O dioram??...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
http://s288.photobucket.com/user/eporteka/media/IMG_2533_zps0de1fe2a.mp4.html

Ce mi-a placut la aceast?? dioram??, e faptul c?? e prima pe care o v??d folosind ap??.

Imaginea a fost luat?? la Ferien 2014 (Târgul de Turism al Vienei)

Enjoy!
 
Cred, ca la finalul filmului, este un afis cu situatia 1:1 care se afla undeva in Polonia.
Este o solutie de a eviat ecluzele, mari consumatoatre de resurse (apa, suprafata de teren)

De exemplu in Olanda (parca) este un lift pentru vaporase, tot la un sistem de canale. Sau GB, nu mai retin, dar gogule sigur ajut??.
 
Buna,

Si la noi in Alsacia exista un plan inclinat pentru a face legatura intre doua niveluri ale unui canal, inlocuind astfel un numar de ecluze, la Arzwiller:

http://www.fluvialnet.com/upload/images/ARZVILLER%209.jpg

http://www.plan-incline.com/medias/images/cadre.jpg

http://bernard.langellier.pagesperso-orange.fr/plan-incline/plan-incline1.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Arzviller_plan_incline_01.jpg
 
Buna, Horia!
Interesant si inedit in acelasi timp.


Cateva fimulete de prezentare a sistemului din Polonia:

http://www.youtube.com/watch?v=IBQw0Rk9Ifs&NR=1&feature=endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=f0c3qhcObZU

http://www.youtube.com/watch?v=j1cH-hl0A9Q

Si o descriere preluata din publicatia Evenimentul Zilei-

"Ambarca?iunile pe ?ine de pe Canalul Elblag, din Polonia, distrac?ia turi?tilor.
Pe vechile canale construite de prusaci, vapora?ele pe ?ine ââ???žsarââ???? dintr-un lac în altul

Turi?tii care viziteaz?? Polonia se pot bucura de o c??l??torie cu vaporul unic?? în lume, atât pe ap??, cât ?i pe uscat, de-a lungul canalului Elblag, din nordul ???rii. C??l??toria este o atrac?ie turistic?? major??, deoarece vapora?ele nu sunt limitate la cei 9 kilometri ai re?elei de canale de naviga?ie, putând traversa ?i por?iunile de uscat dintre canale ?i lacuri, folosind un sistem ingenios de ?ine ?i cabluri ac?ionate hidromecanic.

Acest lucru face posibil?? ob?inerea unei alte performan?e. Vasele par c?? sfideaz?? gravita?ia, deoarece diferen?a de nivel dintre punctul de pornire ?i cel de sosire este de aproape 100 de metri, echivalentul unei cl??diri de 30 de etaje. Canalul este ?i un monument istoric, fiind construit între anii 1845 ?i 1860 de inginerul german Georg Jakob Steenke, la ordinul împ??ratului de atunci al Prusiei, Friedrich Wilhelm al II-lea. Folosit ini?ial pentru transportarea lemnului, sistemul este considerat acum o impresionant?? realizare de hidroinginerie, deoarece func?ioneaz?? din 1860 f??r?? a fi renovat, fiind necesare foarte pu?ine repara?ii."
 
Daca vorbim de solutii din toata lumea atunci lucrurile unice in lume sunt in Belgia, pe Canal du Centre.

Intai cele 4 ascensoare initiale:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lifts_on_the_old_Canal_du_Centre

Apoi sistemul nou, cu planurile inclinate de la Ronquieres si ascensoarele de la Strepy-Thieu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ronqui%C3%A8res_inclined_plane
http://en.wikipedia.org/wiki/Strépy-Thieu_boat_lift
(copy-paste la ultimul link ca ne saboteaza diacriticile)
 
Buna Shoppy,

Unice nu cred pentru ca avem din cate imi amintesc si in fosta Uniune Sovietica o solutie similara, insa in orice caz foarte interesante!
 
Si un alt fel de diorama:
http://modelrailroading.wordpress.com/2008/06/29/the-diablo-valley-lines-overview/