MINIDIORAMA SKLAUS LA SCARA N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cu respect...
Daca ai nevoie de detalii ,te rog , te ajut,incerc sa gasesc o explicatie mai buna ( si pe mine m-a ajutat un coleg ,dar nu este in domeniul hobby)
 
Buna,

Trenurile DPZ (Doppelstockpendelzug) ale SBB circula intr-o formula inchisa, si anume Re450-B-AB-Bt, cu Re450 intotdeauna spre capatul garii Zürich HB liniile 3-18 si AB-ul orientat cu partea de clasa I la puntea superioara spre vagonul-pilot.

Doar incepand cu acest an, odata cu livrarea noilor vagoane intermediare B (care nu exista inca pe N) adaptate pentru persoane cu mobilitate redusa se va schimba orientarea, in sensul ca vagonul-pilot se va afla spre capatul garii Zürich HB liniile 3-18.

Cu vagoanele etajate B scoase din DPZ se vor face noile trenuri suplimentare, cu cate o Re420 modernizata in formula LION la fiecare cap (8 pana la 14 vagoane).

De asemenea nu se pot combina la DPZ vagoane nemodernizate (cu usi galbene) cu cele modernizate (cu usi rosii); Re450 insa circula cu rame modernizate si nemodernizate, indiferent de culoarea usilor compartimentelor de bagaje ale locomotivei (galbene sau albastre).

Vagonul panoramic SBB Apm 19-90 (fost Srm 19-90) se poate folosi sau impreuna cu vagoane Z1 ÖBB si un WRm EW IV intr-o garnitura de "Transalpin" sau intr-un tren rapid cadentat BS > Gotthard > Ticino sau ZH > Gotthard > Ticino. Cele din urma au avantajul ca sunt scurte (uneori doar 7-8 vagoane), sunt amestecate ca "ierburi si capatani" ("Kraut und Rüben") din cele mai diferite tipuri de vagoane de la EW I la EC-Wagen, trecand prin Bpm-uri RIC si D-uri ex-Corail) si sunt trase de 460uri sau mai des de Bobo II. :D
 
Cu respect!
Am studiat trenurile DPZ ale SBB si am gasit ceva la care cred ca va referiti(B-AB-Bt)noile vagoane.

http://i1217.photobucket.com/albums/dd392/SKLAUS/TRENURI%20SBB-CFF/SBBDBB508526-33050-3ZVVSZU-P1100596NET.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd392/SKLAUS/TRENURI%20SBB-CFF/SBBDSAB508536-33058-4ZVVPostauto-P1100601NET.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd392/SKLAUS/TRENURI%20SBB-CFF/SBBDSBt508526-33949-6ZVVVBG-P1100614NET.jpg


Arata super,dar nu cred ca vor fi scoase in modelism in varaianta noua.Oricum va multumesc pt. informatii,care imi sunt de mare ajutor ( sper sa imi inchid garnitura cu RE450 cel vechi)

Edit by ForumAdmin: linkuri corectate pentru respectarea dreptului de autor
 
Buna,

Te-as ruga daca pozele de mai sus nu iti apartin sa modifici linkurile pentru respectarea dreptului de copyright (linkuri si nu poze).

Ce ai gasit tu nu este dect un tren normal in versiune publicitara "pentru sine insesi" adica un tren care pe o parte este vopsit in schemele de culoare ale Postei, ale VBZ (compania de transport urban din ZH), ale Sihltalbahn si ale SBB, nu un tren modernizat.

Trenurile modernizate (climatizate) se recunosc prin usile rosii, cele modernizate complet (cu vagonul B inlocuit cu unul de constructie noua) prin forma diferita a acestuia (adica cu usi pe nivelul de jos si nu la cel intermediar) si dispunerea diferita.

Daca imi faci o lista (de preferinta ilustrata, ca sa inteleaga toti colegii de forum) cu materialul tau rulant din Elvetia, Austria etc. iti pot face cateva propuneri de garnituri realiste, bineinteles reduse cu cateva vagoane ca sa incapa pe diorama ta. ;-)
 
Cu respect.
Imi cer scuze,de greseala facuta :oops:. Voi incerca sa-mi prezint ilustrat materialul rulant disponibil.In plan am ceva spatiu pt. o diorama destul de mare pt. scara ''N''.( 3.10 pe 65/1.05 cm). :-|
 
Buna,

Nici o problema, insa asa cum spunea un coleg din administratia forumului, asa cum masina pe care o gasesti parcata strada nu e a ta, asa cum portofelul gasit pe jos nu e al tau, tot asa nici o poza gasta pe internet nu e a ta. :D

In masura in care pui un link spre o poza, nu mai e nici o problema - si de preferinta spre situl unde e poza originala ci nu spre situl unde ai copiat-o fara voie de la autor :-?

