falc??u<i></i>


Semnalul îi ?opte?te mecanicului ?i numai lui s?? accelereze trenul<i></i>


Semnalul mecanic de intrare în Gara Falc??u, dinspre Nisipitu<i></i>


Un zâmbet sincer de copil care râde la pozat<i></i>


Hai s?? mergem spre Brodina<i></i>


Semnal prevestitor pentru Gara Falc??u, venind dinspre Nisipitu<i></i>


Fotografii din Poiana Frasinului<i></i>


La 48 km de Dorne?ti, trenul se încadreaz?? în curbe succesive<i></i>


S?? admir??m priveli?tea<i></i>



17:00<i></i>

La 3,5 km de Falc??u, se afl?? sta?ia Brodina. Am auzit de prin lume c?? în apropiere de aceast?? localitate exist?? cabana Sad??u, care ofer?? turi?tilor o priveli?te excep?ional??. De asemenea, pasiona?ii de pescuit î?i pot odihni undi?ele la o p??str??v??rie nemediatizat??. Ceea ce m-a surprins prin aceast?? zon?? au fost copacii care înc?? mai aveau floarea alb??, stare pe care o ve?i observa ?i voi mai târziu în fotografii. A?adar, ne îndrept??m spre Brodina.


Ne apropiem de Brodina<i></i>


Intr??m în sta?ia Brodina<i></i>





Dup?? plecarea din sta?ia Brodina, am traversat pentru penultima oar?? râul Suceava pe un viaduct frumos ?i îngrijit. Cei 9,3 km (Brodina - Nisipitu) i-am parcurs în aproximativ 20 de km, îns?? fiecare secund?? a fost tr??it?? la maxim.


Viaductul de la Brodina peste râul obraznic al râului Suceava<i></i>




Viaductul de la Brodina<i></i>


Trenul Personal 5633, la 9 km de Nisipitu<i></i>


în urm?? l??s??m viaductul rotund<i></i>


Spre Nisipitu!!! <i></i>


N.A.T.U.R.E. by Brodina<i></i>


Kilometru cu kilometru, tot mai aproape de destina?ia final??<i></i>


Pure wonderful nature<i></i>


Gospod??riile oamenilor salut?? cu respect trecerea trenului<i></i>


ââ???žCând pe stânga, când pe dreapta, a?a te vedeam în ultimul vagonââ?? ââ??â?? mecanic LDH<i></i>


Copaci cu floare alb?? pe crengi în luna lui mai<i></i>


Ne preg??tim s?? travers??m râul Suceava pentru ultima dat??<i></i>


Podul de peste râul Suceava<i></i>


în urm??, podul ne a?teapt?? s?? trecem peste el ?i la întoarcere<i></i>



17:10<i></i>

Mi-am dat seama, odat?? cu parcurgerea acestei rute, Suceava ââ??â?? Nisipitu, c?? 515 nu înseamn?? doar o în?iruire de sta?ii, unele cu hc, altele cu hcv. Natura, podurile, oamenii, copacii, peisajele insistent de verzi ?i un tren compus dintr-o locomotiv?? diesel-hidraulic?? ?i alte trei vagoane în?esate cu niscaiva c??l??tori fac din 515 o plimbare FeRoviaR?? care se va termina în ?irul de poze care urmeaz?? s?? se termine în curând.


Aten?ie, urmeaz?? limitare de vitez?? peste 175 de metri<i></i>


Lemnul ?i trenul, moment fotografic<i></i>


Continu??m s?? înaint??m, de?i peisajul ne invit?? s?? oprim pentru un moment de lini?te<i></i>


Secretele României, dezv??luite de-a lungul c??ii ferate<i></i>


Ce l??s??m în urm?? nu este deloc de ignorat<i></i>


N.A.T.U.R.E. by Nisipitu<i></i>


Pân?? ?i drumul a r??mas neasfaltat<i></i>


Peisaj de prim??var?? autentic românesc<i></i>


S?? mul?umim austriecilor pentru ceea ce au construit<i></i>


Râul Suceava înc?? ne urm??re?te<i></i>


Un Aro î?i face bine treaba prin zon??<i></i>


Ne apropiem, încet-încet, de Nisipitu<i></i>


Trenul, telefonul ?i electricitatea, po?ta?ii localit???ii Nisipitu<i></i>


De?i a fost ora 17, lumina înc?? mai ajungea printre dealurile Bucovinei<i></i>


Aceast?? linie 515 are multe pasaje care necesit?? aten?ie din partea agen?ilor CFRââ??Â? sau cel pu?in necesita<i></i>


