Mdea, intr-adevar, asa este cum ai zis tu in cazul caderii de tensiune. M-am gandit la 2 solutii (de fapt solutia e aceeasi, doar difera modul de detectare).
Deci o data am detectie pe tot blocul (sau pe tot blocul mai putin bucata fix de oprire) si inca un detector (fie de tensiune fie local - reed / hall / infrarosu) fix pe langa punctul de oprire. Cand locomotiva intra pe bloc si este detectata poate sa primeasca un semnal de micsorare viteza, urmand ca apoi fix in locul unde ar trebui sa se opreasca sa fie detectata si sa primeasca semnalul de oprire, daca este cazul.
Schema merge in teorie, dar iata ca se mai complica treaba si se inmulteste numarul de fire si cel de circuite, dar este mai real-time, in sensul ca poate detecta inclusiv o locomotiva care nu a vrut sa porneasca dupa ce s-a oprit. Altfel trebuie sa pastrezi distanta de 2 blocuri intre garnituri (adica ii dai drumul la locomotiva din spate de abia dupa ce locomotiva din fata a trecut de al doilea senzor reed, ca sa fii sigur ca a ajuns la punctul de control urmator si ca blocul din fata este liber - aka prima locomotiva sigur a iesit din blocul urmator, pentru ca deja incepe sa iasa chiar si din celalalt - sper ca m-am facut inteles). In varianta cu citire de tensiune, deja stiu clar cand o garnitura nu mai este in blocul urmator, pentru ca nu mai trece curent intre linii. Dar necesita o rezistenta pusa pe fiecare roata, pentru ca altfel detectez doar locomotiva, iar daca vreun vagon ramane pe sine atunci cutzu.