Privind colectia, hai sa vedem de ce dispui si ce se poate face cu materialul rulant...
 
Daca tot suntem la trenulete elvetiene, as avea o mica intrebare: la vagoanele etajate tip IC 2000 se poate pune locomotiva Re 421, sau doar Re 460? Eu am o garnitura de IC 2000, si am mai multe locomotive (printre care si un Re 460). Din ce am vazut pana acum in Elvetia, toate garniturile de IC 2000 au Re 460, dar nu pot spune ca am fost in toata Elvetia. Am vazut ca, mai nou, vagoanele de S-Bahn pot avea si locomotiva Re 420 in schema de vopsire noua.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/SBB_Re_420_LION_Jestetten_-_Neuhausen.jpg

In poza asta sunt mai mult de 3 vagoane, si nu se vede daca ultimul este sau nu vagon pilot. Iar locomotive Re 420 / 421 am vazut la trenuri de calatori "push-pull".
 
Buna,

Conceptul IC 2000 cu vagoanele etajate IC este format dintr-un modul central in formula:

Bt (vagon pilot)
3-6 B (vagoane clasa a II-a)
BR (vagon clasa a II-a / Bistro / Restaurant) -numai la trenurile lungi
1 - 3 A (vagoane clasa I)
AD (vagon terminal clasa I cu compartiment de bagaje)
Re460

La orele de varf, acest modul central de baza se poate combina cu module suplimentare cu vagoane IC/EW IV in fata si in spate.

Exista si:
Modul suplimentar EW IV cu vagon pilot
Modul central IC2000 cu Re460
Modul suplimentar EW IV cu vagon pilot

Adica locomotiva "sandwich" la mijlocul trenului.

Rama IC 2000 nu este compatibila cu nici o alta locomotiva afara de Re460
Am vazut ca, mai nou, vagoanele de S-Bahn pot avea si locomotiva Re 420 in schema de vopsire noua.

Nu, nu pot. Este vorba doar de trenurile suplimentare facute din vagoanele DPZ B scoase din uz de pe DPZ-uri cu cate o locomotiva Re420 renovata in formula LION de care vorbeam mai sus, trenuri complete cu Re420 LION - 8-11 B sau AB ex-DPZ - Re420 LION.

De altfel in poza ta se vede in spate pantograful ridicat al celei de-a doua Re420 LION! :D

Re421 este a SBB Cargo si nu are sisteme de conducere din vagon-pilot (se foloseste la calatori doar spre Stuttgart sau Lindau la EC de München, pentru ca e autorizata de Austria si Germania)

Re420 a SBB PV (calatori) se poate conduce doar din vagoane-pilot tip EW I sau EW II (deci vechi), din RBe4/4 sau din alta Re420, nu din vagon-pilot DPZ care nu este decat compatibil cu locomotivele DPZ adica Re450 :-?
 
Totusi, daca-mi amintesc bine, vazusem IC 2000 care au vagon pilot care nu e supraetajat. Vazusem la pozele lui SKLAUS ca are un vagon IC 2000, si niste vagoane de calatori care nu-s de IC 2000, plus o locomotiva Re 420 vopsita "clasic" in verde. Despre Re 421 stiam ca singura diferenta fata de Re 420 este ca au pantografele diferite (unul pentru Elvetia si unul pentru Germania). Si ai dreptate, acele vagoane DPZ au 2 locomotive Re 420 LION.
Cu Re 420 verde isi poate face atat garnitura de calatori, cat si de marfa, dar inteleg ca la vagoanele S-Bahn nu e deloc o solutie alternativa Re 420 LION.
Mai stiu ca Re 460 sunt in general locomotive pt trenuri de calartori, dar sunt folosite rareori si la marfare.
Pentru Re 450 de poate pune alta garnitura in afara de S-Bahn? (eu n-am vazut pana acuma alta combinatie)

P.S.: la garnitura IC 2000 s-ar putea sa i se poata pune locomotiva de manevra Ee 3/3.
 
