1 septembrie 2009 --- Orient Express în România
C??l??toream la sfâr?itul lui aprilie 2008 cu o ram?? electric?? de la Suceava Burdujeni la Vama, iar un panou din acel tren amintea de Orient Express. Iat?? c?? începutul toamnei m-a g??sit la Bucure?ti ?i am v??zut ?i fotografiat, pentru prima dat?? în via?a mea, Orient Express. Un tren cu o tradi?ie de 126 de ani, un tren care circul?? mii de kilometri contra a mii de Euro...
Orient Express, garat pe linia 14 in Bucuresti
A sosit în România pe 30 august prin Punctul de Trecere a Frontierei Curtici, din jude?ul Arad, orele 23.30. A poposit la Sinaia pe 31 august, unde cei aproape 100 de c??l??tori au vizitat Castelul Pele? ?i M??n??stirea Sinaia. Urm??toarea oprire avea s?? fie în Gara de Nord, la ora 14 ?i câteva minute. Pasagerii au f??cut un tur al Bucure?tiului ?i au înnoptat la Hotel Hilton. Ca un fapt divers, fiecare dintre participan?ii turului intercontinental a ales s?? pl??teasc?? între 6.000 ?i 7.500 de Euro.
15 vagoane, 2 locomotive, 100 de pasageri
O tabela de calatorie mai speciala
A ajuns de 120 ori pe t??râmul României, acesta circulând înc?? din 5 iunie 1883. Trenul a unit Parisul cu Istanbulul ?i trece prin ?apte ???ri ?i prin ora?ele Nancy, Strasbourg, München, Viena, Budapesta, Szeged, Timi?oara, Bucure?ti, Giurgiu, Smârdan, parcurcând peste 2.600 km. în perioada celui de-al Doilea R??zboi Mondial, 1939 - 1945, Orient Express a încetat s?? mai circule.
'The train against which all other luxury trains are measured' - Vanity Fair, April 2009
Afis cu Orient Express intr-o rama electrica z6100, Suceava - Campulung Moldovenesc
Fiecare compartiment este dotat cu un corp de toalet?? dotat cu ap?? rece ?i cald??. în timp ce pasagerii servesc masa în vagoanele restaurant, personalul trenului transform?? compartimentul de dormit într-un living. Buc??tarii de origine francez?? preg??tesc mese gurmande ?i de pe masa pasagerilor nu lipsesc preparate culinare ca escalop de foie-gras (32 de euro por?ia), caviar Baccari (220 de euro de 75 de grame) ?i caviar beluga (390 de euro/50 de euro). înaintea fiec??rui mic-dejun, prânz sau cin??, un ?ef de vagon preia confirmarea particip??rii la mas?? ?i ofer?? un meniu cu preparate extra pe care distin?ii c??l??torii doresc s?? guste.
Vedere a ultimelor 3 vagoane a Orientului Express
în cadrul vagonului Lalique, se afl?? un spa?iu rezervat acelora care doresc s??-?i exprime dragostea pentru perechea sa, d??ruindu-i un cadou ââ???žvalorosââ??Â. Colec?ia de accesorii care poate fi achizi?ionat?? din Catalogul ââ???žVenice Simplon-Orient-Expressââ??Â.
Branza frantuzeasca in... burduf de Orient Express
Cele 15 vagoane au fost construite în timpul anilor 20ââ??â??-30ââ??â??, cheltuindu-se peste 16 milioane de dolari. Trenul a trecut prin multe evenimente, ?i anume: înz??peziri, atacuri în timpul celui de-al Doilea R??zboi Mondial, a servit ca vagon de transport pentru diverse personalit???i europene ?i a inspirat filmul de lung-metraj ââ???žMurder on the Orient Expressââ??Â.
întrucât am fost prezent ?i la fa?a locului, cât ?i pe site-ul oficial al trenului, www.orient-express.com, doresc s?? redau câteva informa?ii despre fiecare vagon în parte ?i fotografiile aferente.
3309 ââ??â?? Sleeping Car
Acest vagon-cu?et?? este cel mai vechi din seria de vagoane ale trenului Orient Express ?i a fost construit în 1926 în Belgia. A circulat exclusiv în componen?a ââ???žhotelului de cinci steleââ??Â, iar în 1929 a fost blocat timp de 10 de zile de ninsorile abundente. Trenul a fost surprins la aproximativ 100 de km de Istanbul, iar c??l??torii au supravie?uit mul?umit?? ajutorului acordat de localnici.
