Progamul de guvernare 2009-2012 - Infrastructura feroviara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut

am extras din programul de guvernare pasajele cu privire la infrastrucutra feroviara:

pe scurt:

"Dezvoltarea infrastructurii feroviare simultan Â?i în concordan?ž? cu cea rutier?, în
conformitate cu cerin?žele europene.
7. Asigurarea leg?turilor între marile oraÂ?e cu trenuri intercity.
8. CreÂ?terea vitezei tehnice proiectate pe calea ferat? în medie cu 25% Â?i reducerea
timpului de circula?žie cu 50% fa?ž? de cel actual la trenurile de c?l?tori Â?i marf?,
precum Â?i eliminarea sta?žion?rii trenurilor în frontier?.
9. ??nnoirea Â?i modernizarea parcului existent de material rulant, modernizarea
sta?žiilor de cale ferat? pentru creÂ?terea gradului de confort oferit publicului
c?l?tor.
10. Asigurarea transportului port-auto pe calea ferat? pentru distan?že lungi.
11. Crearea unei infrastructuri adecvate în porturile fluviale pentru a face fa?ž?
cerin?želor de exploatare la nivel european.
12. Dezvoltarea capacit??žii feroviare în zona fluvio &8211; maritim? a Portului Constan?ža."

Mai "detaliat":

"
Transport feroviar
--- Finalizarea pân? în anul 2009 a lucr?rilor de modernizare a tronsonului de cale
ferat? BucureÂ?ti - Constan?ža, Â?i pân? în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂ?ov,
por?žiuni din coridorul IV pan European.
--- Devansarea termenului de finalizare a lucr?rilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂ?ov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împ?r?žirea în sectoare scurte.
--- Finalizarea proiect?rii lucr?rilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
pân? la sfârÂ?itul anului 2009 Â?i începerea lucr?rilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂ?ti - Suceava - Vadu Siret).
--- Electrificarea Â?i dublarea liniei principale Cluj - Oradea Â?i a magistralei IaÂ?i -
Tecuci.
--- Reanalizarea lucr?rilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Â?i BucureÂ?ti - Giurgiu,
inclusiv a podului afectat de inunda?žii.
--- Modificarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) prin introducerea pl??žii pe
vagon fa?ž? de plata pe tren existent? în prezent.
--- Introducerea TUI diferen?žiat pe magistrale Â?i linii principale fa?ž? de linii secundare
respectiv vagoane marfa - vagoane calatori.
24
--- Reducerea TUI cu pân? la 25% pentru trenurile de marf? cu circula?žie permanent?
Â?i instituirea TUI preferen?žial pentru transportul RO-LA (camioane transportate în
vagoane speciale).
--- Reconstruc?žia G?rii de Nord BucureÂ?ti prin transformarea zonelor adiacente în
centru comercial; lucr?rile vor fi scoase la licita?žie interna?žional? pentru parteneriat
public privat.
--- Reabilitarea g?rilor Cluj, Sibiu, Alba Iulia, TimiÂ?oara, IaÂ?i, Craiova, Constan?ža,
Gala?ži, inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale; lucr?rile vor fi realizate
prin parteneriat public privat.
--- Continuarea procesului de modernizare telecomenzi Â?i semnalizare feroviara
pentru coridoarele IV Â?i IX paneuropene de mare vitez? (160 km/h).
--- ??nnoirea Â?i modernizarea parcului de material rulant pentru transportul de c?l?tori
prin: achizi?žia a 100 de rame electrice noi, achizi?žia a circa 500 de vagoane noi,
modernizarea a circa 700 de vagoane Â?i a 300 de locomotive din parcul existent.
--- Continuarea programului de achizi?žii automotoare diesel tip &8220;S?geata Albastr?&8221; cu
înc? 50 de unit??ži.
--- Utilizarea liniei de cale ferat? periferice existente în jurul BucureÂ?tiului pentru
transport periurban Â?i leg?tura între Gara de Nord Â?i aeroportul Otopeni.
--- Asigurarea subven?žiei la nivelul necesar pentru transportul public de c?l?tori pe
calea ferat? conform practicilor europene.
--- Finalizarea pân? în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2
sta?žii).
--- ??nceperea lucr?rilor la linia 5 de metrou: Ghencea - Drumul Taberei - Eroilor
-Universitate - Pantelimon cu finalizarea primului tronson Ghencea - Eroilor pân?
în 2012.
--- Achizi?žionarea a înc? 26 de trenuri (156 de vagoane) pentru modernizare parcului
de vagoane metrou.
--- Modernizarea instala?žiilor de siguran?ž? a circula?žiei Â?i de ventila?žie de la metrou,
componente ale sistemului de protec?žie în cazuri speciale.
--- Deschiderea unei sta?žii de transfer RO-LA în sudul BucureÂ?tiului pentru preluarea
traficului rutier de marf? ce intr? în ?žar? prin vama Giurgiu."

