Preturile

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ei, iata ca ati ratat ceva...

exista clesti de taiat sina la toti producatorii consacrati, si mai mult, pe dimensiuni... ala de 0 sau I nu e la fel ca cel de N sau H0 ;)

clestele de indoit catenara Viessman, altul pe H0 ca pe TT sau pe N, costa cam 45 de Euro... deci pretul romanesc este cat de cat normal...
 
Vin si io cu ceva am vazut o surubelnita in cruce cu maner de cauciuc 20 de euro si in targ la nea gheorghe mesteru care vinde tot felu de scule e in jur de 5 lei , si apropos clestele de indoit catenara nu este cumva in forma de con ?
 
Si pentru ca discutia a inceput de la acest cleste,
tin minte cati nervi imi faceam si pierdere de timp chinuindu-ma sa indoi firele de la catenara viessman cu un cleste normal, cateodata reuseam, uneori se rupea cand imi era mai drag, ca sa nu mai spun ca nu iasa toate la fel.
Pe piata nu am gasit cleste cu varful suficient de subtire incat sa il pot folosi la catenara, asa ca cel viessman incepe sa devina o optiune pentru viitoarele lucrari la catenara.

@Stefan cand e vorba de surubelnite, daca vrei sa tina mai mult decat cateva utilizari ar fi bine sa nu o iei pe cea din piata.
 
Florinn uite io am una luata din targ cu maner de cauciuc si e f buna nu e chinezarie de unica folosinta :D
 
Totul porneste de la nivelul de pasiune pe care il avem (in cazul nostru legat de trenulete). Desigur, pasiune poate fi = patima sau chiar mai rau = nebunie curata. Aici e problema cu cei care fac afaceri oarecum exagerate, cu adaosuri de 500 % daca s-ar putea, pe carca noastra. :-?
Sa vedem ce inseamna ca un obiect trenulistic valoreaza sau nu ceva. Ma iau exemplu pe mine. Am luat mai multe locomotive unele dintre ele la pretul de 12 mil buc. Si nu imi pare rau. ;-) Ce au spus toti prietenii mei nepasionati de trenuri ? "Super ! Ce frumoase sunt. Cat ai dat pe asta de ex ? 12 mil ? Nu as da nici macar 1 mil !!!" Aici este valoarea dragii mei. Ea difera de la un om la altul. :D
Cu toate astea evaluarea unui obiect trebuie facuta avand in primul rand in vedere materialele pe care le contine. O locomotiva are motor, lumini, carcasa etc, la care se adauga munca alora de au realizat-o. Restul e doar in mintea noastra ... ca o dorim, ca are nu stiu ce real, ca are doua manere in plus (sincer nu platesc triplu pentru asta), ca e nu stiu care firma.
Incercati sa dati o piesa rara unui necunoscator si nepasionat si daca luati mai mult de o ciorba e bine. Aia e valoarea lor. Zero !! Nu se mananca si asta e important pentru multa lume astazi. Aaa ! Ca e unul ce castiga lunar de doua Loganuri si nici nu face nimic, ba inca se si plictiseste ... 8) pentru ala biletele alea cu euro pe ele pot fi aruncate pe plastice cu care sa se faleasca pe la altii. Dar mai bine se ducea si dadea pe la amarati o mancarica, asa macar de doua macazuri.
In incheiere formulez concluzia :
Ca sunt eu maniac si dau cu banii pe prostii e una. Dar cand vad ca vanzatorul vrea sa ma ia de papagal ma cam deranjeaza ! :D
 
multumesc.

inseamna ca pretul de 175 de lei semnalat de sorgard este corect si nu rezulta din surevaluare (import, taxe, etc.)

q.e.d.

sculele de calitate costa.
 
Salut inseamna cam 225 de lei
Endo_ro ceea ce ai zis sunt de acord
Off topic: Ma dau pe mine exemplu , io ma ocup de poze (e a doua pasiune a mea dupa modelism) am observat ca nu toti prietenii , rude si oameni cu care ma intelsc nu apreciaza pasiunea mea , personal ma deranjeaza treaba asta ca nu vad adevarata valoare a fotografiei plus ca in fotografie nu trebuie in permanenta sa cheltuiesti bani , cam 80% din cei cunoscuti nu stiu sa imi aprecieze hobbyul insa ceilalti apreciaza foarte bine ceea ce fac eee cam asa e si cu modelismu feroviar , concluzia e ca exista oameni care sa le placa cate putin din fiecare
 
Afacere buna clestele ala: un zapacit de cleste obisnuit cu falcile indoite tatuat cu un "V" care de la cativa euro(pana in 10 ca la 10 deja e un supercleste) ajunge 45euroi. Sa tot faci afaceri in felul asta.
Acum nu imi sariti in cap ca tot la Viessmann parca se gaseau comutatoare pt automatizari la niste preturi de imi parea bine ca sunt electronist amator si stiu pe unde sunt magazinele cu piese ;).
Asta e latura frumoasa a hobby-ului : fraierirea pasionatilor (imi aduce aminte de anumite practici din domeniul audiofililor).
 
Eu ii dau dreptate lui Florin, daca vrei sa faci o treaba fara sa te enervezi si sa te bucuri ca-ti iese ceva din maini, atunci iti iei scule bune.
Asa poti sa dai pe un patent si 80ron, eu am dat 45, taicamiu a dat 30 pe un set de 3, si cand ma roaga sa-l ajut cu ceva, il trimit la plimbare si fac eu singur, ca altfel ma umplu de draci.
 
