Mai zilele trecute am avut ocazia unei c??l??torii fulger, un turneu de 2 zile la Viena ?i Budapesta.
(PER??ÂPLU s. n. c??l??torie pe mare în jurul P??mântului; circumnaviga?ie. ââ??? (p. ext.) voiaj turistic pe mare sau pe uscat; turneu. (< fr. périple) )- asta pentru a evita polemicile legate de titlu.
începuta cu o plecare programata din Cluj la ora 03.25 în dimineata zilei de 8 iun. ajuns la punctul terminus (capitala Austriei) la ora 10.30 ora local?? (ora 11.30 ora României)
Dup?? un drum de 8 ore în care 3 ore jumata i-am f??cut pân?? la autostrada M3 Debrecen - Budapesta (230 km) iar restul de 480 km in 4 ore juma am descins în Viena.
Am oprit lâng?? Schönbrunn, parcând lîngu Muzeul Tehnicii, în cap??tul celebrei Mariahilfer Strasse. Din p??cate timpul mi-a permis s?? v??d din Muzeul Tehnicii doar cateva minute din exterior.
Prima poz??, bineîn?eles, cu un tramvai vienez:
Am g??sit un ajutor nesperat pentru nevoile fiziologice (dar misogin ajutorul):
Am prins un cadru general cu p??durea Lainzer Tiergarten, unde prin dreapta ei este autostrada de vest spre Linz, Germania, etc...
Inrarea în Schönbrunn:
Plin de turi?ti, bineîn?eles c?? majoritare erau camerele foto care ascundeau în spate un japonez.
La intrarea în castel, drumul trece peste celbrul U-bahn vienez
Pentru bicicli?ti, e fenomenal serviciul asigurat de prim??rie.
Parcare de biciclete publice, situate în diverse puncte ale ora?ului.
Serviciul este gratuit pentru o or??, exact cât este necesar s?? ajungi de la o parcare la alta (cam toate parc??rile sunt în zona turistic??). Introduci cardul personal, îl memoreaz?? ?i când predai bicicleta ori î?i ia un euro pe or?? (daca ai dep???it prima or?? gratis) sau î?i restituie soldul intact.
La ei, bicicli?tii au mare prioritate:
Semafoare, benzi speciale prin tot ora?ul:
Pia?a Operei, tramvaie vechi ?i noi. cele noi, lungi f??r?? num??r, f??r?? num??r...
cel mai vechiu? a?a micu? ?i dr??gu?:
Stephanspaltz cu al s??u Stephansdom
La doi pa?i de Stephansdom se afl?? un magazin de modelism superb.
Dar s?? fi vrut nu nimeream o zi cu o vien?? mai pustie ca în ziua de în??l?are.
Joi, în afar?? de punctele turistice totul era închis. Am vrut s?? m?? opresc pe Mariahilfe dar totul închis. A?a c?? m-am mul?umit cu o privire rapid?? prin vitrin??. La fel ?i magazinul de la etaj de pe Graber Strasse
în schimb, se vedea peste tot atmosfera elegant??. Turi?ti elegan?i, vienezi îmbr??ca?i la costum la plimbare pe Kartner Strasse. ??Ë?i ceea ce m-a frapat acum 20 de ani la prima vizit??, ?i acum m?? minuneaz??:
Puncte de vânzare ziare, în care iei ziarul ?i bagi banul. Cât am sta juma de ceas lâng?? un a?a punct de vânzare pe to?i i-am v??zut introducând fisele abia apoi sco?ându-?i ziarul. E pu?in mai mult?? civiliza?ie ca prin alte p??r?i ale Iuropei.
??Ë?i a?a c??tinel, c??tinel am ajuns la Westbahnhof. Am vrut s?? v??d mai bine cam cum e treaba cu trenul ?i ma?inile. Indicator de dirijare spre ramp??:
Imagini din gar??:
Spirit of Zurch:
înso?itoarele de vagon erau unguroaice.
??Ë?i iat?? rampa de încarcare a ma?inilor pe vagon:
între timp ce pozam de colo colo, a tras o garnitur?? cu dou?? vagoane pentru transport ma?ini. Am observat c?? ultimul vagon l-au legat cu lan?uri de rampa de înc??rcare.