Sper sa purtam o discutie constructiva cu privire la aceste "obiective",
eu unul m-as mira sa realizeze macar 10% din ceea ce e pe hartie.

Sunt multe chestii spuse doar ca sa fie spuse, nu se specifica si cum se duc la indeplinire anumite lucruri.

De exemplu "CreÂ?terea vitezei tehnice proiectate pe calea ferat? în medie cu 25%".

- prin ce mijloace?
 
Programul este bun, dar ca mai toate programele romanesti, de la vorba la fapta este distanta mare. De metroul din militari catre centru am auzit de mai de mult, dar stau si ma gandesc: daca la tronsonul N. Grigorescu - Com. Catelu au mai avut nevoie de 4 ani ca sa il finalizeze in masura in care galeria era deja sapata in cea mai mare parte (doar ca era inundata pt conservare), cat o sa dureze lucrarile la aceasta magistrala?. Stiu, de dat cu pietre este simplu. Personal sper sa se realizeze cat mai multe puncte din acest program (vorba noastra: speranta moare ultima, nu?).
Respect
 
E bine ca de idei bune nu ducem lipsa. Macar sa iasa cateva dintre astea.

Am remarcat cu placere masurile de promovare a transportului pe cf prin ajustarea TUI dupa niste criteri reale. Nu este de neglijat tentia pentru transportul de calatori pe centura capitalei si legatura cu Otopeni, de asemenea terminalul RO-LA de langa Bucuresti e o idee foarte buna.

Rm. Valcea - Valcele apare din nou ca un vis urat, nu inteleg ce sa mai reanalizeze cand constructorul a castigat hotarare judecatoreasca definitiva ca sa reconstruiasca linia... (sau poate gresesc eu)
 
Trebuie s? fii tare naiv s? crezi c? în ?žara asta, mai ales cu coali?žia actual? o s? se fac? oriÂ?ice în interesul ?ž?rii. Numai dup? modul în care cei de la PSD au acceptat s? se împrieteneasc? brusc cu unii care-i terfeleau prin toate noroaiele timp de 4 ani oricine poate s? deduc? c? totul se reduce orice fel de ac?žiuni care duce la defalcarea unei felii c?t mai mari din bugetul de stat Â?i transferarea ei în conturile personale ale lor Â?i "sponsorilor" din spatele lor. De ceva timp în coace în ?žara asta se fac numai proiecte care permit trecerea unei sume c?t mai mari din conturile statului (de fapt banii noÂ?trii) în conturile private ale celor de mai sus...
Chiar Â?i proiectele care se fac, se fac cu curul nu cu capul. De ex. DN 1A (?), Â?oseaua de la BraÂ?ov la Sibiu, sau invers... Au modernizat-o at?t de bine înc?t a devenit un real pericol s? conduci pe acolo noaptea cu vizibilitate redus?. Cu astfel de dobitoci cretinozi în ?žara asta nici o dat?!
 
Domnu care ai publicat cel de mai sus!

Nu uita ca Piticu trebuie sa pastreze primaria tot la al lui partid, pi urma nu nuita ca Base trebe reales in toamna, ase ca pentru profii de botanica (acei ce pun botu') programu' ii tocmai bun.

Realist, cred ca in aprope douaj' de ani di democratie 110% sunt gogosi, iar de realizat 0,(0)1%.

Eusebiu

P.S.

Vezi semnatura mea...
 
Cele scrise mai sus tocmai "sunt aprobate" de cele de mai jos:





Infrastructura feroviar?, gata s? treac? pe linie moart?