Buna Catalin,

Incurci o gramada de lucruri, insa totul se poate lamuri :lol:
Mai stiu ca Re 460 sunt in general locomotive pt trenuri de calartori, dar sunt folosite rareori si la marfare.

Numai pana in 1997.

In primul rand, in Elvetia in anul 1997 SBB s-a separat in PV (Division Personenverkehr) adica pasageri si SBB Cargo. Locomotivele s-au impartit, toate Re460 au ajuns la PV care a dat in schimb la Cargo toate 610 (Ae 6/6) si 620 (Re 6/6), iar la Re 4/4 II cele din ultima serie de pana in 1984, fara azbest au ajuns ca Re421 la Cargo (fiind autorizate de Germania si Austria) iar cele din primele serii (adica "infectate cu azbest") au ajuns la PV.

Treaba cu azbestul e mai complicata, in prinicipiu nu mai are nici una insa la cele din ultima serie din anii 1980 care n-au avut niciodata azbest nu a trebuit sa se dovedeasca la EBA in Germania ca nu au, asa ca au putut fi autorizate de Germania fara bataie de cap, la celelalte nu se mai poate (in anii 1980 puteau inca circula toate in Germania cu patina de 1950mm)

Cu asta ti-am raspuns si la:
Despre Re 421 stiam ca singura diferenta fata de Re 420 este ca au pantografele diferite (unul pentru Elvetia si unul pentru Germania).
:D
Pentru Re 450 de poate pune alta garnitura in afara de S-Bahn? (eu n-am vazut pana acuma alta combinatie)

Nu se poate in nici un caz. Asa cum spuneam mai sus, DPZ sunt garnituri "inchise" care merg numai cu un tip de locomotiva si un tip de vagon.
Totusi, daca-mi amintesc bine, vazusem IC 2000 care au vagon pilot care nu e supraetajat.

Am fotografiat chiar eu in Zürich HB rame IC2000 care au in loc de Bt IC 2000 un Bt IC 28-94.9 (exista pe N ca model Wabu, RSM - adica subsemnatul - si din acest an si la Fleischmann). Acesta este si el compatibil doar exclusiv cu Re460 si se foloseste in general la ramele EW IV, doar in caz de nevoie la IC 2000 (adica daca un Bt IC 2000 e defect) - ca dezavantaj nu se poate accesa din el restul trenului.

Re 4/4 II verzi mai exista inca doua in ziua de azi, ambele fac serviciu la Zürich si sunt inzestrate cu climatizare (grila pe lateral). In general le vezi pe trenuri de noapte, CNL "Canopus/Sirius" si "Komet" spre Basel sau EN "Zürichsee" de Belgrad sau EN "Wiener Waltzer" de Budapesta pana la Buchs SG.
 
Daca te uiti pe Wikipedia, ai sa vezi ca Re 6/6 inca mai sunt folosite la trenurile de calatori pe ruta Gotthard (ca o alternativa la 2 x Re 4/4).

Si uite si un marfar cu Re 460 in 2002:
http://www.youtube.com/watch?v=Ss4GDOG_91I

Stiu ca Re 460 sunt foarte rar folosite la marfare, dar sunt (de obicei, marfarele sunt cu Re 465, care-s folosite atat la marfare cat si la trenurile de calatori).

Deci exista "exceptii de la reguli" :D .


P.S.:
Eu am vazut inclusiv in Romania marfare trase de locomotive apartinand CFR Calatori (chiar si in schema "delfin"), iar o data un tren CFR Calatori tractat de locomotiva Servtrans (in Brasov)
 
Buna Catalin,

Pe Wikipedia poate scrie oricine multe prostii, insa nu trebuie sa le crezi pe toate. ;-)

Ca persoana care traieste profesional in mediul feroviar elvetian iti pot garanta ca nici 460 la Cargo si nici 620 la PV nu au mai existat de mai bine de 10 ani.
Iti pot eventual arata la o intalnire paginile din ZpAR al SBB din 1997 si pana acum, privind tractiunea si folosirea locomotivelor. Nu exista nici o Re610 sau 620 (fosta Re6/6) detasata la PV, tractiunea pe Gotthard se face exclusiv cu Bobo II in simpla sau dubla tractiune, cu 460 sau cu ICN, Cis I sau Cis II.

