@Horia:
Merci frumos de explicatii!
Iti marturisesc ca am incurcat borcanele oarecum... in mod voit, asta tocmai fiindca voiam sa aud de la tine explicatiile corecte si amanuntite pe care le-ai postat aici!
Deci concluzia logica la ceea ce scriai este ca TOTUSI acest set Orient Express este o reluare a setului japonez, la scara 1:150. Sincer ma indoiesc ca s-ar fi chinuit sa scoata o matrita complet noua doar pentru o diferenta de scara de 106,67%. Diferenta e chiar mai mica decat ce se "practica" la scara H0, cu acele vagoane mai vechi realizate in fapt la scara 1:100 (diferenta 115%)
O alta intrebare subsidiara rezulta, de fapt: oare cat de corect era realizata matrita la scara 1:150? Poate era realizata la vreo scara intermediara, tocmai in ideea de a fi utilizata in ambele arealuri geografice, la fel dupa cum unii producatori realizeaza casute din plastic la o scara intermediara intre N si TT sau intre TT si H0 tocmai pentru a fi "utilizabile" in ambele scari?
Pacat ca nu avem acces la vreo poza a setului respectiv, alta decat prezentarea "oficiala" de firma, ca sa nu mai vorbesc despre vreun forum al pasionatilor de "N" japonez unde sa se discute subiectul.
Acum cred ca diferenta de scara n-ar fi o nenorocire atat de mare, in masura in care "merge" tot pe niste sine scara N obisnuite si in masura in care am reusi sa-i "aranjam" si o locomotiva romaneasca autentica la aceeasi scara.
Imagineaza-ti un "Orleans", la care avem planurile complete, photoetch la scara 1:150... ;-)
Later edit:
Horia,
Totusi, urmare a ceea ce ai scris am continuat "sapaturile" pe net, rezultand urmatoarele: setul despre care vorbesti, care s-a scos deja acum catva timp in Japonia, este denumit "Orient-Express '88" si este intr-adevar un set OE cu 7-9 vagoane europene pe boghiuri japoneze, un fel de "strutocamila" despre care nu se mai stie cu precizie la ce scara a fost pana la urma. Respectiva "realizare" exista in colectiile pasionatilor si poate fi gasita ocazional si pe eBay, la preturi destul de piparate, care "bat" spre 500 de dolari.
Spre deosebire de acestea, este "pe teava" lui Kato/Lemke/Hobbytrain un set Orient Express epoca I-a la scara corecta H0 respectiv N continental (1:87 & 1:160).
Vezi aici: http://catalog.lokshop.de/KAT/2009.Orient/image_1.html
Vezi si comentariul intr-o limba de larga circulatie internationala de unde am extras adresa respectiva, pe un forum unde este membru si un cunoscut modelist la scara N:
http://le-forum-du-n.forumotions.com/nouveautes-actualites-f3/kato-lemke-2009-les-fans-de-la-ciwl-t3375.htm