No. 3309
Vagonul 61 87 06-70 309 - 6
No. 3309
Detaliu sigla producatorului
No. 3309, detaliu caseta tehnica
No. 3309, vagon din anii 30 pe boghiuri de 160 km/h
3473 - Sleeping Car
Vagonul a fost construit în 1929, în Marea Britanie, la Birmingham. Interiorul a fost gândit de Morison ?i a fost decorat cu ghirlande ?i flori. Vehiculul feroviar ?i-a început serviciul în cadrul trenului ce lega Parisul de Riviera, ââ???žTrain Bleuââ??Â.
No. 3473
Cuseta No. 3473
Osie monobloc, capabila de viteze europene
No. 3473
3552 ââ??â?? Sleeping Car
A fost construit în Fran?a ?i decorat de c??tre Nelson cu o delicate?e aparte. în anii 30 ai secolului trecut, a mers pe ruta Express-ului ââ???žPyrénées-C??´te dââ??â??Argentââ??Â. în timpul r??zboiului, a fost ad??postit la Lourdes ?i apoi a func?ionat ca hotel. Cu?eta a circulat pe traseul express-ului ââ???žCosta Vascaââ??Â.
Fum la Cuseta No. 3552
No. 3552
61 87 06-70 552-1
Venice Simplon - Orient Express
3482 - Sleeping Car
Construit în 1929 ?i decorat de Maple într-un stil geometric abstract numit ââ???žTrapezeââ??Â. La fel ca ?i 3473, a debutat în a transporta c??l??tori pe ruta trenului ââ???žTrain Bleuââ??Â, ca mai apoi s?? circule ?i pe itinerariul trenului ââ???žRome Expressââ??Â. în timpul r??zboiului, vagonul a servit drept hotel în Lyon.
No. 3482
61 87 06-70 482-1
No. 3482
3544 ââ??â?? Sleeping Car
Designul acestui vagon-cu?et?? a fost gândit de c??tre René Prou ?i a fost construit în Fran?a. A func?ionat pe rutele Express-urilor ââ???žPyrénées-C??´te dââ??â??Argent Expressââ?? ?i ââ???žTrain Bleuââ??Â. A sta?ionat în timpul crizei la St. Denis, Paris, ca mai apoi s?? circule între Paris ?i Marseilles în trenul ââ???žRome Expressââ??Â. în 1946 a fost trimis la Amsterdam pentru a face parte din componen?a Trenului Regal Danez. Cu doi ani mai târziu a circulat pe ruta trenului ââ???žTrain Bleuââ??Â, ca mai apoi s?? intre în componen?a Trenului ââ???žOrient Expressââ??Â.
No. 3544
61 87 06-70 544 - 8
Voiture Lits No. 3544
Burduf de lux
3915 ââ??â?? Sleeping Car
Vagonul nr. 3915
Sageata albastra vs. Orient Express
61 87 06-70 915-0
No. 3915
Service Car No. 3915
4110 ââ??â?? Dining Car
ââ???žEtoile du Nordââ?? a fost construit în 1926 la Smethwick de c??tre Birmingham Railway and Carriage and Wagon Co. ?i este considerat a fi cel mai frumos vagon din Europa. A c??l??torit între Paris ?i Amsterdam, la fel ca ?i vagonul-restaurant 4095. De asemenea, a circulat ?i în Spania, între 1961 ?i 1970 pe distan?a Cadiz ?i Sevilia.
No. 4110
61 87 08-70 110-6
No. 4110
4141 ââ??â?? Dining Car
ââ???žLalique Pullmanââ?? a v??zut lumina zilei în 1929 ?i a circulat ca vagon de clasa I. A circulat în zona Coastei de Azur, între Paris ?i Calais. Restaurat la Bremen, dup?? 1981 a f??cut parte din trenul Venice Simplon ââ??â?? Orient-Express.
No. 4141
61 87 09-70 141-0
No. 4141
Decor exterior vagon No. 4141
\
4095 ââ??â?? Dining Car
Denumit ?i ââ???žVoiture Chinoiseââ??Â, a fost construit în 1927 în Birmingham. A circulat între Paris ?i Amsterdam, via Bruxelles, c??l??torind astfel pe o distan??? de 560 km.