Da' totusi...ce stie sa presteze clestele ala de 2 bulioane...sau o fi calit in bot in vreun put la manastire...Sunt adeptul sculelor de calitate dar cu o anumita limita.Si nu prea vad de ce e musai sa platesti poate de 10 ori mai mult pe o scula de marca daca exista varianta no name la o calitate comparabila dar la un pret corect.Pana la urma...toate de la China vine :D . Iaca alt exemplu...Viessmann si-a "tras" si o statie de lipit Komfort (cod 7822) la un pret de catalog de 97,9 euro. Prin alte "shop"-uri un aparat de clasa similara costa cca. 60 euro. Avea dreptate ala cu halatu'. Urmand calea asta, nu m-ar mira ca , in viitor, sa-mi demontez roata de la masina cu o tubulara de 21 Marklin...de vreo 200 de euro, ca Marklin mereu a fost mai scump...
PS puneti bre, va rog, un link cu clestele ala, sa vaza si ochiu' meu...
 
@ Florinn - acu' serios vorbind, cum e clestele ala (ma refer la forma falcilor)
 
Cauti bine prin magazinele de electronice si tot gasesti unu din asta....daca nu gasesti, vorbesti cu oamenii si iti aduc la comanda....si iti mai si raman bani de vreo 2 vagoane :D
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar fraier e cel ce da, nu cel care cere. Acu ca vine de la Viessmann nu inseamna neaparat ca-i cel mai tare din lume, poate si din tara.
Nu toata ziua indoi catenare, asa ca merge "sa te chinui" si cu altceva.
Si oricum, clestele asta nu cred ca-i premiera in lumea H0 cand vine vorba de preturi exagerate.
"Bec 16V 30 mA, 2,3 x 6 mm"= 7 lei
"Bec rosu 16V 30 mA, 2,3 x 6 mm"=13 lei

Bine, poate ala rosu e vopsit in spatiu, dar totusi, un bec ce aproape iti intra sub unghii la cat de mic e sa coste 7 lei?( de ala rosu nu mai zic nimic...)

In modelism, parerea mea, tre sa fii si un pic original, nu sa cumperi totul de-a gata,asa incat la final toate dioramele arata identic.
De ce?
Ca toate au exact acelasi tip de catenare, exact aceleasi gari nemtesti, etc.

Solutii exista si cand vine vorba de aprovizionare, siteurile de trenulete si accesorii nu tre sa fie singurul loc unde sa te uiti :fluierat:
 
Deci observ ca l-au facut special sa iasa urechea catenarei intr-un fel anume ca sa poata fi prins mai bine pe consola, bun. Cred ca in cauzul asta nu ar fi nici vina celor de la Viessmann, sunt facute la comanda.
Pana la urma eu zic ca nu conteaza foarte mult cu ce scule lucrezi atata timp cat iese ceva bun din mainile tale fara chin mare.
Sarmele alea de catenara se pot monta si daca au ochii aia de pe capete rotunzi, nu neaparat forma de arc.
Sa luam un alt exemplu, ESU face decodoarele alea switchpilot, care in cartea lor tehnica sunt laudate de mama focului la cate stiu sa faca, dar habar nu au sa fie setate de catre vreo centrala decat de centrala lor sau de calculator care necesita interfata de programare lokprogrammer. Dar Switchpilot este compatibil DCC. 8) ma gandesc eu in sinea mea cum poti sa zici ca e compatibil DCC cant tu ai acces doar la functiile de baza (schimbarea starilor pe iesirea de electromagneti si pe servomotor), nici macar un CV nu pot sa citesc , cine e de vina ROCO care a facut multimouse imposibil ? Sa zic ca macar ar scrie dar nici nu scrie CV-uri ce sa mai zic de citit ??
 
Parerea mea,

Multi cred ca se pot pune catenarele acelea oricum, asta pana la momentul in care trebuie sa le puna (atentie vorbesc de firele cu lungime variabila care trebuiesc prelucrate pentru a fi montate).

Ce are clestele acela atat de bun? Nu stiu, nu l-am folosit, insa va pot spune cum se lucreaza cu clestii china. Am vreo 10 la club. Ba scapa firul din ei, ba se rupe cand ti-e aproape gata forma, ba au varful elastic pentru ca nu e metal nu stiu cat de calit si nu-ti iasa cum ai fi vrut, despre faptul ca nu-ti iasa toate clemele la fel nu are rost sa discutam. Practic folosesc vreo 2-3 clesti in acelasi timp pentru a face treaba unuia specializat, imi fac nervi, pierd timp iar rezultatul nu pot sa spun ca e multumitor.

Cam asta ar fi.

Acum ca am vazut pdf-ul de prezentare pot sa spun ca face acei bani. Oricum, ramane optiunea fiecaruia de a cumpara sau nu acel cleste, nu te forteaza nimeni sa cumperi un produs despre care crezi ca nu face acei bani.

@cortexedge nu e vorba de faptul ca dioramele ar arata identic, vorbim de realizarea unei cleme la firele cu lungime variabila, daca vrei sa faci catenara realist folosind sistemul viessmann nu ai cum sa nu lucrii cu fire cu lungime variabila. Deci nu e vorba ca dioramele ar fi identice, dar cum poti face catenara diferit decat este in realitate doar ca sa nu fie identic? Apoi mai e si faptul ca multi cumpara unele chestii de-a gata pentru ca nu au timp sa faca totul de mana, unii cumpara catenara de-a gata si fac alte elemente de mana, altii invers, iar cei mai multi nu reusesc sa faca totul de mana chiar daca vor.

@sogard_2003 ai subliniat foarte bine ideea in prima fraza, fiind un cleste cu utilizare speciala, dedicata, este normal sa coste mai mult decat un cleste normal.