Apa curg??toare de munte, care ajunge s?? se verse abia în Siret, peste 100 de km<i></i>


Hai c?? mai avem pu?in<i></i>


Copaci surprin?i în diferite nuan?e<i></i>



17:20<i></i>

Desigur c?? poe?ii României au ?tiut s?? zugr??veasc?? în nuan?e mult mai frumoase codrul nostru verde, îns?? ?in s?? v?? mul?umesc dac?? a?i ajuns pân?? aici în urm??rirea povestirii FeRoviaRe. Scâr?âitul ?inelor, aerul proasp??t de deal-munte, înfiripat cu câteva nuan?e de fum de locomotiv?? se pot observa ?i sim?i doar în directââ??Â?


Paleta care semnalizeaz?? existen?a unui semnal prevestitor<i></i>


Nu lua?i în considerare semnalul mecanic<i></i>


Apropierea amurgului înce?o?eaz?? fotografiile<i></i>


O ultim?? curb?? spre stânga înainte de a intra în Nisipitu<i></i>



La 17 ?i 20 ajungem în Nisipitu, unde LDH 383 întoarce locomotiva pentru ca mai apoi s?? plece spre Suceava. De men?ionat ar fi c?? aceast?? sta?ie de?ine sau, mai bine zis, a de?inut o plac?? de întoarcere pentru locomotive. Când întoarce, locomotiva aproape c?? ajunge de drum, nu îl traverseaz??, întoarce pe linia 2 ?i revine în capul trenului. Cândva, conform unei h??r?i din 1925, calea ferat?? trecea de Ulma, Seletin ?i ajungea pân?? în Izvoarele Sucevei.


Semnalul mecanic de ie?ire din Nisipitu, pe liber<i></i>


Locomotiva rebruseaz?? într-un loc în care înainte locomotivele cu aburi întorceau cu ajutorul pl??cii de întoarcere<i></i>


Cândva, trenurile mergeau pe aici ?i ajungeau în Ulma ?i chiar în Izvoarele Sucevei<i></i>



17:30<i></i>

în timp ce am fost pân?? la aprozarul din apropiere s??-mi iau câte ceva de-ale gurii, na?ii î?i anun?au pasagerii c?? trenul pleac?? la 17:39. De?i am purtat o discu?ie mai aprig?? pe parcursul c??l??toriei, la Nisipitu domnul controlor a în?eles c?? scopul meu de a face fotografii se rezum?? numai ?i numai la o tent?? turistic?? ?i recreativ??.


Trenul este gata de plecare<i></i>


Placa de întoarcere din Nisipitu<i></i>


Trenul Personal Nisipitu - Gura Putnei - D??rm??ne?ti ââ??â?? Suceava<i></i>


Placa turnant?? de la Nisipitu<i></i>



17:40<i></i>

Ora de plecare a sosit, astfel c?? mecanicul ?uier?? prelung o dat?? ?i vagonul în care st??team începe s?? se mi?te. M?? a?ez lini?tit într-un compartiment, bucuros c?? norii de ploaie din Suceava nu au ajuns ?i pân?? în Nisipitu. De aici, calea ferat?? este într-o continu?? coborâre, astfel c?? trenul alunec?? parc?? mai u?or. Lumina solar?? dispare din ce în ce mai mult.


La revedere, Nisipitu! <i></i>



17:50<i></i>


Din sta?iile prin care am trecut, Brodina, Falc??u, Straja, Gura Putnei ?i tot a?a mai departe, câ?iva c??l??tori se urc?? într-un tren de sear?? care va ajunge la 20:52 în Gara Suceava ââ??â?? Burdujeni.