Unitatile Re 10/10 (o 420 sau 421 impreuna cu o 620) se folosesc exclusiv la Cargo.
Stiu ca Re 460 sunt foarte rar folosite la marfare, dar sunt (de obicei, marfarele sunt cu Re 465, care-s folosite atat la marfare cat si la trenurile de calatori).

Re465 nu apartine de SBB, ci este o locomotiva a BLS. Se foloseste in prezent numai la Pendelzüge cu EW I si EW III / NINA BLS si trenuri de marfa cu Re485 / 486 BLS Cargo sau 185 DB Schenker. Nu vei intalni in mod normal nici o 465 pe linii care nu sunt operate de BLS sau BLS Cargo si in nici un caz pe Gotthard.

Crede-ma, exemplul din Romania nu este chiar relevant pentru Elvetia. Pentru Germania ar putea fi, aici DB Bahn / FV inchiriaza des locomotive de la Schenker, MRCE sau AngelTrains pentru propriile trenuri, exista locomotive Traxx inchiraite de la AngelTrains care fac RB si RE la Nürnberg pentru ca "mopsii" 440 nu merg inca asa cum trebuie, iar de cand lipsesc 3 101 la FV s-au inchiriat 182.5 MRCE pentru ele.

De exemplu tractiunea CNL 472/473 spre Copenhaga / Moscova de la Basel in 2011 se facea integral cu 182.5 MRCE, anul acesta este randul lui "Canopus/Sirius" spre Berlin si Praga, tot de la Basel SBB.
 
Eu am fost de cateva ori in Elvetia, si e probabil sa ma duc si iarna asta. Lucrez la calea ferata, si am si cateva drumuri gratuite pe an in U.E. Daca fac un drum pe Gotthard si vad vreun tren de calatori cu Re 620 sau marfar cu Re 460, ii fac poza si o voi pune pe forum :D (s-ar putea sa nu am "sansa" sa prind vreun tren din asta). Vazusem un filmulet pe youtube (nu parea prea vechi) cu trenuri de calatori SBB tractate de Re 620.

In orice caz, sunt de parere ca o locomotiva Re 460 cu vagoane de marfa SBB epoca V este o combinatie corecta. In link-ul asta apare o poza cu 2 x Re 460 tractand o garnitura de marfa, in 14 mai 2004:

http://www.wymann.info/Infohub/Rail/rail-ch.html
 
Buna Catalin,

Re460 a aparut ca prototip in 1990 (locomotiva 000, in Elvetia exista si numerele 000 atat la locomotive cat si la vagoane), a fost "la sina" in 1991 si seria a urmat pana in 1994.

Din 1997 s-a facut separarea, care era incheiata in 1999. Contractele efective pe vremea aceea aveau o durata de parjur de maximum 60 de luni, adica cinci ani de zile, adica prin 2002 maxim 2003 se terminase cu ele.

Poti deci sa spui ca pentru 1995 un cuplu de 460 la un tren de deseuri metalice pe Gotthard spre Italia e absolut autentic, nu insa si pentru 2005.
Deci epoca Va merge, Vb nu mai merge (VI incepe in Elvetia in 2007).

Am intrebat azi, incitat de mesajul tau, pe un coleg de hobby, care lucreaza la tractiune la depoul Zürich F. Doar pe axa Chiasso (Bellinzona) > Genf sau Pratteln (adica gara de marfuri din Basel) au existat cupluri de 460 care au tractat inca trenuri de marfa la inceputul anilor 2000 "Umlaufbedingt", adica din cauza planului de miscare (ajungeau prea multe jos in Ticino si trebuiau trimise inapoi cumva).

Odata cu separarea absoluta a materialului rulant si achizitia de 482, 474 si 484 de catre Cargo s-a terminat si treaba asta si acum PV trebuie sa-si agate locomotivele "in plus" la propriile trenuri. Oricum, e vorba de o poveste de acum 10 ani.

Daca ajungi vreodata in nord-vestul Elvetiei sau in "Triunghiul celor trei tari" mi-ar face placere sa ne intalnim ;-)
 
S-ar putea sa ajung in Elvetia pe la sfarsitul lui februarie 2013.

Uite un tren de calatori tractat cu Re 10/10 in anul 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=ePBh41fZ3LY

Asa ca inca sper sa vad si un marfar tractat de Re 460 :p
 
Buna,

Te superi pe mine daca-ti spun ca am ras aproape un sfert de ora impreuna cu prietenul elvetian la care am fost in aceasta seara cand am citit mesajul tau? :D

Asa se intampla cand cineva intituleaza incorect un film.

