Problema Digi 1

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Eu am dioram?? pe scara TT, am rulat 5 locomotive odat?? din care 2 cu sunet, iar sunetul pornit. Nu mi-a intrat niciodat?? digi1 în protec?ie. O singur?? problem?? am, câteodat?? locomotiva de la Piko BR 151 la trecerea peste macaze, la vitez?? mic??, pune în scurt alimentarea ?i aceasta intr?? în protec?ie la scurt. Cred c?? are ro?ile un pic mai late decât celelalte.
toate cele bune
 
M-am confruntat cu dou?? situa?ii în care unele aparate electronice din cas?? r??mâneau blocate într-o anumit?? stare ?i nu mai func?ionau cu toate c?? erau alimentate de la re?eaua electric??:
-un router adsl de la romtelecom din cauza contactului prost dintre ?techer ?i priz??
-ma?ina de sp??lat automat?? ?i un monitor LCD din cauza fluctua?iilor mari din re?eaua de 220v.
Acestea porneau numai dup?? ce le scoteam ?i apoi le b??gam din nou în priz??.
Dac?? în cazul router-ului am schimbat priza de alimentare, în celelalte dou?? cazuri nu exist?? solu?ii pân?? ce Renel-ul nu modernizeaz?? re?eaua de distribu?ie a energiei electrice, adic?? începând de la cabluri ?i pân?? la celelalte echipamente, deoarece pe re?eaua veche au ap??rut din ce în ce mai mul?i consumatori ?i apar varia?ii mari de tensiune pe perioade foarte mici de timp ceea ce duce la formarea de vârfuri de sarcin??. Aceste vârfuri de sarcin??, în timp poate duce la deteriorarea echipamentelor de prin cas??. Eu mi-am montat în cas?? 3 UPS-uri, dou?? de 2200 VA ?i unul de 800 VA pe echipamentele mai sensibile: TV, calculator, central?? termic??.
Numai bine.
 
Ai avea nevoie de o a 2-a centrala pentru verificare prin inlocuire: daca merge OK inseamna ca a ta este de vina.
Daca nu, atunci problema e la cabluri, traf, poate chiar priza din perete.

Comportamente ciudate pot fi determinate de electricitatea statica (fulgere, furtuni) la care componentele electronice (in special cele MOS) sunt sensibile. De aceea pentru DCC se recomanda ca "minusul" alimentarii sa fie legat la pamant.
 
hai sa mai punem un parametru...
diferenta dintre un sistem analogic si un ul digital se face de la PIKO la cuplarea alimentarii la sina...
cel analogic este un maro inchis, cel digital este negru...
spun asta fiindca am cuplat o centrala digitala la linie cu chestia acea mica de la un set analog...si pateam la fel ca si in povestea de mai sus...
de cind am schimbat priza de alimentare la sin...nu am probleme...si rulez trenurile de cel putin 2 ani cu DIGI 1
 
Imi mentin convingerea ca toata problema este din centrala, nu din fire sau transformator. Daca transformatorul are spire in scurt bazaie, se incalzeste, si da tensiune mica la iesire. Nu cunosc prea bine sistemul PIKO, dar daca nu ma insel acel traf da la iesire curent alternativ, teoretic 14V. Ce sa se arda in el ???? Fluctuatiile retelei de 220V nu ar trebui sa dea peste cap centrala. Sinele murdare si contactele imperfecte fac locomotivele sa se deplaseze in hopuri tot timpul, nu doar dupa doua - trei ture pe traseu. O cadere de tensiune chiar si de 5V pe fire (adica uriasa) nu ar trebui sa influenteze decat viteza maxima de deplasare si luminile, deoarece decodoarele ar trebui, conform standardelor, sa functioneze de pe la 7V.
Parerea mea !
Bafta la depanare.
 
Clipsul nu exista pentru ca am sine Roco acum. Introduc firele in cracii de la mufa Roco, care pare cam oxidati, sa fiu sincer...

Newsflash!

Probat atent astfel:
Am schimbat locomotivele. Am pus BR57 singura, de la viteza mica la maxim. Mers OK!
Am adaugat BR140 mers linistit amandoua. OK! Viteza maxima ambele= CRASH

Schimbat locomotive: Blue Tiger 2 si Class 66 cu sunet. Curios! Ambele au mers fara probleme si incet si tare. Ba chiar cu sunet pornit la cea de-a doua.

Schimbat locomotive din nou. BR 218 si Taurus. Mers incet OK! Mers tare CRASH destul de repede.

Acum... am scus doar mufa din statie, deci nu din priza, dupa care si-a revenit. Problema se repeta.
Am deschis cutiuta. In afara de condensatorul mare nu este nimic cald. Si ala in limita caldutului.
In ceea ce priveste ledurile. Cel care sta aprins ramane aprins in mod ceva mai slab, si mai este inca unul care sta aprins dar pulseaza.
Am sters sinele, am incercat sa curat contactele cat de cat... In rest, nu mai stiu... :-|
 
Condensatorul ala mare nu are nici un motiv sa fie cald. Verifica-i lipiturile de pe placa si traseele aferente. Posibil sa necesite inlocuire.

Undeva in centrala pare a fi un scurt care "fura curent". Verifica si lipiturile mufelor.

PS. Locomotivele Mehano Prestige au motoare f. bune cu consum mic.
 
Diferen?a dintre clipsul pentru analog ?i cel digital o face un condensator. Acest condensator, în cazul clipsului digital nu exist?? deoarece duce la dispari?ia componentei de comand?? adic?? taie acea frecven??? utilizat?? pentru comanda decodoarelor. Din c??te spui în?eleg c?? ai acum altfel de ?ine, vezi dac?? nu cumva acolo unde alimentezi ?inele exist?? un condensator. Acesta face ca sistemul digital s?? se manifeste ciudat.
 
Pentru a vedea daca problema este din centrala sau din traf, desi ma indoiesc ca ar fi cel din urma, inseriaza pe cablul dintre traf si centrala un ampermetru si vezi consumul. Daca atunci cand locomotivele o iau razna acest consum depaseste valoarea maxima a curentului pe care il poate furniza transformatorul, atunci problema este din centrala, ceva (probabil un condensator care lucreaza in regim de impulsuri si a cedat nervos) determina un consum mare de curent.
 
cum am mai spus anterior absolut acelaeas probleme le-am avut si eu cu un sistem digi 1,si cat ma-m dat peste cap sa gasesc unde este buba ,tot nu am gasit . singurul mijolc prin care sistemul si-a revenit a fost schimbarea alimentatorului din starset cu unul T3 si nu am mai avut probleme.
 
daca se reseteaza ok doar de la scoaterea transformatorului, atunci inclin sa cred ca e ceva din centrala, dar aici deja se intra pe electronica, ma cam depaseste; ciudat este ca zici ca cu unele locomotive merge perfect, deci ar trebui bagat un ampermetru inainte de centrala si facute masuratori, sa vezi exact care e pattern-ul cand crapa (si mai bine ar fi sa faci dupa centrala, direct de pe sine, dar inseamna ca iti trebuie o punte redresoare)