Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ai luat informatia rupta din context si e partial adevarat ce ai scris.

Cazanul Brotan este din otel, nu traditional din cupru, insa nu asta e principala lui caracteristica (nici macar faptul ca tevile de fierbere erau din otel nu din cupru). In Statele Unite si la unele administratii europene s-au realizat cazane clasice din otel (cu tevi de fierbere din otel) fara sa fie probleme in exploatare. Nu cuprul face diferenta.

Caracteristica unui cazan Brotan este prezenta deasupra cutiei de foc si asupra tevilor orizontale din cazan a unui al doilea cazan paralel cu orizontala si faptul ca intreaga cutie de foc era imbracata pe lateral cu tevi fierbatoare. Prima caracteristica dadea un aspect deosebit din punct de vedere estetic acestor masini. Aratau ca avand doua cazane suprapuse...
Cazanul lui 324 este varianta Brotan-Defner, care presupune un cilindru de abur deasupra focarului si sectiunea care era desupra tevilor de fierbere este inglobata in cazanul orizontal, astfel incat locomotiva nu mai are acel aer caraghios. Se pastreaza tevile de fierbere care "imbraca" cutia de foc si cazanul de abur postat deasupra cutiei de foc in care se colecta aburul venit de la aceste tevi.

Lipsa cuprului a fost doar cauza. Trebuia gasita o solutie constructiva care sa permita transfer de caldura in aceleasi conditii si la o caldare de otel, ca si la caldarea cu cupru. De aici si imbracarea cutiei de foc in tevi si colectarea aburului la un cazan separat. Pentru a folosi fiecare farama de caldura degajata. S-a realizat astfel o mai buna folosire, cu pana la 20% a caldurii degajate de focar, in conditiile in care nu se folosea cupru.
 
catalin a spus:
...
in perfecta stare de functionare.

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Perc_Kepe&pid=370
La sfârÂ?itul paginii c?tre care te duce linkul afiÂ?at, exista un sfat:
Pentru a introduce aceasta imagine intr-un topic de pe forum selectati codul de mai jos si copiati-l in textul unui mesaj:
??ncerca, te rog, s? foloseÂ?ti textul copiat de acolo pentru a insera imaginea în mesaj Â?i rezultatul va fi urm?torul:

Cred ca este evident, ca vizionarea imaginii este mult mai facil?... mai ales c? în cazul navigatoarelor care au JavaScript dezactivat din motice de securitate, sau a navigatoarelor care nu suport? JavaScript, poza pe paginea amintit? nu se vede de loc.
 
Macara cu abur tip W.M.A. 65.4
Construit? în 1940; Uzinele Ardelt.




Si am terminat cu exponatele de la intrarea in depou.
 
Merita macar mentionate pentru ca sunt tot la intrarea in depou:
-bijuteria de locomotiva industriala fire-less
-locomotiva tender 077
-40.004 fosta locomotiva cu cremaliera
 
Salut!

Un asemenea WMA 65.4 si doua locomotive seria 40 D sa afla si la remiza Subcetate.
 
Sa ma corectez.

Locomotiv? cu abur tip 077
Construit? în 1915 la Hanovrer Linden



Locomotiv? cu abur tip 763148
Construit? în 1923; Orenstein & Kopel



Locomotiv? cu abur tip 20064
Construit? în 1922; Henschel & Sohn



Locomotiv? cu abur tip 40004
Construit? în 1908 la Uzinele Florisdorff - Viena



Locomotiv? cu abur tip 389001
Construit? în 1885 la Wiener Neustadt



Poze mai bune de atat nu am :( .


Si niste poze faine, facute de Bogdan I



Toate pozele de la acest subiect ,Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu sunt facute de mine si de Bogdan I.
 
Locomotiva 142.008/402. Construita la Resita in 1937.

Fabricata dupa proiectul locomotivei austriece seria 214. Intre anii 1937-1940 au fost construite un numar de 79 delocomotive.Din cele 79 de locomotive, 75 au fost casate pastrandu-se din aceasta serie numai 4 locomotive.