De ce incorect?
Foarte simplu:
Locomotiva trenului este o Bobo, si anume Re 4/4 II 11114, construita in 1965 si care apartine din anul 2000 de PV, depoul Zürich F.
In fata sa se afla Re 6/6 11656 "Val de Travers", apartinand din 1997 de SBB Cargo (opereaza din Bellinzona, e domiciliata in Chiasso).

O Re10/10 este un cuplu permanent format dintr-o Re 4/4 II si o Re 6/6, cu franele cuplate si fara posibiltate de decuplare decat in atelier.

Ce apare in film nu este o Re10/10 ci un simplu tren rapid Zürich - Göschenen - Bellinzona - Locarno (se recunoaste dupa vagonul de bagaje D ex-Corail) tras normal de o Bobo a PV, la care s-a pus in fata o Re 6/6 a Cargo pentru a evita o trasa.

Esti bineinteles liber sa nu ma crezi si sa mai cauti exemple, insa cred ca pana sa gasesti unul la care sa nu am raspuns mai dureaza un pic :D
 
Te cred, dar important este ca o Re 6/6 la o garnitura de calatori epoca V / VI nu este chiar incorect. Si tocmai prin exceptii de genul asta sper sa prind si un Re 460 la un tren de marfa :)
 
Buna Catalin,

O Re6/6 singura la tren de pasageri nu vei gasi, cel putin nu in ultimii 10-12 ani de cand separarea SBB.

Iar cum 460-urile sunt insuficiente pentru IC2000 / IC / IR, greu sa le vezi la marfare (cine naiba sa trimita o locomotiva care poate 200 de la A la B pe o trasa de tren de marfa care merge cu 80 sau 100, pierzand astfel un timp pretios?)

Daca gasesc eu exceptia inaintea ta promit sa o arat aici :D
 
In regula :)

Pai atunci ai putea da o lista cu locomotivele SBB / BLS epoca VI (deci dupa 2007) la care le poti pune atat garnituri de marfa, cat si de calatori? (dar trenuletul sa fie autentic, ca altfel pot pune vagoane S-Bahn la o locomotiva americana cu aburi!) Ar fi Re 4/4 II, Re 421, Re 465... E OK si daca acele combinatii sunt foarte rare, dar existente (gen 1 tren din ala in 2 ani)
 
Cu BLS e ceva mai simplu.

BLS Cargo foloseste doar:
Ae 8/8 (2 x Ae 4/4 modificate asa acum cateva zeci de ani)
Re 4/4 (in general in dubla tractiune)
Re 485 BLS Cargo
Re 486 BLS Cargo (cele cu "Gli Alpinisti" pe ele)
diferite 185 DB Schenker
diferite 185 si 186 inchiriate de la Angel Trains
rar, foarte rar, 465.

RoLa Freiburg-im-Breisgau (Germania) - Novara (Italia) este a RAlpin, care este o firma in comun a Hupac si BLS Cargo, si se face cu Re 485 in Germania, din Weil-am-Rhein cu 485 in dubla tractiune, 485+465, 2 x Re 4/4 sau mai rar 465.

La calatori se folosesc acum in general rame automotoare: Lötschberger, Nina, extrem de recent si Mutz (echivalentul Kiss de la Stadler).
Ramele ex-SBB EW III in formula Nina se folosesc atat cu 465 cat si cu Re 4/4 II ex-SBB.
Ramele din EW I BLS in general cu vagon-pilot propriu sau ex-SBB si 465 sau Re 4/4 II ex-SBB.

Trenul auto de pe Lötschberg numai cu Re 4/4 BLS.

Deci la BLS ai numai 465 si Re 4/4 care merg si la marfa si la calatori.

La SBB nu ai decat Re 4/4 II adica 420 in versiunea rosie care trage la PV si exista si in componenta Re 10/10 (specie care dispare), insa Re 4/4 II singura la marfa nu se poate.
Ar mai fi locomotivele din ultima serie, Re 421 371 pana la 397. Sunt toate in schema SBB Cargo, in general circula in Germania insa doua din ele se folosesc de la Lindau la Zürich pe EC (in general 383 si 397) si doua pe EC de la Singen la Zürich.

Deci la SBB in afara de 420 si 421 nu ai nimic, si 421 se poate doar cu vagoane SBB de EC.