Compania CFR SA a încasat în noiembrie 87,3 milioane de lei Â?i numai pentru plata salariilor era nevoie de 104 milioane

CAS a fost oprit pe statele de plat?, dar nu a fost virat la buget

Dezastru pe toat? linia. Linia ferat?. Cu datorii totale de 1,84 miliarde de lei, potrivit datelor de la 31 octombrie, compania na?žional? de administrare a infrastructurii feroviare CFR SA se afl? în cea mai grav? situa?žie din punct de vedere financiar de la înfiin?žarea ei, în urm? cu zece ani.

Societ??žile de distribu?žie a energiei electrice pun sechestru pe g?ri, siguran?ža feroviar? este asigurat? la limit?, angaja?žii îÂ?i primesc salariile cu întârzieri de pân? la dou? s?pt?mâni, iar datoriile c?tre furnizori cresc exponen?žial.

Ba, mai mult, printr-o not? din data de 8 decembrie, privind analiza situa?žiei financiare pentru luna noiembrie, întocmit? de directorul adjunct economic, Iulian M?ntescu, Â?i de cel financiar, Florina Iv?nescu, contrasemnat? de directorul general Constantin Manea, de mai bine de trei luni de zile nu au mai fost virate contribu?žiile la CAS, fondul de Â?omaj, cel de s?n?tate Â?i impozitul pe salarii. ??n acest interval, potrivit documentului men?žionat, s-a acumulat o datorie de 17,3 milioane de lei reprezentând contribu?žiile salaria?žilor, la care se adaug? al?ži 63,5 milioane de lei contribu?žia angajatorului.

Conturi blocate

Având în vedere c? stopajul la surs? (re?žinerea contribu?žiilor din salarii Â?i nevirarea lor mai departe) este infrac?žiune prev?zut? de Codul Fiscal, conducerea CFR SA risc? s? se aleag? cu ac?žiuni în instan?ž?. Pân? atunci, compania s-a ales cu titluri executorii care au dus la blocarea conturilor bancare pân? la concuren?ža sumei de 1,8 miliarde de lei, cauzele fiind atât stopajul la surs? cât Â?i neachitarea datoriilor c?tre distribuitorii de electricitate, TVA Â?i furnizori interni, inclusiv filiale ale CFR. La începutul lunii noiembrie, filialele aveau de încasat de la compania-mam? o sum? total? de peste 231 milioane de lei, în top aflându-se datoriile c?tre Telecomunica?žii SA, Interven?žii Feroviare Â?i Electrificare CFR.

Una peste alta, în luna noiembrie CFR SA a încasat prin ordine de plat? Â?i de compensare suma de 87,3 milioane de lei, în condi?žiile în care numai pentru plata salariilor erau necesari 104 milioane de lei. Alte opt milioane de lei ar fi trebuit pentru achitarea tichetelor de mas? aferente lunilor septembrie Â?i octombrie.

Se adaug? sume imense care ar fi trebuit pl?tite în noiembrie, cum ar fi cei 240 milioane de lei reprezentând ratele c?tre furnizorii de electricitate, potrivit acordului de reeÂ?alonare semnat la 31 iulie (inclusiv restan?žele din septembrie Â?i octombrie).

Din acest total, CFR nu a achitat c?tre furnizorii de electricitate decât ridicola sum? de 13,68 milioane de lei, Â?i aceea prin ordine de compensare.

Info plus:

Cercul vicios

Dezastrul îÂ?i are r?d?cinile într-un adev?rat cerc vicios. Legal, compania ar trebui s? se autofinan?žeze, din tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), perceput de la CFR C?l?tori, CFR Marf? Â?i operatorii priva?ži. ??n timp ce ultimii îÂ?i achit? obliga?žiile, nu acelaÂ?i lucru se poate spune despre CFR C?l?tori, societate care, la rândul ei, nu primeÂ?te în totalitate subven?žia de la bugetul statului. Anul acesta situa?žia s-a înr?ut??žit, abia ieri fiind aprobate în Guvern bugetele pe 2008 ale CFR C?l?tori Â?i CFR S.A., îns? sub rezerva ob?žinerii avizului favorabil de la Finan?že.