înainte de a ajunge la Westbahnhof, am vizitat celebra Hundert Wasser Hause. Mi-a pl??cut îndr??zneala cu care au decorat cl??direa, faptul c?? este plin?? de terase verzi...
Toaleta:
??Ë?i de aici fuga-fugu?a la Budapesta cu o oprire de un ceas la Schwechat (Aeroportul Interna?ional Viena), pentru a m?? delecta cu roiul de ma?ini ?i avioane ce alearg?? pe platform?? ?i pe pist?? ca un roi de molii, cu singura diferen??? c?? fa??? de molii ma?inile ?i avioanele merg dup?? o ordine bine stabilit??. Am vrut s?? scot aparatul foto neobservând noici un afi? cu fotografiatul interzis, dar în a doua secund?? dou?? dulapuri (adic?? agen?i de paz??) mi-au sugerat c?? e mai bine s??-l pun la loc în buzunar, ceea ce am ?i f??cut. Nu c?? nu puteam s??-i dovedesc, dar nu am vrut s??-i fac de râs.
Seara, cu ajutorul sfântului iPhone, am g??sit o reducere la Hotelul Ramada din Budapesta undeva la 55 euro camera dubla, fa??? de 180 pre?ul normal, ceea ce m-a f??cut s?? m?? cazez acolo s?? fiu ?i io domn, m??car o noapte. (hotel de 5 stele, cu b??i termale, b??i turce?ti, b??i cu aburi, b??i în sus, b??i în jos)
Diminea?a de pe Dealul Cet???ii, Bastionul Pescarilor vedere spre parlament:
M??Â?ty??Â?s Templom
Podul cu lan?uri ?i tunelul de sub cet???uie:
O cl??dire frumoas?? de pe V??Â?ci ??Â?t, cu o fa?ad?? din lemn care ad??poste?te un restaurant:
Pe malul dun??rii, câteva imagini cu o por?iune din traseul tramvaiului 2:
Iar la final, una dintre cele mai frumoase g??ri imperiale, Kelety Palyaudvar, într-un ve?nic ?antier de cinci-?ase ani:
Z? END
(PER??ÂPLU s. n. c??l??torie pe mare în jurul P??mântului; circumnaviga?ie. ââ??? (p. ext.) voiaj turistic pe mare sau pe uscat; turneu. (< fr. périple) )- asta pentru a evita polemicile legate de titlu.
începuta cu o plecare programata din Cluj la ora 03.25 în dimineata zilei de 8 iun. ajuns la punctul terminus (capitala Austriei) la ora 10.30 ora local?? (ora 11.30 ora României)
Dup?? un drum de 8 ore în care 3 ore jumata i-am f??cut pân?? la autostrada M3 Debrecen - Budapesta (230 km) iar restul de 480 km in 4 ore juma am descins în Viena.
Am oprit lâng?? Schönbrunn, parcând lîngu Muzeul Tehnicii, în cap??tul celebrei Mariahilfer Strasse. Din p??cate timpul mi-a permis s?? v??d din Muzeul Tehnicii doar cateva minute din exterior.
Prima poz??, bineîn?eles, cu un tramvai vienez:
Am g??sit un ajutor nesperat pentru nevoile fiziologice (dar misogin ajutorul):
Am prins un cadru general cu p??durea Lainzer Tiergarten, unde prin dreapta ei este autostrada de vest spre Linz, Germania, etc...
Inrarea în Schönbrunn:
Plin de turi?ti, bineîn?eles c?? majoritare erau camerele foto care ascundeau în spate un japonez.
La intrarea în castel, drumul trece peste celbrul U-bahn vienez
Pentru bicicli?ti, e fenomenal serviciul asigurat de prim??rie.
Parcare de biciclete publice, situate în diverse puncte ale ora?ului.
Serviciul este gratuit pentru o or??, exact cât este necesar s?? ajungi de la o parcare la alta (cam toate parc??rile sunt în zona turistic??). Introduci cardul personal, îl memoreaz?? ?i când predai bicicleta ori î?i ia un euro pe or?? (daca ai dep???it prima or?? gratis) sau î?i restituie soldul intact.