Podul FeRoviaR peste râul Suceava din apropierea sta?iei Brodina<i></i>


Curb?? brusc?? la dreapta, înainte de a intra în Sta?ia Brodina<i></i>



18:30<i></i>

Semnalul de intrare în Gara Gura Putnei<i></i>



19:30<i></i>

Trenul Personal P5634, Nisipitu ââ??â?? Suceava, sose?te în sta?ia R??d??u?i la ora 19:30 ?i a?teapt?? crucea cu Trenul Personal P5623, Suceava ââ??â?? Putna. îmi fac timp s?? pozez tot trenul, dup?? care m?? urc înapoi în el.

îmi amintesc c?? acest tren, în 2006, intra ca un adev??rat ren al lui Mo? Cr??ciun în Gara R??d??u?i, scotea aburi din toate p??r?ile locomotivei ?i a vagonului ?i crea o imagine de vis. Z??pada pe care c??lcam atunci era sub semnul dragostei, îns?? trenul de atunci m-a adus spre cas?? ?i îmi amintesc bine c?? a fost ultima ?ans?? de a m?? întoarce în F??lticeni cu batista curat??. Nu mai exista nicio leg??tur?? (autocar sau tren) care s?? m?? întoarc?? în Suceava. Ultimul maxi-taxi pleca la 19, iar autocarele R??d??u?i ââ??â?? Bucure?ti la 19:15.

Oricum, ceea ce este de remarcat este c?? în 2006 înc?? se mai foloseau locomotive cu generatoare de abur pentru cele 3-4 vagoane Dimitrov, cu câte venea trenul de la Nisipitu. Imaginea unei locomotive cu 3 faruri ?i cu mult abur împrejur, intrând în Gara R??d??u?i îmi va st??rui în memorie mult?? mult?? vreme. Despre vagoane Dimitrov ?i trenuri mai vechi, v?? invit s?? viziona?i o galerie de imagini de pe railfaneurope ?i de pe railclub.ru.


La R??d??u?i<i></i>


La R??d??u?i, LDH 383 se preg??te?te s?? plece cu P5634 spre Suceava<i></i>



19:40<i></i>

Pe drumul R??d??u?i ââ??â?? Dorne?ti am reu?it s?? fotografiez o recliv?? a unei locomotive diesel-electrice care a apar?inut combinatului de PAL austriac. Spun a apar?inut deoarece în zilele noastre acum ea nu mai exist??, decât boghiurile Co-Co.


Una dintre locomotivele de manevr?? ale fabricii de PAL austriece<i></i>


O fantom?? neinvizibil?? a unei LDE de clasa muncitoare<i></i>



19:50<i></i>

La Dorne?ti, LDH 383 rebruseaz??. Aici, triajul g??rii este umplut cu multe vagoane de marf??, pe care le-am v??zut ?i în timpul dup??-amiezii. Ca fapt divers, merit?? de amintit c?? Dorne?tiul este reprezentat în ziarele dedicate fotbalului de Clubul Sportiv Locomotiva Dorne?ti.


Locomotiva rebruseaz?? la Dorne?ti<i></i>



20:30<i></i>

D??rm??ne?ti<i></i>



20:40<i></i>

în I?cani, Trenul Personal Nisipitu ââ??â?? Suceava intr?? pe linia 1. De aici, prime?te liber pe ab??tut?? pe sensul stâng de mers spre Burdujeni, drept pentru care va circula cu 10 km/h datorit?? unui macaz pe care abiaââ??Â? îl mai ?in ?alele.


Trenul personal ajunge în I?cani la 20:47<i></i>


Gara Suceava Burdujeni, sub luminile-i de noapte<i></i>



???ži astfel, c??l??toria mea FeRoviaR?? din mai 2008 se încheie cu fotografia unei g??ri Suceava Burdujeni de sear??, când trenul ajunge în sta?ie ?i î?i coboar?? c??l??torii veni?i de la 91 de km distan???. Apoi, locomotiva duce vagoanele de c??l??tori în revizia tehnic??, dup?? care LDH 383 merge s?? se odihneasc?? în depoul Suceava Nord dup?? un drum de aproape 200 de km.

Dac?? v?? întreba?i de ce în zilele noastre trenul nu mai ajunge pân?? la Nisipitu, r??spunsul îl ve?i descoperi singuri dup?? ce ve?i urm??ri acest clip. Totodat??, despre dezastrul care a avut loc pe aceast?? sec?ie, v?? invit s?? citi?i articolele din presa vremii: Monitorul de Suceava, comunicat CFR.

