Re: Material rulant din Basarabia si nordul Bucovinei
<r><QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>Un singur tip- "D2", produs in Ungaria. <e>
</e></QUOTE>
D1 <br/>
In anii 70 au fost si automotoarele de seria D (3 vagoane). D1 este o modificatie alei D si are 4 vagoane.<br/>
<QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>3.Vagoane de calatori<br/>
Cel mai cunoscut tip este cel "Amersdorf"- vagon de dormit si cuseta. <e>
</e></QUOTE>
AmMeNdorf (cu 2 liter M si prin N). Denumirea a aparut dupa denumirea oraselului din Germania unde se amplasa uzina care incepand de a 2-lea jumatate a anilor 60 producea aceste vagoane pentru USSR. Proiectarea vagonului era de 100% facuta in USSR. In Germania numai se producea.<br/>
<QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>A fost produs intai in fosta RDG, iar apoi si la uzinele din TVER.<e>
</e></QUOTE>
La uzinele din orasul Tver (Russia) se produceau vagoane de tip asemenatoar doar totusi ele erau diferiti. Se difera prin numarul si marimele ferestrelor li locul unde ele se amplasau.<br/>
<br/>
De fapt nu numai la uzina de vagoane de la Tver. Se produceau si in Polonia (uzina Tsegels), uzina din orasul Kalinin (Russia), uzina Egorov (Sankt-Petersburg, Russia) si chiar si in China (cu o modernizare). Chinejii produceau acest vagon numai pentru sine si pentru tari din asia (adica Vietnam, Korea de nord si altele). <br/>
Vagonul mod Chinez la scara 1/87 produce compania Bachmann).<br/>
<br/>
In USSR toate vagoane de acest tip se numeau ????MV (????elnoMetalliceskii Vagon) adica vagonul care este facut total din metal. Putin cine stie ca primele vagoane de acest tip au aparut inca in anul 1947 !!!<br/>
<br/>
Pana acum au aparut mai mult de 20 de versiuni si modificatii de ele...<br/>
<br/>
La prime privire pentru oameni ce nu sunt la curent sau sunt neaten?i, vagoanele acestea nu se difer unul de la altul...<br/>
<br/>
Pe toate din ele (independent de uzina care l-a produs) le porelesc Ammendorf (fiind ca uzina din Germania pana la anul 1991 a produs mai mult de 50% din toate vagoanele acest tip).<br/>
<QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>Toate vagoanele de marfa a CFM sunt pe boghiuri "Diamont".<e>
</e></QUOTE>
Nu este corect. Boghile Diamond nu se folosesc din anii 60 fiind ca nu correspund cerintelor contemporane de greutate a marfei in vagoane.<br/>
Acuma se folosesc boghiurile MT-50 si TsNII-3 care sunt foarte asemanatoare cu boghiurile contemporane americane.</r>