Vagon restaurant No. 4095
61 87 08-70 095-9
No. 4095
3674 ââ??â?? Bar Car
Vagon bar-restaurant construit în 1931, acesta a circulat în Vestul Europei între Spania ?i Fran?a.
Bar Car No. 3674
No. 3674
61 87 09-70 674-0
No. 3674
3912 ââ??â?? Sleeping Car
No. 3912
Spre Istanbul...
No. 3912 produs in Belgia, pentru transport de calatori in lux
61 87 06-70 912-7
No. 3912
3525 ââ??â?? Sleeping Car
Acest vagon de dormit a fost construit în Fran?a ?i a fost decorat de c??tre René Prou. A c??l??torit pe ruta trenului express ââ???žPyrénées C??´te dââ??â??Argentââ??Â, Paris ââ??â?? Biarritz. A func?ionat în rutele trenurilor ââ???žTrain Bleuââ?? ?i ââ???žRome Expressââ??Â, ca mai apoi s?? sta?ioneze în timpul r??zboiului la Lourdes.
No. 3525
61 87 06-70 525-7
No. 3525
3555 ââ??â?? Sleeping Car
A circulat în componen?a trenurilor ââ???žPyrénées-C??´te dââ??â??Argent Expressââ?? în anii 1930, ââ???žCosta Vasta Expressââ??Â, ââ???žOrient Expressââ?? între 1949 ?i 1961, ââ???žNord Expressââ?? între 1961 ?i 1969, ââ???žSud Expressââ?? între 1969 ?i 1971. în timpul r??zboiului a func?ionat ca hotel în Lyon.
Vagon de lux francez No. 3555
Detaliu cuseta No. 3555
61 87 06-70 555-4
No. 3555
3483 ââ??â?? Sleeping Car
Construit în Birmingham în 1929, a fost decorat de c??tre Morison ?i a fost decorat cu ghivece de flori. ???ži-a ââ???žtr??itââ?? tinere?ea în cadrul trenurilor ââ???žTrain Bleuââ??Â, ââ???žRome Expressââ?? ?i ââ???žNord Expressââ??Â. Pân?? în 1948, când a fost integrat în componen?a trenului ââ???žOrient Expressââ??Â, a circulat pe rute ca Paris ââ??â?? Roma sau Biarritz ââ??â?? Brig.
No. 3483
61 87 06-70 483-9
No. 3483
3539 ââ??â?? Sleeping Car
Construit în Fran?a, are un design asem??n??tor vagonului 3525. A circulat timp de un an în componen?a trenului ââ???žTrain Bleuââ??Â, ca mai apoi s?? circule ?i în Express-ul ââ???žPyrénées C??´te dââ??â??Argentââ??Â. Din cauza crizei de atunci, a sta?ionat pân?? în 1936, când ?i-a reluat ââ???žvia?a de cu?et??ââ?? în cadrul trenului ââ???žRome Expressââ??Â. A fost în grija US Army Transportation Corps între 1945 ?i 1947.
No. 3539
61 87 06-70 539-8
No. 3539
Interior de lux
Trenul ââ???žOrient Expressââ?? a plecat din Gara Bucure?ti Nord pe 1 septembrie 2009, ora 9 ?i 5 minute, îndreptându-se spre Giurgiu cu locomotivele GM 65-1395-6 ?i 63-1326-6. Mi s-au p??rut interesante luminile de avertizare plasate la sfâr?itul trenului, care se pot în vedea în fotografiile de mai jos. Destina?ia final?? va fi Istanbul, unde c??l??torii din Europa, America ?i Australia vor avea s?? ajung?? în Asia, cu ajutorul unui tren intercontinental, cu ajutorul unui tren care transform?? visele câtorva oameni în realitate, vise legate de vizitarea Turciei, României, Austriei, Ungariei, Bulgariei, Germaniei ?iââ??Â? locul de plecare, Fran?a.
Locomotiva GM 65-1395-6
Locomotiva GM 63-1326-6
Orient Express se pregateste de plecare spre Istanbul
Spre Istanbul, verde pentru Orient Express
Si s-a dus...
în realizarea acestui blog, am folosit câteva informa?ii de pe site-ul oficial de internet al trenului, www.orient-express.com .
Si ne revedem la anulââ??Â?