V?? mul?umesc pentru aten?ie ?i sper ca incursiunea în natura liniei 515, Suceava ââ??â?? Nisipitu, s?? v?? aduc?? în suflet numai sentimente frumoase. De asemenea, v?? invit s?? urm??ri?i mai jos filmul dedicat acestei c??l??torii FeRoviaRe.
<i></i>

http://www.youtube.com/watch?v=RBCnZ8baZJs
 
sogard_2003 a spus:
Sunt curios daca ramasitele LDH-ului se mai gasesc acolo si astazi.

îmi pare bine c?? pot s??-?i r??spund la întrebare. Da, r??m???i?ele LDH-ului s-au mai g??sit ?i în ziua de Sfânta M??rie, 8 septembrie 2009, când împreun?? cu un coleg de facultate am f??cut o plimbare pe ruta Suceava - D??rm??ne?ti - Cacica. Acela?i lucru se poate spune ?i despre (fosta) aburoas??, care nu ?tiu cât timp va mai r??mâne acolo. îns?? soarta a fost trist?? pentru LDE 1212, situat?? lâng?? linia 515 într-o curte a unei companii. în locul ei au r??mas doar boghiurile, iar caroseria & co. au disp??rut subit.

Mai jos prezint fotografiile preluate din filmul de rezolu?ie foarte mic??, 640x480... Scuza?i, dar am dovada. :|

 
V?? prezint în continuare o ?tire preluat?? din ziarul Monitorul de Suceava despre Trenul Personal Ia?i - Putna.

http://www.monitorulsv.ro/Local/2009-12-19/Personalul-de-Putna-moare-dar-nu-se-preda-in-fata-concurentei

Mie mi-a pl??cut cum a scris jurnalistul. A prezentat într-un mod obiectiv realitatea.
 
Nu c?? ar fi ceva nou, dar... :
C??l??torie cu trenul înapoi în timp, în Bucovina<i></i>

Sigur a?i auzit de Putna ?i poate ?tia?i c?? acolo se putea ajunge cu trenul. Mai mult, pe vremea când Flutur era mah??r în jude?ul Suceava, circula un tren de pl??cere între Suceava ?i Putna, un tren de epoc??, locomotiv?? cu aburi, confort sporit, catifea, pateuri, ?ampanie, chelneri, etc. Ei bine, lucrurile s-au schimbat radical ?i am constatat asta sâmb??ta trecut??, când am mers de la Bac??u spre R??d??u?i.

4-180x135.jpg


http://www.pauliuc.net/calatorie-cu-trenul-inapoi-in-timp-in-bucovina.html


Ruinele transportului feroviar bucovinean<i></i>

Se vinde CFR Marf??. Bun. Dar ce ne facem cu CFR C??l??tori? C?? ?i acolo e de astupat un h??u financiar, f??r?? fund. Merg des cu trenul în Bucovina ?i de foarte multe ori am fost înso?it de str??ini care str??bat ?ara cu rucsacul în spate, cu autostopul sau cu trenul. Pân?? s?? ajung?? s?? se bucure de frumuse?ile peisajelor, nasul lor fin amu?in?? miasmele vagoanelor de???late de pe rutele locale, ale toaletelor pline ochi cu probleme mari ?i mici ale c??l??torilor, mezelului ?i trosc??ului de prin paporni?e sau direct din r??suflarea jupânilor. Iar pe fereastr??, peisajul e de epoc?? post-atomic??: ruin??, rugin??, g??ri dezafectate, plozi murdari acuia?i prin halte, rufe întinse la uscat, câmpuri de gunoaie, paragin??. Toate acestea, în imediata apropiere a ?inelor, în zona de competen??? a CFR.

DSCF81931-180x135.jpg


http://www.pauliuc.net/ruinele-transportului-feroviar-bucovinean.html
 
Felicitari pentru reportaj. M-ai lasat fara cuvinte. De mult timp tot ziceam ca voi ajunge pe acolo si s-a inchis linia. Foarte multe schimbari s-au produs de atunci: DA-1307 e conservata in Pascani, DA-1212(acea fantoma) e casata, si au ramas doar boghiurile care vor calca pe aceleasi urme. Cat despre sectie, nu cred sa fie redeschisa vreodata.