Ziarul Gandul
 
Putin probabil sa se faca cate ceva, din multe considerente, nu neaparat din pesimism.
In primul rand lumea s-a obisnuit ca daca nu "pica" ceva sa nu se faca nimic. Apoi se pare ca este greu cu infrastructura platita de stat, deoarece acolo lucrurile se desfasoara asa cum stim. Exemple concrete se gasesc la tot pasul, sunt cladiri finantate prin proiecte private care se ridica vazand cu ochii, si cladiri similare ca si structura, care se ridica in durate de zeci de ori mai mari.

Ar fi bine sa se faca si lucruri bune in domeniul feroviar, dar eu sincer nu cred. Multe gari sunt in stare deplorabila, materialul rulant asa cum il stim (desi aici au fost si imbunatatiri vizibile).
 
Programul suna bine, insa nu pot sa nu remarc prapastia ce se casca intre propunerile triumfaliste, in care noul guvern va face tot ce n-au reusit sa faca vechile guvernari in 19 ani, si situatia financiara reala a firmei CFR SA, asa cum rezulta din ceea ce-a postat Eusebiu mai sus.

Oricum, este clar ca ulciorul asta nu mai merge mult la apa, si daca nu se vor lua masuri urgente, toata sandramaua s-ar putea sa pice urat de tot!
 
Tot programul e o aberatie :))
--- Finalizarea pân? în anul 2009 a lucr?rilor de modernizare a tronsonului de cale
ferat? BucureÂ?ti - Constan?ža, Â?i pân? în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂ?ov,
por?žiuni din coridorul IV pan European.

De aici deducem ca pentru o portiune de 100km e nevoie de 3 ani.Booon ....
--- Devansarea termenului de finalizare a lucr?rilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂ?ov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împ?r?žirea în sectoare scurte.

Traim sa o vedem si pe asta .Nu sunt in stare sa repare 100km de cale ferata decat in 3 ani, dar 480km sunt in stare sa-i termine chiar inainte de termen.A, am uitat de balamucul de pe Bucuresti Constanta 226Km linie de campie :)).

--- Finalizarea proiect?rii lucr?rilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
pân? la sfârÂ?itul anului 2009 Â?i începerea lucr?rilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂ?ti - Suceava - Vadu Siret).

Cu atatea modernizari cred ca nu o sa mai circule nici un tren (nu ca ar fi foarte multe, dar... traiasca dubele).Oricum mai bine s-ar gandi inainte cum fac podu' peste Arges :).

--- Electrificarea Â?i dublarea liniei principale Cluj - Oradea Â?i a magistralei IaÂ?i -Tecuci.

Deja o dam in SF-uri....
--- Reanalizarea lucr?rilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Â?i BucureÂ?ti - Giurgiu, inclusiv a podului afectat de inunda?žii. :p

Star Trek pe fata...


Sarim peste multe puncte interesante ca sa ajungem la
--- Finalizarea pân? în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2 sta?žii).

Noroc ca tunelul dupa cate stiu exista ca altfel dura cel putin 50 de ani si vreo 20 cartiere de vile constructia :))

Asa ca viata e frumoasa...

Nelu
 
Problema este ca si daca lasam la o parte investitiile "marete" in domeniu, tot nu se prea face nimic. Am mai spus-o si o repet, pentru a face curatenie nu trebuie bani europeni. O gara poate sa arate bine si daca nu este ticsita de echipamente de ultima generatie, tot ceea ce trebuie sa se faca este sa se adopte cateva masuri simple: sa se scoata din incinta birturile insalubre, sa se realizeze si pastreze curatenia prin mijloace coercitive daca este sens, sa se repare micile sau chiar mai marile defecte din fonduri locale.

Chiar daca este vorba despra o statie mica, o halta, aceasta poate straluci de curatenie, poate avea bordurile vopsite cu alb, poate fi lipsita de boschetari si caini vagabonzi.
Dupa asta, da, se pot lua masuri la scara larga: modernizarea infrastructurii, a parcului feroviar, pentru cresterea confortului si vitezei de deplasare a calatorilor.

Din pacate nu stiu cum se poate face asta. Noi vorbim, la nivel micro ca si pasionati, ceilalti vorbesc la nivel macro ca si politicieni. Alte masuri nu avem la indemana, singurul lucru pe care pot sa il fac este sa platesc impozite statului fara a-l fenta in speranta ca o parte din bani se duce si unde trebuie, respectiv sa fac reclama pozitiva cailor ferate de cate ori am ocazia. O alta solutie, din pacate care tine de intamplare, este ca se se mai gaseasca pe ici pe colo cate un om gospodar, care sa ia masuri fara sa aiba nevoie de o harta pentru asta.
 