La ei, bicicli?tii au mare prioritate:
Semafoare, benzi speciale prin tot ora?ul:
Pia?a Operei, tramvaie vechi ?i noi. cele noi, lungi f??r?? num??r, f??r?? num??r...
cel mai vechiu? a?a micu? ?i dr??gu?:
Stephanspaltz cu al s??u Stephansdom
La doi pa?i de Stephansdom se afl?? un magazin de modelism superb.
Dar s?? fi vrut nu nimeream o zi cu o vien?? mai pustie ca în ziua de în??l?are.
Joi, în afar?? de punctele turistice totul era închis. Am vrut s?? m?? opresc pe Mariahilfe dar totul închis. A?a c?? m-am mul?umit cu o privire rapid?? prin vitrin??. La fel ?i magazinul de la etaj de pe Graber Strasse
în schimb, se vedea peste tot atmosfera elegant??. Turi?ti elegan?i, vienezi îmbr??ca?i la costum la plimbare pe Kartner Strasse. ??Ë?i ceea ce m-a frapat acum 20 de ani la prima vizit??, ?i acum m?? minuneaz??:
Puncte de vânzare ziare, în care iei ziarul ?i bagi banul. Cât am sta juma de ceas lâng?? un a?a punct de vânzare pe to?i i-am v??zut introducând fisele abia apoi sco?ându-?i ziarul. E pu?in mai mult?? civiliza?ie ca prin alte p??r?i ale Iuropei.
??Ë?i a?a c??tinel, c??tinel am ajuns la Westbahnhof. Am vrut s?? v??d mai bine cam cum e treaba cu trenul ?i ma?inile. Indicator de dirijare spre ramp??:
Imagini din gar??:
Spirit of Zurch:
înso?itoarele de vagon erau unguroaice.
??Ë?i iat?? rampa de încarcare a ma?inilor pe vagon:
între timp ce pozam de colo colo, a tras o garnitur?? cu dou?? vagoane pentru transport ma?ini. Am observat c?? ultimul vagon l-au legat cu lan?uri de rampa de înc??rcare.
înainte de a ajunge la Westbahnhof, am vizitat celebra Hundert Wasser Hause. Mi-a pl??cut îndr??zneala cu care au decorat cl??direa, faptul c?? este plin?? de terase verzi...
Toaleta:
??Ë?i de aici fuga-fugu?a la Budapesta cu o oprire de un ceas la Schwechat (Aeroportul Interna?ional Viena), pentru a m?? delecta cu roiul de ma?ini ?i avioane ce alearg?? pe platform?? ?i pe pist?? ca un roi de molii, cu singura diferen??? c?? fa??? de molii ma?inile ?i avioanele merg dup?? o ordine bine stabilit??. Am vrut s?? scot aparatul foto neobservând noici un afi? cu fotografiatul interzis, dar în a doua secund?? dou?? dulapuri (adic?? agen?i de paz??) mi-au sugerat c?? e mai bine s??-l pun la loc în buzunar, ceea ce am ?i f??cut. Nu c?? nu puteam s??-i dovedesc, dar nu am vrut s??-i fac de râs.
Seara, cu ajutorul sfântului iPhone, am g??sit o reducere la Hotelul Ramada din Budapesta undeva la 55 euro camera dubla, fa??? de 180 pre?ul normal, ceea ce m-a f??cut s?? m?? cazez acolo s?? fiu ?i io domn, m??car o noapte. (hotel de 5 stele, cu b??i termale, b??i turce?ti, b??i cu aburi, b??i în sus, b??i în jos)
Diminea?a de pe Dealul Cet???ii, Bastionul Pescarilor vedere spre parlament:
M??Â?ty??Â?s Templom
Podul cu lan?uri ?i tunelul de sub cet???uie:
O cl??dire frumoas?? de pe V??Â?ci ??Â?t, cu o fa?ad?? din lemn care ad??poste?te un restaurant:
Pe malul dun??rii, câteva imagini cu o por?iune din traseul tramvaiului 2:
Iar la final, una dintre cele mai frumoase g??ri imperiale, Kelety Palyaudvar, într-un ve?nic ?antier de cinci-?ase ani:
Z? END