- 17 Ianuarie 2006
- 5.547
- 16
- WEBSITE
- http://www.trains-addicted.ro
- YAHOO
- bogdannf
- LOCATION
- Cluj Napoca / Bucuresti
Salut
am extras din programul de guvernare pasajele cu privire la infrastrucutra feroviara:
pe scurt:
"Dezvoltarea infrastructurii feroviare simultan Â?i în concordan?ž? cu cea rutier?, în
conformitate cu cerin?žele europene.
7. Asigurarea leg?turilor între marile oraÂ?e cu trenuri intercity.
8. CreÂ?terea vitezei tehnice proiectate pe calea ferat? în medie cu 25% Â?i reducerea
timpului de circula?žie cu 50% fa?ž? de cel actual la trenurile de c?l?tori Â?i marf?,
precum Â?i eliminarea sta?žion?rii trenurilor în frontier?.
9. ??nnoirea Â?i modernizarea parcului existent de material rulant, modernizarea
sta?žiilor de cale ferat? pentru creÂ?terea gradului de confort oferit publicului
c?l?tor.
10. Asigurarea transportului port-auto pe calea ferat? pentru distan?že lungi.
11. Crearea unei infrastructuri adecvate în porturile fluviale pentru a face fa?ž?
cerin?želor de exploatare la nivel european.
12. Dezvoltarea capacit??žii feroviare în zona fluvio &8211; maritim? a Portului Constan?ža."
Mai "detaliat":
"
Transport feroviar
--- Finalizarea pân? în anul 2009 a lucr?rilor de modernizare a tronsonului de cale
ferat? BucureÂ?ti - Constan?ža, Â?i pân? în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂ?ov,
por?žiuni din coridorul IV pan European.
--- Devansarea termenului de finalizare a lucr?rilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂ?ov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împ?r?žirea în sectoare scurte.
--- Finalizarea proiect?rii lucr?rilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
pân? la sfârÂ?itul anului 2009 Â?i începerea lucr?rilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂ?ti - Suceava - Vadu Siret).
--- Electrificarea Â?i dublarea liniei principale Cluj - Oradea Â?i a magistralei IaÂ?i -
Tecuci.
--- Reanalizarea lucr?rilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Â?i BucureÂ?ti - Giurgiu,
inclusiv a podului afectat de inunda?žii.
--- Modificarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) prin introducerea pl??žii pe
vagon fa?ž? de plata pe tren existent? în prezent.
--- Introducerea TUI diferen?žiat pe magistrale Â?i linii principale fa?ž? de linii secundare
respectiv vagoane marfa - vagoane calatori.
24
--- Reducerea TUI cu pân? la 25% pentru trenurile de marf? cu circula?žie permanent?
Â?i instituirea TUI preferen?žial pentru transportul RO-LA (camioane transportate în
vagoane speciale).
--- Reconstruc?žia G?rii de Nord BucureÂ?ti prin transformarea zonelor adiacente în
centru comercial; lucr?rile vor fi scoase la licita?žie interna?žional? pentru parteneriat
public privat.
--- Reabilitarea g?rilor Cluj, Sibiu, Alba Iulia, TimiÂ?oara, IaÂ?i, Craiova, Constan?ža,
Gala?ži, inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale; lucr?rile vor fi realizate
prin parteneriat public privat.
--- Continuarea procesului de modernizare telecomenzi Â?i semnalizare feroviara
pentru coridoarele IV Â?i IX paneuropene de mare vitez? (160 km/h).
--- ??nnoirea Â?i modernizarea parcului de material rulant pentru transportul de c?l?tori
prin: achizi?žia a 100 de rame electrice noi, achizi?žia a circa 500 de vagoane noi,
modernizarea a circa 700 de vagoane Â?i a 300 de locomotive din parcul existent.
--- Continuarea programului de achizi?žii automotoare diesel tip &8220;S?geata Albastr?&8221; cu
înc? 50 de unit??ži.
--- Utilizarea liniei de cale ferat? periferice existente în jurul BucureÂ?tiului pentru
transport periurban Â?i leg?tura între Gara de Nord Â?i aeroportul Otopeni.
--- Asigurarea subven?žiei la nivelul necesar pentru transportul public de c?l?tori pe
calea ferat? conform practicilor europene.
--- Finalizarea pân? în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2
sta?žii).
--- ??nceperea lucr?rilor la linia 5 de metrou: Ghencea - Drumul Taberei - Eroilor
-Universitate - Pantelimon cu finalizarea primului tronson Ghencea - Eroilor pân?
în 2012.
--- Achizi?žionarea a înc? 26 de trenuri (156 de vagoane) pentru modernizare parcului
de vagoane metrou.
--- Modernizarea instala?žiilor de siguran?ž? a circula?žiei Â?i de ventila?žie de la metrou,
componente ale sistemului de protec?žie în cazuri speciale.
--- Deschiderea unei sta?žii de transfer RO-LA în sudul BucureÂ?tiului pentru preluarea
traficului rutier de marf? ce intr? în ?žar? prin vama Giurgiu."
Sper sa purtam o discutie constructiva cu privire la aceste "obiective",
eu unul m-as mira sa realizeze macar 10% din ceea ce e pe hartie.
Sunt multe chestii spuse doar ca sa fie spuse, nu se specifica si cum se duc la indeplinire anumite lucruri.