Mie imi place mai mult sa citesc comentariile decit planurile cincinale.

Am spus pe vremuri parerea mea despre aceste toate proiectele trecute in diverse,,strategii" ale guvernelor, ministerelor, institutiilor etc.
Chiar si cei care le scriu stiu ca nu vor fi realizate niciodata, insa daca nu ar fi trecute acolo, ar fi pagini goale, adica s-ar deduce ca nu exista viziune si dorinta de progres.

[[ off topic]]Unii dintre noi am prins clasele I-VIII pina in 1989, si atunci la scoala aveam pe perete o planificare a diverselor actiuni pionieresti, civice, educative etc.
Eram obligati sa le avem daca ne controla directorul iesea rau fara planificarile in cauza insa niciodata nu trebuia sa facem vreo actiune mentionata acolo.Repede in prima saptamina de scoala cu dirigintele era prima grija sa ne scrie actiunile si sa le afisam.

Asa si aici, vom dubla calea ferata Oradea-Cluj Napoca.Nici macar nu stiu unde e pe harta, poate ar fi stiut ca o portiune este deja dubla iar alta pe defileul Crisului Repede implica mari si grele lucrari de aparari de mal, derocari, ziduri de sprijin etc.

Linia Vilcele -Rimnicu Vilcea.Cei care am fost acolo am vazut stadiul lucrarilor.Terenul este instabil, linia nu a fost niciodata finalizata astfel incit dupa 20 de ani de abandonare practic trebuie reproiectata in alti parametri, reprofilat traseul si de fapt linia trebuie reconstruita.

Podul afectat de la Gradistea?
Pai chiar eu am dat pe forum numarul HGR din noiembrie 2008 prin care se aproba indicatorii tehnico economici. Nu se stie pe la strategi despre ea?
----------------------------
 
Mai oameni buni!

S-ar putea sa tina programul, si noi nu suntem destul de isteti sa ne dam seama de ce!!!

Baietii destepti de la conducerea tarii au stiut ca vine MAREA CRIZA inca de douaj de ani. N-au facut nimic ca atunci cand ii mare criza sa aiba sa dea de lucru la populatie. Si atunci va fi marea salvare a noastra :INFRASTRUCTURA.

Ca de banii aruncati pe inchiderea minelor in '90 nimeni nu-si mai aduce aminte. Faptul ca le-au dat la amaratii de ortaci 2 valize cu creitari, pe care -iau papat la electrocasnice in 5 minute si pe urma tot muritori de foame sunt.
Atunci cand a-u inchis minele, in loc sa le dea bani, mai bine mai luicrau cativa ani la infrastructura (ca doar cine stie sa sape un tunel?) Si aveam acum si cai ferate, si autostrazi si minerii se lasau incet incet de lucru...
 
eu zic ca singurele lucruri care se vor face vor fi cele legate de electrificari, deoarece avem la mediu un mare ecologist: e vorba de omul de casa al lui Mazare, care a distrus transportul electric in Constanta....
 
Desigur vroiai s? zici dez-electrific?ri Â?i nu electrific?ri :D
??n cea ce priveÂ?te transportul electric în oraÂ?e, cred c? se poate observa o tendin?ž?. C?nd "licuricii" vin Â?i-?ži spun trebuie s? cumperi ba Maz-uri din Ucraina ba MAN-uri de dracu Â?tie unde, ce s? faci? Desfin?žezi liniile de troleibuz Â?i le înlocuieÂ?ti cu autobuze. Dac? se poate faci toat? treaba asta din credite, dac? se poate BERD. ??ntr-o situa?žie perfect? te Â?i trezeÂ?ti c? prim?ria este cam falimentar? Â?i nu mai are bani de unde s? pl?teasc? credite aÂ?a c? te apuci Â?i vinzi terenurile concesionate (ini?žial) celor care au construc?žii pe respectivele terenuri. Uite aÂ?a fraierii v?d c? mam? ce se mai face ce se mai construieÂ?te în timp ce bunul public (prin achitarea dob?nzilor la credite, prin vânzarea terenurilor din avutul publi) trece în buzunarul privat, în general cel al licuricilor. :(