142.008 la Muzeul Sibiu,
142.072 la Muzeul Uzinelor Resita,
142.044 la Depoul Arad si 142.063 vanduta Societatii OGEC WIEN-Austria.

142.063
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/steam/142/CFR_142-063.jpg

Date:
http://www.railwayfan.ro/aburi/html/142_000.html





In comparatie cum arata 140.072 la Resita.

 
Locomotiva 40.068.
Construita in 1921 , Orenstein & Koppel

Date:
http://www.railwayfan.ro/aburi/html/40_000.html

 
Locomotiva 50.1001.
Construita la RESITA in 1936.

Date:
http://www.railwayfan.ro/aburi/html/50_100.html

 
Plugul de zapada cu abur WPZ G.12 HEN 26.696/1942.







Plugul de zapada WPZ-10-2




Macaraua W.M. 584

 
Locomotiva 140.117

Construit? în anul 1920 la Uzinele Baldwin Works Philadelphia, SUA.

Unica din lume in stare de serviciu.

Locomotiva a fost reparata si repusa in functiune la S.C. REMARUL Cluj-Napoca in ianuarie 1999.



 
Locomotiva 230.224

Construita la Resita in 1933.

 
Vagon BREDA





Pentru poze cu interiorul:
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=2334&postdays=0&postorder=asc&start=50
 
Buna Florin,

povestea cu trenul lui Gh Dej a ajuns si la urechile mele si am cautat la randul meu sa vad daca e reala. Vagonul, construit in 1928, a ajuns la CFR ca vagon de clasa 1 si undeva la RK-ul din 1974 (mult dupa moartea lui Gh Dej - 1965), a fost transformat in vagon pentru uzul administratiei, asa cum il vezi tu astazi.

Gh Dej a folosit (si imaginile de arhiva stau marturie) trenul fost regal, cel care acum este in administrarea SFT si un tren special, din vagoane pe 6 osii (unul dintre acestea a zacut pana acum cateva luni in incinta garii Iasi).

In egala masura se poate sa fi folosit fostul automotor regal B2B.

Nu am gasit nici o informatie sau fotografie care sa asocieze acest vagon cu liderul politic mentionat cu atat mai mult cu cat am discutat si cu cei care s-au ocupat de resturarea lui , mult inainte sa ajunga epava de acum.
 
Totusi, semnele de pe clantele usilor (imi pare rau ca nu am o poza de detaliu cu secera si ciocanul) pot indica faptul ca vagonul a fost folosit intr-unul din trenurile oficiale din perioada comunista.
 
Buna Catalin,

pe railwayfan citisem ca fusese in trenul lui Gh.Dej, impreuna cu vagonul de la Iasi.

Andrei,

a facut Bogdan o poza

 
Buna Florin.
Ce am scris mai sus este strict opinia mea. Aplicarea simbolurilor comuniste pe materialul rulant, concomitent cu distrugerea, uneori cu dalta a simbolurilor burgheze precum "SAR Malaxa", a fost o practica, din pacate comuna, in anumiti ani ai istoriei recente.

Unele Pacificuri (din memorie: 231.054, 231.065 cand era la Buzau) au capatat steaua comunista aplicata pe cutia de foc. Asta nu inseamna ca au remorcat numai trenuri oficiale...

Asta e insa alta discutie si in lipsa unor date concrete poate mai bine oprim discutia aici.

Repet, ce am scris mai sus despre vagon, este strict opinia mea.
 
Locomotiva 764.056

Construita in 1949 la uzinele din Chrzanow din Polonia.





Locomotiva 50.451
Construita in 1930 la Maschinenbauanstalt F. Schichau, Elbing






Din pacate nu stiu ce 230.000 este locomotiva de mai jos, nu are placile pe marchiza asa ca nu stiu ce numar este.

La Sibiu apar 3 locomotive seria 230.000

Prin eliminare e una din acestea:

230.060 Schwartzkopff, Berlin 1921
230.321 Resita 1938

Daca am gresit va rog sa ma corectati.







Observati cat au incercat sa dea jos placile





Tenderul 150.1090




"Pacificul" 231.065 nu era in depou. :( :( :(



Au fost prezenti:
Bogdan I, Florinn
Gam3 , romrail