De exemplu "CreÂ?terea vitezei tehnice proiectate pe calea ferat? în medie cu 25%".
- prin ce mijloace?
am extras din programul de guvernare pasajele cu privire la infrastrucutra feroviara:
pe scurt:
"Dezvoltarea infrastructurii feroviare simultan Â?i în concordan?ž? cu cea rutier?, în
conformitate cu cerin?žele europene.
7. Asigurarea leg?turilor între marile oraÂ?e cu trenuri intercity.
8. CreÂ?terea vitezei tehnice proiectate pe calea ferat? în medie cu 25% Â?i reducerea
timpului de circula?žie cu 50% fa?ž? de cel actual la trenurile de c?l?tori Â?i marf?,
precum Â?i eliminarea sta?žion?rii trenurilor în frontier?.
9. ??nnoirea Â?i modernizarea parcului existent de material rulant, modernizarea
sta?žiilor de cale ferat? pentru creÂ?terea gradului de confort oferit publicului
c?l?tor.
10. Asigurarea transportului port-auto pe calea ferat? pentru distan?že lungi.
11. Crearea unei infrastructuri adecvate în porturile fluviale pentru a face fa?ž?
cerin?želor de exploatare la nivel european.
12. Dezvoltarea capacit??žii feroviare în zona fluvio &8211; maritim? a Portului Constan?ža."
Mai "detaliat":
"
Transport feroviar
--- Finalizarea pân? în anul 2009 a lucr?rilor de modernizare a tronsonului de cale
ferat? BucureÂ?ti - Constan?ža, Â?i pân? în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂ?ov,
por?žiuni din coridorul IV pan European.
--- Devansarea termenului de finalizare a lucr?rilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂ?ov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împ?r?žirea în sectoare scurte.
--- Finalizarea proiect?rii lucr?rilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
pân? la sfârÂ?itul anului 2009 Â?i începerea lucr?rilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂ?ti - Suceava - Vadu Siret).
--- Electrificarea Â?i dublarea liniei principale Cluj - Oradea Â?i a magistralei IaÂ?i -
Tecuci.
--- Reanalizarea lucr?rilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Â?i BucureÂ?ti - Giurgiu,
inclusiv a podului afectat de inunda?žii.
--- Modificarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) prin introducerea pl??žii pe
vagon fa?ž? de plata pe tren existent? în prezent.
--- Introducerea TUI diferen?žiat pe magistrale Â?i linii principale fa?ž? de linii secundare
respectiv vagoane marfa - vagoane calatori.
24
--- Reducerea TUI cu pân? la 25% pentru trenurile de marf? cu circula?žie permanent?
Â?i instituirea TUI preferen?žial pentru transportul RO-LA (camioane transportate în
vagoane speciale).
--- Reconstruc?žia G?rii de Nord BucureÂ?ti prin transformarea zonelor adiacente în
centru comercial; lucr?rile vor fi scoase la licita?žie interna?žional? pentru parteneriat
public privat.
--- Reabilitarea g?rilor Cluj, Sibiu, Alba Iulia, TimiÂ?oara, IaÂ?i, Craiova, Constan?ža,
Gala?ži, inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale; lucr?rile vor fi realizate
prin parteneriat public privat.
--- Continuarea procesului de modernizare telecomenzi Â?i semnalizare feroviara
pentru coridoarele IV Â?i IX paneuropene de mare vitez? (160 km/h).
--- ??nnoirea Â?i modernizarea parcului de material rulant pentru transportul de c?l?tori
prin: achizi?žia a 100 de rame electrice noi, achizi?žia a circa 500 de vagoane noi,
modernizarea a circa 700 de vagoane Â?i a 300 de locomotive din parcul existent.
--- Continuarea programului de achizi?žii automotoare diesel tip &8220;S?geata Albastr?&8221; cu
înc? 50 de unit??ži.
--- Utilizarea liniei de cale ferat? periferice existente în jurul BucureÂ?tiului pentru
transport periurban Â?i leg?tura între Gara de Nord Â?i aeroportul Otopeni.
--- Asigurarea subven?žiei la nivelul necesar pentru transportul public de c?l?tori pe
calea ferat? conform practicilor europene.
--- Finalizarea pân? în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2
sta?žii).
--- ??nceperea lucr?rilor la linia 5 de metrou: Ghencea - Drumul Taberei - Eroilor
-Universitate - Pantelimon cu finalizarea primului tronson Ghencea - Eroilor pân?
în 2012.
--- Achizi?žionarea a înc? 26 de trenuri (156 de vagoane) pentru modernizare parcului
de vagoane metrou.
--- Modernizarea instala?žiilor de siguran?ž? a circula?žiei Â?i de ventila?žie de la metrou,
componente ale sistemului de protec?žie în cazuri speciale.
--- Deschiderea unei sta?žii de transfer RO-LA în sudul BucureÂ?tiului pentru preluarea
traficului rutier de marf? ce intr? în ?žar? prin vama Giurgiu."
Sper sa purtam o discutie constructiva cu privire la aceste "obiective",
eu unul m-as mira sa realizeze macar 10% din ceea ce e pe hartie.
Sunt multe chestii spuse doar ca sa fie spuse, nu se specifica si cum se duc la indeplinire anumite lucruri.
De exemplu "CreÂ?terea vitezei tehnice proiectate pe calea ferat? în medie cu 25%".
- prin ce mijloace?